Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:34

Rocamor schreef:
kiki1976 schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel personen die nu achter ts staan zouden reageren als hun stalbaas zegt dat ze binnen 3 dagen zouden moeten vertrekken. Want tja hun hoeven zich niet aan het opzegtermijn te betalen dus dan hoeft hun stalhouder dat ook niet.


Je haalt de woorden uit mijn mond. wilde exact hetzelfde schrijven.

Ook hier sta ik totaal achter.

Maar nu dat een "klant" ineens weg gaat is het maar goed.

Ik zou hier ook wel eens de andere kant willen horen.
Ik vraag me af met zulke instelling hoe gezellig het was voor vertrek.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:38

Ts, erg vervelend voor je.. Maar officieel heb je inderdaad 1 maand opzegtermijn..
Wat betreft het incassobureau; dit bureau kan geen beslag leggen. Dat kan alleen een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen gerechtelijke status en kan dus alleen incasseren...
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 24-07-15 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:39

Hoe moeilijk kun je het jezelf maken zeg :=
Je hebt er altijd naar tevredenheid gestaan en nu je elders staat haal je dit soort dingen uit.
Het spijt me zeer maar ik begrijp wel waarom je ex stalhouder je de rug nu toe keert.

Je hebt zelf stalgeld overgemaakt en daarmee aangegeven ik maak ook in juli gebruik van je diensten.
Ineens komt er een andere stal op je pad en je verkast binnen 3 dagen.
Nu wil jij geld terug terwijl jezelf de boel in de verkeerde volgorde hebt aangepakt.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:46

Kore23 schreef:
Ik stel iedereen zijn mening op prijs.
Mij gaat het puur om de feiten,niet of het nou netjes is van mij of de stalhouder.
Het feit is dat er geen contract is en dat er in de maand juli geen gebruik is gemaakt van zijn diensten en dat dit van te voren gecommuniceerd is met stalhouder.
Hij heeft dus geen recht op dat geld. Als hij dat wel had gewild had hij een contract op moeten stellen.

Nee. Ook een mondelinge overeenkomst is een contract.
En dat geldt ook beide kanten op, die opzegtermijn van 1 maand is ook van toepassing als je stalhouder je weg wil hebben. En beide voor dezelfde reden, namelijk tijd om een alternatief te zoeken, of dat nu een andere stal of een andere klant is.

Dit is een kostenpost die je gewoon moet incalculeren. Bij verhuizen van huurwoning heb je dit ook, er is op dat punt weinig verschil tussen de "kamer" die je voor je paard huurt en een huurwoning voor jezelf.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:24

moyra schreef:
Hoe moeilijk kun je het jezelf maken zeg :=
Je hebt er altijd naar tevredenheid gestaan en nu je elders staat haal je dit soort dingen uit.
Het spijt me zeer maar ik begrijp wel waarom je ex stalhouder je de rug nu toe keert.

Je hebt zelf stalgeld overgemaakt en daarmee aangegeven ik maak ook in juli gebruik van je diensten.
Ineens komt er een andere stal op je pad en je verkast binnen 3 dagen.
Nu wil jij geld terug terwijl jezelf de boel in de verkeerde volgorde hebt aangepakt.


Idem. Wat een klotestreek zeg. Doe eens normaal...

Als ik je stalhouder was, zou ik nu zeker gaan rondvertellen wat er gebeurd is. En paardenland is klein.
En als je ooit met hangende pootjes terugkeert hoop ik dat hij je gewoon de deur wijst.

Iemand waar je goed mee overeenkwam en zonder problemen gestald stond, doe je zoiets niet aan.
Alhoewel nee, let me rephrase that. Iemand met iets of wat fatsoen doet dat niet...
En kom nu niet met dat je paard misschien in die maand opzeg niet goed verzorgd zou worden. Weet je helemaal niet want je hebt de stalhouder geen kans gegeven.

Als je ooit hetzelfde meemaakt als je je stalhouder aandoet, niet janken he. Want dat vind jij blijkbaar normaal.

Denk dat de stalhouder blij mag zijn dat hij je kwijt is eerlijk gezegd! Zo'n mensen zou ik niet op mijn grond moeten hebben...

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:36

Ook al ben ik een voorstander van op tijd aangeven dat je wil vertrekken en eea netjes oplossen, er zijn meer stallen dan vissen en ik kan me niet voorstellen dat TS terug zou wíllen keren.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 19:50

Aan de overkant is het niet altijd groener... Overal beloven ze heel veel tot je er effectief staat... Dan blijkt het een heel ander verhaal.

Ik ben nu alleszins HEEL blij dat ik zelf wél op een correcte manier van stal verwissel. Verhuis volgende week terug naar mijn eerste stalling. Na veel loze beloften van andere stallen, daar weet ik tenminste dat de beloften effectief worden ingelost.
Huidige stalling leek ideaal bij het verhuizen... Tot "winter enkele uren per dag op de wei" maar 2 uur bleef te zijn. En nog veel erger: totdat mijn geopereerd incl complicaties paard te vroeg werd buitengezet op een veeel te groot stuk ook nog. Met extra pijn, kosten en revalidatie tot gevolg...
Zelfs ondanks dat hou ik mij netjes aan een maand opzeg, ookal sta ik zonder contract en afspraken!

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:00

Ik vind het totaal niet correct dat TS wel moet betalen en de andere twee niet. Zegt veel over die stalbaas, hoe selectief en onprofessioneel hij is. Een incasso is in mijn ogen dan ook terecht. Als de anderen ook hadden moeten betalen, zou TS er ook niet mee verder zijn gegaan volgens mij. Het is puur de ongelijkheid die alles op de spits drijft

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:10

Dus eigenlijk zou het ook goed zijn als de staleigenaar de stalgenoten nog achter de broek zou zitten om die maand te betalen?

Misschien wordt dat de uitkomst wel dan, dan zullen de stalgenoten TS wel dankbaar zijn :P

Independant

Berichten: 244
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:14

Jammer dat je het stalgeld voor de maand Juli al hebt overgemaakt. Maar wat was je reden hiervoor?
Is dit gedaan per ongeluk of heb je je gewoon netjes gehouden aan de maand opzeggingstermijn.
Dat je deze afspraken mondeling hebt afgesproken met de staleigenaar is niet goed. Hiervoor kan je beter een contract opstellen waardoor beide partijen precies weten wat de afspraken zijn.
Ik hoop dat je wel een contract hebt getekend bij de nieuwe stal?

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:14

Evi84, al hebben de andere twee bij wijze van niet betalen aangegeven niet te blijven staan. Uiteraard niet op de correcte wijze. TS daarentegen heeft betaald en daarmee als het ware aangegeven gebruik te maken van de stalling..

En inderdaad ik zou de andere twee ook de rekening sturen :j

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:16

Het gaat er denk ik niet om wat fatsoenlijk zou zijn, maar wat wettelijk is, dus idd, alle drie gelijk voor de wet. Of stalgeld terug of de beide anderen ook betalen... Dat is fatsoen ipv deze selectieve wraakhouding van de stalhouder

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:17

xLes schreef:
moyra schreef:
Hoe moeilijk kun je het jezelf maken zeg :=
Je hebt er altijd naar tevredenheid gestaan en nu je elders staat haal je dit soort dingen uit.
Het spijt me zeer maar ik begrijp wel waarom je ex stalhouder je de rug nu toe keert.

Je hebt zelf stalgeld overgemaakt en daarmee aangegeven ik maak ook in juli gebruik van je diensten.
Ineens komt er een andere stal op je pad en je verkast binnen 3 dagen.
Nu wil jij geld terug terwijl jezelf de boel in de verkeerde volgorde hebt aangepakt.


Idem. Wat een klotestreek zeg. Doe eens normaal...

Als ik je stalhouder was, zou ik nu zeker gaan rondvertellen wat er gebeurd is. En paardenland is klein.
En als je ooit met hangende pootjes terugkeert hoop ik dat hij je gewoon de deur wijst.

Iemand waar je goed mee overeenkwam en zonder problemen gestald stond, doe je zoiets niet aan.
Alhoewel nee, let me rephrase that. Iemand met iets of wat fatsoen doet dat niet...
En kom nu niet met dat je paard misschien in die maand opzeg niet goed verzorgd zou worden. Weet je helemaal niet want je hebt de stalhouder geen kans gegeven.

Als je ooit hetzelfde meemaakt als je je stalhouder aandoet, niet janken he. Want dat vind jij blijkbaar normaal.

Denk dat de stalhouder blij mag zijn dat hij je kwijt is eerlijk gezegd! Zo'n mensen zou ik niet op mijn grond moeten hebben...

Mijn gedachte :o

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:18

Maaaarije schreef:
Biebz schreef:
Dan zit je nog met dat er zonder contract een wettelijke opzegtermijn is van 1 maand.
Hier heb JIJ je dus niet aan gehouden.


Eigenlijk heeft de ts zich hier wel aan gehouden, ze heeft immers die maand nog wel betaald. Dat ze daar geen gebruik van maakt is dan haar keus.
Haar stalgenoten die ook vertrokken zijn hebben zich hier eigenlijk niet aan gehouden.

Klopt, dat ts haar geld nu terug wil is in mijn ogen ook niet nodig.
Maar ik snap dat het zuur is dat haar stalgenoten dit niet hebben hoeven betalen.



Precies, het is eigenlijk niet eerlijk i.v.m. de andere stalgenoten die niet hoeven te betalen maar wel ineens opgestapt zijn.

Nu over TS zelf, ze kan er nog een maandje blijven is er tenminste geen geld "kwijt" en is er netjes een maand tevoren bekend dat ze er weggaat. Het is haar eigen keuze er al weg te gaan......dan ook niet gaan miepen over het geld, leuk is anders...........

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:28

Goof schreef:
Kore23 schreef:
Nogmaals voor mensen die niet alles gelezen hebben: er was geen opzegtermijn. En Hij wist dat mijn paard tzt met pensioen zou gaan.


Tzt is nogal een ruim begrip natuurlijk, je kan niet verwachten dat hij rekening houdt met een 'tzt'.


Nou idd, is een behoorlijk vage omschrijving zelfs; zou net zo goed over een jaar pas kunnen zijn geweest.
Als je nu gewoon tijdens die gezellige gesprekken met een kop thee had aangegeven dat je echt gericht naar andere stalling aan het zoeken was, en dat het dus kon dat je zeer binnenkort wel eens weg kon gaan, had hij denk ik allang niet zo moeilijk gedaan.
Kan me op zich wel voorstellen dat hij het achterbaks vind; aan de ene kant wel gezellig kletsen en lachen, maar niet alvast inseinen dat je op zoek bent.

Ik zou het laten rusten, hoe goed je het geld ook kunt gebruiken: het bedrag is te laag om het via de juridische weg terug te krijgen en de andere weg is het al helemaal niet waard.
En tja een maand opzegtermijn is wel heel gebruikelijk. Was eigenlijk heel verbaasd te lezen dat er anno 2015 nog een pensionhouder te vinden is die geen termijn hanteert, dus bij iedere andere stal had je het ook niet terug gekregen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 20:36

Evi84 schreef:
Het gaat er denk ik niet om wat fatsoenlijk zou zijn, maar wat wettelijk is, dus idd, alle drie gelijk voor de wet. Of stalgeld terug of de beide anderen ook betalen... Dat is fatsoen ipv deze selectieve wraakhouding van de stalhouder



En ik denk dat dit ook meer de reden is om zover te gaan.
En waarschijnlijk ook omdat ts uitgescholden is.

Als je echt een goede verstandhouding hebt is zoiets gewoon bespreekbaar.

Ben benieuwd wat dat incasso buro oplevert

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:45

No cure no pay is vaak misleidend. Zolang de schuldenaar maar betaald aan het incassobureau is er inderdaad niets aan de hand, op het moment dat de schuldenaar na inspanning van het incassobureau besluit te betalen aan diegene waaraan hij schuldig is en niet aan het incassobureau zal het incassobureau de gemaakte kosten indienen bij hun opdrachtgever. Reden daarvan is dat zij dan zeggen dat deze heeft betaald aan de hand van hun moeite die zij er in hebben gestoken. Logisch ook omdat zij anders geheel voor niets inspanningen hebben geleverd.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:50

Kore23 schreef:
Juridisch loket adviseerde mij een brief te sturen met een betalingstermijn. Dat heb ik gedaan, zowel per post als aangetekend. Maar geen reactie en geen geld terug. Omdat het volgens te juridisch loket een te laag bedrag is (€250) is het moeilijk een advocaat in te schakelen omdat het dan meer geld gaat kosten dan het opleverd. Maar daar geloof ik niet in. Het kan toch niet zo zijn dat deze man hiermee zomaar weg komt?????


Heb niet het hele verhaal gelezen, maar kun je dit niet terugkrijgen van je rechtsbijstand verzekering?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:57

250€ is een hoop geld ben ik het helemaal mee eens!
Maar ik heb in die 20 jaar op een aantal stallen gestaan en nooit een contract gehad maar wel altijd netjes een maand van te voren aangegeven dat ik zou weggaan,stukje fatsoen vind ik.

Draai de rollen om:jij hebt een stal en kan ontzettend leuk met je pension klanten door 1 deur,op de koffie ect en ineens zeggen er 3 we stappen op.
Je kan fluiten naar je centen terwijl de nieuwe maand er bijna aankomt.....denk dat niemand als stalhouder daar blij van zou worden?!zou daar ook een vieze smaak van in mn bek krijgen en je niet aardig meer behandelen vanaf dat moment.

Maar een goede leer voor de stalhouder dat je dus niet te goed gelovig moet zijn naar andere.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:18

Ik vind dat het ook absoluut niet de schoonheidsprijs verdient. Een maand van tevoren zeg je op en dan betaal je dus gewoon het stalgeld voor de periode dat je daar staat. Als je zelf een aantal weken of dagen eerder weg wilt dan is dat jouw keuze maar het stalgeld voor die maand ben je sowieso verschuldigd.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:29

Evi84 schreef:
Ik vind het totaal niet correct dat TS wel moet betalen en de andere twee niet. Zegt veel over die stalbaas, hoe selectief en onprofessioneel hij is. Een incasso is in mijn ogen dan ook terecht. Als de anderen ook hadden moeten betalen, zou TS er ook niet mee verder zijn gegaan volgens mij. Het is puur de ongelijkheid die alles op de spits drijft



de stalhouder kan die 2 anderen moeilijk dwingen, te betalen he als ze weg zijn....denk, dat hij dat inziet en zichzelf het leven niet zuur gaat maken daar over.
Gewoon pech, dat zij nog niet betaald hadden en TS wél.

En het gaat gewoon om het fatsoen. Als je ineens opstapt, kun je niet verwachten, dat je je geld terug krijgt.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Staleigenaar weigert teveel betaald stalgeld terug te betale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:33

Toen ik op mijn vorige stal kwam is mij ook niks gezegd van 1 maand opzegtermijn. Geen regels overhandigd gekregen niks. Die hingen op een bord en werd geacht dat je die gelezen had.
Toen ik daar onverwachts per direct weg ging heb ik in overleg een deel (kale boxhuur) betaalt.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:53

Als je toen in overleg was gegaan was er vast ea te regelen. Je had ook pas later naar de nieuwe stal kunnen verhuizen;-) En als blijkbaar je paard zo in nood zou zijn..dan zou dat beetje geld niet uit hebben gemaakt in mijn ogen. Ja zonde geld maar wat gaat dan voor.

Ik ben ook een x van stal verhuist met paard op een nette manier en ik kan nu nog steeds met goed fatsoen op hun terrein komen en een praatje maken. No hard feelings omdat het voor paard niet werkte.

Dus ik kan daar ook zo weer terug komen...

Ik behandel mensen zoals ik zelf ook graag behandeld zou willen worden. Moet een stal eigenaar eens flikken een klant van de ene op de andere dag met paard en al buiten te gooien..dan spreekt met van schande, doet een klant het... dan is het de normaalste zaak van de wereld

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:59

Kore23 schreef:
We hadden geen contract,dus geen opzegtermijn. Zijn eigen woorden; jullie mogen komen en gaan wanneer jullie willen.
De andere 3 mensen die mee zijn gegaan naar de andere stal hadden nog geen stalgeld betaald. En dat was dus ook geen probleem. Daar deed hij niet moeilijk over.


Jammer dat deze afspraak dan niet op papier staat inderdaad, want als mensen dit soort dingen zelf zeggen als je er komt verwacht je ook niet dat je de volledige maand moet betalen als je ergens aan het begin weg gaat toch? Zelf zou ik het er gewoon bij laten zitten verder ondanks dat het even zuur is dat je een maand dubbel stalgeld betaald.....

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:05

Kore23 schreef:
Even een update, het incassobureau is ingeschakeld en zij gaan proberen het geld terug te halen. Dit gaat mij niks kosten,de oude stalhouder wel.

Dubieus bureautje dan.... als die zo te werk gaan, dan kijk maar uit dat ze ook niet bij jou binnenkort op de stoep staan om te " innen" ....

Heb je trouwens bewijs dat de betaalde huur over de maand juli is? En als die stal leeg staat, dan betaal je dus gewoon huur. Dat je er geen ge.bruik van maakt, is jouw probleem...