Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je paard verzekeren. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

 
Profiel   

Mijn veulen heb ik gelijk vanaf dag 1 verzekerd bij de EFO en daar ben ik blij om want ze is nogal lomp :x en ik heb er al meerdere malen gebruik van gemaakt.
Ze is schade beperkt, ziektekosten beperkt, brand en hemelvuur en diefstal verzekerd en ik betaal € 27,- per maand (verzekerd bedrag is € 3000,-)
Ook in het verleden er paarden verzekerd gehad en super tevreden over de service, ook bij het overlijden van een paard.


Laatst bijgewerkt door NRJ op 31-08-17 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:06 



 
Profiel   

Nickyyyy schreef
chanicha schreef
Mijn zus was bij Hippo verzekerd voor hun paard, hij heeft nooit iets gemankeerd en toen hij 20 werd stopte de verzekering!
Echt belachelijk!


Dit is bij elke verzekering zo, staat ook in de voorwaarden vermeld.
Ja het is belachelijk, maar dit is iets wat je van te voren had kunnen weten.

Ja dat snap ik maar ik vind het echt belachelijk! Zelfde als dat de zorgverzekering mensen boven de 50 eruit zou gooien. En ja, ze had inderdaad beter moeten lezen maar dan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-17 13:09 



 
Profiel   

ik had mijn paard altijd bij Hippozorg verzekerd maar wat een oplichters zijn dat zeg kan daar echt GEEN 1 goed woord over zeggen.

Mijn dierenarts moest er zelfs iedere x achteraan. (was niet dat ik een banketstaaf verzekering had betaald me scheel )Met opzeggen van verzekering had ik netjes alles geregeld en bleven ze maar rekeningen sturen en beweren dat ik niets heb opgezegd nee echt als iemand om advies vraag zal ik mijn verhaal duidelijk vertellen... kan er nog kwaad over worden zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 05:22 



 
Profiel   

Hier ook een zeer slechte ervaring met de maatschappij met de X. Paard stond met acute koliek op de kliniek. Hun spoed nummer gebeld om te vragen of ik het paard mocht euthenaseren zonder het eerst te laten opereren (dier was 18 en verzekerd voor een peanuts bedrag) ja zei de man aan de telefoon dat was geen probleem.

Volgende ochtend meteen gebeld en weer gevraagd of ik wel aan mijn plichten voldaan had door meteen te bellen. Was allemaal prima en zeer meelevend ik moest het gewoon afwachten.

De brief die ik daarna van maatschappij X heb gekregen lusten de honden geen brood van. Ik zou de maatschappij geschaad hebben in hun belang omdat ik de schade niet direct gemeld heb? Plus ik zou mijn paard niet alle nodige zorg hebben gegeven omdat ze geopereerd had kunnen worden.

Ik ben woest. Heb direct gebeld en kreeg te horen dat "wij van X vinden dat ieder paard een kans verdiend als een operatie mogelijk is. Ongeacht leeftijd en verzekerde waarde" Ik had mijn 18 jarige gepensioneerde sport paard voor 6000 euro moeten laten opereren om mijn uitkering bij dood, die niet eens 35% betreft van de kosten van die operatie, is te kunnen ontvangen.

Het allerergste is nog de manier van communiceren. Zuchten aan de telefoon terwijl jij je verhaal doet en je verwijten dat je niet het beste voor je paard gedaan hebt. "Want wij hebben ook allemaal paarden en wij weten echt wel hoe dat gaat" ja natuurlijk. Het is ook echt in het belang van een 18 jarig paard om van voor tot achter open gesneden te worden en een jaar lang te moeten revalideren. In de hoop dat er geen complicaties optreden.

Dus mensen verzeker je paard niet bij X want ze verschuilen zich achter de kleine lettertjes en hun "liefde" voor de paarden. Kleine lettertjes die zo ruim te interpreteren zijn dat ze eigenlijk nooit hoeven uit te keren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:17 



 
Profiel   

Gezien ik ga kijken bij een paard, ben ik ook aan het oriënteren naar verzekeringen.
Ik lees in dit topic veel slechte verhalen over Xcellent (voorheen hippozorg).
Ik lees weinig (een enkele positieve reactie tussendoor) over EFO en Equipe.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 12:06 



 
Profiel   

Aurelia schreef
Gezien ik ga kijken bij een paard, ben ik ook aan het oriënteren naar verzekeringen.
Ik lees in dit topic veel slechte verhalen over Xcellent (voorheen hippozorg).
Ik lees weinig (een enkele positieve reactie tussendoor) over EFO en Equipe.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

stuur je een pb ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 12:33 



 
Profiel   

EFO heeft ook wel eens moeilijk gedaan maar niet zoals Xcellent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 13:22 



 
Profiel   

Thanks. Hoor van iemand die ik ken dat die bij Bierum verzekerd is. Tot nu toe positieve ervaringen.
Hebben jullie daar ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:06 



 
Profiel   

Ik wel , ben daar ook verzekerd 2e paard inmiddels. Bevalt mij wel prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:08 



 
Profiel   

Equipe vind ik erg fijn. Hebben nooit moeilijk gedaan zelfs niet toen ik te laat was met melden en met indienen.

Ik heb het uitgebreide ziektenkostenpakket. Eigenlijk alles is verzekerd behalve MRI geloof ik. In het eerste jaar heb ik winst gemaakt op de verzekering doordat paardlief dood stond te gaan op de kliniek. Nu al 4 jaar niks meer geclaimd. Het is echt gokken.. Ik twijfel om nu over te stappen op verzekeren voor de dood. Kost een hoop minder maar dan heb je wel een leuk startbedrag voor een ander paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:11 



 
Profiel   

Heb ff snel gekeken op de site vanbierum maar die hebben meer een algemene ziektekostenverzekering? En dan nog als extra optie voor scans e.d.
Die andere 2 hebben een pakket voor levensbedreigende dingen, voor ongeval/ziekte maar niet levensbedreigend en dan nog een waar ook het bewegingsapparaat onder valt. Dit is bij bierum dus all in 1 of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:12 



 
Profiel   

Ja bij bierum zit alles erin, bij het gewone ziektepakket dus ook de basis dood/ongevallen/ongescikt. En de ziektekosten gewoon alle dingen met uitzondering van mri scan, laser , prp etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:18 



 
Profiel   

Niet dat ik mijn nieuwe paard nog verzeker, ze is iets te duur omdat te doen, maak liever zelf een potje, maar wilde toch als tegen bericht laten weten dat ik met mijn vorige paard dus echt geluk heb gehad bij Verzekering X...
Eerst best veel onderzoekskosten en toen uiteindelijk met toestemming in laten slapen.
Ze is 4 jaar verzekerd geweest , met premie van €500,- per jaar dus €2000,- betaalt.
Dit waren de ziektekosten al en toen kreeg ik ook nog eens de verzekerde waarde ( min een bepaald bedrag omdat ze niet naar de slager ging maar bij de DA in heb laten slapen), van €3000,-
Ik heb dus meer terug gekregen dan ingelegd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 15:27 



 
Profiel   

Good for you proudmama. Dat bevestigd alleen maar weer dat je bij X alleen je geld krijgt als je all risk incl ziektekosten verzekerd bent. Dan hebben ze liever dat je ze laat inslapen dan dat je door doktert vermoed ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:28 



 
Profiel   

Ja ik heb mijn paard verzekerd. Dit bij de geest, firma in België, maar geen idee of ze in nederland ook actief zijn. Ik heb dit gedaan omdat wij op stal een paard hadden dat koliek had en waarbij het totaal plaatje tot over de 5000€ is opgelopen. Paard heeft het gelukkig wel gehaald.

Maar dat heeft me doen nadenken en ook paar gesprekken opgeleverd met mensen die hun paard verzekerd hadden. Dan ben ik uiteindelijk zelf beginnen opzoeken en prijzen beginnen aanvragen.
Uiteindelijk bij de Geest terechtgekomen en zij gaven als één van de weinigen ook een terugbetaling van dierenartskosten vanaf 300€. Dus stel dat mijn paard iets op de weide voorheeft en er moeten foto's genomen worden/genaaid worden, dan lopen de kosten makkelijk op boven die 300€ en dan kan ik een groot deel recupereren. Net idem met koliek.

Daarnaast is mijn paard ook verzekerd voor overlijden, ongeval, ziekte, diefstal en voor burgelijke aansprakelijkheid (als hij iets kapotmaakt van derden) en dat laatste zelf tot een bedrag van 1,25 mio euro.

Ik heb wel mijn paard niet voor het volledige bedrag verzekerd, maar voor een waarde van 9900€ en krijg bij diefstal, ziekte, ongeval,... dus tot 9900€ terugbetaald. Ik betaal ongeveer 600€ per jaar.

Ja dat lijkt misschien veel en ik heb ook nog een spaarpotje, maar ik ga veel op wedstrijd, hij staat op de weide met andere paarden (en is een serieuze speelvogel). Dus de risico's zijn er. En moest hij toch eens iets voor hebben, dan ben ik gerust en mag hij ook direct naar de kliniek, dit zonder twijfel. Ook als ik op vakantie ben, zeg ik tegen de verzorgers en staleigenaars dat ze hem zonder twijfel naar de kliniek mogen brengen. En dat geeft toch enige rust als je me begrijpt :) En ja moest hij nooit iets voorhebben, dan ben ik blij voor mijn paardje en dan lijkt het veel 'weggegooid' geld, maar dan heb ik me nooit zorgen hoeven maken. Met mijn vorig paard dat niet verzekerd was, heb ik ook enorm veel pech gehad met ziekenhuiskosten en dierenartskosten van over de 3000€ en dat is uiteindelijk ook niet goedgekomen. Dus dat gebeurt me geen tweede keer...

Ik weet dat in de meeste verzekeringen slechts een koliekopname, diefstal en overlijden is inbegrepen. Dus mijn tip is, ook al ben je niet zeker dat je een verzekering wilt nemen, informeer rustig naar een aantal verzekeringsfirma's en vergelijk. Zie welke verzekering het meest te bieden heeft en vergelijk dan de prijzen. En ga zeker eens op zoek naar firma's die ook medische kosten (niet enkel de koliek) terugbetalen. Dat is voor mij echt de doorslag geweest.

Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:07 



 
Profiel   

@Valerie91, in NL bieden meeste paardenverzekeraars ook een ziektekosten verzekering aan die dergelijke kosten dekken, daarnaast bieden ze sinds een paar jaar ook topziektektekosten verzekeringen aan die de hele dure dingen zoals MRI dekken.

Probleem is vaak dat ze alleen maar de ziektekosten dekken (ook al heb je de meeste dure versie) waar de basis dekking voor van toepassing is.
Heb je bijvoorbeeld wel tegen ongevallen verzekerd maar niet tegen "ongeschiktheid voor de sport" dan krijg je alleen de ziektekosten uitgekeerd die veroorzaakt zijn door ongevallen (dan moet je dat maar net kunnen aantonen en dat is heel lastig soms).

Daarnaast worden verreweg de meeste paarden afgekeurd door het ongeschiktheid zijn, de kans dat paarden dood in de wei neervallen is minimaal, diefstal gebeurd zelden, ongevallen wat vaker maar niet echt vaak, de meeste raken op een of ander manier kreupel zonder dat er een ongeval aan te pas komt. En dan is het superzuur dat je veel kosten maakt en je krijgt vervolgens niets uitgekeerd.

Daarom is mijn advies, als je gaat verzekeren, doe het dan ook goed in de basisdekking zodat je altijd wat krijgt uitgekeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:24 



 
Profiel   

Valerie_91, dus als ik het goed begrijp keren ze bij jou vanaf 300+ pas uit?
Equipe doet het vanaf 50 euro al :) Dat is het minimale eigen risico.

Ik betaal wel meer dan jij, namelijk €720 per jaar. Ik heb de equipe 4 paardenverzekering en 4 kostenverzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:56 



 
Profiel   

Abercrombie schreef
Good for you proudmama. Dat bevestigd alleen maar weer dat je bij X alleen je geld krijgt als je all risk incl ziektekosten verzekerd bent. Dan hebben ze liever dat je ze laat inslapen dan dat je door doktert vermoed ik :+

Beetje kort door de bocht deze opmerking die net doet voorkomen of ik niet alles gedaan heb om inslapen te voorkomen.
Mijn paard was pas 8 jaar oud en dan dokter je wel degelijk door tot er niets meer aan te doen is, en je je dier niet onnodig laat lijden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:10 



 
Profiel   

proudmama schreef
Abercrombie schreef
Good for you proudmama. Dat bevestigd alleen maar weer dat je bij X alleen je geld krijgt als je all risk incl ziektekosten verzekerd bent. Dan hebben ze liever dat je ze laat inslapen dan dat je door doktert vermoed ik :+

Beetje kort door de bocht deze opmerking die net doet voorkomen of ik niet alles gedaan heb om inslapen te voorkomen.
Mijn paard was pas 8 jaar oud en dan dokter je wel degelijk door tot er niets meer aan te doen is, en je je dier niet onnodig laat lijden .


Dat maak jij er van.

Waar het om gaat is dat het moment van "paard niet onnodig laten lijden" en "alles er aan doen" voor klanten met of zonder ziektekosten dekking voor maatschappij X niet gelijk zijn. Het is toch alleen maar mooi dat jij wel gekregen hebt waar je voor betaald. Niemand zegt dat je iets verkeerd gedaan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:57 



 
Profiel   

Over de dekking. Bij EFO was er (enkele jaren geleden weet niet of dat nog is) een verschil tussen kreupelheden van buiten af en van binnen uit. Van binnen uit was niet gedekt in de basis dekking. Ik vond dat ook veel ruimte geven voor discussie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:01 



 
Profiel   

ja klopt, is nog steeds zo...
ook "wat is acuut ziekteverloop" is een discussiepuntje :)
Maar dat gaan ze als het goed is aanpassen komend jaar in de voorwaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:09 



 
Profiel   

Een stalgenootje had goede ervaringen met Equipe en daarom heb ik mijn paard ook bij Equipe verzekerd. Wel in de één na duurste klasse: 4 met ziektekosten 4.
Mijn paard is een tijd kreupel geweest. Hij leek na rust weer goed, buigproeven oké, liep niet meer kreupel, maar werd tijdens het (voorzichtig) opbouwen toch weer kreupel. Dat werd door Equipe netjes als één ziektegeval gezien.
Een aantal keren controle laten doen door de da met echo van de pees onder verdoving. Paard laat niet snel zien dat er iets mis is en laat ook niet zomaar een echo toe. Ik wilde de tweede keer niet gaan opbouwen voordat op echo bewezen was dat de pees echt goed was. En terecht, toen hij voor de 2e keer goed leek, was de echo nog niet goed. Dus nog wat langer rust.
Equipe heeft alle rekeningen vergoed (uiteraard op het eigen risico na). Ik kreeg zelfs laatst nog een excuusbrief dat ze een rekening nog niet terugbetaald hadden en dat dat zsm alsnog ging gebeuren! Ik had duidelijk niet opgelet :O

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:55 



 
Profiel   

Selka schreef
Valerie_91, dus als ik het goed begrijp keren ze bij jou vanaf 300+ pas uit?
Equipe doet het vanaf 50 euro al :) Dat is het minimale eigen risico.

Ik betaal wel meer dan jij, namelijk €720 per jaar. Ik heb de equipe 4 paardenverzekering en 4 kostenverzekering.


Ik heb deze verzekering ook en ben zeer te spreken over Equipe

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 13:09 



 
Profiel   

Ik had al jaren voor mijn paard een verzekering bij Xcellent horse insurance. (voorheen Hippo verzekeringen).

Tot ons verdriet hebben we ons paard moeten laten inslapen (wegens een ziekte).

Ik heb de röntgenfotos en de diverse verslagen van de dierenarts, via mijn tussenpersoon, opgestuurd en inmiddels is het verzekerde bedrag overgemaakt op onze rekening.

Ik kan alleen maar positief zijn over Xcellent horse insurance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 14:19 



 
Profiel   

Ik heb tot nu toe al mijn paarden verzekerd bij voorheen Hippozorg. En zeker bij mijn 2 vorige paarden was ik er heel blij mee, ik heb de betaalde premies er wel 20x uitgehaald denk ik.... Daarom durfde ik bij mijn huidige paard de verzekering niet op te zeggen.. En ja ik betaal nu als 2 jaar voor "niets "aangezien deze nooit wat mankeert. Maar dat weegt nog even niet op tegen alle kosten van voorgaande jaren. IK heb dus geen ervaring met deze verzekering sinds zij excellent zijn geworden.
Toevallig afgelopen dinsdag een licht koliekgevalletje gehad en de factuur moet ik nog krijgen en doorsturen dus ik ben heel benieuwd.

Maar tot nu toe heeft deze verzekering nooit moeilijk gedaan bij mij en alles netjes en snel vergoed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-17 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 76 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen