Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 20:15

Beste bokkers,

Ik zit met een probleem!! Mijn zadel maker Arno Brandt heeft mij een niet passend zadel verkocht. Heeft achteraf nooit gepast en zal ook nooit meer passend zijn.

Hij geeft het nu 5 weken geleden meegenomen en ik hoor niks meer.
Als ik bel word er niet opgenomen en ik word niet terug gebeld..
Ik belde vandaag met mijn nummer geen gehoor. Had een berichtje ingesproken of ze me graag wilde terug bellen.

MAAR toen belde ik met een andere telefoon die werd ook niet beantwoord maar daar belde ze later wel 2 keer terug naar toe??

Het zadel heeft nooit goed gepast toen ik het net had schoof het van links naar rechts en de achterkant kwam elke keer omhoog tijdens het rijden.
Hij is het toen op komen vullen en daarna zat het wel wat beter maar ook niet passend.
En het zadel is veelste lang dus zou ook niet meer goed worden kunnen gemaakt en de boom is te klein zadel zweeft op zn rug.


De oplossing zou zijn me geld terug en snel me geduld is op. Maar of dat willen doen?
Me zadel is weg en ik kreeg een niet passend leen zadel voor terug waar ik nu niet mee rij heb het 1 keer geprobeerd maar was geen optie.

Iemand advies voor deze situatie???

Moderatoropmerking:
Inmiddels zijn TS en de zadelmaker eruit gekomen zoals te lezen valt op pagina 3
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 11-08-17 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Capslock verwijderd, dit is niet toegestaan

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:24

Er is uiteindelijk wel terug gebeld op een andere telefoon maar je hebt niet opgenomen/nog een keer geprobeerd te bellen?

Ik ken deze beste man verder niet hoor maar misschien eens naar de zadelmakerij zelf toe gaan en daar verhaal halen?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:40


FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 20:41

Memories schreef:
Er is uiteindelijk wel terug gebeld op een andere telefoon maar je hebt niet opgenomen/nog een keer geprobeerd te bellen?

Ik ken deze beste man verder niet hoor maar misschien eens naar de zadelmakerij zelf toe gaan en daar verhaal halen?


Ik was op dit moment niet thuis en dit was de werktelefoon van me moeder die was ook niet thuis.
Dus ik kon de telefoon niet opnemen op dat moment en iemand anders ook niet want was niemand thuis

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:44

Klinkt alsof je bedrogen bent, heel eerlijk.
Maar als je ziet dat het zadel op je paard zn rug zweeft en veel te lang is, had je dat niet al moeten zien met het passen? En het klapperen, met zadels passen moest ik er ook altijd even op? :?
Misschien kun je kijken of je met de andere telefoon hen kunt bellen, aangezien ze hier wel bij opnemen?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 21:28

yamsi0124 schreef:
Klinkt alsof je bedrogen bent, heel eerlijk.
Maar als je ziet dat het zadel op je paard zn rug zweeft en veel te lang is, had je dat niet al moeten zien met het passen? En het klapperen, met zadels passen moest ik er ook altijd even op? :?
Misschien kun je kijken of je met de andere telefoon hen kunt bellen, aangezien ze hier wel bij opnemen?


Ik heb altijd me twijfels gehad bij het zadel en dat ook een paar keer uitgesproken naar de zadelmaker.
Maar het kwam er op neer het is een nieuw zadel dat moet ingereden worden.

En degene die wel eens op mijn paard rijd heeft op het proefzadel gereden en op Mn nieuwe zadel en die blijft er ook bij dat het nieuwe zadel totaal anders is dan het proefzadel zo als ik hem graag wilde.

Heb ook de osteopaat meerdere keren laten komen, die zei de laatste keer ook dat hij last had van zn rug door het zadel met Mn oude zadel was dat niet.
Heeft die ook nooit gehad hiervoor.

Ik ga het morgen nog eens proberen! Heel jammer dat ze niet even goed communiceren

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:49


Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:27

Hier zijn wij ook bedrogen door de beste man

Toen hij nog voor een bedrijf werkte heeft hij een paard van ons naar de knoppen geholpen. Altijd heeft hij gezegd, paard is verkeerd, het zadel is goed. Paard flipte hem. Hebben uiteindelijk paard naar de slager gebracht. Probleem was dus wel het zadel.
En net zoals het paard van mijn moeder. Werd ook gek. Paard zat weer fout en zadel was goed. Ook mijn pony liep beroerd onder zijn zadels. Andere zadelmaker erbij gehaald, dik 5 cm verschil met links en rechts

Dus... Sterkte...

Edit. Ik hoor trouwens veel slechte verhalen over hem. En vooral de niet passende zadels

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:01

Je kunt hem in gebreke stellen via een aangetekende brief, in die brief zet je een datum waarop hij uiterlijk kan reageren met een passende oplossing. De termijn moet uiteraard wel redelijk zijn. Mocht hij dan nog niet reageren,dan kan je verdere stappen ondernemen.

Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, zo ja, dan zou ik hen eerst bellen voor advies.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 10:39

Kabayo schreef:
Hier zijn wij ook bedrogen door de beste man

Toen hij nog voor een bedrijf werkte heeft hij een paard van ons naar de knoppen geholpen. Altijd heeft hij gezegd, paard is verkeerd, het zadel is goed. Paard flipte hem. Hebben uiteindelijk paard naar de slager gebracht. Probleem was dus wel het zadel.
En net zoals het paard van mijn moeder. Werd ook gek. Paard zat weer fout en zadel was goed. Ook mijn pony liep beroerd onder zijn zadels. Andere zadelmaker erbij gehaald, dik 5 cm verschil met links en rechts

Dus... Sterkte...


Jeetje wat erg zeg van wie heb je nu zadels??
Heb je hier geen zaak van gemaakt??
De osteopaat heb bij mij nu ook meerdere keren moeten komen

Edit. Ik hoor trouwens veel slechte verhalen over hem. En vooral de niet passende zadels

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 10:46

Heb vandaag contact gehad met de assisente van Arno brandt en ze wilde een nieuw zadel aanbieden maar na omstandigheden wil ik gewoon graag me geld terug.
Er zijn genoeg kansen geweest en ben het vertrouwen kwijt in de zadelmaker.
Heb ook gezegt dat ze voorbij geen nieuw zadel hoeven te bestellen en het beste is dat ze het geld retourneren.
Dan hebben we het allebei goed afgesloten en zal ik ook blij zijn dat ze het zo oplossen als dat gedaan word.
En anders moeten we indd verdere stappen ondernemen en dan willen we ook het geld van me moeders zadel terug hebben waar het leer weer van afbladerd al de 2de keer en osteopaat kosten fysio kosten enzovoorts

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:25

Ik verplaats het even naar Transport, Afspraken en Overige (TAO) :-)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:39

FenixJL schreef:
Heb vandaag contact gehad met de assisente van Arno brandt en ze wilde een nieuw zadel aanbieden maar na omstandigheden wil ik gewoon graag me geld terug.
Er zijn genoeg kansen geweest en ben het vertrouwen kwijt in de zadelmaker.
Heb ook gezegt dat ze voorbij geen nieuw zadel hoeven te bestellen en het beste is dat ze het geld retourneren.
Dan hebben we het allebei goed afgesloten en zal ik ook blij zijn dat ze het zo oplossen als dat gedaan word.
En anders moeten we indd verdere stappen ondernemen en dan willen we ook het geld van me moeders zadel terug hebben waar het leer weer van afbladerd al de 2de keer en osteopaat kosten fysio kosten enzovoorts


Begrijp ik hieruit dat zij toegeven dat het zadel verkeerd was?
Ben zelf jaren geleden ook door hun 'bedonderd': heel veel geld uitgegeven aan een zadel dat niet paste. Heel vaak is Arno bij mij geweest om het maar weer aan te passen. Inmiddels waren we met mijn paard in de kliniek beland wegens ernstige rugproblemen. Lang verhaal kort: heeft mij geld gekost, want hun zadel was goed, vonden zij, en ze wilden er nog een schijntje voor teruggeven.
Woedend ben ik geweest. Paard slecht, geld kwijt EN weer op zoek naar een zadel...

Ik hoop dat het allemaal in orde komt voor jou.

_Ismayy

Berichten: 25
Geregistreerd: 24-05-17

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:24

Hebben andere klanten ook deze ervaring?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:40

Nicky1963 schreef:
FenixJL schreef:
Heb vandaag contact gehad met de assisente van Arno brandt en ze wilde een nieuw zadel aanbieden maar na omstandigheden wil ik gewoon graag me geld terug.
Er zijn genoeg kansen geweest en ben het vertrouwen kwijt in de zadelmaker.
Heb ook gezegt dat ze voorbij geen nieuw zadel hoeven te bestellen en het beste is dat ze het geld retourneren.
Dan hebben we het allebei goed afgesloten en zal ik ook blij zijn dat ze het zo oplossen als dat gedaan word.
En anders moeten we indd verdere stappen ondernemen en dan willen we ook het geld van me moeders zadel terug hebben waar het leer weer van afbladerd al de 2de keer en osteopaat kosten fysio kosten enzovoorts


Begrijp ik hieruit dat zij toegeven dat het zadel verkeerd was?
Ben zelf jaren geleden ook door hun 'bedonderd': heel veel geld uitgegeven aan een zadel dat niet paste. Heel vaak is Arno bij mij geweest om het maar weer aan te passen. Inmiddels waren we met mijn paard in de kliniek beland wegens ernstige rugproblemen. Lang verhaal kort: heeft mij geld gekost, want hun zadel was goed, vonden zij, en ze wilden er nog een schijntje voor teruggeven.
Woedend ben ik geweest. Paard slecht, geld kwijt EN weer op zoek naar een zadel...

Ik hoop dat het allemaal in orde komt voor jou.



Wat dat meen je niet echt heel slecht van ze zeg!!
Hoe is het het nog met je paard afgelopen??
Bij mij hetzelfde verhaal we zijn er mee bezig maar maak het meeste zorgen om Mn paardje zn rug is herstellende
Daar heb je hem toch niet mee weg laten komen na wat die je paard heb aangedaan
Ik ben al paar weken niet te genieten op zn zachts gezegt
Kan zo kwaad worden om zulke prutsers maken gewoon je paard kapot

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:40

_Ismayy schreef:
Hebben andere klanten ook deze ervaring?



Jaa heb al meerdere berichtjes gehad met dezelfde klachten helaas komt het vaak voorbij Arno brandt

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:14

Nu heb je dan eindelijk gezegd dat het een AB zadel is
Wat je in een eerder topic nog niet deed om de zadelmaker nog te beschermen en kans tot oplossen te geven

Ik zou er sowieso NU rechtsbijstand opzetten !

Ken veel meer niet zo'n positieve verhalen over deze zadelmaker en zijn badkuipen .

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 08:51

Zinzi_jewel schreef:
Nu heb je dan eindelijk gezegd dat het een AB zadel is
Wat je in een eerder topic nog niet deed om de zadelmaker nog te beschermen en kans tot oplossen te geven

Ik zou er sowieso NU rechtsbijstand opzetten !

Ken veel meer niet zo'n positieve verhalen over deze zadelmaker en zijn badkuipen .


Jaa zonde hè dat het zo moet gaan
En de rechtsbijstand is er al bij gehaald :)
Meerdere mensen in mijn omgeving vinden het ook niet kunnen hoe hiermee word om gegaan.
Heb voor de zekerheid ook contact met een andere advocaat

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:00

FenixJL schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Nu heb je dan eindelijk gezegd dat het een AB zadel is
Wat je in een eerder topic nog niet deed om de zadelmaker nog te beschermen en kans tot oplossen te geven

Ik zou er sowieso NU rechtsbijstand opzetten !

Ken veel meer niet zo'n positieve verhalen over deze zadelmaker en zijn badkuipen .


Jaa zonde hè dat het zo moet gaan
En de rechtsbijstand is er al bij gehaald :)
Meerdere mensen in mijn omgeving vinden het ook niet kunnen hoe hiermee word om gegaan.
Heb voor de zekerheid ook contact met een andere advocaat


Ik kan me ook niemand voorstellen die wel vindt dat dit zomaar kan, met uitzondering van de zadelmaker zelf natuurlijk.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:42

FenixJL schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Nu heb je dan eindelijk gezegd dat het een AB zadel is
Wat je in een eerder topic nog niet deed om de zadelmaker nog te beschermen en kans tot oplossen te geven

Ik zou er sowieso NU rechtsbijstand opzetten !

Ken veel meer niet zo'n positieve verhalen over deze zadelmaker en zijn badkuipen .


Jaa zonde hè dat het zo moet gaan
En de rechtsbijstand is er al bij gehaald :)
Meerdere mensen in mijn omgeving vinden het ook niet kunnen hoe hiermee word om gegaan.
Heb voor de zekerheid ook contact met een andere advocaat


Ontzettend zonde
Ook zonde dat ze er zo mee omgaan bij AB
Ik herkende je zadel direct als een AB
Is nl ontzettend herkenbaar die badkuipen
Snap niet dat ze op elk paard zo een diepe zit durven te leggen

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:03

En ?
Nog altijd stilte aan de andere kant ?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:09

Ik ben ook erg benieuwd..

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:18

Hier ruim 9 maanden gewacht op een AB zadel waarvan ze wisten dat ze de kleur niet konden leveren. Moest licht rood bruin hebben en hij kwam in het zwart binnen. Of ik die niet gewoon wilde? :+
Ik zoek natuurlijk niet voor niets een bruin zadel uit....

Maar het contact via mail en telefoon was altijd wel erg goed, altijd redelijk snel antwoord gehad ondanks de negatieve ervaringen op dat moment.
Is uiteindelijk ook afgeblazen vanuit hun kant, dus heeft gewoon veel tijd en frustratie gekost, maar geld technisch gelukkig er niet bij in geschoten.
Keertje een berichtje op hun Facebook plaatsen? Daar zijn ze ook af en toe actiever tegenwoordig.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:19

Bij mij wilde hij niet langskomen met tweedehandszadels tot 1300 euro. Enkel voor nieuwe zadels. Dat hield bij mij toen op, als ik dat zo hoor ben ik er wel blij om!

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:20

_Ismayy schreef:
Hebben andere klanten ook deze ervaring?

Ik woon in de omgeving van AB en er rijden hier heel veel ruiters met een AB. Ik hoor alleen maar goede verhalen, zelf ook tevreden met mijn AB, top service tot nu toe.

Over elk zadelmerk zijn er positieve en negatieve verhalen te vinden, net zoals bij mensen ieder paard is anders gebouwd en soms is iets gewoon niet passend te krijgen.

Om het woord opgelicht te gebruiken, vind ik wel erg ver gaan... dat het product niet aan je wensen voldoet prima, heel vervelend en zo te horen zijn ze ook niet te beroerd om het netjes op te lossen.