Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
listiglistje schreef:_Ismayy schreef:Hebben andere klanten ook deze ervaring?
Ik woon in de omgeving van AB en er rijden hier heel veel ruiters met een AB. Ik hoor alleen maar goede verhalen, zelf ook tevreden met mijn AB, top service tot nu toe.
Over elk zadelmerk zijn er positieve en negatieve verhalen te vinden, net zoals bij mensen ieder paard is anders gebouwd en soms is iets gewoon niet passend te krijgen.
Om het woord opgelicht te gebruiken, vind ik wel erg ver gaan... dat het product niet aan je wensen voldoet prima, heel vervelend en zo te horen zijn ze ook niet te beroerd om het netjes op te lossen.
tiwi1969 schreef:Ik las mee in dit topic uit nieuwsgierigheid en na je laatste post wil ik toch even reageren.
Ik had ook heel lang last van mijn heupen na en tijdens het rijden zowel met mijn "oude" dressuurzadel en met een boomlooszadel dat ik tijdelijk gebruikt heb omdat mijn paars zo snel veranderde, heb steeds gedacht dat dit aan mijn leeftijd ligt. Na een val van mijn paard kwam ik bij de ruiterfysio terecht en zijn raadde mijn aan om weer met een boomzadel te gaan rijden. Als test of dit zou werken heb ik een Wintec Pro dressuur gekocht, een met een vrij slanke twist en beugelriemhaken, ondanks dat mijn paard de breedste boom heeft zit ik toch smaller dan in mijn eerder zadel.
Tot mijn verbazing bleek dit dus een gouden greep, paard loopt er super mee en ik heb geen last meer van mijn heupen.
Ik spaar nu voor het zelfde zadel in de Bates variant omdat ik uiteindelijk liever een leren zadel wil.
Ik hoop dat je er snel uit komt met AB en dat je je geld terug krijgt zodat je kan gaan proefrijden in andere zadels. Gewoon veel proberen en pas eentje bestellen als je helemaal tevreden bent. Comfort en pasvorm voor jou en je paard gaan voor de looks al had je nu wel een fancy model met die glimmers.
Als je zadel fijn past voor jou en je paard ga je mooier zitten en dat staat 100 keer mooier dan blingbling. Als het samen gaat, ja dat is natuurlijk helemaal flitsend.
liss schreef:Tjonge, wat een verhaal!
Wat fijn dat je weet waar het door kwam en dat je van de pijn af bent.
Hopelijk wordt deze zaak snel opgelost.
wendyke schreef:Ik heb helaas ook erg slechte ervaringen met deze man. Ben nu erg blij dat ik van dat *** zadel af ben. Heeft me wel geld gekost maar was het gevecht met brandt wel erg zat. Wilde er ook rechtsbijstand op zetten maar was z`n gedoe. Hoop dat het voor jou beter afloopt. Succes ermee!
Babootje schreef:Ik heb ooit bijna een AB zadel gekocht. Ik was nogal voorzichtig wegens een eerdere miskoop bij een zogenaamd op maat gemaakt zadel (waarvan ik overigens het aankoopbedrag heb teruggevraagd en gekregen, want ook hierbij was een pasfout gemaakt).
Enfin Brandt erbij gehad en die kon het wel maken beweerde hij. Vervolgens kreeg ik zo'n slecht leenzadel dat mijn paard compleet in de staak ging en dat deed hij anders echt nooit.
Ik heb de pas sessie afgemeld en als ik zo af en toe de verhalen lees in het Brandt topic en nu ook weer hier, dan ben ik daar vreselijk blij om.
En, laten we nu eerlijk zijn... 7 maanden wachten op je zadel is toch absurd? Ik lees dat regelmatig in het Brandt topic en ik snap werkelijk niet dat mensen dat accepteren.
Ik begin overigens niet meer aan maatzadels. Tegen de tijd dat je het zadel krijgt en het past niet, dan heb je een enorme heisa om het zadel weer terug te krijgen. Want het is immers voor jouw paard op maat gemaakt.
In confectiezadels is genoeg keuze voor ieder type paard. Ik heb toen een nieuw zadel laten aanmeten met een drukmeting en een week later kon ik het zadel ophalen. Heerlijk!
Babootje schreef:wendyke schreef:Ik heb helaas ook erg slechte ervaringen met deze man. Ben nu erg blij dat ik van dat *** zadel af ben. Heeft me wel geld gekost maar was het gevecht met brandt wel erg zat. Wilde er ook rechtsbijstand op zetten maar was z`n gedoe. Hoop dat het voor jou beter afloopt. Succes ermee!
Ja jammer dat je dat doet. Ik ben niet zo'n type dat het er dan bij laat zitten.
Je kunt hem gewoon in gebreke stellen. Schriftelijk laten weten dat het zadel niet voldoet (non conformiteit).
Je moet iemand dan nog altijd wel in de gelegenheid stellen om de fout te herstellen, maar als dat al een paar x is gebeurd is daar verder geen reden meer toe. Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag retour, maar je kunt ook altijd nog schikken. Misschien moet je hem voor de rechter slepen, maar als dat nu maar vaak genoeg gebeurd zal hij eieren voor zijn geld kiezen.
Als iedereen afhaakt dan leert hij alleen maar dat hij er onderuit komt door niet te bewegen.
wendyke schreef:Ja ben het helemaal met je eens maar had zoveel ellende met die vent dat ik er simpel weg helemaal klaar mee was. En ik had ook geen ander zadel om mee te rijden. Want dat AB zadel was zo scheef, dat ik heel mijn paard naar de klote zou rijden. Dus heeft die geluk gehad en heb ik een ander zadel gekocht en de AB ingeruild. Als ik een ander fijn zadel had gehad was ik door gegaan tot het bittere eind. Maar mocht helaas niet zo zijn.
Dakotha_ schreef:Wat jammer dat jouw ervaring met Arno negatief is.. hier wel een tevreden klant. Contact is af en toe lastig te leggen inderdaad. Tot nu toe via de mail altijd wel contact kunnen krijgen. Kijk ook even in je spam box, zijn mailtjes kwamen bij mij daarin terecht. Succes!
Nielojram schreef:wendyke schreef:Ja ben het helemaal met je eens maar had zoveel ellende met die vent dat ik er simpel weg helemaal klaar mee was. En ik had ook geen ander zadel om mee te rijden. Want dat AB zadel was zo scheef, dat ik heel mijn paard naar de klote zou rijden. Dus heeft die geluk gehad en heb ik een ander zadel gekocht en de AB ingeruild. Als ik een ander fijn zadel had gehad was ik door gegaan tot het bittere eind. Maar mocht helaas niet zo zijn.
Oei, dus er wordt nu een ander paard met dat zadel naar de klote gereden ?
Royhafje schreef:Hoe staat het er nu voor ts?