Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sacha04
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-05-17

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:32

Wat een gedoe zeg! Ben benieuwd hoe het afloopt

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:45

Binnenkort een update we zijn er mee bezig :)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 19:08

listiglistje schreef:
_Ismayy schreef:
Hebben andere klanten ook deze ervaring?

Ik woon in de omgeving van AB en er rijden hier heel veel ruiters met een AB. Ik hoor alleen maar goede verhalen, zelf ook tevreden met mijn AB, top service tot nu toe.

Over elk zadelmerk zijn er positieve en negatieve verhalen te vinden, net zoals bij mensen ieder paard is anders gebouwd en soms is iets gewoon niet passend te krijgen.

Om het woord opgelicht te gebruiken, vind ik wel erg ver gaan... dat het product niet aan je wensen voldoet prima, heel vervelend en zo te horen zijn ze ook niet te beroerd om het netjes op te lossen.


Opgelicht?! Hoe zou jij je eigen voelen als je een zadel koopt wat nooit zal passen? Aangemeten nog wel.

Als deze zadelmaker de kennis had gehad was dit ook niet fout gegaan wat voor type paard ook.

En dat het product niet aan Mn wensen voldoet???
Wat is dat voor onzin??
Sorry maar ik denk dat het niet helemaal duidelijk is.
Vind dit nog al raar gezegt van je.
Ik heb express en nieuw zadel laten aanmeten op Mn paard omdat ik niet zomaar een zadel er op wou leggen.
Hier voor had ik een simpel zadeltje dat was omdat die nog in de groei was en die voldeed zo als jij het zegt wel aan mijn wensen maar waar was hij uitgegroeid.

Dus ik koop nu een zadel van een paar duizend euro met alles er op (opties) en ik mag niet zeggen dat ik ben opgelicht omdat meneer de zadelmaker niet goed zn best heeft gedaan deze keer onzin.
Was gewoon pruts werk.

En hoe ze omgaan met de klanten is ook niet oké.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 19:25

Hier de update!

Ik weet niet of ik dit al had verteld maar het is nu duidelijk dat de klachten in Mn heupen/ bovenbenen waar ik al een half jaar mee loop van het zadel waren.
Oktober is het begonnen en 7 oktober heb ik een Arno brandt zadel gekocht.

Sinds het zadel had ik zeer pijnlijke heupen en bovenbenen.
Ik dacht is gewoon wennen aan het nieuwe zadel.
Mijn osteopaat gaf aan dat er een verdikking zat in allebei Mn heupen en dat ze scheef stonden.
Waarop ik zei dat ik een nieuw zadel had en daar de klachten vandaan kwamen omdat in het in moest rijden.
De klachten gingen niet over met de behandelingen.
En werden alleen maar erger.
Toch maar langs de dokter gegaan en die kon niks vinden wat de pijn zou kunnen veroorzaken.
Ze raadde me aan langs de fysio te gaan.
De fysio heeft ook niks kunnen vinden en gaf ook aan dat Mn heupen scheef stonden en dat er een verdikking was in de heupen.
Ook verschillende keren geweest voor behandelingen maar haalde ook niks uit.

Het werd zo erg dat ik een half jaar niet meer heb kunnen sporten, hardlopen.
Snachts was de pijn zo erg dat ik elke nacht pijnstillers moest in nemen en op Mn zij liggen ging niet.
en paard rijden moest met pijnstillers ik wilde mijn paard niet stil laten staan.

We zijn nu een anderhalve maand verder sinds de zadelmaker het zadel heeft opgehaald.
En rij nu met een ander zadel.
Ik sport weer doe weer hardlopen
De verdikkingen in Mn heupen zijn weg.
Ben vandaag bij osteopaat geweest waar ik een half jaar lang onder behandeling ben geweest en ze kon niks meer zien of vinden.
Alle klachten zijn weg sinds het zadel weg is.
De osteopaat stond er van te kijken en zei ook dat het niet anders kon dat het aan het zadel lag.
Een paar weken wennen aan een zadel oké maar een half jaar met deze klachten.
Ik hoef geen pijnstillers meer in te nemen en aan mijn gestel is niks mis mee dat is allemaal na gekeken.
ik kan weer op Mn zij slapen en word niet meer wakker van pijn in Mn heupen.

Dus dit alles door een niet passend zadel
En voor mijn paard geld het zelfde
Die loopt ook bij een osteopaat.
Volgende week komt er iemand weer naar zn rug kijken ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:49

Tjonge, wat een verhaal!
Wat fijn dat je weet waar het door kwam en dat je van de pijn af bent.
Hopelijk wordt deze zaak snel opgelost.

tiwi1969

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:22

Ik las mee in dit topic uit nieuwsgierigheid en na je laatste post wil ik toch even reageren.

Ik had ook heel lang last van mijn heupen na en tijdens het rijden zowel met mijn "oude" dressuurzadel en met een boomlooszadel dat ik tijdelijk gebruikt heb omdat mijn paars zo snel veranderde, heb steeds gedacht dat dit aan mijn leeftijd ligt. Na een val van mijn paard kwam ik bij de ruiterfysio terecht en zijn raadde mijn aan om weer met een boomzadel te gaan rijden. Als test of dit zou werken heb ik een Wintec Pro dressuur gekocht, een met een vrij slanke twist en beugelriemhaken, ondanks dat mijn paard de breedste boom heeft zit ik toch smaller dan in mijn eerder zadel.
Tot mijn verbazing bleek dit dus een gouden greep, paard loopt er super mee en ik heb geen last meer van mijn heupen.
Ik spaar nu voor het zelfde zadel in de Bates variant omdat ik uiteindelijk liever een leren zadel wil.

Ik hoop dat je er snel uit komt met AB en dat je je geld terug krijgt zodat je kan gaan proefrijden in andere zadels. Gewoon veel proberen en pas eentje bestellen als je helemaal tevreden bent. Comfort en pasvorm voor jou en je paard gaan voor de looks al had je nu wel een fancy model met die glimmers.

Als je zadel fijn past voor jou en je paard ga je mooier zitten en dat staat 100 keer mooier dan blingbling. Als het samen gaat, ja dat is natuurlijk helemaal flitsend.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 08:31

tiwi1969 schreef:
Ik las mee in dit topic uit nieuwsgierigheid en na je laatste post wil ik toch even reageren.

Ik had ook heel lang last van mijn heupen na en tijdens het rijden zowel met mijn "oude" dressuurzadel en met een boomlooszadel dat ik tijdelijk gebruikt heb omdat mijn paars zo snel veranderde, heb steeds gedacht dat dit aan mijn leeftijd ligt. Na een val van mijn paard kwam ik bij de ruiterfysio terecht en zijn raadde mijn aan om weer met een boomzadel te gaan rijden. Als test of dit zou werken heb ik een Wintec Pro dressuur gekocht, een met een vrij slanke twist en beugelriemhaken, ondanks dat mijn paard de breedste boom heeft zit ik toch smaller dan in mijn eerder zadel.
Tot mijn verbazing bleek dit dus een gouden greep, paard loopt er super mee en ik heb geen last meer van mijn heupen.
Ik spaar nu voor het zelfde zadel in de Bates variant omdat ik uiteindelijk liever een leren zadel wil.

Ik hoop dat je er snel uit komt met AB en dat je je geld terug krijgt zodat je kan gaan proefrijden in andere zadels. Gewoon veel proberen en pas eentje bestellen als je helemaal tevreden bent. Comfort en pasvorm voor jou en je paard gaan voor de looks al had je nu wel een fancy model met die glimmers.

Als je zadel fijn past voor jou en je paard ga je mooier zitten en dat staat 100 keer mooier dan blingbling. Als het samen gaat, ja dat is natuurlijk helemaal flitsend.



Ik ga is even kijken naar de wintec zadels!
Jaa bling bling is inderdaad niet het belangerijkste maar wel leuk als het kan :)
Gelukkig heb je een zadel gevonden wat goed bij jullie past!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 08:33

liss schreef:
Tjonge, wat een verhaal!
Wat fijn dat je weet waar het door kwam en dat je van de pijn af bent.
Hopelijk wordt deze zaak snel opgelost.


Jaa we hopen ook dat dit snel voorbij is en alles goed word opgelost :)
Volgende week gaat Mn paardje ook weer een behandeling krijgen en dan hou ik jullie weer op te hoogte wat daar uit komt!

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:53

Ik heb helaas ook erg slechte ervaringen met deze man. Ben nu erg blij dat ik van dat *** zadel af ben. Heeft me wel geld gekost maar was het gevecht met brandt wel erg zat. Wilde er ook rechtsbijstand op zetten maar was z`n gedoe. Hoop dat het voor jou beter afloopt. Succes ermee!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:26

Ik heb ooit bijna een AB zadel gekocht. Ik was nogal voorzichtig wegens een eerdere miskoop bij een zogenaamd op maat gemaakt zadel (waarvan ik overigens het aankoopbedrag heb teruggevraagd en gekregen, want ook hierbij was een pasfout gemaakt).
Enfin Brandt erbij gehad en die kon het wel maken beweerde hij. Vervolgens kreeg ik zo'n slecht leenzadel dat mijn paard compleet in de staak ging en dat deed hij anders echt nooit.
Ik heb de pas sessie afgemeld en als ik zo af en toe de verhalen lees in het Brandt topic en nu ook weer hier, dan ben ik daar vreselijk blij om.
En, laten we nu eerlijk zijn... 7 maanden wachten op je zadel is toch absurd? Ik lees dat regelmatig in het Brandt topic en ik snap werkelijk niet dat mensen dat accepteren.
Ik begin overigens niet meer aan maatzadels. Tegen de tijd dat je het zadel krijgt en het past niet, dan heb je een enorme heisa om het zadel weer terug te krijgen. Want het is immers voor jouw paard op maat gemaakt.
In confectiezadels is genoeg keuze voor ieder type paard. Ik heb toen een nieuw zadel laten aanmeten met een drukmeting en een week later kon ik het zadel ophalen. Heerlijk!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:33

wendyke schreef:
Ik heb helaas ook erg slechte ervaringen met deze man. Ben nu erg blij dat ik van dat *** zadel af ben. Heeft me wel geld gekost maar was het gevecht met brandt wel erg zat. Wilde er ook rechtsbijstand op zetten maar was z`n gedoe. Hoop dat het voor jou beter afloopt. Succes ermee!


Ja jammer dat je dat doet. Ik ben niet zo'n type dat het er dan bij laat zitten.
Je kunt hem gewoon in gebreke stellen. Schriftelijk laten weten dat het zadel niet voldoet (non conformiteit).
Je moet iemand dan nog altijd wel in de gelegenheid stellen om de fout te herstellen, maar als dat al een paar x is gebeurd is daar verder geen reden meer toe. Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag retour, maar je kunt ook altijd nog schikken. Misschien moet je hem voor de rechter slepen, maar als dat nu maar vaak genoeg gebeurd zal hij eieren voor zijn geld kiezen.
Als iedereen afhaakt dan leert hij alleen maar dat hij er onderuit komt door niet te bewegen.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:21

Ja inderdaad niet er bij laten zitten hoor
Het is je recht dat je gewoon je geld terug krijgt.
En als hij er elke keer mee weg komt dan blijft die dat doen.
Van mij is die niet zo makkelijk af ik ga door tot dat ik alles terug heb }:)
Al moet dat een jaar duren ik laat me niet voor de gek houden en heb nu al zoveel verhalen gehoord en bij ons ma is het zelfde aan de hand nu.
Je word er echt moe van zn iemand.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 13:21

Babootje schreef:
Ik heb ooit bijna een AB zadel gekocht. Ik was nogal voorzichtig wegens een eerdere miskoop bij een zogenaamd op maat gemaakt zadel (waarvan ik overigens het aankoopbedrag heb teruggevraagd en gekregen, want ook hierbij was een pasfout gemaakt).
Enfin Brandt erbij gehad en die kon het wel maken beweerde hij. Vervolgens kreeg ik zo'n slecht leenzadel dat mijn paard compleet in de staak ging en dat deed hij anders echt nooit.
Ik heb de pas sessie afgemeld en als ik zo af en toe de verhalen lees in het Brandt topic en nu ook weer hier, dan ben ik daar vreselijk blij om.
En, laten we nu eerlijk zijn... 7 maanden wachten op je zadel is toch absurd? Ik lees dat regelmatig in het Brandt topic en ik snap werkelijk niet dat mensen dat accepteren.
Ik begin overigens niet meer aan maatzadels. Tegen de tijd dat je het zadel krijgt en het past niet, dan heb je een enorme heisa om het zadel weer terug te krijgen. Want het is immers voor jouw paard op maat gemaakt.
In confectiezadels is genoeg keuze voor ieder type paard. Ik heb toen een nieuw zadel laten aanmeten met een drukmeting en een week later kon ik het zadel ophalen. Heerlijk!



welk zadel heb je nu:)

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:07

Babootje schreef:
wendyke schreef:
Ik heb helaas ook erg slechte ervaringen met deze man. Ben nu erg blij dat ik van dat *** zadel af ben. Heeft me wel geld gekost maar was het gevecht met brandt wel erg zat. Wilde er ook rechtsbijstand op zetten maar was z`n gedoe. Hoop dat het voor jou beter afloopt. Succes ermee!


Ja jammer dat je dat doet. Ik ben niet zo'n type dat het er dan bij laat zitten.
Je kunt hem gewoon in gebreke stellen. Schriftelijk laten weten dat het zadel niet voldoet (non conformiteit).
Je moet iemand dan nog altijd wel in de gelegenheid stellen om de fout te herstellen, maar als dat al een paar x is gebeurd is daar verder geen reden meer toe. Je hebt recht op het volledige aankoopbedrag retour, maar je kunt ook altijd nog schikken. Misschien moet je hem voor de rechter slepen, maar als dat nu maar vaak genoeg gebeurd zal hij eieren voor zijn geld kiezen.
Als iedereen afhaakt dan leert hij alleen maar dat hij er onderuit komt door niet te bewegen.


Ja ben het helemaal met je eens maar had zoveel ellende met die vent dat ik er simpel weg helemaal klaar mee was. En ik had ook geen ander zadel om mee te rijden. Want dat AB zadel was zo scheef, dat ik heel mijn paard naar de klote zou rijden. Dus heeft die geluk gehad en heb ik een ander zadel gekocht en de AB ingeruild. Als ik een ander fijn zadel had gehad was ik door gegaan tot het bittere eind. Maar mocht helaas niet zo zijn.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:10

FenixJL schreef:
welk zadel heb je nu:)


Een albion slk

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:01

wendyke schreef:
Ja ben het helemaal met je eens maar had zoveel ellende met die vent dat ik er simpel weg helemaal klaar mee was. En ik had ook geen ander zadel om mee te rijden. Want dat AB zadel was zo scheef, dat ik heel mijn paard naar de klote zou rijden. Dus heeft die geluk gehad en heb ik een ander zadel gekocht en de AB ingeruild. Als ik een ander fijn zadel had gehad was ik door gegaan tot het bittere eind. Maar mocht helaas niet zo zijn.


Oei, dus er wordt nu een ander paard met dat zadel naar de klote gereden :roll: ?

Dakotha_
Berichten: 122
Geregistreerd: 11-05-11

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:08

Wat jammer dat jouw ervaring met Arno negatief is.. hier wel een tevreden klant. Contact is af en toe lastig te leggen inderdaad. Tot nu toe via de mail altijd wel contact kunnen krijgen. Kijk ook even in je spam box, zijn mailtjes kwamen bij mij daarin terecht. Succes!

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 16:15

Arno was in Friesland dus hij wist niet of die me brief had gehad...
Ik hoor van hem als die terug is en de brief heeft gelezen
Heb alle verslagen opgestuurd van fysio en osteopaat
Enzovoorts
Ben benieuwd of die me terug gaat bellen..

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 16:35

Dakotha_ schreef:
Wat jammer dat jouw ervaring met Arno negatief is.. hier wel een tevreden klant. Contact is af en toe lastig te leggen inderdaad. Tot nu toe via de mail altijd wel contact kunnen krijgen. Kijk ook even in je spam box, zijn mailtjes kwamen bij mij daarin terecht. Succes!



Nou sinds Arno het zadel is komen halen heb ik nooit meer wat van hem gehoord..
En nee in me spam box is ook niks want heb nooit de moeite genomen om me 1 mail te sturen.
Snap best dat er ook mensen zijn die wel een goeie ervaring hebben met Arno.
Maar als je een fout maakt los hem dan ook op of geef toe dat je iets niet goed heb gedaan.
Hij heb het zadel mee genomen en nooit meer wat van gehoord?! Heb zelf 10000 x moeten bellen.
En hij neemt zelf niet eens de moeite om mij te bellen alleen zn assistente die wel altijd mij netjes te woord staat.
En weet ook niet wat er nou word gedaan met mijn zadel? Hij heeft het nu misschien heb die het allang verkocht.
Want het was niet meer passend te maken op Mn paard.
Maar geen Arno brandt meer voor mij.
Kinderachtig om niet eens interesse te tonen nadat je zelf een fout maakt die arrogante houding...
Nee dank je

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:03

Nielojram schreef:
wendyke schreef:
Ja ben het helemaal met je eens maar had zoveel ellende met die vent dat ik er simpel weg helemaal klaar mee was. En ik had ook geen ander zadel om mee te rijden. Want dat AB zadel was zo scheef, dat ik heel mijn paard naar de klote zou rijden. Dus heeft die geluk gehad en heb ik een ander zadel gekocht en de AB ingeruild. Als ik een ander fijn zadel had gehad was ik door gegaan tot het bittere eind. Maar mocht helaas niet zo zijn.


Oei, dus er wordt nu een ander paard met dat zadel naar de klote gereden :roll: ?

Ja ik denk het..... O:) Volgens Arno was die recht dus ...... _O-

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 14:57

Nou ben benieuwd zou vandaag antwoord krijgen van Arno...
Heb hem al proberen te bellen maar nog niks gehoord

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:02

Kun je hem niet bereiken via sociale media? Een leuk berichtje helpt altijd goed op een Facebook of Twitter pagina O:)

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 15:13

Jaa daar zat ik ook al aan te denken maar ik heb geen fb of twitter helaas :n

Royhafje
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-06-17

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:45

Hoe staat het er nu voor ts?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 20:31

Royhafje schreef:
Hoe staat het er nu voor ts?


Ik wacht nog steeds... schiet niet echt op helaas
ga morgen weer mailen/ bellen
En kijken wat ze dan weer beloven :')
Krijg een nieuw verslag van Mn osteopaat deze week en Mn klachten zijn gelukkig weg sinds het zadel weg is *\o/*
Mn paardje word deze weer door de echo gehaald voor de zekerheid want dan geeft me ook weer wat rust mocht er iets wel of niet zijn.
Maar kan niet rijden heb geen zadel op dit moment dat is wel beetje jammer dat alles zo lang moet duren en ik heletijd niet kan rijden.