Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:33

Hoe gaat het nu verder, of weet je nog niets?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 10:32

Goed nieuws!! Heb het geld retour gekregen niet het hele bedrag helaas (zijn het er nog steeds niet helemaal mee eens) maar dit was een snelle oplossing en we zijn er nu eindelijk van af.
Dus we kunnen het nu afsluiten :)

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:34

Ik heb zo even de verhalen gelezen, en ik zelf heb ook een AB. Het verhaal is helaas ook niet positief.

Om te beginnen, ik heb een paard met een hoge schoft en veel beweging. Iemand op stal heeft een AB laten opmeten 3,5 jaar geleden. We hebben het zadel gezien, en het was een mooi zadel. Dus dachten wij, misschien ook eens proberen want hij zit ook lastig in de draf. Dus zodoende hebben we arno laten komen. Verschillende zadels geprobeerd. Ik heb toen gekozen voor ren zadel met een diepe zit en veel knie. Nadat we enkele weken/maanden hebben moeten wachten kwam hij eindelijk aan. Wel te laat maar we kregen er beugel riemen en een singel bij. Ik heb met het zadel gereden en het was erg wennen in het begin maar dacht dat trekt wel bij. Toen der tijd lag het zadel goed maar was mijn paard ook minder gespierd dan nu.

Nu 3 jaar later rijdt ik zz-licht met een paard dat een stuk gespierder is. Ik heb nu dik 1,5 jaar problemen met mijn zadel. Dik 1 jaar terug voor de almeloose ruiterdagen begon het. Het zadel trok scheef naar rechts, in eerste instantie dachten we dat het paard dit deed. Maar zelfs in het halt houden lag het scheef. Ik wilde dit opgelost hebben voor de almeloose. Arno gebeld en geprobeert een afspraak te maken en verteld wat er was. Ik kreeg 3 datums waarvan ik niet kon. Dus een hoop overlegt en zelf aangeboden om naar een stal te rijden waar hij best vaak komt of zelfs naar hem toe. Maar in plaats van een uitkomst kreeg ik te horen dat ik maar moest nadenken hoe het kwam dat het zadel scheef lag. Vervolgens heb ik een andere zadelmaker gebeld en hij vertelde me dat hij niet aan het zadel wilde werken, en de zadels altijd te groot werden opgemeten. Vanuit hier heb ik weer een ander zadelmaker gebeld en zij kwam gelukkig wel voor almeloo. Zij heeft naar het zadel gekeken en hieruit bleek dat de boom verdraait is, en de voorste kussen scheef zijn en inderdaad een boom maat te groot is. Plus omdat hij zo scheef is ligt het zadel tegen de wervels aan. Mijn paard is natuurlijk ook niet helemaal recht en dat helpt niet. Zij heeft het zadel tijdelijk kunnen opvullen voor almeloo wat geholpen heeft.

Na de almeloose ruiterdagen heb ik met arno een afspraak kunnen maken, en hij zag duidelijk niet dat de boom scheef was. Hij zei het paard is scheef en duwt het zadel naar 1 kant. Ik zeg dat klopt maar ook het zadel is scheef. We hebben dit probleem proberen te vehelpen met opvullen en de singelstoten verplaatst. Uiteindelijk hielp dit maar 1 maand en dan zakte de vulling weer terug. Arno komt nu om de 4/5 maanden. Wat eigenlijk niet zou moeten.

Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw zadel geprobeert aangezien je een zadel niet recht kunt krijgen die al scheef is. Op dit zadel, een ikonic, kan ik dus wel gewoon recht opzitten en makkelijk doorzitten. Plus mijn paard doet alle oefeningen een stuk makkelijker en losser. Het brandt zadel duwt je in een houding die je moet aanmenen meer kun je niet. Ik heb geprobeert rechtop te zitten maar dan werd het geforseerd en liep het paard ook echt niet fijn!

Al met al heeft het ons ook veel geld gekost. Zonder iets goed te krijgen. Het klinkt allemaal als geldklopperij. Als het een bewust iets is om zadels niet goed af te leveren en er dan meer geld voor te kunnen krijgen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8807
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:38

Je hoort het idd heel heel vaak dat de AB zadels serieus scheef zijn .
Kan me niet voorstellen dat al die paard en ruiter combinaties scheef zijn .
Bovendien Kun je met een heel scheef paard ook niet met winst naar t ZZL rijden
Uiteraard heeft elke combi een voorkeurskant ...

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:42

wat ik niet begrijp is dat iemand die verder niets heeft met de paardensport, zelf niet rijdt etc. wel een zadelmaker is.
Naar mijn bescheiden mening kan dat helemaal niet.
Ook de mensen die ik ken met een AB zadel waren blij als ze weer van het zadel af waren, gezien het ook bij hen niet goed bleek/bleef (te) passen.

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:45

Zinzi_jewel schreef:
Je hoort het idd heel heel vaak dat de AB zadels serieus scheef zijn .
Kan me niet voorstellen dat al die paard en ruiter combinaties scheef zijn .
Bovendien Kun je met een heel scheef paard ook niet met winst naar t ZZL rijden
Uiteraard heeft elke combi een voorkeurskant ...


Juist daar ben ik het mee eens! Nu heb ik een top paard die in 10 wedstrijden 15 wp loopt on het zz-licht, maar ik heb het indoor seizoen moeten skippen omdat ik heel weinig gereden heb om
mijn paard te sparen. Nu gaat het enigsinds met vaak opvullen, maar dat hoort niet. En ik merk ook dat hij rechtsom de oefeningen moeilijker doet dan links, niet raar als het zadel in je linker schouder duwt en rechts geen druk heeft.... We gaan toch maar voor dat ikonic zadel, ik wil mijn paard langer hebben dan vandaag. En al helemaal na de verhalen die ik gelezen heb hier.... Zo triest dat het zo moet gaan met een zadelmaker

Zinzi_jewel

Berichten: 8807
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:16

Ik wilde ooit een AB zadel kopen
Tot ik me meer ging verdiepen .
Zag de zadels die geleverd werden van blije klanten
Stuk voor stuk badkuipen met kussens die je paard 10 cm hoger maken
En veel scheve zadels
Heb zonder opgaaf van reden het pas/probeer consult afgezegd
Ben na wat omzwervingen weer bij WoW uitgekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:31

Hier een zelfde soort ervaring. Zadel zo ktom als een hoepel. Uiteindelijk ook financieel bij-in geschoten omdat de beste man weigert zijn fouten te erkennen.
Voor eenieder een belangrijke tip: je bent consument dus hebt recht op een product dat voldoet aan de eisen die je ervan mag verwachten (van een op maat gemaakt zadel mag je aldus verwachten dat het past). Is dat niet het geval, kun je de overeenkomst ontbinden en krijg je je geld terug. Wellicht iets voor dhr. Van den Brandt om zich hierin te verdiepen.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:49

zhippo schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Je hoort het idd heel heel vaak dat de AB zadels serieus scheef zijn .
Kan me niet voorstellen dat al die paard en ruiter combinaties scheef zijn .
Bovendien Kun je met een heel scheef paard ook niet met winst naar t ZZL rijden
Uiteraard heeft elke combi een voorkeurskant ...


Juist daar ben ik het mee eens! Nu heb ik een top paard die in 10 wedstrijden 15 wp loopt on het zz-licht, maar ik heb het indoor seizoen moeten skippen omdat ik heel weinig gereden heb om
mijn paard te sparen. Nu gaat het enigsinds met vaak opvullen, maar dat hoort niet. En ik merk ook dat hij rechtsom de oefeningen moeilijker doet dan links, niet raar als het zadel in je linker schouder duwt en rechts geen druk heeft.... We gaan toch maar voor dat ikonic zadel, ik wil mijn paard langer hebben dan vandaag. En al helemaal na de verhalen die ik gelezen heb hier.... Zo triest dat het zo moet gaan met een zadelmaker


Daar zal je nog van opkijken. Wij hebben vorige week een ZZlicht geklasseerd paard gekocht wat behoorlijk scheef is en waar (volgens mijn zadelmaker en fysio) een totaal verkeerd liggend en niet passend zadel op heeft gelegen. Het kan dus wel. Als het beestje zo braaf en werkwillig is om zijn oefeningen te lopen krijg je winst.

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 17:56

Wie is je zadelmaker en fysio Nicky?
Wat sneu zeg voor het paard zo braaf om alles voor je te doen in deze omstandigheden.
Hopelijk krijgt hij nu een goed passend zadel!
Is het nog wel te redden trouwens?
En welk zadel heeft dit veroorzaakt?

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:12

Joman schreef:
Hier een zelfde soort ervaring. Zadel zo ktom als een hoepel. Uiteindelijk ook financieel bij-in geschoten omdat de beste man weigert zijn fouten te erkennen.
Voor eenieder een belangrijke tip: je bent consument dus hebt recht op een product dat voldoet aan de eisen die je ervan mag verwachten (van een op maat gemaakt zadel mag je aldus verwachten dat het past). Is dat niet het geval, kun je de overeenkomst ontbinden en krijg je je geld terug. Wellicht iets voor dhr. Van den Brandt om zich hierin te verdiepen.


Zelfs dat fatsoen heeft die niet. De grootste ruzie heb ik met die flapdrol gehad. Mijn AB was nog geen anderhalf jaar oud en hij kwam niet over de brug met geld. Te triest voor woorden hoe die jongen te werk gaat.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:06

FenixJL schreef:
Wie is je zadelmaker en fysio Nicky?
Wat sneu zeg voor het paard zo braaf om alles voor je te doen in deze omstandigheden.
Hopelijk krijgt hij nu een goed passend zadel!
Is het nog wel te redden trouwens?
En welk zadel heeft dit veroorzaakt?


Het is zeker wel te redden. Hij loopt nu een poosje alleen voor de kar en wij zien zijn bovenlijn opknappen.
Welk zadel dit veroorzaakt heeft weet ik niet meer, heb het merk niet onthouden. Wel dat het nieuw op maat gemaakt is en een paar duizend euro kostte.

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:19

Afgelopen vrijdag heb ik een ikonic elite gekocht. En aangezien het brandt scheef was heb ik zowel de masseur als kraker eraan gehad voor een 'nieuw' begin. De masseur heeft hem lekker los gemaakt qua spieren, en de kraker heeft alles doorgenomen. De kraker kwam vervolgens met een interessante maar sneue uitslag. Het paard had heel erg last van zijn schoft vooral op links waar het zadel induwt. Het deed hem gewoon pijn. Ook links in de wervels waar het zadel tegen aandrukte. Het paard is nog nooit zo ongelijk gespierd geweest als nu, en dat dankzij het zadel van brandt. De kraker vertelde ook dat hij zag waar het zadel lag omdat onder het zadel de spieren niet bij trokken ten opzichte van de rest. Met andere woorden brandt is een prutser en wij zijn er op tijd bij geweest

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:41

En wat hebben jullie met de scheve zadels gedaan? Verkoop je die dan of kun je die inruilen?
Want dan zadel je toch iemand anders op met een scheef zadel...
Of heeft Arno ze terug genomen?

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:13

swatch schreef:
En wat hebben jullie met de scheve zadels gedaan? Verkoop je die dan of kun je die inruilen?
Want dan zadel je toch iemand anders op met een scheef zadel...
Of heeft Arno ze terug genomen?

Heeft mijn nieuwe zadelmaker mee genomen :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:27

swatch schreef:
En wat hebben jullie met de scheve zadels gedaan? Verkoop je die dan of kun je die inruilen?
Want dan zadel je toch iemand anders op met een scheef zadel...
Of heeft Arno ze terug genomen?


Ik heb zelf geen problemen gehad, maar ik weet wel dat Arno nooit zijn eigen zadels terug koopt.

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:49

Yep. Arno laat niks meer weten inderdaad, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet. Maar vermoed ook dat ik hem mee geef aan een zadelmaker

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:49

zhippo schreef:
Yep. Arno laat niks meer weten inderdaad, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet. Maar vermoed ook dat ik hem mee geef aan een zadelmaker

Wat triest weer zeg. Wel verkopen maar als er problemen zijn niet oplossen. Waardeloos. Blij dat ik van dat zadel af ben en nu wel een fijn recht zadel heb :D :D

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:17

Ik hoor dit soort verhalen meer dan positieve verhalen over hem :')

Ook met het telefoon niet meer opnemen... Moet je voor de gein eens met een ander nummer bellen... Of de "ik heb geen tijd, zit aan de andere kant van het land", tot je iemand anders laat bellen die zogenaamd een zadel wil kopen van hem en dan kan ie er opeens wel die week nog zijn :)

Heel sneu, maar dat lijkt soms de enige manier te zijn om hem nog eens te kunnen spreken. Vooral omdat het niet om de kleinste bedragen gaat... Het is geen zadel van 200 euro....

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:49

Liannetje86 schreef:
Ik hoor dit soort verhalen meer dan positieve verhalen over hem :')

Ook met het telefoon niet meer opnemen... Moet je voor de gein eens met een ander nummer bellen... Of de "ik heb geen tijd, zit aan de andere kant van het land", tot je iemand anders laat bellen die zogenaamd een zadel wil kopen van hem en dan kan ie er opeens wel die week nog zijn :)

Heel sneu, maar dat lijkt soms de enige manier te zijn om hem nog eens te kunnen spreken. Vooral omdat het niet om de kleinste bedragen gaat... Het is geen zadel van 200 euro....

precies dat idd.. Een oplichter dat is het.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:53

Ik heb zelf ook een AB zadel gehad. Deze heb ik tweede hands van mijn toenmalige werkgeefster gekocht. Zelf heb ik dus niet echt met Arno te maken gehad. Ik vind het wel apart om te zien hoe verschillend de ervaringen zijn. In dit topic zijn de ervaringen negatief.
Maar in deze: [HAR] Arno Brandt zadel
Hier zijn de ervaringen juist positief.

Zou hij zo wisselvallig zijn?

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 11:53

Fijn TS, dat het voor jou is opgelost!

Verder verbaas ik me toch wel in dit topic...kan deze meneer zo goed verkopen, of hebben wij ruiters nu werkelijk zo'n slecht zicht op zadels?
Hoe gaat deze meneer te werk? Kijkt hij het uiteindelijke zadel op het paard na? Met ruiter er op in beweging?

'iedereen reed met een AB'
'boom scheef'
'kussens scheef'
'in een gedwongen houding zitten'

Een scheve boom en scheve kussens herkennen hoef je geen zadelmaker voor te wezen: kritisch kijken helpt al. Onderstaande video's zijn een voorbeeld waar op te letten.
Als je zelf direct al niet fijn in een zadel zit, waarom dan toch doorzetten?

Natuurlijk mag en moet van en zadelmaker verwacht kunnen worden dat hij goed passende zadels verkoopt. Helaas is zadelmaker een vrij beroep, en zitten er dus nogal wat mensen tussen die het meer om het geld te doen is dan om het paard...




Babootje

Berichten: 26265
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:40

Hihi Ik had begrepen dat Yvon Hogervorst haar zadel (volgens mij is dat een custom toch?) alweer aan de wilgen heeft gehangen voor iets anders.

zhippo
Berichten: 802
Geregistreerd: 23-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:20

Juut schreef:
Fijn TS, dat het voor jou is opgelost!

Verder verbaas ik me toch wel in dit topic...kan deze meneer zo goed verkopen, of hebben wij ruiters nu werkelijk zo'n slecht zicht op zadels?
Hoe gaat deze meneer te werk? Kijkt hij het uiteindelijke zadel op het paard na? Met ruiter er op in beweging?

'iedereen reed met een AB'
'boom scheef'
'kussens scheef'
'in een gedwongen houding zitten'

Een scheve boom en scheve kussens herkennen hoef je geen zadelmaker voor te wezen: kritisch kijken helpt al. Onderstaande video's zijn een voorbeeld waar op te letten.
Als je zelf direct al niet fijn in een zadel zit, waarom dan toch doorzetten?

Natuurlijk mag en moet van en zadelmaker verwacht kunnen worden dat hij goed passende zadels verkoopt. Helaas is zadelmaker een vrij beroep, en zitten er dus nogal wat mensen tussen die het meer om het geld te doen is dan om het paard...

[ Video ]

[ Video ]


In mijn geval 4 jaar geleden was het onwetentheid. Maar toen heeft arno het netjes opgemeten, en is het komen pas inclusief rijden. Daar lag het goed, en mijn paard zit heel moeilijk in draf, en met dit zadel was het toen heel fijn! Ook was het zadel toen recht, maar na 2,5/3 jaar zijn de problemen gekomen van het scheve zadel, de slechte service etc etc.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Zadel weg!! Hulp gevraagd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:35

Dan snap ik idd hoe deze situaties kunnen ontstaan...
Heb zelf eens een zadelmaker bezig gezien bij wie ik meteen kon aanwijzen wat niet paste aan het zadel. Helaas was eigenaar er stellig van overtuigd dat deze zadelmaker goed zat, en dat die pad idd de magische oplossing was... Zadel werd niet gepast, en dus ook niet in beweging met ruiter er op. Dat zijn zadelmakers bij wie ik me behoorlijk afvraag wat hun drijfveer is.