Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nitouche
Berichten: 689
Geregistreerd: 21-11-02
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:31

Ik zit momenteel ook verwikkeld in een zelfde soort situatie (andere webwinkel overigens). Betreft een bucas zebra deken met buikflap. Deze vertoont na 6 dagen ( opgeteld 50 uur op gehad bij elkaar) al kapotte stof. Net naast de extra stof (Overdwars aan beide kanten) waar je overigens de sluitingen van de buikflap aan vast maakt. Dit gemeld en ze blijven beweren dat de deken te groot is ( paard heeft al 9 jaar deze dekenmaat) via via dezelfde deken maat kleiner opgelegd en de foto's toegezonden. Ik ben benieuwd wat ze nu gaat zeggen.

Iemand hier ervaring mee?

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:16

Liedjuh mijn ervaring is dat hoe poeslief en aardig je je ook opstelt het antwoord 'nee' is. Daarbij komt nog dat de vloer en de klantenservice structureel elkaar tegen spreken.
Het verhaal van sodeletuut komt op mij bijv niet eisend of vervelend over dus dat is een kwestie van interpretatie.
En nog wat: de wet is voor iedereen gelijk; of je je klant nou mag of niet.

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:46

Ik was echt heel redelijk, rustig en beleefd.
Helaas werd ik omgekeerd niet zo netjes behandeld

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:58

Zammie ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen voor me te kijken!!

Het is nooit mijn intentie geweest op hoge poten binnen te komen bij Divoza en eigenlijk kwamen we lachend binnen zo van 'wat ons nou is overkomen, moet je eens kijken'. Dus vind ik mezelf niet zo'n klant die meteen op level 100 zit..

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 23:59

Sodeletuut schreef:
Zammie ontzettend bedankt dat je de moeite hebt genomen voor me te kijken!!

Het is nooit mijn intentie geweest op hoge poten binnen te komen bij Divoza en eigenlijk kwamen we lachend binnen zo van 'wat ons nou is overkomen, moet je eens kijken'. Dus vind ik mezelf niet zo'n klant die meteen op level 100 zit..

Pmarena ik heb overigens zeer positieve ervaringen met jouw service :j

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 01:36

Als alle stiknaden zo uit elkaar vallen is er iets mis met het garen of verkeerd gegaan bij naaien of afwerken. bij een naaimachine wordt gewerkt met dubbele draad. Als bijvoorbeeld de onderste draad tijden het naaien op raakt en bij het naaien wordt dit over het hoofd gezien of bij het vervangen wordt dit niet hersteld door even een begin en eind afwerking op de plek waar hij op raakte, (ik doe heen-terug- paar keer over zelfde stuk ) dan gaat de naad vanzelf los. Of er hoeft slecht 1 stukje door de slijten en de hele naad gaat los.

Dit soort dingen zijn materiaal- (garenkwaliteit) of fabrikagefouten. (fouten in het naaiwerk)

Als naden uitgescheurd zijn zie je dat aan de gaten. Dan zijn die ook opgerekt of uitgescheurd waar er druk op stond.

Overigens heb ik dit in mindere mate ook gehad met Rambo duo deken en de eczeemdeken. Stiknaden van de flappen die de hals bevestigen die loslaten (duo) en bij een andere deken de naad die het beschermklittenband bij de borstsluiting aan de achterkant goed met de deken verbind. Dekens via webwinkel gekocht en er bij laten zitten omdat het simpel te repareren is met een industriële naaimachine en geen zin had in gedoe met terugsturen, maar dit waren ook fabrikagefouten. En geen goedkope dekens.

Ik vind de kwaliteit van de Horseware Rambo dekens ook niet meer wat ze geweest is. Binnenvoering snel stuk, vooral bij naden, musketonhaken die snel breken bij het bilkoord, stiksels die loslaten... en wel flink duurder geworden. Zonde.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 10:30

JoyceB dankjewel voor je uitgebreide en zinnige reactie! Is er een manier waarop ik dit aan hen kan 'bewijzen'?

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 10:55

Sodeletuut waarom laat je Divoza niet het oordeel van de vrouw die in een atelier werkt lezen? Daarbij, de bewijslast ligt niet bij jou maar bij Divoza.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 10:59

huppelz schreef:
Sodeletuut waarom laat je Divoza niet het oordeel van de vrouw die in een atelier werkt lezen? Daarbij, de bewijslast ligt niet bij jou maar bij Divoza.

:j dat is waar

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:15

Aan mij is letterlijk geschreven en ik citeer:

U mag bij uzelf (of nog beter bij uw dochter) te rade gaan wat er met de laarzen tijdens het gebruik is gebeurd.



Ik sluit hierbij de discussie over deze rijlaarzen

De 2 schoenmakers, die 12 km uit elkaar zitten, hebben de laarzen ook beoordeeld en gezegd dat er niets is dat ik zou kunnen doen om de schade te veroorzaken.
Het eerste Mondoni paar hebben we ook nog. Dat is minstens anderhalf jaar oud en die heeft die schade niet.
Onze andere rijlaarzen ook niet. Dus wat zal meneer X dan bedoelen?

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:33

Wil toch graag iets algemeen opmerken:
Bij sommigen gaat het goed, maar bij een heleboel ook niet. De wet word duidelijk aan de laars gelapt en afspraken niet na gekomen in veel gevallen.
Ja ook bij mensen die daar al 10 jaar komen en in die 10 jaar heus wel vaker iets teruggebracht hebben

Maar is dit wat we willen als klant? Dat iedereen zijn/haar/het verlies maar neemt en dit lekker door kan gaan zo?
En als je wel de mazzel hebt om je garantie te krijgen, denk je dan niet....hmmm dit kan mij de volgende keer ook overkomen?
Oww hangt het er vanaf hoe leuk je je presenteert? Valt dan niet ca 60% van de klanten buiten de garantieregeling omdat: het geen plaatjes zijn om te zien, het autisten zijn, zij toevallig een slechte dag hebben omdat het contract op het werk niet verlengd is, etc.
Waarom kunnen we niet gewoon al deze klachten verzamelen en er werk van maken zodat Divoza zorgvuldiger word en mensen er weer met een gerust hart kunnen winkelen?
Er moeten toch heel wat verhalen op bokt te vinden zijn?

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:51

Een heleboel van die verhalen staan hier toch al :P

Garantie is bovendien vaak nog net iets anders dan coulance :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:54

@huppelz
Voor mij is het wel erg duidelijk dat ik toen van de week zag dat deze shires deken in de aanbieding was bij Divoza ik nu blij ben dezen niet besteld te hebben.
En ik kan ook zeggen dat ik dat dus ook in de toekomst niet ga doen.
Dat heeft Divoza dan toch wel bereikt met het laarzen topic en dit topic.

mirandav
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:04

Helaas heb ik ook problemen gehad met Divoza. Ben een half jaar bezig geweest om mijn geld terug te krijgen.

Kan je het niet via de rechtsbijstand oplossen? En wellicht je verhaal ook op social media plaatsen, hopelijk gaan ze dan actie ondernemen?

Succes iig!

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:34

Mirandav, pmarena en bruintje dank jullie voor jullie reactie. Heb je mss zin om te vertellen wat er gebeurd is mirandav en hoe het uiteindelijk opgelost is?
Daar hebben we mss iets aan ook.
Er is ook een Facebook groep die lotgenoten Divoza heet. Doel is om verhalen te verzamelen en ergens aan te bieden om de zaken vlot te trekken en te zien of er in de toekomst wat veranderen kan.Dus elk verhaal is nuttig ter lering ook.
Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat iemand zich voor 850 euro paardrijlaarzen aan laat meten, de maten verkeerd genomen worden en zij te horen krijgt dat ze het er maar mee moet doen?!
En ja coulance en garantie zijn 2 verschillende dingen. Garantie is waar je recht op hebt in sommige gevallen en coulance is wat je kunt krijgen als je geen rechten hebt, maar de winkelier een gebaar naar je maken wil. Zeg ik t zo goed? ;)

Anoniem

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:39

Ik snap Divoza niet, zeker met een concurrent (en ja dat ligt gevoelig bij Divoza) als Epplejeck, waar de service een stuk beter is en je als klant behandeld en naar je geluisterd wordt. Overigens heb ik meestal geen klachten maar ik weet hoe 'klantvriendelijk' men in een bepaald filiaal in NL is... not. Oh ja, ik heb trouwens ook een Bucas eczeemdeken die op de naad kapot is gegaan bij de staartflap. Heb al een nieuwe gekocht, want had geen zin in gedoe.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:03

Dit de exacte reden waarom ik nooit meer bij divoza bestel en alleen maar nog bij Epplejeck. Ik snap dat Divoza hun twijfels trekt, maar hun hoeven alleen de deken naar de fabrikant te sturen aangezien hun contact hebben met de fabrikant en een nieuwe deken te geven. Klant is blij, klant verteld het rond en krijgen nieuwe klanten omdat ze de situatie goed hebben afgehandeld. Beter een klant houden dan er een kwijtraken.

huppelz
Berichten: 508
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:15

Ja zou ik ook denken. En er zijn tegenwoordig wel meer dan 3 ruitersportzaken ook.Dus laat je stemmen ook gelden op Facebook zou ik zeggen! :D en de consuwijzer.
Laat ze maar s wakker worden op dat hoofdkantoor.
Ze zaaien ook in Duitsland. Leuk hoor vanuit München je gelijk proberen te krijgen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:15

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat namen van medewerkers van Divoza verwijderd. Het is niet de bedoeling om namen hier te noemen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:42

Namen? Waar? Een haarkleur kan ik me wel herinneren maar geen naam. En blijkbaar werkt er maar een met die haarkleur waardoor veel mensen weten om wie t gaat maar verder... Het gaat voornamelijk om de acties (of t gebrek daaraan)...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:43

Jawel er was een naam genoemd.
Laatst bijgewerkt door Apple op 07-08-17 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kenmerk persoon verwijderd

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:49

Ohhh had ik even gemist.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:51

Moderatoropmerking:
Ik zet hier niet een modopmerking neer om dan gelijk twee posts eronder weer een kenmerk te zien van een medewerker.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:53

Oeps... dat was :o?
Sorry niet de bedoeling. Ik had even niet aan de kleur gedacht, alleen aan de naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:59

Apple schreef:
Ik heb even wat namen van medewerkers van Divoza verwijderd. Het is niet de bedoeling om namen hier te noemen.


Apple schreef:
Ik zet hier niet een modopmerking neer om dan gelijk twee posts eronder weer een kenmerk te zien van een medewerker.


Wel tegenstrijdig, want in je eerste mod-opmerking zeg je toch alleen dat namen niet mogen? Vervolgens plaats je een pissige mod-opmerking omdat Bokkers een haarkleur noemen, terwijl je nergens schreef dat dat ook niet mocht. Wees dan gewoon in 1x duidelijk over wat wel of niet mag volgens Bokt regels, of laat de emotie uit de mod-post. ;)

Ik hoop in elk geval dat het topic open blijft, want ik ben heel benieuwd naar hoe Divoza de deken-zaak en alle andere rotzooi op gaat lossen.