Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:16

Dat begrijp ik ook, maar verwoordt dat dan gewoon netjes...
En een kleine 10% korting op een nieuwe deken zou niet misstaan. Maar met en vriendelijke "Sorry helaas is de oorzaak niet duidelijk en kunnen wij helaas niks voor u betekenen. Misschien kunt u ... of ... proberen" zou ik tevreden zijn.
Maar deze manier van handelen is gewoon respectloos naar je klanten.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:30

Jongens. Ik ben zelf ook niet altijd happy met Divoza maar er werkt maar 1 persoon die aan de omschrijving kan voldoen daar en ik vind dit niet netjes. Iedereen weet dat het over haar gaat. Ik kom aardig vaak bij divoza en ik vind het een aardige behulpzame meid. Ik vind het dan ook onnodig dat er zo kenbaar wordt gemaakt wie het is. Ik snap dat mensen kwaad zijn maar we hoeven toch niet specifiek te benoemen hoe iemand eruit ziet?

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zich zo zou gedragen maar goed dat is weer een ander verhaal natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Apple op 07-08-17 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kenmerk persoon verwijderd

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:48

Service bij divoza... heb altijd wel veel verhalen gehoord van mensen dat het niet goed was. Nooit zelf last van gehad... tot nu helaas ;(

Vorige week vrijdag ging het eczeemdeken van mijn pony stuk (na een jaar).
Dus ik denk gelijk maar even een nieuwe bestellen bij divoza. Dan heb ik vast gauw een nieuw deken binnen. Aangezien mijn pony echt erge eczeem heeft, kan hij er ook niet lang zonder.

Dinsdag had ik nog geen bericht (ik wou het halen in het filiaal) dus ik denk, ik bel even. Krijg ik Eem hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Ze vertelde me dat dit deken uit Enschede moest komen en dat ik woensdag of donderdag bericht kon verwachten. Maar dat ik zeker weten aan het einde van de week het deken binnen zou hebben. Nou ja. Oké dan...

Nou is het dus weer vrijdag. Dus ik denk, bel nog eens. Krijg ik van die vrouw te horen dat het deken niet binnen is gekomen uit Enschede en dat ik een niet voorradig product heb besteld. (Terwijl mij dinsdag iets heel anders is verteld). Ze vroeg of ik dan wat anders voor mijn geld wou. Nou nee, mijn pony leeft praktisch in dit deken en kan er niet zonder. Ik heb mijn geld terug gevraagd en dat zou ze gaan regelen.

Ben benieuwd hoe lang dit nou weer gaat duren tot mijn geld terug is... maar mijn vertrouwen in divoza is nu ook zeker minder dan voorheen. Echt heel jammer..


TS, ik heb ook veel vliegendekens gezien, maar nooit zo gescheurd gezien. Dit kan bijna niet anders dan een fout van de fabriek oid. Een deken kan niet zomaar scheuren bij de naden lijkt me... dat is wel heel raar..

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:54

Mowgli4 schreef:
Service bij divoza... heb altijd wel veel verhalen gehoord van mensen dat het niet goed was. Nooit zelf last van gehad... tot nu helaas ;(

Vorige week vrijdag ging het eczeemdeken van mijn pony stuk (na een jaar).
Dus ik denk gelijk maar even een nieuwe bestellen bij divoza. Dan heb ik vast gauw een nieuw deken binnen. Aangezien mijn pony echt erge eczeem heeft, kan hij er ook niet lang zonder.

Dinsdag had ik nog geen bericht (ik wou het halen in het filiaal) dus ik denk, ik bel even. Krijg ik Eem hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Ze vertelde me dat dit deken uit Enschede moest komen en dat ik woensdag of donderdag bericht kon verwachten. Maar dat ik zeker weten aan het einde van de week het deken binnen zou hebben. Nou ja. Oké dan...

Nou is het dus weer vrijdag. Dus ik denk, bel nog eens. Krijg ik van die vrouw te horen dat het deken niet binnen is gekomen uit Enschede en dat ik een niet voorradig product heb besteld. (Terwijl mij dinsdag iets heel anders is verteld). Ze vroeg of ik dan wat anders voor mijn geld wou. Nou nee, mijn pony leeft praktisch in dit deken en kan er niet zonder. Ik heb mijn geld terug gevraagd en dat zou ze gaan regelen.

Ben benieuwd hoe lang dit nou weer gaat duren tot mijn geld terug is... maar mijn vertrouwen in divoza is nu ook zeker minder dan voorheen. Echt heel jammer..


TS, ik heb ook veel vliegendekens gezien, maar nooit zo gescheurd gezien. Dit kan bijna niet anders dan een fout van de fabriek oid. Een deken kan niet zomaar scheuren bij de naden lijkt me... dat is wel heel raar..


Zoiets ook eens gehad, en ja, even zelf een belletje of mailtje en kreeg netjes antwoord. Vind dit geen reden voor opeens wantrouwen hoor. Ze zijn ook wel snel met terugbetalen in mijn beleving.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:46

Anoniem schreef:
En een kleine 10% korting op een nieuwe deken zou niet misstaan....


Zou ik de moeite nemen om mijn pech-geval bij de winkel bekend te maken, zou ik me wel afgescheept voelen met een 10%-bon.
Échte tegemoetkoming begint bij 35%. Zeker aangezien alle paardenspullen bijna altijd wel ergens voor 25% korting te koop zijn.

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:57

Nou dit zal wel ook de reden zijn dat ze elke zoveel maanden weer dezelfde vacatures hebben vrees ik. Ik heb 1 ( heel) positieve ervaring gehad in Leek een paar jaar terug ( een jonge man was dat). Maar verder een hele reeks slechte, zoals het scheef/ ongelijk borduren van een dekje ( je kunt toch niet beide kanten tegelijk zien haha) en nog een reeks van dat soort dingen. Wij komen er niet meer in ieder geval.

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:07

Mowgli, mijn ervaring is dus juist wel dat een deken zo kan scheuren ;) Ik heb het al 2x gehad bij zo'n shires deken, door toedoen van mijn twee exceempaarden. Een beetje teveel kracht er op en als het garen dan minder sterk is dan de stof dan gaat hij daar als eerste. (Ik was er "blij" om, want zo kon ik ze relatief makkelijk weer vast laten naaien. (Overigens niet bij de divoza gekocht of gerepareerd, en dus los van hun in mijn ogen ook niet heel klantgerichte aanpak ;) )

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:17

Die Shire dekens zijn dus helemaal niet zo sterk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:20

Ik heb er dan weer erg fijne ervaring mee.
Ik vind ze juist weer erg sterkt.
Het lijkt er bijna op dat er een flinke levering slechte in omloop zijn met slecht garen op de naad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:21

Ik heb ook goede ervaringen met Shire dekens.
Heb er nu nog een gevoerde regendeken van, en 2 jaar een vliegendeken van gehad tot een ander paard deze kapot gebeten had :roll:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:25

Ja een 100 grams gaat dit jaar denk ik ook al het 6e jaar in, nog super goed.
De eczeemdeken nu in het tweede seizoen. En als ik hem zie rollen zie ik ook druk op de deken staan.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:35

Voor mij lijkt het persoonlijk alsof het laatste deel van het deken net niet over de naad gescheurd is, maar ernaast. Kan het niet zijn dat een ander paard gewoon mee geholpen heeft om tot dit resultaat te komen? Of dat het beginnen scheuren is en je paard het verder afgewerkt heeft? Ik verbaas mij tegenwoordig er al niet meer over wat paarden kunnen bereiken als ze aan zo'n deken hangen :p

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:35

Ik heb ze even gegoogled...
Ben niet overtuigd.

Komt op mij over als een low-budget-namaakmerk.
Bepaald geen Horseware of Bucas.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:38

Ik las over dat het kan gebeuren als je paard in de singel blijft hangen. Helaas heeft mijn paard dat gehad, en nee niet de deken doorgescheurd maar de singel lag eraf (bij die naden afgescheurd). Het was dus ook duidelijk dat hij was lbijven hangen.
Dit is echt onacceptabel. Zeker hoe je wordt geholpen, ik zou er eens een openbaar facebook bericht aan wagen. Normaal ben ik daar niet van maar als ze je op de normale manier niet willen helpen... Daarbij zouden zij binnen het garantie termijn het contact met de fabrikant moeten doen.

@Dees, bijna 100 euro voor een exzeem deken is veel geld, dat kosten ze van Rambo ook.
Laatst bijgewerkt door Snorkel8 op 04-08-17 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:39

Dat mag dat jij niet overtuigd bent.
Ik vind ze fijner dan de Horseware. Die zit te krap op de borst en zonder de buikflap, wat nu geloof ik veranderd is, voor een vliegen/ eczeemdeken totaal niet over nagedacht en waardeloos.

Karen1987

Berichten: 247
Geregistreerd: 27-08-09
Woonplaats: Overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:43

Ik heb van dit merk laatst een graasmasker gekocht; binnen een paar dagen kapot door een losse naad. Net als jij ben ik teruggegaan naar Divoza Leek en ben daar heel goed en vriendelijk geholpen. Ze hebben het masker daar, op hun kosten laten maken. Het garen of de machines die dit merk gebruikt, lijken me niet super. Als je paard dan net op de 'verkeerde' manier iets doet, rolt oid, kan je pech hebben.

Ik vind het vrij schappelijk dat Divoza korting aanbiedt, al was het natuurlijk leuker geweest als ze de reparatie gratis aangeboden hadden.

cinniz123

Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:44

So dan!
Heel vreemd geval!
Heb al jaren eczeemdekens en heb ook veel scheuren gezien naar zo op de naad nog nooit!
Wel buiksingels eraf door er met benen in te zijn blijven hangen.
Ik denk ook echt een fout in de garen oid.
Heel vervelend en tja bij divoza hoef je geen medewerking te verwachten als er problemen zijn ligt t altijd aan de klant of paard.

Moet wel lachen om sommige reacties zoals audi tegen een boom aan rijden.
T zal je gebeuren je loopt op straat en je struikeld en valt, knieen zijn nog heel geen gaatje te zien maar dan sta je op en heel je broek valt van je kont omdat alle naden gesprongen zijn :')
Ik durf te zweren dat een ieder die dat op dat moment overkomt niet denkt ach t is mn eigen schuld ik viel.
Dus audi tegen een boom vind ik niet heel vergelijkbaar ...als audi zn dak eraf vliegt onderweg weer wel!
Maar ook dan zeg ik fabrikage fout.

Wat ik dus wil zeggen is dat als paard het heeft gedaan omdat ie gewoon lomp is dat de deken dan nooit zo zal scheuren en anders vind ik hem een waren houdini :D

Neemt niet weg dat het heel vervelend voor je is ts.
Advies niet meer bij divoza kopen kwa klachten is het gewoon een kl*te zaak.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:45

@Bruintje en Snorkel:
Ik geef liever 100 euro uit aan een product van Rambo dan aan een product van een ander merk.
Rambo = Horseware, maar Horseware is niet altijd Rambo. Die vliegendekens van Amigo zijn hun geld niet waard. De Rambo FlyBuster is het echter wel. En heeft amper naden, dus er is ook weinig om uit te scheuren ;)

Ik heb nog nooit een deken van Horseware gehad die te krap op de borst zat. Koop ze toch al ruim 15 jaren en ieder jaar ook wel weer eentje erbij, zowel vliegendekens, regendekens als winterdekens.
Ik heb warmbloedpaarden. Het kan natuurlijk zijn dat een Tinker oid een andere pasvorm nodig heeft.

Rizette
Berichten: 4422
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:47

Vroeger was Divoza een super winkel. Altijd je spullen op tijd en een goede service. Ik heb nu zelf problemen gehad met Divoza met een professionele gaatjestang die ik als niet professioneel persoon wel eens gebruik. Maar omdat ik graag goed wilde kunnen knippen de duurste gekocht die er was want die had een hefboom. Nadat de 2e spontaan kapot was gegaan( bij de eerste dacht ik nog dat het aan mezelf lag) toch maar eens contact opgenomen. Ze konden niet terug vinden dat ik de tang bij hen gekocht had, kan kloppen gewoon langs de kassa gelopen en geen bon bewaard. Maar 2 tangen van 40 euro per stuk die binnen anderhalf jaar met die paar gaatjes die ik maak al kapot zijn dat wil er bij mij ook niet in. En dan ook nog als professioneel aangeprezen. OP mijn vraag of er niet meer mensen waren met dezelfde klacht , ik vond het zelf teveel toeval kreeg ik geen antwoord. Dus voor mij ook geen Divoza meer. De service is totaal veranderd van zeer goed naar vrijwel niet. Jammer maar het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:48

Zeker geen low-budget namaak...
Deze is langer meegegaan dan de dure Rambo/Horseware dekens waarvan we bijna wekelijks een nieuwe konden kopen vanwege een zeer flexibele, handige dekensloper.
Zo bij de naad doormidden lijkt me inderdaad ook niet door het paard zelf veroorzaakt, maar door een fabrieksfout.

Anoniem

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:50

Het zou best kunnen dat hij is begonnen met scheuren op de naad, en dat vervolgens een ander paard eraan is gaan trekken omdat zo'n los hangende flap natuurlijk hartstikke leuk is ;)

Vind ik het alsnog een fabrieksfout, want als de naad in eerste instantie niet gescheurd was was er niks gebeurd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:51

Ik heb inderdaad een tinker.
Waarom 35 euro meer uitgeven als ik al jaren tevreden shires gebruiker ben?
Zo heb ik ook al jaren met grote tevredenheid winterdekens van EJ huismerk. Terwjl de eczeemdeken prut is van hun.
Heel simpel dan, dan ga ik geen 3 keer zo'n dure winterdeken kopen. Goed is goed.
Bij de eczeemdeken koop ik wel de shires. Is nu halverwege het tweede seizoen nog als nieuw, dus ik denk dat hij volgend jaar ook weer op kan. En dat heb ik bij een ander paard zo ook gehad, maar die heb ik verkocht met deken. Was toen ook 3 jaar oud en nog helemaal heel.

nee Shires is zeker geen lowbudget merk.
Maar nu lijken ze een slechte lichting/ maandagmorgen monster te hebben.

pmarena

Berichten: 48320
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:03

Ik vind Rambo dekens eerlijk gezegd ook 3x niks, rare vormeloze veels te diepe soepjurken voor mijn D-pony, te wijd hier te smal daar.... het moet je paardje maar net passen :j Hier groot fan van Weatherbeeta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:17

Anoniem schreef:
Het zou best kunnen dat hij is begonnen met scheuren op de naad, en dat vervolgens een ander paard eraan is gaan trekken omdat zo'n los hangende flap natuurlijk hartstikke leuk is ;)

Vind ik het alsnog een fabrieksfout, want als de naad in eerste instantie niet gescheurd was was er niks gebeurd.

Maar daar heb je het al 'het zou best kunnen dat...' ..

Het zou ook kunnen dat ie níet als eerste op de naad is gescheurd. Als TS m op wil sturen naar de fabrikant kunnen ze er zelf naar kijken. Maar als ze m naar divoza al niet wil opsturen ivm paard die niet zonder deken kan, divoza ook niet zo veel natuurlijk.

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:28

Bij mij was het wel echt doordat de paarden teveel kracht op de dekens hadden gezet. (Halsnaad gescheurd na schuren, vervolgens ruimte om op te gaan staan ed. en verder gescheurd over de rug. Na het laten naaien blijven ze voor mijn idee wel langer heel, dus voor mijn gevoel is het garen hier de zwakste schakel. Ik vind de shires en rambo sweet itch beide verder wel hele fijne dekens, ik heb ze beide, maar het hangt van het paard af welk model ik er op gooi, de pasvorm doet ook veel.