Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:33

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Het zou best kunnen dat hij is begonnen met scheuren op de naad, en dat vervolgens een ander paard eraan is gaan trekken omdat zo'n los hangende flap natuurlijk hartstikke leuk is ;)

Vind ik het alsnog een fabrieksfout, want als de naad in eerste instantie niet gescheurd was was er niks gebeurd.

Maar daar heb je het al 'het zou best kunnen dat...' ..

Het zou ook kunnen dat ie ní[naam] als eerste op de naad is gescheurd. Als TS m op wil sturen naar de fabrikant kunnen ze er zelf naar kijken. Maar als ze m naar divoza al niet wil opsturen ivm paard die niet zonder deken kan, divoza ook niet zo veel natuurlijk.


Maar dat 'ie recht op de naad gescheurd is lijkt mij logisch gezien de foto's?
Hel zou alleen kunnen dat de rest van de schade toen ik aangericht door een ander paard, dat bedoelde ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:36

Vanaf de foto is niets zinnig te zeggen, dat is het punt wat ik wil maken. Dan moet je toch ook weten hoe het gebruikt is en of er (in dit geval dan) paarden niet gek mee hebben gedaan. Hij kan als eerst op de naad zijn gaan scheuren of als eerst net ernaast; maar hoe het is voorgevallen weet niemand en de leverancier (dus niet!!de winkel )heeft geen kans om te onderzoeken óf het inderdaad door het materiaal komt..

Marian_lara
Berichten: 189
Geregistreerd: 19-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:40

Is er op bokt niemand die verstand van naaiwerk heeft?
Ik wel .als je een naad niet goed afwerkt , hou je altijd een zwak punt
Als er druk op komt te staan met rollen of op een andere manier kan het best voorkomen dat de gehele naad los laat.immers is het genaaid in een fabriek( dus produktiewerk) .tijd is geld.
Wil niet zeggen dat ik het niet fijn vind voor jou met wat er gaande is .succes met de oplossing.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:15

Sodeletuut schreef:
Rina dit is inderdaad de Shires Sweet Itch Combo. Ik baal er zo van want ik heb nog geen alternatief gevonden.. (sterke deken met buikflap, model a la rambo en shires)



Weatherbeeta heeft ook een stevige eczeemdeken. Sterke deken met buikflap, en soortgelijke pasvorm als de rambo (heb beide dekens, en liggen allebei goed op mijn paard.)

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:21

Misschien kan de geschillencomissie je verder helpen? Ik heb net even gekeken en divoza is daar wel bij aangesloten. Ik zou t er niet bij laten zitten

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:23

Dees schreef:
Stel je eens voor: een been raakt bekneld in een buiksingel. Het dier drukt het been weer naar beneden en bolt daarbij de rug.
Niet ondenkbeeldig he?
Welnu: dan knappen alle naden in de bovenlijn :D
Paard stapt er dan zo uit.

Zo strak aangesloten krijg je de buiksingels niet dat een paard dit niet voor elkaar kan krijgen.

Tuurlijk kun je de leverancier verwijten dat de naden niet sterk genoeg zijn.
Maar heeee... je krijgt waar je voor betaalt. Dit was geen dure deken. Te duur wellicht. Maar het is geen Rambo geweest ;) Al kan het je ook met een Rambo gebeuren helaas...

Het is absoluut zuur van je deken, maar ik vind het niet correct dat Divoza dan maar voor alle schade moet opdraaien.
Al was het voor Divoza wel de koninklijke weg geweest om je een vette "pech-korting" te geven om je tegemoet te komen. Daar behoud je klanten mee.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Die deken is heus niet spontaan uit elkaar gevallen. En alleen dan zou het een fout van de fabrikant zijn. Hier is op en een of andere manier druk op gekomen.

En ik weet hoe naar dat dit is. Hier trekken ze aan de lopende band dekens kapot. Ook veeeeel duurdere exemplaren. Maar ik zie niet in hoe een dekenfabrikant iets moet verzinnen wat tegen 1 pk is opgewassen wat ook nog comfortabel moet blijven.

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:27

Wanneer ts hier een topic opent met het verhaal dat ze haar paard zes weken op stal laat staan want de eczeemdeken moet opgestuurd worden dan ontploft iedereen. En andersom moet de winkelier maar de kans krijgen om de deken op te sturen , ik vind dat, vooral bij eczeemdekens, er wel eens nagedacht worden bij de winkeliers, die doe je verdorie niet voor je lol op. Hoezo begaan met paarden, nee hoor , begaan met de omzet. Laten ze gewoon een stapel gebruikte eczeemdekens in alle maten achter gooien en komt er een klacht zoals deze, laat maken en geef zolang een andere deken mee, hoe moeilijk kan het zijn. En divoza medewerkers, mochten jullie meelezen, doe er iets mee.

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:30

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga alles straks even lezen.

Dit is de reactie op mijn mail. Klopt dus niks van wat ze zegt, want hij is alleen op de naad gescheurd en niet daarbuiten zoals zij suggereert.

Moderatoropmerking:
knip, het is niet toegestaan ook privé communicatie openbaar te maken op het forum.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 04-08-17 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie groene opmerking

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:33

Misschien eens diverse duidelijke foto's maken van de naad. Zodat je echt goed aan kunt tonen dat het nergens daarbuiten kapot is?

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:40

Dus nu kan hij helemaal niet meer gerepareerd worden en zitten er overal!!!! scheuren in?? Jeetje, hoe zet je de situatie naar je hand, moet niet gekker worden, tijd voor Facebook.

Suada
Berichten: 27
Geregistreerd: 23-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:55

Het hele topic even doorgelezen, dit is toch belachelijk, wat een klantenservice... Mij zal je ook niks meer bij de Divoza zien kopen, als dit de manier is waarop zij met hun klanten om gaan speel ik het liever op safe. Ik hoop dat dit nog opgelost kan worden. Succes nog! :(

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 18:18

Bigone, dankje voor je reacties. Ik heb inderdaad de wettelijke plichten al op de mail gezet, telefonisch verteld en via verstuurd. Zij geven echter aan dat hun standpunt voldoende bewijslast is.. Ik heb aangegeven dat dit een mening is en geen bewijslast.

xMaxxiee, kan toch ook niet??! Shires kon mij niet verder helpen omdat ze de beoordeling aan de klant over laten en zij niet in Nederland zitten..

Zammie dankjewel!

Carnivoria er is inderdaad een recensie geplaatst maar nog niet op gereageerd helaas.

Maessie & annemiek het verbaast me toch erg want mijn ervaring is juist al die tijd al zo positief over deze dekens en ik vond ze vergelijkbaar met rambo qua kwaliteit. Onze andere merrie staat al enkele jaren met dezelfde deken en deze is nog in perfecte conditie.

Hinke en nabster en Gast3289, ik snap je reactie maar ik vind het ook nogal erg dat een bedrijf mij uitmaakt voor leugenaar en mij totaal niet serieus neemt als klant zijnde, en daarnaast totaal boven en onder de wet handelt.. daarnaast heb jij het misschien financieel makkelijker dan ik, want ik heb niet de mogelijkheid elke twee weken 90 euro uit te geven aan een nieuwe deken.. daarnaast is het consumentenrecht niet 'wie eist bewijst'.


Colinda PB!

Xpenny ga ik zeker doen!

Gekvanfleur, kan jij dit bewijzen? Graag dan.

Thecat wat je ziet is de binnenvoering daarin vergis je je.

Kitsinemimi ga ik zeker doen bedankt!

Bruintje123 ga ik idd even doen.
Bigone ja goed he? Pff....
Suada dankjewel!

Heb niet overal op gereageerd maar hoop dat iedereen zijn antwoorden hier uit kan halen..

Daarnaast ben ik NIET tegen het opsturen van de deken. De vraag was alleen of langskomen ook goed was en daarop zeiden ze ja. Dus dan doe ik dat liever. Hadden ze gezegd dat opsturen beter was dan had ik daar voor open gestaan. Dit is echter niet verteld..

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:29

Sodeletuut. Heb je mijn bericht gelezen? Precies hetzelfde gehad. Paard deed dat echt echt zelf. Waarom dan zo doordrammen op een nieuwe deken? Ja vervelend maar ik durf bijna zeker te zeggen dat je paard dit zelf gedaan heeft.

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:34

Ook al doet het paard het zelf, een deken hoort niet zo maar zo makkelijk bij de naden open te scheuren. Ik zou hetzelfde doen als jou sodeletuut, ik vind zelfs dat je nog heel netjes bent. Naar mijn mening heb je recht op een nieuw deken of je geld terug voor deze slechte kwaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:37

Waarom gelijk de sneer geven dat ik het misschien financieel makkelijker heb dan jij? Dat is toch nérgens voor nodig? Als je zo ook in het gesprek bent geweest snap ik best dat ze niet meer zo hard hun best willen doen.

Bigone; dat het het nu om een exczeemdeken gaat is heel rot, maar feit blijft dat voor goed (!!) onderzoek en dus een goed oordeel over het wel/niet fabricagefout zijn de deken het beste terug zou moeten naar de fabrikant voor onderzoek. Heel eerlij, divoza is een verkooppunt, geen naaiatelier en die kunnen dus alleen maar putten uit wat zij zien en wat de eerdere ervaringen met het product aantonen.

Dat het nu een exczeemdeken is dus even plat gezegd heel poedersuiker, maar betekent wel dat ze weinig kunnen doen dan dit: een korting aanbieden. Zo op het blote oog en afgaande op een verhaal (je hebt immers niet zelf gezien of er niet een potje gestoeid is) kunnen ze alleen daarnaar handelen. En nogmaals, ik zie het probleem niet zo van de boel naar de fabrikant op te sturen (via divoza dan, wel op hun kosten) om de boel uit te laten zoeken. Met alle respect; het is niet alsof je de deken nu om kan doen toch? :+

Edit; door gelijk te zeggen dat je liever langs wilde komen kan je ook onbedoeld een negatief signaal hebben afgegeven. En dat zet gewoon de hele toon al negatief.

En nee, ik koop ook liever niet iedere twee weken een nieuwe deken. Ik heb niet voor niets geen paarden meer, niet alleen maar omdat ik het niet meer leuk vond :+

Rizette
Berichten: 4393
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:40

Een paard zelf? In welke volgorde heeft dat paard dit dan voor elkaar kunnen krijgen?

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:47

Klachten moet je bij divoza niet mee aankomen. Wij hadden ook een klacht en dat wordt gewoon afgewimpeld.

Ik heb al meerdere kapotte exceemdekens gehad die sneuvelen in de wei maar geen 1 waarbij alleen de naad kapot is en voor de rest alles heel. De stof zelf van de deken is juist vaak eerder scheurgevoelig dan de naad! En meestal gaat idd een paard ergens opstaan maar dan scheuren juist de singels uit. maar je krijgt nooit een scheur over de complete naad van de deken. Dan had er echt meer schade moeten zijn. Kun je niet nog hoger op contact zoeken bij de divoza? Evt je klacht op de Facebook site van divoza (als ze die hebben) zetten. Daar zijn bedrijven vaak wat gevoeliger voor als het openbaar gezet wordt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:02

Ts kan je de deken niet laten maken met steviger garen(en goed afgewerkt)?als het alleen de naden zijn is het nml onzin wat divoza zegt dat het niet meer te maken is.
Weet hoe vervelend het is zonder deken als je hem juist zo hard nodig hebt.
Maar zou wel goede en duidelijke foto's maken en dan met de bon van reparatie als nog naar divoza gaan.
Denk dat ze je niet gaan helpen want dat is hun mentaliteit maar zou het er ook zeker niet bij laten zitten!

Gini
Berichten: 17930
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:03

Anoniem schreef:
Bigone; dat het het nu om een exczeemdeken gaat is heel rot, maar feit blijft dat voor goed (!!) onderzoek en dus een goed oordeel over het wel/niet fabricagefout zijn de deken het beste terug zou moeten naar de fabrikant voor onderzoek. Heel eerlij, divoza is een verkooppunt, geen naaiatelier en die kunnen dus alleen maar putten uit wat zij zien en wat de eerdere ervaringen met het product aantonen.


Divoza heeft TS nooit aangeboden om het deken naar de fabrikant op te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:06

Nee, maar wellicht (hey, als we toch gaan invullen dat de deken spontaan uit elkaar is gevallen, kan ik ook wat invullen) hadden ze dat wel gedaan/voorgesteld als ze de deken wel had opgestuurd ipv tot 2x toe aan te geven dat ze hem liever kwam brengen. Men gaat dan zelf dingen invullen; dat is menselijk en dat is voor de mensen (want dat zijn het nog steeds, mensen, die ook zich aan protocollen moeten houden en ook maar hun werk doen) bij divoza net zo; die kunnen misschien denken 'oh dat is een moeilijke.. die wil niks opsturen.. nou die zal vast niet akkoord gaan met sturen naar de fabrikant'.. ;)

En ik vind het dus net zo goed kwalijk dat divoza dat niet alsnog zelf voorstelt (immers heeft de fabrikant er meer kijk op dan een winkeleigenaar), maar ik kan het me wel goed voorstellen.

Gini
Berichten: 17930
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:16

Nee, ik kan het me niet voorstellen dat je een klant als moeilijk gaat bestempelen omdat die liever naar de winkel komt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:20

Anoniem schreef:
Nee, maar wellicht (hey, als we toch gaan invullen dat de deken spontaan uit elkaar is gevallen, kan ik ook wat invullen) hadden ze dat wel gedaan/voorgesteld als ze de deken wel had opgestuurd ipv tot 2x toe aan te geven dat ze hem liever kwam brengen. Men gaat dan zelf dingen invullen; dat is menselijk en dat is voor de mensen (want dat zijn het nog steeds, mensen, die ook zich aan protocollen moeten houden en ook maar hun werk doen) bij divoza net zo; die kunnen misschien denken 'oh dat is een moeilijke.. die wil niks opsturen.. nou die zal vast niet akkoord gaan met sturen naar de fabrikant'.. ;)

En ik vind het dus net zo goed kwalijk dat divoza dat niet alsnog zelf voorstelt (immers heeft de fabrikant er meer kijk op dan een winkeleigenaar), maar ik kan het me wel goed voorstellen.


Ik snap niet hoezo je steeds aanhaalt waarom ts hem niet langs had moeten brengen dat is toch ook invullen?
Ik snap wel waarom ts langs is gegaan hoe eerder de deken bij divoza hoe eerder deken weer op.
Maar denk vooral dat het gaat hoe divoza met haar klacht omgaat en erop reageert.

Hoe je het ook went of keert zou een deken niet met rollen/spelen oid zo netjes overal op de naad moeten kunnen los laten of paard het nu zelf heeft gedaan of niet,je gaat ervanuit dat er toch wel beter afgewerkt/sterke garen gebruikt worden.
En dan is het wel de fout van de fabrikant maar dan zou divoza zich ook hard kunnen maken voor zn klanten ipv klanten wegjagen op deze manier.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:28

Het kan niet 1 naad zijn want hals en rug worden echt niet uit 1 naad gemaakt. Hoe en wat weet niemand maar linksom of rechtsom kan je het beoordelen. Er is je een korting aangeboden misschien deze pakken dit ga je niet winnen.

En ook bij ej kan je zo worden behandelt ik had het met ribbels in het leer van een duur hoofdstel. Moest ik echt woest worden dat dit niet normaal is en moest het opgestuurd worden om te laten beoordelen.

Mijn ervaring is dat er vaak toch onkundig (niet capabel) personeel is in de rol teamleider. Sowieso is klantvriendelijkheid bij problemen ver te zoeken.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:34

Al heeft het paard de deken gesloopt, als de eigenaar er van overtuigd is dat het een fabrieksfout is en zij gaat vervolgens netjes met de deken terug naar de Divoza dan vergoed je zo'n deken toch gewoon?

Ik vind dit van Divoza erg laag en gewoon een soort van machtsspelletje. Zo'n groot bedrijf hoort dit gewoon netjes af te handelen, dat gebeurd dus niet. Wat krijgt Divoza daarvan? Ik weet niet hoeveel belletjes mailtjes bezoekjes en zelfs een heel topic op bokt. Zoiets moet Divoza toch niet willen voor een paar tientjes?

Geen woorden voor....

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:40

Petrichor schreef:
Al heeft het paard de deken gesloopt, als de eigenaar er van overtuigd is dat het een fabrieksfout is en zij gaat vervolgens netjes met de deken terug naar de Divoza dan vergoed je zo'n deken toch gewoon?

Geen woorden voor....


Pardon? Het is geen liefdadigheidsinstelling, zij moeten ook hun personeel, gas/licht, hypotheek en belasting betalen. Ik kan niet beoordelen hoe de deken kapot geraakt is, maar zij hebben er waarschijnlijk honderden gezien en concluderen dat dit geen fabrieksfout is.