Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:55

Hinke schreef:
Ben ik nu de enige hier die dit publiekelijk te kakken zetten van een bedrijf en specifieke werknemers uit dit bedrijf nogal ongepast vind? En het is maar een deken.. Als je de tijd die je nu hebt besteed aan deze klacht omrekent naar geld met een gemiddeld uurloon heb je vast zelf al een tweede deken ' weggegooid' ..


Volledig eens hoor.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 00:26

TS,

Gewoon een bericht op Facebook zetten betreft de klantenservice.
Zie wel eens vaker berichten langs komen waarin kopers niet in hun recht komen te staan bij betreffende winkels. Zodra het op Facebook staat, kunnen ze ineens van alles regelen met de klant naar tevredenheid. :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:30

Wat betreft annuleren: volgens mij verwerkt divoza tot 8uur pakketten. Als jij om half 8 besteld en om half 9 dan bedenkt 'oh poedersuiker, ik wil het niet', dan heb je domweg pech; je bestelling is in verwerking gegaan. Dat jij te laat bedenkt dat je het niet wil is niet de schuld van Divoza natuurlijk.
Wij accepteren orders tot half 5 op onze webwinkel. Als iemand dan om 9 uur bedenkt dat ie het toch niet wil; jammer dan, ik kan hem moeilijk bij het sorteercentrum nog even ophalen. En ja, dan betaal je de retourkosten zelf. Het is onmogelijk om dan telkens de mail te blijven checken. Tussen het inpakken door.

Wat betreft je deken.. ik heb er moeite mee te geloven dat die deken spontaan uit elkaar is gevallen moet ik zeggen. Op de foto kan ik het niet heel duidelijk zien maar hij lijkt op 1 stuk inderdaad niet de naad te volgen.
Edit: kan een ander paard niet aan het sjorren sijn geweest eraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:40

Nabster schreef:
Hinke schreef:
Ben ik nu de enige hier die dit publiekelijk te kakken zetten van een bedrijf en specifieke werknemers uit dit bedrijf nogal ongepast vind? En het is maar een deken.. Als je de tijd die je nu hebt besteed aan deze klacht omrekent naar geld met een gemiddeld uurloon heb je vast zelf al een tweede deken ' weggegooid' ..


Volledig eens hoor.

Idem. En enkel omdat het antwoord van het onderzoek van divoza niet aanstaat. Hoe zit het met 'wie eist, bewijst'?

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:48

Geld dat ook in situatie particulier vs bedrijf?

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:49

Ts dit heb ik ook eens gehad met een deken. In dit geval was ik erbij.. pony zat vast in de buikflap/singel deken scheurde ook op alle naden en de singels en rest was heel. Gewoon pech dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:55

lailapri schreef:
Geld dat ook in situatie particulier vs bedrijf?


Dat durf ik niet te zeggen, maar wat wel in TS d'r nadeel werkt (denk ik, uit eigen ervaring maar dan vanaf de andere kant) is dat ze de deken bij zich wil houden. Divoza kan alleen dan de deken dus 'live' bekijken maar kan verder niks onderzoeken. Opsturen naar de leverancier en/of fabriek voor onderzoek kan dus ook niet, want TS wil niet zonder deken zitten. Dus kan ik me best voorstellen dat Divoza een beetje moedeloos wordt; er is een deken kapot, kan alleen met het blote oog ter plekke bekeken worden maar vanaf een paar foto's kan een leverancier écht niks zeggen over de schade; daarvoor wil in 99% van de gevallen de fabriek het kapotte product zien.

En die kosten voor het retour sturen naar leverancier betaalt het bedrijf vaak zelf, maar dan moet je wel de deken achter willen laten. Anders kunnen ze weinig. Dat je niet zonder deken wil zitten snap ik, maar hoe doe je dat nu dan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:56

Nabster schreef:
Hinke schreef:
Ben ik nu de enige hier die dit publiekelijk te kakken zetten van een bedrijf en specifieke werknemers uit dit bedrijf nogal ongepast vind? En het is maar een deken.. Als je de tijd die je nu hebt besteed aan deze klacht omrekent naar geld met een gemiddeld uurloon heb je vast zelf al een tweede deken ' weggegooid' ..


Volledig eens hoor.


Ik opperde dat, maar zou het zelf ook zeker niet zomaar doen.
Maar in dit geval, er wordt gewoon niet naar TS geluisterd. Of in ieder geval, komen ze d'r niet een een klein beetje tegemoet, met excuses en een kleine korting op een nieuwe deken. Je wilt je klanten tocht te vriend houden? Dit is gewoon bot. En als het op zo'n manier gaat, dan mag dat wat mij betreft openbaar bekent gemaakt worden hoe men daar met klanten om gaat :j (namen van werknemers hoef je niet te noemen, das nergens voor nodig)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 08:59

Ik ben de enige denk ik, maar ik geef divoza groot gelijk.

Ik vind het triest dat steeds meer mensen die iets horen wat ze niet aanstaat meteen gaan zitten klagen en vanalles eisen. Die deken is echt niet plotseling zo uit elkaar komen vallen. Paard is waarschijnlijk niet heel handig bezig geweest en dat heeft je een deken gekost. Leuk;nee, dit allemaal waard; al helemaal niet.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:00

Er is een korting aangeboden, maar die is niet aangenomen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:00

Bizar dit.
Ik snap dit soort bedrijven niet hoor.

Ik heb ook een probleem op het moment met een plaatselijke winkel met een Mountain Horse shirt waar de gaten in gevallen zijn; in de oksels aan beide kanten.
De winkel zegt; levancier doet er niets mee dus we kunnen er niets mee. Kreeg mijn shirtje doodleuk weer terug.
Ik zit er dus nu ook mee. Heb alweer contact opgezocht met ze. Wil het er eigenlijk niet bij laten zitten want vind dit gewoon belachelijk.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:02

Roos_M schreef:
Bizar dit.
Ik snap dit soort bedrijven niet hoor.

Ik heb ook een probleem op het moment met een plaatselijke winkel met een Mountain Horse shirt waar de gaten in gevallen zijn; in de oksels aan beide kanten.
De winkel zegt; levancier doet er niets mee dus we kunnen er niets mee. Kreeg mijn shirtje doodleuk weer terug.
Ik zit er dus nu ook mee. Heb alweer contact opgezocht met ze. Wil het er eigenlijk niet bij laten zitten want vind dit gewoon belachelijk.

En hoe lang heb je dat shirtje al? MH is imo zelf vrij goed met klachten.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:30

Rachel_x schreef:
Klantenservice en Divoza. Praat me er niet over. Jeansrijbroek gekocht, zat prima. Ga ik rijden, knellen mijn knieën enormmmm af waardoor ik a-la-minute van mijn paard af ben gestapt. Divoza gebeld, maar kunnen niets voor me betekenen. Doei broek van 90 euro!


Dit is toch niet meer dan logisch toch?

Ik koop toch ook niet een dure trouwjurk, na de trouwdag, ja hij zit toch niet lekker hoor wil m'n geld terug..

Ik verbaas me net als anderen hier over wat mensen allemaal eisen na pure pech of domme aankopen.

Ik denk ook dra het paard, of ander, aan de deken heeft getrokken en daardoor alle naden (zwakke punt van dit merk) kapot zijn gesprongen..

Voor de mensen die vinden dat divoza niets doet. Divoza heeft haar een cadeaubon gegeven dacht ik te lezen ter compensatie? Doet divoza dan niks of is de klant eigenwijs en vind dat ze recht heeft (na 14 dagen gebruik) op een nieuw of gerepareerd product?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:36

gekvanfleur schreef:
Roos_M schreef:
Bizar dit.
Ik snap dit soort bedrijven niet hoor.

Ik heb ook een probleem op het moment met een plaatselijke winkel met een Mountain Horse shirt waar de gaten in gevallen zijn; in de oksels aan beide kanten.
De winkel zegt; levancier doet er niets mee dus we kunnen er niets mee. Kreeg mijn shirtje doodleuk weer terug.
Ik zit er dus nu ook mee. Heb alweer contact opgezocht met ze. Wil het er eigenlijk niet bij laten zitten want vind dit gewoon belachelijk.

En hoe lang heb je dat shirtje al? MH is imo zelf vrij goed met klachten.


Na 5 weken. MH zegt: gebruikers schade.
Winkelier zegt daarop: MH is altijd zo coulant dit en dat. En vervolgens gebeurd er niets met dit. Dus ik ben nogal een beetje teleurgesteld.

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:49

Yvank_ schreef:
Ts dit heb ik ook eens gehad met een deken. In dit geval was ik erbij.. pony zat vast in de buikflap/singel deken scheurde ook op alle naden en de singels en rest was heel. Gewoon pech dus!


Nou, dat dus. Waarom zou dat met deze deken niet gebeurd kunnen zijn?

Zo jammer dat TS dit niet onder ogen wil zien en dat alle Divoza-bashers haar sterken in haar veronderstelling dat dit dus maar voor rekening van Divoza mag komen.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:49

Hmm. Ik vind het wel vreemd dat een deken op zo'n manier uitscheurt, maar het zou op zich wel kunnen. Jammer dat de stiksels bij de singel bijvoorbeeld niet slapper waren waardoor de deken daar kapot was gegaan (dat was beter te repareren geweest).

Maar op zich heb je er niks aan in hoeverre wij het aannemelijk vinden dat die deken kapot is gegaan door paard of door fabrieksfout. Je kan dit laten gaan, deken bestellen bij EJ en hopen dat de deken langer heel blijft of dat dan in ieder geval EJ een betere service biedt. Je kan er ook voor kiezen dit "hogerop" te gaan zoeken, maar ik weet niet zeker of je daar iets uit gaat halen en veel andere mensen gaan zich er dan ook mee lopen bemoeien.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:22

Ik vind helemaal niet dat dit puur voor rekening moet komen van divoza, het gaat om hun arrogante houding tov hun klanten en daar is ts echt de enigste niet in. Het verhaal van de mevrouw in Leek, die werd benadert dat mevrouw ging rijden op haar leeftijd(waar haal je het lef vandaan om dit te zeggen) is heel vaak aan de orde. In Leek ben ik één keer geweest tijdens een vakantie. Bit wat ik wilde had ik van te voren over gebeld, we leggen het klaar!! Kom je daar, geen bit, niet te vinden en er werd ook totaal geen moeite gedaan om het te zoeken, gevalletje pech gehad mevrouw. Ik ben nog van de oude garde en vind dat klanten netjes behandelt dienen te worden. En op het moment dat het echt druk is vind ik het normaal om te wachten maar wanneer er dan wel eerst koffie gedronken moet worden want het is de tijd ervoor en klanten gewoon aan hun lot overlaten?? Wie heeft je opgeleid potjandorie, dat doe je niet in een winkel.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:33

Dees schreef:
Yvank_ schreef:
Ts dit heb ik ook eens gehad met een deken. In dit geval was ik erbij.. pony zat vast in de buikflap/singel deken scheurde ook op alle naden en de singels en rest was heel. Gewoon pech dus!


Nou, dat dus. Waarom zou dat met deze deken niet gebeurd kunnen zijn?

Zo jammer dat TS dit niet onder ogen wil zien en dat alle Divoza-bashers haar sterken in haar veronderstelling dat dit dus maar voor rekening van Divoza mag komen.


Ik ben absoluut geen Divoza basher. Ik heb zelfs, goed is al jaren geleden, een hele goede ervaring met ze gehad kwa coulance. Een Kieferzadel wat ik 3 maand ervoor nieuw gekocht had, bleek scheef. Hebben ze in Leek gecontroleerd en ik kreeg zo zonder enig probleem een nieuw zadel.
Hoe nu de service is kan ik geen oordeel over geven, aangezien ik de laatste jaren western reed en dus meer dan zeldzaam bij hun kwam.
Ik val alleen maar over het feit dat er zo makkelijk gezegd wordt dat paardlief in de oren is gaan staan en daardoor alle naden er compleet uit zijn. DAT is imo iets wat gewoon niet kan. En de schade zou dan heel anders moeten zijn gezien de ervaring die ik met kapotte dekens heb.
Daarnaast waar ik over val is dat Divoza niet uit coulance ipv die waardebon dan zegt, ok naaien wij dat ding even weer in elkaar. en dat doen zal kwa geld niet eens zoveel verschillen met die waardebon. Dat zou pas service zijn.

Edit: en wat Bigone schrijft. Ik ben geboren en getogen in de detailhandel. En zo ga je niet met klanten om.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:43

Die korting is haar aangeboden...

Dees schreef:
Stel je eens voor: een been raakt bekneld in een buiksingel. Het dier drukt het been weer naar beneden en bolt daarbij de rug.
Niet ondenkbeeldig he?
Welnu: dan knappen alle naden in de bovenlijn :D
Paard stapt er dan zo uit.

Zo strak aangesloten krijg je de buiksingels niet dat een paard dit niet voor elkaar kan krijgen.

Tuurlijk kun je de leverancier verwijten dat de naden niet sterk genoeg zijn.
Maar heeee... je krijgt waar je voor betaalt. Dit was geen dure deken. Te duur wellicht. Maar het is geen Rambo geweest ;) Al kan het je ook met een Rambo gebeuren helaas...

Het is absoluut zuur van je deken, maar ik vind het niet correct dat Divoza dan maar voor alle schade moet opdraaien.
Al was het voor Divoza wel de koninklijke weg geweest om je een vette "pech-korting" te geven om je tegemoet te komen. Daar behoud je klanten mee.

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:48

Zo ongepast... Omdat je je zin en je gelijk niet krijgt een bedrijf negatief in de publiciteit brengen...

Zo wie zo snap ik niet dat mensen elkaar en bedrijven zo te kijk zetten zodra ze hun zin niet krijgen. Mensen accepteren geen nee meer. Niet willen betalen voor kwaliteit, maar wel 100% kwaliteit en garantie eisen en als het dan even niet apst dan gooien we alles maar op internet.

Sorry hoor TS, waar spullen gebruikt worden en paarden zijn, gaan spullen kapot. Een deken scheurt niet zomaar zoals op de foto... Dit is gewoon dikk pech en heft niets te maken met dat de deken zo maar uit elkaar gevallen is.


xPenny schreef:
TS,

Gewoon een bericht op Facebook zetten betreft de klantenservice.
Zie wel eens vaker berichten langs komen waarin kopers niet in hun recht komen te staan bij betreffende winkels. Zodra het op Facebook staat, kunnen ze ineens van alles regelen met de klant naar tevredenheid. :+ :+

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:52

Wat zonde van je deken zeg! En service bij divoza? Dat kennen ze echt niet.

Mijn laatste bestelling waren en paar dressuur teugels. Erg op verheugd, maar toen ik ze binnen kreeg volledig beschimmeld. Omdat ik ze voor en fotoshoot nodig had ik en berichtje gestuurd dat het echt niet uit kwam. Heel netjes opgelost door mij alvast en stel nieuwe te sturen zodat de andere later terug konden en ik de nieuwe optijd had. Nou de volgende dag kwamen ze hoor. Ik blij de doos open, weer beschimmeld |o dus ik weer een berichtje gestuurd. Toen kreeg ik terug dat ik niet zo moest zeuren en dat ik ze best wel even in kon vetten. Want nieuw bestelde teugels helemaal beschimmeld binnen krijgen is natuurlijk volkomen normaal :=

Hopelijk word er toch nog een passende oplossing voor je gevonden TS, en ik bestel noooit meer bij divoza :x

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:06

Ik denk dat er vooral over gevallen wordt dat Divoza zo belabberd is in oplossingen. Over de telefoon lief doen en oplossingsgericht maar als je er dan staat weten ze van niks of komen ze niet eens even je netjes vertellen dat er niks te doen valt. Want imo....als je dat op een nette manier verteld dan accepteren de meeste mensen dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:07

friendly schreef:
Ik denk dat er vooral over gevallen wordt dat Divoza zo belabberd is in oplossingen. Over de telefoon lief doen en oplossingsgericht maar als je er dan staat weten ze van niks of komen ze niet eens even je netjes vertellen dat er niks te doen valt. Want imo....als je dat op een nette manier verteld dan accepteren de meeste mensen dat ook.


Dat is in ieder geval wel mijn punt... Dat die deken stuk is, jammer dan. Maar ik zou niet blij zijn met de manier waarop ze het nu afhandelen bij TS nee... Aan mij zouden ze in ieder geval een klant verliezen :D

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:09

Women2 schreef:
Zo ongepast... Omdat je je zin en je gelijk niet krijgt een bedrijf negatief in de publiciteit brengen...

Zo wie zo snap ik niet dat mensen elkaar en bedrijven zo te kijk zetten zodra ze hun zin niet krijgen. Mensen accepteren geen nee meer. Niet willen betalen voor kwaliteit, maar wel 100% kwaliteit en garantie eisen en als het dan even niet apst dan gooien we alles maar op internet.

Sorry hoor TS, waar spullen gebruikt worden en paarden zijn, gaan spullen kapot. Een deken scheurt niet zomaar zoals op de foto... Dit is gewoon dikk pech en heft niets te maken met dat de deken zo maar uit elkaar gevallen is.


xPenny schreef:
TS,

Gewoon een bericht op Facebook zetten betreft de klantenservice.
Zie wel eens vaker berichten langs komen waarin kopers niet in hun recht komen te staan bij betreffende winkels. Zodra het op Facebook staat, kunnen ze ineens van alles regelen met de klant naar tevredenheid. :+ :+


Amen. Mensen worden steeds veeleisender, tot het onredelijke toe. En de handelaar moet alsmaar knikken en toestaan..
De manier waarop valt nog te bediscussiëren, maar ik kan me inbeelden dat Divoza inderdaad wel voet bij stuk houdt en niet van mening gaat veranderen omdat de klant 20x belt.

suus_toes

Berichten: 991
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:14

Ik meld me ook om de slechte service bij Divoza.
Toen ik de OP van TS las, en het om de chef ging; had ik al 99% het vermoeden dat het om Leek zou gaan. Indd geen makkelijke dame! (en mocht je een collega spreken om wat voor reden dan ook; ze roepen allemaal de ''chef'' er bij.

Zo had ik een keer rijlaarzen met rits gekocht bij Divoza, zaten heerlijk in de winkel, maar klopte ook etc. Vervolgens een paar keer thuis aan gehad, en daar ging me de rits doormidden....
Ruilen ho-maar want ik kon niet aantonen dat de laarzen alleen binnenshuis gedragen waren.
Dan maar laten maken , jawel bij Divoza zelf.
Met 3 week konden ze klaar zijn, (duurde me veel te lang want ik had die dingen nodig!)
Uiteindelijk na 3 week wilde ik m'n laarzen ophalen.... helaas ging dat feestje niet door, Divoza was mijn laarzen kwijt!
Na heel wat woorden te hebben gehad zijn ze per direct gaan zoeken; en jawel, daar waren mijn laarzen... en zoals al te raden niet gemaakt dus ging er weer 3 week overheen.
Na een hele hoop ellende toch andere laarzen kunnen mee krijgen (al koste dat al met al nog wel al m'n spaarpunten + nog wat te goed bonnen) maar goed, deze laarzen hebben het ook niet heel lang volgehouden (lees; geen jaren lang) en heb nooit weer iets 'duurs' bij de Divoza gekocht.

*Voor een emmer snoepjes of een dekje durf ik er nog wel eens heen te gaan.... maar verder, ze zien mij niet weer.
Laatst bijgewerkt door Apple op 07-08-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kenmerken verkopend personeel verwijderd