Polyester trailer overspuiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 16:12

Wel wat oude topics gevonden maar zonder duidelijk antwoord. Heeft iemand hier wel eens een polyester trailer opnieuw laten spuiten? Wat waren de kosten hiervan?
Mijn vroeger rode trailer is inmiddels wit-roze-rood. Wil 'm eigenlijk donkergrijs laten spuiten maar ben wel benieuwd naar een kostenplaatje.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:33

Voor mijn 2 paard bovenaan was het zwart 500 euro. Zelfde kleur en blankelak met een glitter.

We zouden hem dan zelf schuren en vetvrij maken, hebben we wel ervaring mee..

Ik heb het niet gedaan uiteindelijk

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 18:23

Oke, bedankt voor je info, maar bij jou ging het dus alleen om de bovenkap? Mijn hele trailer is polyester..

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 19:30

Hij heeft van bockmann bovenaan gemaakt..

Was de gehele trailer..

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 11:24

Oh, autocorrect ;) Oké, dan valt die prijs mij eerlijk gezegd nog wel mee...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:00

500 euro lijkt me echt heel goedkoop, bij een bevriende spuiter lukt dat misschien, maar gewoon bij een bedrijf inclusief bon. .. ik weet het niet. ..
Ik heb mijn trailer met polytrol behandeld, daar is hij erg ven opgeknapt, maar het wordt nooit meer als nieuw natuurlijk.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:02

Ja leek mij ook erg mee te vallen! Ik heb ook wel wat voorbij zien komen over mensen die de trailer hebben opgeschuurd en hebben geverfd met botenlak/verf... Polytrol is alleen een soort lak toch? Ik denk dat mijn lak echt wel heel erg verkleurd is en dat 'ie met een glanslaagje alleen maar meer opvalt :')

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:14

Ik lees even mee, ook onze trailer heeft helaas een vage waas erover

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:24

Wij hebben onze trailer een paar jaar geleden over laten spuiten met autolak.
Geen idee meer wat de kosten waren, maar het resultaat is nog steeds mooi.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:31

Afbeelding
voor
Afbeelding
na

Met polytrol impregneer je het polyester. Het is eenvoudig in het gebruik, opsmeren, in laten trekken, afnemen. Ik heb het 2x gedaan en het kostte ongeveer 1,5 uur per keer. Hij is weer mooi egaal en wat meer glimmend. Met botenlak was ik bang dat het na verloop eraf zou bladeren.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:37

Die is inderdaad erg mooi opgeknapt! Ik heb precies dezelfde trailer maar dan in het rood (inmiddels half roze). Natuurlijk zou ik de trailer eerst even wassen voor ik aan de slag ga. Heb je de trailer vooraf niet hoeven schuren, ontvetten en dat soort dingen? Zie bij de boten veel dat mensen met een zandkorrel nat afschuren en dan opnieuw impregneren...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:23

Ik heb hem goed gewassen, ik had het dak achteraf nog beter moeten doen. Ik heb pura-trol gebruikt icm met zo'n vernevelaar waar je ook bijvoorbeeld onkruid kunt verdelgen. Inspuiten in laten trekken en dan toch nog even boenen met een borstel, daarna afspuiten met water. Wil je hem écht schoon krijgen, dan moet je dat misschien 2 of 3x doen. Neem ook een trap mee, zodat je goed bij het dak kunt komen.

Ik heb alles bij correct besteld, snelle levering. Ik had uiteindelijk genoeg aan een halve fles puratrol en precies een halve liter polytrol voor 2x insmeren. Ik heb de bovenkant van het dak niet gedaan.

Jelle_Steur

Berichten: 170
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 00:46

Je zou ook eens kunnen denken aan plastidip. Dit is een soort rubber wat er op wordt gespoten en is verkrijgbaar in allerlei kleuren. Het is een stuk goedkoper dan traditioneel spuiten. Op deze site van een kennis van me kan je voorbeelden zien en hoe het werkt: https://nl-nl.facebook.com/TTDips/

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 00:55

Ik lees even mee. We zijn al een hele eind op weg met onze oldtimer. Het kunststof dak is nog goed eigenlijk, maar nu de rest in nieuwe kleur zit, begint het me wel te storen en denk ik, straks die kap ook maar gelijk doen.

Hij is gebroken wit de kap, maar heeft wel een stuk wat lichtdoorlatend is.

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:20


horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 21:33


Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:36

Tessebes schreef:
Ik heb hem goed gewassen, ik had het dak achteraf nog beter moeten doen. Ik heb pura-trol gebruikt icm met zo'n vernevelaar waar je ook bijvoorbeeld onkruid kunt verdelgen. Inspuiten in laten trekken en dan toch nog even boenen met een borstel, daarna afspuiten met water. Wil je hem écht schoon krijgen, dan moet je dat misschien 2 of 3x doen. Neem ook een trap mee, zodat je goed bij het dak kunt komen.

Ik heb alles bij correct besteld, snelle levering. Ik had uiteindelijk genoeg aan een halve fles puratrol en precies een halve liter polytrol voor 2x insmeren. Ik heb de bovenkant van het dak niet gedaan.


Heb je het ijzerwerk en de spatborden etc ook afgeplakt of heeft pura-trol hier geen effect op?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:18

Ik heb het heel voorzichtig langs het metaal gesmeerd en waar ik geknoeid had, direct weer verwijderd. Afplakken is misschien beter, maar ik vond het effect wel meevallen. Overigens is de echte glans er al een beetje af, maar hij is nog steeds effen metallic en dat was hij voor de behandeling niet.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:19

Tessebes, blijft jouw trailer nu mooi? Heb die van mij paar jaar geleden gelakt met jachtlak, maar dat bladert helemaal af, super lelijk :(

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:27


mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:29

Tessebes schreef:
500 euro lijkt me echt heel goedkoop, bij een bevriende spuiter lukt dat misschien, maar gewoon bij een bedrijf inclusief bon. .. ik weet het niet. ..
Ik heb mijn trailer met polytrol behandeld, daar is hij erg ven opgeknapt, maar het wordt nooit meer als nieuw natuurlijk.


Zoals ik zei zouden we zelf schuren, dat scheelt zo al een paar honderd euro, zijn de meeste man uren.

Spuiten van enkel de buitenzijde in 1 kleur is dat zo gebeurd.

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 15:39

Ik moet de trailer nog steeds opknappen... Technisch is 'ie top in orde, zo jammer dat de buitenkant steeds rozer aan het worden is... Al gebruik ik de trailer nu niet, paard is met vervroegd "pensioen". Wie weet in de toekomst nog eens naar het bos maar nu even niet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Polyester trailer overspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:04

Ik zal niet zeggen dat ie nog zo enorm glimt als in het begin, maar ik ben nog steeds tevreden met het resultaat. Hij is nog mooi 1 kleur zonder vale plekken.