Welk halster in de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Welk halster in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 08:27

Hoi allemaal!

Ik ga vandaag voor het eerst met mijn paard op verplaatsing, ik heb hem al vijf jaar dus dat is toch een tikkeltje spannend! Nu wil ik natuurlijk dat hij er op en top uitziet, dus ik ga hem invlechten en alles.

De reis duurt maar 10 minuutjes, en ik weet wel dat hij gewoon rustig is tijdens vervoeren, zowel op camion (zo is hij aangekomen als groene 4 jarige), camionette (zo zijn we ermee naar kliniek merelbeke gereden als 5 jarige) als op een gewone trailer. Daar heb ik hem al verschillende keren gewoon eens even op gezet en blokje om gedaan. Paard stapt overal meteen op en is daar heel voorbeeldig in.

Ik ga wel gewoon even bandages met onderlappen aandoen. MAAR, nu heb ik een mooi lederen halster met zijn naam erop, en dat wil ik hem graag aandoen. Is een lederen halster te doen in een trailer of verkiezen jullie stof? En waarom?


Bedankt!

kionasuppie

Berichten: 1746
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Welk halster in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:32

Leren halster kan prima op de trailer.. hebben wij ook regelmatig :D

Daffieeeeex
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-07-17

Re: Welk halster in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:38

Wij doen meestal stof omdat we het zonde zouden vinden als onze leren halster beschadigd omdat ze net even lomp schuurt of der kop stoot |o , maar leren halster kan prima!

Ibbel

Berichten: 49121
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Welk halster in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:53

Je hoeft maar één vraag te beantwoorden: welk halster kun je het makkelijkst kapot snijden in een noodsituatie? Dat halster gebruik je in een trailer. Niet het halster dat het mooist is. Aan mooi heb je niets bij een aanrijding...

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:00

Ibbel schreef:
Je hoeft maar één vraag te beantwoorden: welk halster kun je het makkelijkst kapot snijden in een noodsituatie? Dat halster gebruik je in een trailer. Niet het halster dat het mooist is. Aan mooi heb je niets bij een aanrijding...

Dit dus...

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Welk halster in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 13:33

Alles is goed verlopen op transport!

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:52

Ibbel schreef:
Je hoeft maar één vraag te beantwoorden: welk halster kun je het makkelijkst kapot snijden in een noodsituatie? Dat halster gebruik je in een trailer. Niet het halster dat het mooist is. Aan mooi heb je niets bij een aanrijding...

Mee eens. En beter nog: welk halster scheurt er makkelijker in een noodsituatie waardoor een mes zelfs overbodig wordt? Het antwoord is leer. Bij de ringetjes is het altijd wat dunner, en daar scheurt het of daar snijd je indien nodig. Mijn ruin heeft een leren halster wat ik eigenlijk alleen op de trailer gebruik. Het is een mooi halster maar het is nogal zwaar, vandaar dat hij het verder niet draagt.