Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Ibbel schreef:Het juiste gewicht van een trailer staat NIET op het kentekenbewijs, dat is nu net de pest. Op het kentekenbewijs staat het gewicht dat door de fabrikant wordt opgegeven, dat is ten eerste voor alle types (meestal) hetzelfde, en ten tweede (meestal) het gewicht zonder vloer, zonder schotten/trapbescherming, zonder zadelkamer en zelfs zonder voordeurtje (uitloop of niet). Letterlijk een uitgekleed gewicht dus.
Laten wegen is de enige manier om achter het echte gewicht te komen. Het lijkt me dat TS op zoek is naar iemand die dat heeft laten doen, alvorens zelf zo'n trailer te kopen.
BMHP schreef:Ibbel schreef:Het juiste gewicht van een trailer staat NIET op het kentekenbewijs, dat is nu net de pest. Op het kentekenbewijs staat het gewicht dat door de fabrikant wordt opgegeven, dat is ten eerste voor alle types (meestal) hetzelfde, en ten tweede (meestal) het gewicht zonder vloer, zonder schotten/trapbescherming, zonder zadelkamer en zelfs zonder voordeurtje (uitloop of niet). Letterlijk een uitgekleed gewicht dus.
Laten wegen is de enige manier om achter het echte gewicht te komen. Het lijkt me dat TS op zoek is naar iemand die dat heeft laten doen, alvorens zelf zo'n trailer te kopen.
Het juiste gewicht is het gewicht waarvoor de fabrikant type goedkeuring heeft angevraagd bij het RDW.
Ja het klopt dat dat een gewicht is zonder de extra,s en zonder de wijzigigingen die de eigenaar heeft
aangebracht.
Het daadwerkelijke gewicht kan alleen door wegen worden gevonden. ik snap de toon in jouw post niet ibbel en zie ook niet waar onze meningen verschillen afgezien van dat een gewicht van de weegbrug niet op het kenteken bewijs staat.
Van elke auto is dit hetzelfde verhaal en er is niemand die daar een probleem mee heeft.
Maar met een trailer snapt niemand dat de extras, de reparaties, het vocht in de wanden, het reservewiel enz. van het laadvermogen afgaan.