Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Online ruitershop geen geld retour

 
Profiel   

Beste allemaal,

Graag wil ik jullie mening/advies vragen m.b.t. het terugsturen van een artikel in de uitverkoop.

Twee weken geleden heb ik een deken in de uitverkoop gekocht bij een online ruitershop. Netjes binnen de twee weken gemeld dat ik deken wil terugsturen.
Deze ochtend ontvang ik het retourformulier met de melding dat zij op artikelen in de uitverkoop alleen tegoedbonnen uitschrijven.
Nu heb ik een beetje rondgekeken op hun site en ze hebben dit inderdaad in de algemene voorwaarden staan. Ze zijn natuurlijk wel zo slim om je de algemene voorwaarden te laten accepteren voordat je een bestelling kan plaatsen.
Nu lees ik op diverse consumentensites dat dit juridisch niet is toegestaan om de algemene voorwaarden boven de wet te laten 'uitstijgen'. Bij koop op afstand heeft de koper altijd recht om geld terug te krijgen. ( Info heb ik van deze site: https://radar.avrotros.nl/columns/detail/je-online-gekochte-product-terugsturen-mag-dat/ )

Het gaat om een behoorlijk bedrag en ik ben voorlopig niet van plan om nogmaals zo'n dure aanschaf te doen. Om die reden wil ik toch echt graag mijn geld terug.

Zijn er bokkers met een juridische achtergrond die mij hierover meer info kunnen verschaffen?

Bedankt alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:37 



 
Profiel   

wet staat boven de voorwaarden dus ze zijn verplicht je het geld terug te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:40 



 
Profiel   

algemene voorwaarden mogen idd niet boven de wet uitstijgen. Dus als de wet voorschrijft dat je recht hebt op geld terug bij koop op afstand, dan heeft die webwinkel zich daar gewoon aan te houden.
Neemt niet weg dat menig winkel het wel probeert natuurlijk.
Ze in je mail even wijzen op die wet (liefst met link erbij) werkt 9 van de 10 keer al voldoende om gewoon je geld terug te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:43 



 
Profiel   

Klopt, is de wet koop op afstand, waardoor je dus inderdaad binnen je bedenktijd je geld terug moet krijgen ipv een tegoedbon.
Dit geld overigens ook voor je verzendkosten, die moet je ook terugkrijgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:46 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties!

Dan heb ik het dus goed begrepen,en ga vanavond even een nette mail maken. Hopelijk wordt het dan goed opgelost :) .

Vanmiddag ook nog even met de consumentenbond gehad. Zij waren er ook duidelijk over:
Dat maakt hierbij inderdaad niet uit. De algemene voorwaarden kunnen in dit geval onredelijk zijn voor jou als consument. Wettelijk gezien heb je recht op je geld terug. Je hoeft niet akkoord te gaan met een tegoedbon.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen