Kosten verhalen dierenarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:34

voor 500 heb je hem klinisch en rontgen gekeurd. Maar dat is `alleen maar` de benen op de foto.
Hals en rug is uiteraard duurder. Ik heb dat zelf nooit laten doen maar waarschijnlijk daar die 800 van?
700 voor gewoon keuring is snel een andere praktijk gaan zoeken want dan word je daar door opgelicht :P

Ja je neemt zelf dat risico en de gok, soms maak je de juiste gok en kun je leuk wat verdienen, soms de verkeerde en heb je pech.

BigOne
Berichten: 38220
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:35

Juist Bruintje, en de ts was met een klinische keuring en standaard rontgen ook tegen hetzelfde probleem aangelopen aangezien dit zeer waarschijnlijk in het hoofd / nek gebied zit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:39

Misschien dat de dierenarts toch wel al iets aan zijn lopen had gezien,of met voelen had bemerkt?
Want met voelen als je weet waar te drukken reageren er veel toch wel.
Heb je een staker zou ik dat wel even aangeven of wat bekendere probleem gebieden, zoals bij de atlas en die eerste wervels extra aandacht krijgen. Of even daar een fototje extra. Kost 25 euro meer.

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:42

En dan nog haal je met foto's niet alles er uit.. In een standaard keuring worden de achterknieen van opzij op de foto gezet, terwijl je dan de atrose plek mist.. Die zie je alleen op de foto van de achterkant.. Daarnaast is bijvoorbeeld onderzoek van een SI ook niet meegenomen terwijl daar ook nog regelmatig ellende zit.

Ts heel vervelend voor je maar denk dat je gezien het staken, de prijs en het niet geheel laten keuren niet sterk staat. Als je kan achterhalen dat ze dit wel degelijk wisten (dus de hals al eens op de foto hebben gehad) dan is het verzwegen en maak je misschien nog wel kans.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:44

Nee je haalt er nooit alles uit. Maar de risico's worden wel wat kleiner.
Maar soms is de vraagprijs ook zo laag dat je gewoon zo de gok waagt. Want dan is keuren gewoon te duur.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:47

2.000 euro voor een pony met het gebrek staken vind ik nog duur betaald, maar daar is ts zelf mee accoord gegaan.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:01

Ik denk dat je inderdaad pech hebt. Kan mij goed voorstellen dat ze voor een wondje niet meteen foto's laten maken.

Er zijn veel onwetende mensen over stakende paarden en lichamelijke problemen, wellicht waren zij ook zo onwetend.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:02

Tja goedkoop is zelden duurkoop.
Dit wordt een moeilijk verhaal. Je hebt een verkoopscontract ondertekend. NU is het aan jouw om aan te tonen dat dat dingetje er dus al was voor de aankoop én dat de verkopende partij hiervan op de hoogte is.
Wie zegt dat hij dit niet bij jou opgelopen heeft? Dus dat stukje gaat echt moeilijk worden om te bewijzen/aan te tonen.
Verder heb je nog contact met die mensen en dat ga je met een mallafiede verkopende partij toch niet snel tegenkomen.
Mijn verkochte paarden zullen zich ook al wel eens gestoten hebben, maar ik neem dan ook niet onmiddellijk een foto.

Het blijven levende dieren. De ene dag perfecht gezond, de andere dag liggen ze dood.
Laatst bijgewerkt door bulck op 22-09-17 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:06

cobiie schreef:
2.000 euro voor een pony met het gebrek staken vind ik nog duur betaald, maar daar is ts zelf mee accoord gegaan.

Als het een geweldig goede beweger is is het weer een koopje. Als ze hem er doorheen had kunnen rijden.
Maar is het maar een matige pony was die prijs zonder staken al meer dan genoeg.

Om projectjes te willen doen moet je wel wat weten over de waarde van vergelijkbare dieren. Anders snij je je altijd in de vingers.

Riffiexrif
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:00

Snollygoster schreef:
Wat er bij mij echt niet ingaat is dat sommige mensen in deze tijd nog steeds paarden kopen zonder ze op de foto te zetten. Mij lijkt dit een kansloos geval, je wist dat het paard bij de vorige eigenaren al staakte en hebt toch beslist om hem enkel met klinische keuring te kopen. Een DA heeft geen röntgen ogen en kan dus ook niet alles zien wat er lichamelijk mis is. Zonde van je geld.

Tja, op een pony van 2000 euro gaan mensen geen keuring loslaten van 800. En dan nog, dan had ze er misschien nog wel voor gekozen.[/quote]

Neen voor die prijs misschien niet, maar in dit geval wist ze al dat de pony staakte. Dat zou voor mij wel een reden zijn om het dier extra te laten nakijken. En €800 voor een keuring? Dure DA heb jij, ik heb tot op heden nooit meer dan €300 betaald, inclusief klinisch en foto's.[/quote]
Volledig rondom op de foto? Inclusief rug ,nek dus echt alles. Knieen en hakken ,heupen ook?? Of alleen de standaard fotootjes van de onderbenen.[/quote]
Ik heb alles wat jij opnoemt hier ook niet voor die prijs op de foto. Heb de laatste keer voor een rontgologische keuring ruim 700 euro betaald dat was dan inderdaad alles wat jij opnoemt. Ik heb nu alleen al voor de hals en rug al meer als die 300 betaald.

Riffiexrif
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:12

Het is voor mij absoluut niet om geld aan te verdienen begrijp me niet verkeerd. Terug gaat hij ook niet meer. En ik ga gewoon proberen wat de dierenarts mij geadviseerd heeft en dan zien we wel verder. In de tussentijd raak je ook gehecht aan elkaar en bouw je een band op. Ik kan niet zeggen of ze het wel of niet wisten. Ik vroeg mij gewoon af of het reeel is dat ze iets zouden bijdragen maar uit de reacties begrijp ik dat ik iets heel schandelijks vraag dus heb ik mij erbij neergelegd dat ik heel erg eigenwijs ben geweest en neem mijn verlies daarin. Hij zal alles krijgen wat hij nodig heeft maar ik moet zeggen na een bezoek aan de osteopaat vind ik hem wel al beter gaan. Ik heb nu een week zonder medicatie gereden en aankomende week we zullen zien of dit ook nog scheelt. Tot nu toe heb ik geen staak momenten meer met hem gehad. Ik rijd hem laag en ontspannen en merk dat hij daar beter baat bij heeft. De tijd zal het leren en er is helemaal geen sprake van inslapen zoals sommige hier al over spreken. Als de medicatie helpt laat ik het inspuiten zoals de dierenarts adviseerde. Ik heb deze van de week nog even gebeld wat het nou precies is en wat de gevolgen kunnen zijn. Deze vertelde dat hij zo te zien op jongere leeftijd zijn hoofd gestoten heeft en hierdoor een kleine botafwijking is gekomen. Veel paarden schijnen dit te hebben en de ene heeft er wel last van de andere niet. Hoe het zich in de toekomst uit moeten we gaan zien als we over een tijd nog eens een foto nemen. Voor nu dus eerst de 5 dagen rijden zonder medicatie proberen dan 5 dagen met ook omdat ik hem had laten benadelen door de osteopaat omdat zn lijf helemaal vast zat en we daardoor anders niet konden zien of dat ook geholpen had. De 5 dagen zonder medicatie zitten erop en ik vind hem zeker vooruitgegaan. Aankomende week nog 5 dagen met en dan kan ik pas echt zeggen of ik veel verschil zie. Ik wil het beste voor hem en zal hem dit uiteraard ook geven.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Kosten verhalen dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:33

Ik vind het helemaal niet schandelijk wat je vraagt hoor, ts. Feit is wel dat je juridisch gezien niet sterk staat. Je kunt natuurlijk contact opnemen met de verkoper, de situatie uitleggen en een voorstel doen om te zien hoe dat ontvangen wordt, maar houd er rekening mee dat het kan zij dat de verkoper daar geen boodschap aan heeft en de handen er vanaf trekt. En - er vanuit gaande dat zij nooit hebben geweten dat er blijvende schade is geweest tgv het stoten - hebben ze daar ook gewoon gelijk in. Zijn ze begaan met jou en willen ze toch wat delen in de kosten dan is dat fijn, en mooi meegenomen. Nooit geschoten is altijd mis, maar ze zijn je niets verplicht