Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shet vervoeren in 1,5paards trailer?

 
Profiel   

Hey allemaal,

Even een vraagje. We gaan binnenkort een shetje ophalen en nu stond ik me af te vragen... hoe ga ik dat in godsnaam doen?!

We hebben een 1,5 paards trailer maar die is ingericht op grote paarden qua stangen en ringen...

Zijn er eenvoudoge aanpassingen te maken om hiermee een shet te vervoeren?

Ik hoor het graag...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:47 



 
Profiel   

Tussenschot eruit en pony los. Hier laten we onze mini's steeds compleet los met tussenschot eruit, zowel in de vrachtwagen als 2 paards trailer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:53 



 
Profiel   

Strobaal van voor zodat die niet in de punt gaat gaan staan en gewoon vastmaken zo ging het hier. Los hier liever niet, zo wel voorzichtig het deurtje openmaken. Vastmaken dan pas de klep open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 22:57 



 
Profiel   

Ik vervoer mijn shet altijd los in de trailer. Dan kan hij niet in het touw verstrikt raken en hij kan gaan staan waar hij wil. Even opletten met open maken van het deurtje dat hij daar niet door naar buiten wil komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:15 



 
Profiel   

Bijna 2 jaar terug een shet veulen gekocht en die hebben we ook vervoerd in een 1,5 paards gehuurde trailer, maar die hebben we ook los vervoert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:18 



 
Profiel   

Idd gewoonal stangen eruit en gewoon los erin

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:35 



 
Profiel   

Interresant, ik ga even volgen. Wil binnenkort ook met mn shet op stap in een anderhalf paards trailer. Vroeg me ook echt af hoe dit aan te pakken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 23:41 



 
Profiel   

Hier vervoeren we ze ook los in een 1,5 paardstrailer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:06 



 
Profiel   

Hier ook gewoon los in de trailer
Idd wel even oppassen met het openen van het deurtje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:11 



 
Profiel   

Mijn shet heb ik destijds in een 2 paards trailer vervoerd. Twee kanten vast met twee balen hooi voor de borst.
[ img ]

Vond het een fijn idee tijdens een noodstop geen rondrollende pony in de trailer te hebben. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 00:14 



 
Profiel   

Marisje76 schreef
Idd gewoonal stangen eruit en gewoon los erin


Laat alsjeblieft die stangen erin, die zitten er in voor de stabiliteit van je trailer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 04:56 



 
Profiel   

Mijn pony een paar weken terug ook vervoerd in een 1,5 paards trailer :))

Gewoon stangen er uit en los zetten!
Als je ze vast maakt en ze glijden uit hangen ze zichzelf op en als je het touwtje langer doet kunnen er er ook in verstrikt raken :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 05:57 



 
Profiel   

Nooit stangen eruit doen! Echt nooit. Pony kan er ook makkelijk onderdoor

Pony gewoon los

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 06:57 



 
Profiel   

Ok.. dus effe opgesomd:
-stangen erin
-strobaaltjes voor (moet ik die niet vastleggen op de 1 of andere manier?)
-pony los
-effe opletten met deurtje open doen.

Ja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:31 



 
Profiel   

Ja. En als je vaker die Shet in die trailer gaat zetten, kun je je stangen laten verlagen. In mijn 2-paards heb ik één voorstang op Shet-hoogte en eentje op goeie hoogte voor mijn Welsh (1.20m).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:34 



 
Profiel   

Hier gewoon los in een 2 paards trailer.
Voor stang laten zitten daar kunnen ze gewoon onder door en geen stro balen voor in, stel dat het gaat schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:37 



 
Profiel   

Idd stangen erin, dat heb je goed opgepikt. Eén shet zal nog wel kunnen los, twee zou ik nooit doen. Als die allebei achterin gaan staan wordt de auto uit de vering getrokken en dat is bloedlink


Filmpje van een paar seconden waarom voldoende kogeldruk best wel een beetje belangrijk is: https://imgur.com/dYz2tCE

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 08:58 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Idd stangen erin, dat heb je goed opgepikt. Eén shet zal nog wel kunnen los, twee zou ik nooit doen. Als die allebei achterin gaan staan wordt de auto uit de vering getrokken en dat is bloedlink


Filmpje van een paar seconden waarom voldoende kogeldruk best wel een beetje belangrijk is: https://imgur.com/dYz2tCE

Heb vaak genoeg 3 los gehad in een trailer. Geen probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 09:59 



 
Profiel   

Het hoeft maar één keer fout te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:32 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Het hoeft maar één keer fout te gaan

Vaak ben je te bang. Zijn shetties, geen shires

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:35 



 
Profiel   

Hier gewoon in vast aan 2 kanten (is wel een hele grote shet) en dan gaat het prima. Los doen we nooit. Zou het voor hele lange ritten wellicht anders doen maar voor kleine stukjes gaat dit hier prima.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:35 



 
Profiel   

Wij hadden ze vast gebonden aan de aanbindring en gewoon de stangen zo gelaten, ze konden er vlot onderdoor. Stonden zij aan zij in een anderhalve trailer en hadden plek zat. Was een grote maat shet en een jaarlingshet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:39 



 
Profiel   

Hier ook gewoon los vervoerd. Gaat prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 11:50 



 
Profiel   

Ik heb mijn shet wel vast staan. Ze draait zichzelf dan wel altijd om zodat ze met dr kont in de punt staat, maar zo staat ze het stabielst. Stangen eruit vind ik maar een raar iets. Lijkt mij dat die voor een groot gedeelte voor de stabiliteit en stevigheid zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:20 



 
Profiel   

Hier ook los vervoerd in een anderhalf paards trailer, nooit problemen gehad en hebben toch heel wat afgereden met 2 shetten in die trailer (ook een keer met 2 shetten en een schaap).
Je kan altijd nog een beetje hooi los leggen, deden wij niet maar heb ik andere wel zien doen


*edit typfout
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 17:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen