Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Shet vervoeren in 1,5paards trailer?

 
Profiel   

In een 1,5 paards trailer vervoerde ik mijn Shet en Welsh achterstevoren. Ik bond ze vast aan de achterstang. Zo hadden ze alle ruimte, maar konden niet onder de voorstang klem komen te zitten. Baaltjes voorin lijkt mij link, wat als je flink moet remmen, waar blijven die baaltjes dan? Je pony gaat er toch ook aan zitten trekken/eten onderweg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 16:49 



 
Profiel   

Ik bond ze altijd onder de stang door vast aan de vastbindring. Nooit problemen gehad :)
Later een Shetlander trailer gekocht :) een miniatuur tweepaards :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 18:12 



 
Profiel   

suffie schreef
In een 1,5 paards trailer vervoerde ik mijn Shet en Welsh achterstevoren. Ik bond ze vast aan de achterstang. Zo hadden ze alle ruimte, maar konden niet onder de voorstang klem komen te zitten. Baaltjes voorin lijkt mij link, wat als je flink moet remmen, waar blijven die baaltjes dan? Je pony gaat er toch ook aan zitten trekken/eten onderweg?


Als je hard moet remmen gaan de baaltjes naar voren

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 20:05 



 
Profiel   

... waar ze al liggen dus geen probleem. Strobaal gaat echt niet zomaar aan de wandel hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-17 21:36 



 
Profiel   

Wat is het nu met die hooi baaltjes mensen!? Wel? Niet?

Haha...

Naja, de verkoopster van de shet vervoert haar shetjes ook met een anderhalf paars trailer en heeft al toegezegd te helpen met laden, zodat het beestje veilig aankomt.

Hoe mooi wil je het hebben!

Ik vind het zelf sowieso een fijn idee omdat dit beestje het dan gelijk ook al gewend is om zo vervoerd te worden dus... Ik laat me verrassen...

Wat grappig om toch al die verschillen in vervoer te lezen bij iedereen! Ja, een paard of flinke pony is wel helder hoe dit in een trailer past. Maar met die shetjes en al dat ander klein gespuis is menig van jullie dus best creatief als het om vervoeren gaat!

Zal voor een deel ook van je dier afhangen. Op een gegeven moment weet je wel hoe deze zich het prettigst voelt en dus het meest rustige op de trailer staat. Dat lijkt mij ook al een stuk de veiligheid te vergroten.

Oke, opnieuw bedankt allemaal voor de constructieve bijdrages!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 19:47 



 
Profiel   

Kan een Shetlander ook in een soort boedelbak vervoerd worden voor een niet al te lange rit ?
Qua grootte genoeg.. alleen wel erg donker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:41 



 
Profiel   

Euh...zou ik persoonlijk nooit doen. Amper tot geen vastzet mogelijkheid. Het is maar een stale constructie met een zeiltje, stuitert veel meer dan een trailer en hoe wil je de shet er in gaan krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:43 



 
Profiel   

Ricie schreef
Euh...zou ik persoonlijk nooit doen. Amper tot geen vastzet mogelijkheid. Het is maar een stale constructie met een zeiltje, stuitert veel meer dan een trailer en hoe wil je de shet er in gaan krijgen?


Een zonder zeiltje uiteraard! Hoe erin krijgen weet ik ook nog niet haha. In de trrailer zou ze ook los staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:46 



 
Profiel   

Eh, Shet in een boedelbak.. bedoel je dan zo'n klein karretje waar mensen hun spullen in droppen als ze gaan kamperen?

Never nooit een pony in zetten :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:48 



 
Profiel   

Haha nee niet een boedelbak zelf natuurlijk. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Een karretje wat daar op lijkt waar ook schapen etc in vervoerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:51 



 
Profiel   

Een shet in een boedelbak :') :')



Nee, de bodem is ook glad daarvan dus als hij bijv. Een keer poept (wat elk paar tijdens een trailerrit doet) dan ligt hij plat, als hij dat nog niet lag.

Zie je al aankomen met je pony bij het verhuur punt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:52 



 
Profiel   

Dat zou dan een veetrailer zijn (daar vervoer je schapen in), maar die hebben meestal wel een laadklep. Echter zijn dit meestal enkelassers en die stuiteren toch flink meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:53 



 
Profiel   

Bedoel je zo'n soort ding?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:56 



 
Profiel   

Star_x schreef
Kan een Shetlander ook in een soort boedelbak vervoerd worden voor een niet al te lange rit ?
Qua grootte genoeg.. alleen wel erg donker...

De bodem is daarvan niet betrouwbaar en hoe krijg je hem erin. Daarnaast is het ook nog eens strafbaar (net als het vervoer van boedel in een paardentrailer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:56 



 
Profiel   

xZiva_ schreef
Een shet in een boedelbak :') :')



Nee, de bodem is ook glad daarvan dus als hij bijv. Een keer poept (wat elk paar tijdens een trailerrit doet) dan ligt hij plat, als hij dat nog niet lag.

Zie je al aankomen met je pony bij het verhuur punt _O-


Zoals hierboven staat bedoel ik niet een boedelbak zelf die je bij het tankstation huurt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:57 



 
Profiel   

Oke....een veetrailer dus. Die zijn niet heel donker toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:59 



 
Profiel   

Hilary schreef
Dat zou dan een veetrailer zijn (daar vervoer je schapen in), maar die hebben meestal wel een laadklep. Echter zijn dit meestal enkelassers en die stuiteren toch flink meer.


Even opgezocht en inderdaad een veetrailer. Oké top. Niet ideaal dus hihi. Dankjewel voor je reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 09:59 



 
Profiel   

Napie schreef
Oke....een veetrailer dus. Die zijn niet heel donker toch


Nu ik de naam heb heb ik even kunnen googelen. Dit bedoelde ik en deze lijkt mij best donker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:00 



 
Profiel   

ik zou shet ook gewoon los zetten, in amerika vervoeren ze zelfs de gewone paarden zo, gigantische trailers, 4 paarden er los in, klep dicht en karren maar...
http://smg.photobucket.com/user/Kler22/ ... r.jpg.html
Zeker een kleintje moet al heel rare dingen doen vooraleer hij de kogeldruk in een grote trailer gaat gaan beinvloeden. Wel zorgen dat het deurtje vooraan goed gesloten / afgeschermd is, want die kunnen ze wel openkrijgen van binnenuit, en zeiltje dicht doen, moest het een houdini zijn dat hij er niet probeert uit te springen.

(en waar maken wij fuzz about? In veel plekken vervoeren ze ze zo:
http://farm5.static.flickr.com/4127/500 ... a059_z.jpg :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 10:11 



 
Profiel   

goede middag ik heb een anderhalf paarden trailer ,het het mogelijk om hier 2x welsh pony,s in de vervoeren met vriendelijke groet Ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 13:42 



 
Profiel   

dit is al een heel oud topic :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 13:56 



 
Profiel   

bbroeders schreef
goede middag ik heb een anderhalf paarden trailer ,het het mogelijk om hier 2x welsh pony,s in de vervoeren met vriendelijke groet Ben



Gewoon 2 A/B Welshjes? Jahoor, dat kan makkelijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 16:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen