Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 18:19

Regelmatig doe ik is een ritje voor iemand, en bij bekenden leen ik mijn combinatie auto/trailer is uit.. nu wil ik het wat meer officieel gaan doen en vraag ik mij af wat er allemaal bij nodig is om het zo net mogelijk te doen?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:27

kvk nr aanvragen, daarmee wordt je ook bekend bij de fiscus, diverse verzekeringen.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 18:32

Bedankt maar ik bedoel meer welke verzekeringen, eventueel vergunningen of certificaten?

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:57

Wanneer je jezelf gaat verhuren als commercieel vervoerder, moet je je houden aan de regels gesteld in de zgn Transportverordening: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32005R0001
Dat wil ook zeggen dat je als bestuurder een getuigschrift van vakbekwaamheid moet halen en wanneer je ritten van meer dan 65 km maakt, je ook een vergunning moet aanvragen bij de NVWA.

Ik adviseer je om de transportverordening die ik hierboven aangeef eens goed door te lezen, daarin staat van alles waar je je aan moet houden.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 19:16

Eigenlijk moet je ook nog een niwo euro vergunning hebben naast de NVWA en het certificaat. Je verzekeringen ook goed regelen en inderdaad KvK en evt BTW nr regelen.
Het gros wat zich op bokt aanbiedt als taxi heeft niks geregeld.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:39

Bedankt voor jullie antwoorden, hier heb ik zeker wat aan! Zal er achter aan gaan.

Weet dat veel deze zaken niet in orde hebben, en het vaak waarschijnlijk ook niet nodig is, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Je zal maar in een rot situatie komen

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:44

En voor het trailer/auto uitlenen, weten jullie wat daar allemaal aan vast zit?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:45

Ik leen niks uit. Slechte ervaringen mee.

Ibbel

Berichten: 49117
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:02

060606 schreef:
En voor het trailer/auto uitlenen, weten jullie wat daar allemaal aan vast zit?


Een hoop ellende :+

Check eerst je autoverzekering maar eens. Meestal is je auto bij (regelmatig) uitlenen niet verzekerd.

Ik krijg de indruk dat je krap bij kas zit. Je wilt je auto uitlenen, je paarden verhuren... Is een paard verkopen niet een structurelere oplossing?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:12

Plus je combi uitlenen aan mensen die niet gewend zijn ermee te rijden is vragen om armoe. Ik leen mijn trailer ook niet meer los uit. Als ze vervoer willen krijgen ze mij erbij. En dan nog zeg ik wel eens nee als ik het niet vertrouw qua weer of ervaring van het paard.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 15:33

Nee hoor niet krap bij kas, gewoon mooi mee genomen en waarom niet als het kan Ibbel ik heb er de mogelijkheden voor

Cissy ik heb zelf ook altijd een bus en trailer geleend bij een verhuur bedrijf, is ook wel fijn vond ik. Nu leen ik het wel is uit, kan ik me zelf bezig houden met andere dingen ondertussen heb genoeg te doen, vind het wel handig. Maar verzekering technisch weet ik niet hoe het zit. Ik weet wel dat ik de trailer op papier huurde maar dat ik als er wat zou gebeuren moest zeggen dat de bus geleend was... dus dat zal ook niet helemaal goed geregeld zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardentaxi en auto en trailer aanbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:48

Ik leen ook niks uit. Schade aan aanhangers wordt sowieso bijna nooit vergoed in dit soort gevallen.

Als je echt een bedrijfje wilt beginnen zul je je er wel voor kunnen verzekeren of je moet het accepteren als bedrijfsrisico. Naar jouw aansprakelijkheid bij schade aan een paard zou ik wel even goed kijken.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:26

Als je je trailer verzekert, kun je aanvinken of je voor particuliere verhuur wilt verzekeren.
Ik heb hier toentertijd met de verzekeraar over aan de telefoon gehangen, want de grens was erg klein. Toen in mijn geval had ik één trailer voor mezelf, die 3 van de 4 weekenden stil stond. De verzekeraar vond het dan logisch en begrijpelijk dat ik hem 1 a 2 keer per maand wilde verhuren voor een kleine vergoeding aan stalgenoten of kennissen via via.

Mocht ik echter bedenken "Goh, dit bevalt me wel goed, ik neem er een tweede trailer bij, zodat ik nog vaker kan verhuren", dan viel het niet meer onder de particuliere verhuur en dus onder die verzekering. Maar de verzekeraar beaamde dat de scheidingslijn erg klein was. Volgens mij mocht ik wel een Marktplaats advertentie maken evt. voor mijn eigen trailer toen.
Particuliere verhuur verzekeren was niet zo duur trouwens, iets van een tientje per jaar extra of zo (afhankelijk van je verzekerde waarde).

Een auto verzekeren voor verhuur weet ik het fijne niet van. Wél weet ik dat via Snappcar je bij Snappcar verzekerd bent. Je zou dus kunnen overwegen om het zo op te lossen. Dan is het wel volgens de regels, maar niet commercieel; het blijft immers je eigen spul wat je verhuurt op de dagen dat je het niet gebruikt.

Ik raad je vooral aan om de situatie uit te leggen aan de verzekeraars. Zij kunnen met je meedenken en bekijken of het particulier/commercieel is.