Sportnaam in paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Sportnaam in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 08:29

Ik woon in Duitsland en rijd daar ook het gros van mijn wedstrijden. Mijn paard is bij de EWU (aangesloten bij FN) als sportpaard geregistreerd (met sportnaam) en hier heb ik een mooie sticker voor gekregen die ik in het paspoort moest plakken op pagina 42 - gebruiksnaam in sport.

Voor mij gelukkig allemaal geen probleem. Af en toe krijg ik de vraag van Duitse wedstrijdcollegas die een paard uit NL hebben waar ze deze sticker moeten plakken. Normaal gesproken ook geen probleem tot gisteren. Ik kreeg een reactie via facebook van iemand die deze pagina in het paspoort niet heeft? Zij heeft een paspoort uit 2010.

Kan iemand mij vertellen of er sinds 2010 misschien dingen zijn veranderd en waar een sportregistratie dan eventueel genoteerd moet worden?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Sportnaam in paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:35

Ik heb even een van de paspoorten uit 2011 erbij gepakt, maar kan hier geen pagina voor vinden in het paspoort. In Nederland is het ook niet verplicht om dit vast te leggen in het paspoort volgens mij. Ik heb ook wel paarden onder andere naam in de sport lopen als hun stamboeknaam, maar heb daar (in Nederland) nog nooit iets voor vast hoeven leggen. Als dit in Duitsland wel verplicht is zou de pagina voor notities van het stamboek denk ik de meest logische plek zijn.