Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Borstboom panieksluiting

 
Profiel   

Wie kan me vertellen wat de functie is van het middelste 'plaatje ' op onderstaande foto?
Ik snap het (anti)-paniek gedeelte hier niet aan :-)
Wat doet dat middelste geval?


[ img ]



Ben benieuwd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 21:00 



 
Profiel   

Daar klemt het andere plaatje met de houder in, dus alleen door de onderste gat draai je de bout waar die ring op zit.

https://www.onlinetrailerparts.nl/userd ... 82_2_G.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 12:21 



 
Profiel   

Ja dat had ik opgezocht maar wat is híer paniek aan of beter gezegd 'anti-paniek'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 13:02 



 
Profiel   

Het linker plaatje moet op 2 punten vastzitten, anders gaat het wiebelen/schommelen. Maar als je het op 2 punten vastschroeft, betekent dat je bij paniek (paard over de stang) je ook 2 schroeven los moet draaien. Zoals je op het plaatje van Delphi ziet, is nu alleen maar het onderste gaatje vastgeschroefd en is de bovenkant ingeklemd in het omgekeerde U'tje. Bij paniek (paard over de stang) kun je aan de buitenkant met de ring dus het onderste (en enige) vastgeschroefde punt losdraaien en valt de stang aan een kant los omdat het onderste bevestigingspunt los is geschroefd en de bovenste enkel ingesloten is door het omgekeerde U'tje en dus wel naar beneden kan vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 13:14 



 
Profiel   

Aha! Nu snap ik het. Scheelt dus eigenlijk gewoon 1 schroefje losdraaien wat in tijden van paniek dus wel cruciaal kan zijn! Super, Bedankt voor de uitleg dames!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen