tariefverhoging pensionstallen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:28

Maar dan kan je het toch beter niet doen, als je er geld bij moet leggen en je tijd investeren in dat stukje van het bedrijf dat wel geld oplevert

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:48

Ik snap de verhogingen. Echter hoop ik wel dat het tij gauw zal keren en dat alles wat goedkoper gaat worden (wishful thinking I know) anders komt er een moment dat ik mijn allergrootste vriend niet meer kan geven wat ik hem gun. Alles wordt duurder, helaas blijft mijn salaris daarin achter.

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:05

martine0503 schreef:
Ik snap de verhogingen. Echter hoop ik wel dat het tij gauw zal keren en dat alles wat goedkoper gaat worden (wishful thinking I know) anders komt er een moment dat ik mijn allergrootste vriend niet meer kan geven wat ik hem gun. Alles wordt duurder, helaas blijft mijn salaris daarin achter.


Ik denk niet dat het goedkoper zal worden.
Ben eerder bang voor wanneer houd het op. Word alleen maar duurder tot hoever? De prijzen stabiliseren ook nog niet. En ben bang dat einde ook nog niet in zicht is

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 12:10


joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:55

fokfanaat schreef:
Maar dan kan je het toch beter niet doen, als je er geld bij moet leggen en je tijd investeren in dat stukje van het bedrijf dat wel geld oplevert



Dat het niet op zichzelf winstgevend is wil niet zeggen dat het niet helpt om de kosten van de vaste lasten van de accomodatie voor een deel te dekken. Ik denk dat dat meespeelt.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:24

Tot nog toe hier geen verhoging dit jaar. Wel een verplichting om 1 keer in de 2 weken mee te helpen met de paarden binnen of buiten halen, aangezien het om plus minus 60 paarden gaat. Deze verplichting kan je afkopen met 50 euro in de maand. Dit was eerst op vrijwillige basis. Vind het zelf een prima regel, omdat je nu ziet dat het altijd dezelfden zijn die dit doen en veel mensen 'niet kunnen' behalve als je het door omstandigheden zelf moet doen en je eigen paard binnen of buiten moet zetten of allebei.

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:34

Morris schreef:
Dank voor jullie oplettendheid, want volgens mij klopt de berekening van de stalhouder niet.

Paard eet 1 baal per 4 dagen, a 13,56 per baal
Dit is 7,6 balen per maand. Kom ik op 103 euro per maand.


Na herberekenen kwamen we uit op 10 euro meer per maand. Dus dat valt mij heel erg mee.

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:19

_San87_ schreef:
https://www.fnrs.nl/nieuws/1660-hoe-kom ... t97BgZpSB0

Hier ook een klein inkijkje bij pensionstallen. Het is alleen, jammer genoeg, wel heel oppervlakkig, maar geeft wel een beeld van de kosten.

1000 euro meer aan energiekosten per maand :oo!

80 paarden op terrein, veel faciliteiten die stroom kosten dus zo gek vind ik die 1000 euro niet.

Ondertussen wacht ik ook op wat de verhoging gaat worden.

ivy_power89

Berichten: 5861
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 20:19

Wij hebben inmiddels een verhoging gehad van 30 euro pm

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:30

Hier nog steeds geen verhoging. Maar het gaat om een kleinschalige stalling met weinig faciliteiten, misschien dat daar het verschil in zit...

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:54

Petra_O schreef:
Hier nog steeds geen verhoging. Maar het gaat om een kleinschalige stalling met weinig faciliteiten, misschien dat daar het verschil in zit...


Ik sta ook kleinschalig

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:58

Kleinschalig is fijn, maar als hooi en voer omhoog gaat zullen die toch ook echt moeten volgen.

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:02

Poekkie schreef:
Kleinschalig is fijn, maar als hooi en voer omhoog gaat zullen die toch ook echt moeten volgen.

Dat dus. Ook vanwege het feit dat ze niet groot kunnen inkopen zoals grote stallen.

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:26

Voer is bij ons voor eigen kosten. Hooi komt van eigen land, maar vanwege de brandstofprijzen had ik eigenlijk al wel een verhoging verwacht. Nog niks gehoord, de laatste verhoging was drie jaar geleden

Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:37

Petra_O schreef:
Voer is bij ons voor eigen kosten. Hooi komt van eigen land, maar vanwege de brandstofprijzen had ik eigenlijk al wel een verhoging verwacht. Nog niks gehoord, de laatste verhoging was drie jaar geleden


Lekker toch? Wie weet heb je mazzel.

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:23

Ik kreeg gisteren het bericht dat onze stal ook weer omhoog gaat. Per 1 maart dit jaar al een verhoging van 20€ en nu per 1 september 40€. Hoewel ik het helemaal begrijp vind ik het toch vrij pittig.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:02

Het probleem is vooral dat ALLE kosten omhoog gaan he? Niet alleen de stal, maar het leven an sich wordt voor iedereen duurder, voor velen vrees ik binnenkort te duur.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:34

Wij zijn blij dat wij onze stallen exclusief alles verhuren,dus kale stalhuur. Kuilvoer is aanzienlijk duurder geworden en de 2 paarden die we nu hier hebben staan eten samen een hele baal (kleine baal dan) per dag. Het land is al helemaal kaal gevreten. Hadden we het inclusief kuilvoer gedaan dan had er met 125 euro per maand misschien geld bik gemoeten

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:58

De prijs voor persen, wikkelen en op de plek zetten is hier al €25,- exclusief btw voor grote ronde balen . En dan heb ik de kosten van het maaien, schudden en op wiersen leggen nog niet berekent. En het onderhoud plus afschrijving van de machines ook niet...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:15

Ik volg wel waarom de tarief verhogingen noodzakelijk zijn, echter ben ik wel huiverig voor die van ons. Officieel staan we vol pension, maar sinds vorig jaar eind zomer de vaste stalhulp vertrokken is, worden de stallen niet meer dagelijks uitgemest, meer eens per 2-3 dagen. Voor mij niet acceptabel en ik ben zelf gaan mesten op de dagen dat ik er was en er nog niet gemest was, dat werd steeds vaker en vaker, de uitzondering wordt dan de regel en mijn bijrijders mesten nu ook gewoon als ze er zijn, de hooinetten dagelijks bijvullen deden we al zelf. Doorgaans mesten wij nu 6-7 dagen per week als er af en toe niemand van ons kan, wordt er gewoon een dag niet uitgemest. De stalbaas vind het maar wat makkelijk en slaat standaard de stallen van mijn paarden over. De wei wordt niet meer uitgemest, dus eens per zoveel weken mest ik die ook uit (mijn paarden hebben een "eigen" wei van ongeveer 30 x 80 meter). Feitelijk ben ik dus meer richting halfpension gegaan, maar het pensionprijs is vanaf januari wel verhoogd. Ik heb al half pension principe voorgesteld bij de stalbaas, maar daar wil hij niets van weten, hij is bang dat als iedereen zelf gaat mesten dat het hem gigantisch veel strooisel gaat kosten. Blijkbaar doe ik het wel goed, want hij heeft geen probleem met hoeveel strooisel ik verbruik en ik heb afgelopen winter meerdere keren gehad dat het vlas op was, ik dan zelf naar de VMB in de buurt rij en een paar balen ophaal voor mijn stallen.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, we staan wel relatief goedkoop als ik sommige prijzen hier lees. Maar ja het gros van de pensionklanten bij ons mest en voert dus niet zelf en staan voor dezelfde pensionprijs.

Dus begrijp ik een verhoging met de huidige energie prijzen? Ja hoor, maar ik moet nog eens goed met de stalbaas aan de babbel als ik zelf moet blijven mesten.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:13

Wij hebben niet veel pension paarden maar zijn ook van vol naar half pension. De tijd die we daarmee besparen gebruiken we om fietsend naar stal te kunnen waardoor we brandstof kosten besparen en zo hopen we het stalgeld niet te hoeven verhogen. Afgelopen week de voorraad gehakseld stro voor de winter gekocht en dat was per pak 50 ct goedkoper dan vorig jaar.....

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:40

Doe mij even het adres plus merk vsn jou gehakselde koolzaadstro want bij ons is dat juist duurder geworden

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:45

Popstra schreef:
Doe mij even het adres plus merk vsn jou gehakselde koolzaadstro want bij ons is dat juist duurder geworden


Bestel altijd bij Gulliker in Zwartebroek. Volgens mij merkloos.

Popstra
Berichten: 13836
Geregistreerd: 21-06-08

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:31

O.k dankjewel

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 11:42

Judith68 schreef:
Wij hebben niet veel pension paarden maar zijn ook van vol naar half pension. De tijd die we daarmee besparen gebruiken we om fietsend naar stal te kunnen waardoor we brandstof kosten besparen en zo hopen we het stalgeld niet te hoeven verhogen. Afgelopen week de voorraad gehakseld stro voor de winter gekocht en dat was per pak 50 ct goedkoper dan vorig jaar.....


Wat valt nu wel of niet onder half pension bij jullie?
Ben benieuwd naar hoeveel het in de maand zou kunnen schelen als men zelf mest en hooinetten vult.