Trailer camera anno 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle99

Berichten: 505
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: ZO Drenthe

Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 09:47

Hoi, na al wat oude topics door te spitten wool ik deze vraag nog eens stellen. Wat gebruiken jullie voor een trailercamera? Heeft iemand specifieke suggesties naar systemen die goed werken en makkelijk aan te sluiten en monteren?

Ook zit ik te denken dat een 2 camera system ook jandig zou zijn... 1 camera op mijn paard en 1 op de kentekenplaat om in te parkeren.

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:59

Ik heb zelf de Floview. Werkt met een app dus ik heb die dan op een oude telefoon die ik in de auto plaats. Werkt met een batterij die je dan af en toe thuis even op moet laden. Hij werkt met tape en tot nu toe hangt het nog. Je kan hem ook vastschroeven.

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:19

Selina schreef:
Ik heb zelf de Floview. Werkt met een app dus ik heb die dan op een oude telefoon die ik in de auto plaats. Werkt met een batterij die je dan af en toe thuis even op moet laden. Hij werkt met tape en tot nu toe hangt het nog. Je kan hem ook vastschroeven.

[ [url=m/XBCnua.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ook. Bevalt top. Ik heb hem zo bevestigd dat ik hem in een houdertje kan schuiven dus ik kan hem eruit halen wbt vocht ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:24


noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:10

Ik heb een draadloze achteruitrijcamera. Dus een camera en een los schermpje. Als je een systeem koopt waar je er twee cameras op aan kan sluiten, dan kan je er eentje binnenin de trailer monteren (die van mij werkt op de voeding van de lamp) en eentje op de kentekenplaat op de voeding van de achteruitrij lampen. Dan heb je een achteruitrijcamera en een trailer camera op een scherm. Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/pora-draadl ... oductImage. aansluiten was een paar minuten werk. De grootste uitdaging was het bevestigen van de camera zo dat het hooinet niet in beeld hangt :Y)

Nog even toevoegen: bij een draadloze camera moet je wel even de afstand tussen camera en ontvanger in de gaten houden mocht je een hele lange combinatie hebben en een camera op de kentekenplaat willen.

Michelle99

Berichten: 505
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: ZO Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 14:24


JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:28

Hier ook Floview, vind het een simpel en fijn systeem! Bij mijn auto heb ik geen losse accu nodig maar bij oudere auto's heb je wel een losse batterij nodig.

Marieke1495

Berichten: 5221
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:53

pluisje88 schreef:
Selina schreef:
Ik heb zelf de Floview. Werkt met een app dus ik heb die dan op een oude telefoon die ik in de auto plaats. Werkt met een batterij die je dan af en toe thuis even op moet laden. Hij werkt met tape en tot nu toe hangt het nog. Je kan hem ook vastschroeven.

[ [url=m/XBCnua.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ook. Bevalt top. Ik heb hem zo bevestigd dat ik hem in een houdertje kan schuiven dus ik kan hem eruit halen wbt vocht ed

Hier ook. Fijn ding! Batterij gaat ook lang mee. :D

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:30

Hier ook een Floview.
Met mijn vorige auto had ik hem op de binnenverlichting van mijn trailer, probleemloos.
Nieuwe auto en alleen maar storingen. Toen accu er bij en nu weer probleemloos.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:33

Hier ook een Floview met accu. Werkt super! Ook in het donker heb je goed zicht. Ik heb hem op een klein houtje geschroefd en vastgekit zodat hij goed vastzit. Accu zit in zo’n bijgeleverde houder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:56

Michelle99 schreef:
Tarico schreef:
Ik heb een hele simpele bij de bol.com gekocht. Je hebt deze ook met 2 schermen voor als je op de trailer ook nog een camera wilt.
Het beeld is super.


https://www.bol.com/nl/nl/p/strex-achte ... 2008093611


Is de scherm zwart-wit? Of toch kleur?


Het is een kleurenscherm

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:27

Ts, heb jij al een camera in gebruik? En hoe bevalt deze?

Zijn er ook mensen die via AliExpress hebben besteld. Daar zie ik ook handige kleine camera’s. Ik vroeg mij af hoe deze bevallen? Ik ben ook op zoek :D

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:00

JMH schreef:
Hier ook Floview, vind het een simpel en fijn systeem! Bij mijn auto heb ik geen losse accu nodig maar bij oudere auto's heb je wel een losse batterij nodig.


Was heel tevreden met de Floview maar sinds een paar weken werkt hij niet meer.. Ik kan geen verbinding maken met de Wifi en volgens Floview ligt dit aan een software update van de app en moet ik de mobiele data uitschakelen. Dit werkt ook niet helaas dus exit Floview!

Iemand nog tips voor een camera waarbij je geen apart scherm hoeft te plaatsen maar wat via je mobiele telefoon gaat?

just_kiki

Berichten: 6816
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:25

Tarico schreef:
Michelle99 schreef:


Is de scherm zwart-wit? Of toch kleur?


Het is een kleurenscherm

Zitten hier nu ook strepen op ? Van de achteruit rij strepen?

vierspan

Berichten: 297
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:27

Is een GoPro ook een optie?

vierspan

Berichten: 297
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:08

Niemand?

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:24

Voor de mensen die een floview hebben, ik heb er gisteravond ook een besteld. Hoe snel kwam die van jullie binnen?

Marieke1495

Berichten: 5221
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:30

Anouk_H schreef:
Voor de mensen die een floview hebben, ik heb er gisteravond ook een besteld. Hoe snel kwam die van jullie binnen?

Bij mij ging het de eerste keer fout door postNL. Is toen super netjes door hun opgelost en toen hebben ze gelijk een nieuwe opgestuurd. Die was de dag erna al binnen! :)

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Trailer camera anno 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:18

Dat klinkt goed!