Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 13:33

Nieuwsgierig als ik ben..

Wat nemen jullie altijd mee als je met de trailer op pad gaat? En dan niet als je op wedstrijd gaat alle extra’s, of alle dingen als je een weekend weg gaat.
Maar in algemene zin?
Extra halster, extra touw, mes, hoevenkrabber, paspoort, borstels leek mij sowieso standaard…
Net als een hooinet..
Maar iets om mest mee op te vegen?( stoffer en blik?)
Eten? Water? En hoeveel/ hoe dan?
Hoe ziet jullie trailer “ spul” er uit?

Morris

Berichten: 3446
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:40

Zeker iets om de mest weg te scheppen. Ik zie nog weleens trailers bij het bos. Als ze weg zijn, liggen de drollen er nog gewoon. Of ze hebben geen schep bij zich, of zijn te lui om de mest even in de berm te gooien.

Oh en anti vliegen spray. Ook handig om mee te nemen

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:46

Mijn trailer heeft een zadelkamer en die lijkt verdacht veel op m'n auto.....

Note; m'n auto ligt vol met spullen :o

Wat ligt er standaard in;
Halsters.
Touwhalster.
Halstertouwen en longeerlijn.
EHBO doos voor mens en paard.
Messen,schaar,hoevekrabber.
Cooler deken.
Flessen water,heel handig ook om ze beide aan te breken _O-

Snoepjes,bakjes,emmer, elastiekjes en de standaard spullen zoals hooinet, borstels.

Bij lange buitenritten neem ik warm water mee en spuit ik ze na de rit lekker af.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 14:01

Ah ha touwhalster is ook handig net als schaar.
Emmer ook dan ja.
Wat ehbo spul idd ook. Stro touwtjes ga ik er ook bij leggen.

Ja ik wil geen mest laten liggen maar heb een open punt in m’n trailer, weet dan niet waar ik een complete bezem of mestboy kan laten. Hoe doen jullie dat?

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:02

Ik heb standaard in mijn zadelkamer:

•reserve halster en touw
•reserve fleecedeken
•complete poetskoffer
•emmer met spons,zweetmes en handdoek
•schep en bezem

Paspoort heb ik uiteraard wel altijd mee als ik op pad ga maar die ligt in de auto.

danamuts

Berichten: 1479
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:04

Reserve touw en halster (in de auto als je rijdt)
Dikke schroevendraaier om in geval van nood de stangen los te draaien(door het oog aan de buitenkant)
Mes
Evt wat voer als je langer weg gaat

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 14:05

Ik heb overigens geen zadelkamer dus wil gewoon een tas of kratje met spul in de auto hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 14:08

Longeerlijn hebben wij standaard mee, die van ons wil soms wel wat twijfelen. Die lijn achter zijn kont helpt hem er dan makkelijk in. En altijd mee, de papieren. Heel belangrijk.

SelinaJarig

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:17

Hier een stoffer en blik (of nja het blik en een schepje dan) mee voor de mest. Die gooi ik dan in de berm. En daarna in een plastic zak in de kofferbak. Het paspoort.
En verder een hooinet als ik langer dan 15 min ergens naartoe ga.
En verder ben ik heel lui denk ik, want ik neem dan geen extra spullen mee. :o Misschien nog wat snoepjes als beloning als ze er in 1x op gaat.
Een extra halster met touw is misschien nog wel een goed idee.

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:49

Ik heb standaard in de zadelkamer van mijn trailer:
Bezempje
Schepje
Krukje
Zweep
Borstelset met hoevenkrabber
Reservehalster en touw
Strotouwtje
Zweetdeken

Met warmer weer heb ik ook een emmer water en wat voer mee voor na de rit.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 15:56

Emmers met een deksel voor water, heel handig om ook de paarden te laten drinken of ze achteraf af te sponzen bvb.
Deze stonden bij ons achter in de auto, samen met bakjes slobber of ... en deze dan in een grote plastiek bak. (Moest er iets morsen is je auto niet nat)

Hooinet kan dan in de trailer of eventueel een extra ook in de auto in zo een grote ikea zak :+

Je hebt ook kinderformaat scheppen en veegborstels }:0 heel erg handig!
Neemt minder plek in en doet zijn werk.
De Mestboy heb je tevens ook in mini formaat.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 18:51

Ja een schepje had ik niet aan gedacht maar goed idee.
Terug op stal kan ik wel weer vegen als t nodig is ( de trailer zelf).

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:32

Ik heb altijd borstels en een reservehalster mee.
En het paspoort van mijn paard.
En hooi in de trailer.

Wanneer ik een bosrit ga maken heb ik een jerrycan water bij me en een lege emmer, wat voer (meestal (geweekte) bietenpulp met slobber of muesli erdoor en vaak ook wortels.
Oh en een drinkwater emmer met deksel.

Dekens nooit standaard, hangt echt af van het weer en de activiteit die we gaan ondernemen.


Uiteraard ook zadel, hoofdstel en cap en mijn laarzen of chaos, handschoenen en een klein zweepje

Bezem en mestboy had ik in de trailer in de punt bevestigd, achter het hooinet.

Jessica007
Berichten: 261
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:07

Een flinke schroevendraaier om als het nodig is te gebruiken om de stang los te kunnen draaien via het oog aan de buitenzijde.

Verder een reserve halster, longeerlijn, hoevenkrabber, mini mestboy en opvouwbare emmer.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:08

Ik heb geen zadelkast in m’n trailer dus neem alleen hoogst noodzakelijke mee.
Extra halster en touw
Paspoort
Borstel
1-2 hooizakken

En daarnaast natuurlijk alles wat ik voor de activiteit nodig heb

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:26

Het hangt bij mij af wat ik ga doen.
- naar les (5 minuten met de trailer en ja ik ga met de trailer, niet stappend langs de weg nee): enkel mijn opgezadelde pony, cap en zweep
- naar wedstrijd: paspoort plus borstelbak en verder niks extra’s
- naar show die hele dag duurt: als naar wedstrijd maar ook hooinet in trailer en emmer voor water.
- naar dierenarts: alleen paspoort en pony

Je ziet, ik neem nooit veel mee. Ik reis met een grote auto met ehbo-trommel en veiligheidshesjes aan boord, en moderne trailer waar de stang zonder gereedschap van buiten los te draaien is. Wél heb ik mijn telefoon altijd mee, met voldoende batterij om te kunnen bellen. Ik ga bijna nooit ver weg en bijna nooit lang, met een ervaren trailerpony. En mijn pony mest bijna nooit buiten de trailer als we op reis zijn en zo wel, dan is daar altijd materiaal om het op te ruimen.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:39

Muze schreef:
Ah ha touwhalster is ook handig net als schaar.
Emmer ook dan ja.
Wat ehbo spul idd ook. Stro touwtjes ga ik er ook bij leggen.

Ja ik wil geen mest laten liggen maar heb een open punt in m’n trailer, weet dan niet waar ik een complete bezem of mestboy kan laten. Hoe doen jullie dat?


In de bouwmarkt heb je clips om vast te schroeven, hier klik je zo een bezem en schep in. Die kan je in de trailer hangen of aan de buitenzijde. Wil je dat niet, gooi een stoffer en blik in de auto.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:41

Ik heb een emmer en touw in de zadelkamer liggen :') :=

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 21:51

mvdbijl schreef:
Muze schreef:
Ah ha touwhalster is ook handig net als schaar.
Emmer ook dan ja.
Wat ehbo spul idd ook. Stro touwtjes ga ik er ook bij leggen.

Ja ik wil geen mest laten liggen maar heb een open punt in m’n trailer, weet dan niet waar ik een complete bezem of mestboy kan laten. Hoe doen jullie dat?


In de bouwmarkt heb je clips om vast te schroeven, hier klik je zo een bezem en schep in. Die kan je in de trailer hangen of aan de buitenzijde. Wil je dat niet, gooi een stoffer en blik in de auto.


Zelf ga ik liever niet zomaar wat in de trailer schroeven.. of doen anderen dat wel?

HarmanyL

Berichten: 2666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:27

Ik heb bezemklemmen vast gekit. Daarin een bezem en een mestschep + harkje. Wilde ook zo min mogelijk schroeven, toch meer kans op rotten.

Heb verder een gevuld hooinetje. Extra halster en touw meestal. Paspoort als ik t niet vergeet.. Wat te eten. Longeerlijn just for sure. Zadel, hoofdstel etcetera in de auto. Heb geen zadelkamer.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 01:01

heeft je trailer reserve wiel? zo niet, regel dat zo ja, kijk of je krik deze kan optillen en of je wielsleutel past en of de bouten niet machinaal zijn aangedraaid.

Wanneer je de kans krijgt, wielen eraf halen en even de velg/schijven bekijken zijn de verroest door het staan altijd buiten, laat ze zo snel mogelijk ontroesten. Door roest kan je de wielbouten nooit vast krijgen en kan je wiel eraf lopen. (heb ik gehad met paardenwagen MET paard erin op de snel weg, was 1,5 maand ervoor nw. wielen opgezet door euromaster en die monteur had het roest genegeerd. Buiten materiele schade, bij andere automobilist die op die band is geknalt en de stress bij mij (niet eens bij mijn paard lol... die stond uren in een veewagen die voor haar voorover gekanteld stond, werd zo de auto ambulance opgezet en even verder bij industrieterrein weer afgeladen tot anwb kwam om ons verder te helpen, want buiten band natuurlijk ook de wielbouten weg. Geen wielbouten tot onze beschikking, nw. band wel dus van andere wielen 1 bout afgehaald om die band vast te zetten, ik weigerde om MET paard en 4 wielen die niet compleet vast zaten verder te rijden dus weer wachten op vervoer, met paard en al op de vrachtwagen naar stal gebracht. Waar paard gewoon droog slaperig de veewagen af kwam met een blik van... zijn we al thuis??????)

achteraf natuurlijk onderzoek gedaan, euromaster erkende dat het hun fout was, heb daar 4 nw. velgen en banden van gekregen. Heb ze verder bedankt als onze bandenleveranchier en apk station.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:16

speurneusc schreef:
heeft je trailer reserve wiel? zo niet, regel dat zo ja, kijk of je krik deze kan optillen en of je wielsleutel past en of de bouten niet machinaal zijn aangedraaid.

Wanneer je de kans krijgt, wielen eraf halen en even de velg/schijven bekijken zijn de verroest door het staan altijd buiten, laat ze zo snel mogelijk ontroesten. Door roest kan je de wielbouten nooit vast krijgen en kan je wiel eraf lopen. (heb ik gehad met paardenwagen MET paard erin op de snel weg, was 1,5 maand ervoor nw. wielen opgezet door euromaster en die monteur had het roest genegeerd. Buiten materiele schade, bij andere automobilist die op die band is geknalt en de stress bij mij (niet eens bij mijn paard lol... die stond uren in een veewagen die voor haar voorover gekanteld stond, werd zo de auto ambulance opgezet en even verder bij industrieterrein weer afgeladen tot anwb kwam om ons verder te helpen, want buiten band natuurlijk ook de wielbouten weg. Geen wielbouten tot onze beschikking, nw. band wel dus van andere wielen 1 bout afgehaald om die band vast te zetten, ik weigerde om MET paard en 4 wielen die niet compleet vast zaten verder te rijden dus weer wachten op vervoer, met paard en al op de vrachtwagen naar stal gebracht. Waar paard gewoon droog slaperig de veewagen af kwam met een blik van... zijn we al thuis??????)

achteraf natuurlijk onderzoek gedaan, euromaster erkende dat het hun fout was, heb daar 4 nw. velgen en banden van gekregen. Heb ze verder bedankt als onze bandenleveranchier en apk station.


Omg wat hebben jullie een geluk gehad. Voor hetzelfde geld kiept de hele trailer om of graak je van de weg af...

Net als die verhalen over rotte bodems waar de paarden doorheen zakken .. brrrrrrr.

Ook idd kijken of je reserve wiel ook altijd vol staat bvb. Wij hadden hem ooit nodig, bleek er niet genoeg druk op te staan }:0 (ding hing al tich jaren aan de trailer met een mooi hoesje eroverheen, zonder echt te controleren, een no go dus)

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 18:01

Schopje:
Heeft iemand foto’s van die clipjes in de trailer voor als je daar iets wilt inklikken zoals een bezem ofzo?

HarmanyL

Berichten: 2666
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:27

Afbeelding
Afbeelding

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 18:27

Wel een goed idee. Vind die ruimte namelijk nu zo nutteloos..