Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:48

Ik neem dan ook altijd mijn paard mee :-)

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 19:04

Hahahaah is wel handig.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:12

Muze schreef:
Ah ha touwhalster is ook handig net als schaar.
Emmer ook dan ja.
Wat ehbo spul idd ook. Stro touwtjes ga ik er ook bij leggen.

Ja ik wil geen mest laten liggen maar heb een open punt in m’n trailer, weet dan niet waar ik een complete bezem of mestboy kan laten. Hoe doen jullie dat?


Bij mij staat de mestboy met vork in de open punt. Vork aan mestboy vastgeknoopt en aan het vastbindpunt vooraan. Daarboven hangt het hooinet aan de ring bovenaan. Paard wordt vastgeknoopt aan hetzelfde punt als de mestboy maar aan een ander touwtje.

De rest ligt in de auto. Zadel, hoofdstel etc, poetskist en als het warm is een 30l vat met water en een emmer. Emmer krachtvoer mee als we lang weggaan of laat zullen thuiskomen.

En dat is het ongeveer wel.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:13

zorg dat je paard niet bij die clipjes kan, klant op de manege waar ik werkte had ze ook daar en haar paard is daardoor een oog verloren, ooglid bleef ws hangen eraan nadat ie de bezem eruit had getrokken.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 20:33

Ja ik vind dat soort dingen dan toch wel weer spannend, maar er moet toch een veilige creatieve manier zijn om “ dingen” in de punt te kunnen opbergen..

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 20:50

Kar zo al 9 jaar rond, nooit problemen.
Welke klipjes trouwens? Ik zet alles met strotouwtjes vast.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:16

Muze schreef:
Ja ik vind dat soort dingen dan toch wel weer spannend, maar er moet toch een veilige creatieve manier zijn om “ dingen” in de punt te kunnen opbergen..


kastje van maken dus de punt verkleinen

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 21:27

Als iemand daar mooie do it yourself voorbeelden van heeft..?

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:31

Ik heb wel een topic ergens. Heb een zadelkamer in mijn trailer gemaakt en kan daar dus alles in kwijt nu :) kan t alleen niet makkelijk vinden op mijn telefoon. Maar dat zal een jaar terug zijn ergens..

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:23

Ik heb deze in de punt hangen;
https://www.ej.nl/opbergzak-harry-s-hor ... qr=Trailer

En daar zitten een halster, paar touwen, handdoek, borstel en hoevenkrabber, wat bandages (kun je altijd als verband gebruiken) en wat loksnoepjes in.

Ik heb een voor-uitloop dus weinig plaats voor mestboy-achtige dingen. Maar dat is zeker wel iets om nog over na te denken.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 22:35

Oh die zak is wel handig maar kan je paard daar dan niet bij?

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:46

SusanH schreef:
Longeerlijn hebben wij standaard mee, die van ons wil soms wel wat twijfelen. Die lijn achter zijn kont helpt hem er dan makkelijk in. En altijd mee, de papieren. Heel belangrijk.


Ik neem nooit een paspoort mee van het paard en ga al jaren op pad. Is dat verplicht en zo ja voor wie?

Voor het overige.. de boven genoemde spullen zitten ook standaard in m’n zadelmaker

En niet onbelangrijk.. een reserve singel zonder kom je niet ver is mijn ervaring ;)

Kabayo

Berichten: 14089
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 00:46

Paspoort
Papieren van de trailer
Mestboy
Poetskist (met daarin vliegenspray, schaar, hoevenkrabber enz)

Hangt er van af wat ik ga doen en hoe lang ik weg blijf, anders ook mee ;
Water
Emmer
Brokjes
Zadel, hoofdstel
Stoel
Longeerlijn
Hooinet
Proevenboekje
Rijlaarzen, cap en jasje

En natuurlijk, mijn paard :)

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 03:09

:+ acculaadkabels... als je de trailer achter de auto hebt en de auto op automatische verlichting hebt staan is na een paar uur mooi de accu leeg...

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 05:00

SjonnieZ schreef:
SusanH schreef:
Longeerlijn hebben wij standaard mee, die van ons wil soms wel wat twijfelen. Die lijn achter zijn kont helpt hem er dan makkelijk in. En altijd mee, de papieren. Heel belangrijk.


Ik neem nooit een paspoort mee van het paard en ga al jaren op pad. Is dat verplicht en zo ja voor wie?

Voor het overige.. de boven genoemde spullen zitten ook standaard in m’n zadelmaker

En niet onbelangrijk.. een reserve singel zonder kom je niet ver is mijn ervaring ;)


Ja, paspoort meenemen is verplicht. Al jaren en voor iedereen. Paspoort moet bij het paard zijn en direct getoond kunnen worden bij een controle. Een kopie geldt ook niet.

Marije_jiplover

Berichten: 25364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 06:58

De houder van het paard moet het paspoort direct kunnen tonen.

De houder is degene die het paard onder zijn/haar verantwoordelijkheid heeft.

Wanneer je je paard bij je hebt op de trailer, ben jij op dat moment de houder en behoor je het paspoort dus bij je te hebben.
Hier kan naar gevraagd worden bij een (verkeers)controle onderweg.

Wanneer je het paard bijvoorbeeld achterlaat op een kliniek of bij een hengstenhouder, moeten zij naast het paard ook het paspoort hebben, want dan zijn zij op dat moment de houder.

En wanneer je het paard weer terug op de pensionstal brengt is de pensionstalhouder weer de houder van jouw paard en moet hij/zij erover kunnen beschikken bij een controle.

nnicolex

Berichten: 1237
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:42

Akshay schreef:
Ik heb deze in de punt hangen;
https://www.ej.nl/opbergzak-harry-s-hor ... qr=Trailer

En daar zitten een halster, paar touwen, handdoek, borstel en hoevenkrabber, wat bandages (kun je altijd als verband gebruiken) en wat loksnoepjes in.

Ik heb een voor-uitloop dus weinig plaats voor mestboy-achtige dingen. Maar dat is zeker wel iets om nog over na te denken.


Hoe heb jij deze bevestigd? Kan je paard hier niet bij?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:55

Ik heb dezelfde opbergzak als Akshay. Deze hangt bij mij in de punt van mijn Ifor. Die heeft boven het raam een metalen plaat met openingen, ik heb hem daar aan vastgemaakt. Mijn paard zou erbij kunnen maar hij doet het niet, anders was dit geen optie geweest.

De inhoud is bij mij alles wat nodig is voor wedstrijd: borstels, hoevekrabbers, kalkoenen/vijzen, anticlit, cooling product, elastiekjes, crossgetten, peesbeschermers, springschoenen, microvezeldoeken. Maar ook een extra halstertouw en een touwhalster.
Verder altijd een emmer mee en minimaal 1 jerrycan van 20l met water, meestal 2.
De Ifor heb ik ook voorzien van een klemmetje voor een bezem, mijn trailer maak ik pas proper als we terug op stal zijn.
En verder heb ik ook 2 trailertouwen erin. Ene kant musketon en andere kant veiligheidssluiting.

Ik heb indertijd bewust gekozen om geen zadelkamer te hebben. Had een ruime koffer en plek zat. Echter gaan we op termijn overstappen naar een auto met meer zitplaatsen (nu heb ik er 2, ideetje pick-up) en dan wil ik de koffer netter houden. Dan gaan enkel mijn 2 zadels en hoofdstellen er nog in, opstapkrukje en mijn wedstrijdtas.

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:05

Ik heb standaard een reserve touw en een mes in de auto. Verder geen extra’s. Ik heb 20 jaar lang braaf wondspray mee gehad maar die alleen uit de auto gehaald om te vervangen voor 1 die niet over datum is. Sinds een jaar of ligt hij niet meer in de auto.
Verder alleen spullen die ik nodig heb voor wedstrijd/les/bosrit/dierenarts maar deze wisselen en heb ik niet standaard mee.
Paard mest niet vaak op de trailer en als hij t bij uitzondering doet mest ik thuis pas uit.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:06

Muze schreef:
Oh die zak is wel handig maar kan je paard daar dan niet bij?

Ik heb twee kleintjes (fjord en ijslander) zij kunnen zover niet, simpelweg te weinig halslengte.
(Moet mijn hooi ook naar voor vastmaken want als ik dat in de punt hang kunnen ze er niet bij.)
Als ze er wel bij hadden gekund had ik de snoepjes eruit moeten houden ;-) maar verder denk ik dan, net als bij Varekaj, dat ze het niet interessant genoeg hadden gevonden.

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:02

Ik heb er inderdaad geen snoepjes in zitten, dan had die zak het niet overleefd. Ik heb er wel van links naar rechts een touwtje met haakje voor, dan zwiert hij niet tijdens het rijden.

Muze
Berichten: 5319
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wat mee als je met trailer op stap gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 14:31

Ik heb in de punt wel een stang zitten, vrij laag op een totaal onlogische plek , tenzij je een grote paard hebt die met z’n hals over de voorstang kan, dan zou je er een emmer aan kunnen doen.
Misschien kan ik daar nog wat mee.

Hoe nemen jullie drinkwater mee, in een schone jerrycan? Die moet ik dan even ergens vandaan halen

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 15:02

Ik heb zo'n plastic geval met een tap van de action voor water. Eigenlijk voor op de camping ofzo, maar ideaal hiervoor. Ik draai wel de dop eraf om hem te legen, maar het systeem is super handig en klein op te vouwen. Verder ook van de action een opvouwbare emmer.

Ik heb niet zoveel standaard in mijn trailer. Poetskist met benodigde spullen voor wedstrijden, een opstapje, de bovengenoemde spullen voor water/drinken. De mestboy en bezem heb ik in de trailer zelf tegenwoordig.
Als ik op pad ga heb ik wel het paspoort mee.


Afbeelding
Afbeelding

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:33

Ik heb zowel een zadelkast met dubbele stang, als een binnenhokje.
Ik heb dus standaard extra halsters in alle maten, een mestboy ( in mijn vorige trailer had ik daar zo'n inklik haakje voorin), extra voerbakje en extra touwen zoals een halstertouw, longeerlijn en strotouwtjes.
Daarnaast heb ik een extra hoofdstel, extra elastiekjes voor mijn beugels, dat soort dingen.
Reserve wiel van de trailer had ik op mijn vorige trailer voorop zitten.

Warme dagen of zware trainingen neem ik water mee, er ligt standaard een simpele vliegendeken en zweetdeken in mijn trailer.. en nog veel meer :+