Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:50

Flower033 schreef:
Voor de verzekeraar maakt het wel uit wie de kosten betaalt. De hoeveelheid betaalde schade bepaalt in hoge mate de hoogte van de premie voor het jaar daarna.

Klopt, en mijn invloed daarop is nul. Honderden jaren geleden was er al een verhaal over vechten tegen windmolens (te paard, dat dan weer wel :D)

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:01

Utixo schreef:
Hoe moeilijk is het om even, als je toch al contact met elkaar hebt, aan te geven dat de verzekering de schade wil verhalen? Waarom gelijk een letselschadeadvocaat met een officieel document?


Ik vrees dat voor veel mensen dat heel moeilijk is. Elkaar aanspreken op wat dan ook gaan we het liefst uit de weg en als we ook dat kunnen 'uitbesteden' dan graag. Beschouw jezelf als ronduit bevoorrecht als je ook dat stukje op eigen kracht kunt vormgeven. +:)+
En helaas zijn er ook veel consumenten van de maatschappij, die vooral kunnen halen en niet zoveel willen brengen. -O-

Ellekebr
Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:10

Cholwell schreef:
Ellekebr schreef:
Begrijp ik het goed dat, als ik van het paard van iemand anders val, de medische kosten op de eigenaar verhaald kunnen worden? Je zou toch denken dat dat voor je eigen zorgkostenverzekering is.

Dit is precies wat ik bedoel. Het zou iemand niet uit moeten maken welke partij (verzekeraar) uiteindelijk de kosten betaalt, jouw verantwoordelijkheid is om weer zo snel mogelijk op de been te komen en andere schade te (laten) herstellen. Het verhaal wordt mss anders als de schade niet gedekt is en je particulier moet gaan verhalen.


Pfoe, ik vind dat ergens toch wel een beetje krom. Schade aan derden zou ik snappen maar verder kies je er toch zelf voor om op dat paard te gaan zitten? Maar goed, zo is het geregeld en daar kunnen wij weinig aan veranderen.

Ik ben in ieder geval blij dat er in mijn bijrijdtijd nooit iets ergs gebeurd is! Een bijrijder voor mijn eigen paard zal ik met deze kennis niet snel overwegen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:41

En dan is er ook nog verschil tussen bijrijders die gratis en voor niets mogen rijden of dat jij je paard verleased en alles daartussen (klein tot grote bijdrage die de bijrijder betaald). Bij de bijrijders die niets betalen wordt het vaak standaard wel gedekt door je AVP, maar betalen ze een bijdrage, of heb je een lease overeenkomst, dan kan jouw verzekering best eens moeilijk gaan doen en kan het zijn dat je een andere dekking/verzekering nodig hebt.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:57

Klopt, ze kunnen dan redeneren dat je bedrijfsmatig bezig bent omdat je een betaalde dienst levert.

Dit alles is voor mij ook een van de redenen om mijn bijrijdster niet op mijn paard te laten als ik er niet bij ben. Ik sta haar niet op de vingers te kijken, maar ik wil er wel zelf bij zijn.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:00

De wet is natuurlijk in eerste instantie ook niet bedoeld voor mensen die vrijwillig op een paard van een ander gaan zitten. De wet is bedoeld als je door een dier van een ander schade oploopt. Bijvoorbeeld je loopt voorbij een hond en de hond zegt "hap". Of je hond bijt een ander dier. Of het paard van de schillenboer haalt een keer uit.

En het kan best zijn dat de eigenaar aansprakelijk is, maar dat de bijrijder een stuk eigen schuld krijgt toegerekend. Maar dan moet een zaak wel eerst naar een rechter. De meeste zaken worden gewoon onderling afgehandeld. Een rechtzaak kost ook geld. Vaak is het dan voor een verzekeraar voordeliger om de hele schade te betalen ipv een rechter het gedeelte eigen schuld te laten betalen.

Zullen we de discussie over betaalde bijrijders en/of leasecontracten en of dit wel of niet onder de dekking van je AVP niet opnieuw voeren? hierover is in een van de andere topics over aansprakelijkheid en bijrijders al genoeg gezegd. Maak elkaar vooral niet bang!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:11

Flower033 schreef:
Zullen we de discussie over betaalde bijrijders en/of leasecontracten en of dit wel of niet onder de dekking van je AVP niet opnieuw voeren? hierover is in een van de andere topics over aansprakelijkheid en bijrijders al genoeg gezegd. Maak elkaar vooral niet bang!


Waarom niet? Er is toch helemaal niets mis met mensen informeren hierover en dat men zelf even bij hun AVP verzekering checkt of dit gedekt is of niet. Aangezien het verschil kan maken in de dekking, is het wel iets waar je rekening mee kunt houden als je het weet.

Sowieso is aansprakelijkheid in het geval van bijrijders (of zelfs in het geval dat iemand zonder toestemming van de eigenaar op een paard/pony gaat zitten) iets dat al vele malen eerder hier op Bokt besproken is, maar blijkbaar bij TS en anderen een onderwerp dat niet bekend is.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:25

Een paar jaar geleden ben ik van andermans paard gevallen en ik heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Mocht de ruiter blijvende schade houden zal het lastiger zijn dan in mijn situatie. Hoe je het ook went of keert er zit een risico aan dat als het misgaat dat je een hele vervelende situatie gaat krijgen. Het enige wat ik je mee kan geven is dat in je achterhoofd te houden bij je keuze.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:38

Charlotte446 schreef:
Een paar jaar geleden ben ik van andermans paard gevallen en ik heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Mocht de ruiter blijvende schade houden zal het lastiger zijn dan in mijn situatie. Hoe je het ook went of keert er zit een risico aan dat als het misgaat dat je een hele vervelende situatie gaat krijgen. Het enige wat ik je mee kan geven is dat in je achterhoofd te houden bij je keuze.

Waarom geef je aan dat het een ongeluk was terwijl dat niet waar is?
Ik mag hopen dat je verzekering daar nooit achter komt, anders gooien ze je er ( terecht) uit wegens fraude en kun je nergens meer terecht.
Ik zou dus echt uitkijken met liegen tegen je verzekering.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:43

Daphara schreef:
Flower033 schreef:
Zullen we de discussie over betaalde bijrijders en/of leasecontracten en of dit wel of niet onder de dekking van je AVP niet opnieuw voeren? hierover is in een van de andere topics over aansprakelijkheid en bijrijders al genoeg gezegd. Maak elkaar vooral niet bang!


Waarom niet? Er is toch helemaal niets mis met mensen informeren hierover en dat men zelf even bij hun AVP verzekering checkt of dit gedekt is of niet. Aangezien het verschil kan maken in de dekking, is het wel iets waar je rekening mee kunt houden als je het weet.

Sowieso is aansprakelijkheid in het geval van bijrijders (of zelfs in het geval dat iemand zonder toestemming van de eigenaar op een paard/pony gaat zitten) iets dat al vele malen eerder hier op Bokt besproken is, maar blijkbaar bij TS en anderen een onderwerp dat niet bekend is.


Omdat het ook makkelijk is om even te zoeken in een ander topic. Informeren is prima. Bang maken en onjuist informeren niet. Ik zie nu weer gebeuren dat mensen bang gemaakt worden als ze een bijdrage vragen voor het bijrijden, er geen dekking zou zijn op de AVP. Dat is onnodig en al een paar keer uitgelegd in verschillende topics.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:46

Charlotte446 schreef:
Een paar jaar geleden ben ik van andermans paard gevallen en ik heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Mocht de ruiter blijvende schade houden zal het lastiger zijn dan in mijn situatie. Hoe je het ook went of keert er zit een risico aan dat als het misgaat dat je een hele vervelende situatie gaat krijgen. Het enige wat ik je mee kan geven is dat in je achterhoofd te houden bij je keuze.


De zorgverzekeraar heeft ook gewoon het recht om de schade te verhalen bij de aansprakelijke partij. In dit geval de eigenaar van het paard. De eigenaar heeft daar hopelijk een AVP voor. Kost nog geen 100,- per jaar. Niet meer klagen over hoge zorgverzekeringspremies!
Het is inderdaad fraude als je liegt tegen een verzekeraar over een schade. Een zorgverzekeraar mag je er niet uitgooien voor de basisverzekering, maar wel voor je aanvullende en tandartsverzekering. En daarnaast wordt een fraudeur in een register gezet waardoor je je bijna nergens meer kunt verzekeren. Ik snap niet waarom je dat risico gelopen hebt.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:49

Achterom schreef:
Charlotte446 schreef:
Een paar jaar geleden ben ik van andermans paard gevallen en ik heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen. Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Mocht de ruiter blijvende schade houden zal het lastiger zijn dan in mijn situatie. Hoe je het ook went of keert er zit een risico aan dat als het misgaat dat je een hele vervelende situatie gaat krijgen. Het enige wat ik je mee kan geven is dat in je achterhoofd te houden bij je keuze.

Waarom geef je aan dat het een ongeluk was terwijl dat niet waar is?
Ik mag hopen dat je verzekering daar nooit achter komt, anders gooien ze je er ( terecht) uit wegens fraude en kun je nergens meer terecht.
Ik zou dus echt uitkijken met liegen tegen je verzekering.


Wauw harde woorden, je kan ook vragen wat ik inhoudelijk heb gezegd voor je zo slecht oordeelt.

Ik heb de verzekering verteld wat er is gebeurt; dat het paard schrok, ging rennen en bokken en ik er vanaf ben gevallen. Zij wilden een schuldige aanwijzen om het geld op te verhalen en die was er niet. En ja zo staat het omschreven in de brieven en e-mails, het ging om het geld.

De verzekering wist dat het paard van iemand anders was. Ze hebben nooit om haar gegevens gevraagd, ze wilden enkel weten wie het ongeluk had veroorzaakt. Dat is volgens mij geen fraude…

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:45

Ik zou aangeven dat het volledig op eigen risico is, afspraak mondeling maken met getuigen erbij of eventueel schriftelijk.

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Re: Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 16:54

Ja, en zo werkt het dus niet. Je kunt je aansprakelijkheid niet afschuiven. Gelukkig maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:04

crow schreef:
Ik zou aangeven dat het volledig op eigen risico is, afspraak mondeling maken met getuigen erbij of eventueel schriftelijk.


Zelfs al heb je een schriftelijk contract, het is niet rechtsgeldig.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:06

crow schreef:
Ik zou aangeven dat het volledig op eigen risico is, afspraak mondeling maken met getuigen erbij of eventueel schriftelijk.

Waarom zou je de moeite nemen?

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 17:09

Charlotte446 schreef:
Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Dit herhaaldelijk benaderd worden door de zorgverzekering overkomt mij ook. Mijn dochter is in het voorjaar knullig van haar verzorgshetlander gevallen, het ging niet per se hard, maar ze kwam vol op haar bovenarm terecht en dat leverde een lelijke breuk op. Vooraf heb ik met de eigenaren van de shetlander mondeling afgesproken dat mijn dochter op eigen risico af en toe met de shetlander bezig mag onder supervisie van een volwassene. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje, zeker met dieren, en daar leg ik me bij neer gezien de afspraak die we hebben gemaakt.
Mijn zorgverzekeraar blijft me echter maar benaderen over het alsnog verhalen van de schade op de eigenaren van de shetlander, terwijl ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat de eigenaren en ik hebben afgesproken dat het verzorgen op eigen risico is. Ik wil de eigenaren van de shetlander dus echt niet aansprakelijk stellen door de afspraak die wij onderling hebben gemaakt, maar mijn zorgverzekeraar blijft maar doordrammen..
De medische kosten vallen onder mijn basisverzekering omdat mijn dochter minderjarig is en bij mij op de polis staat. Mochten er wel kosten bij betrokken zijn geweest (eigen risico ben ik toch al jaarlijks kwijt), dan betaal ik dat liever zelf dan dat ik achteraf alsnog anderen aansprakelijk zou stellen. Maar goed, ik ben een moraalridder..

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:09

Die afspraak die je gemaakt hebt is niet rechtsgeldig. Er zijn wetsartikelen waar je in onderling overleg van mag afwijken. Dit is er eentje waar dat niet kan. Je zorgverzekering staat dus volledig in zijn recht.
Want stel dat je dochter wel ernstig en blijvend letsel had opgelopen. Was je dan nog zo blij geweest met de afspraak? Of had je het dan wel fijn gevonden dat een AVP verzekering de schade betaalt?

Eigen risico geldt niet voor minderjarigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:29

Imaginaerum schreef:
Charlotte446 schreef:
Mijn zorgverzekeraar heeft de rekening van zo'n €20.000 betaald maar ze hebben mij een jaar gestalkt (bellen/mailen/brieven) om een dader aan te wijzen. Van begin af aan aangegeven dat het een ongeluk was.

Dit herhaaldelijk benaderd worden door de zorgverzekering overkomt mij ook. Mijn dochter is in het voorjaar knullig van haar verzorgshetlander gevallen, het ging niet per se hard, maar ze kwam vol op haar bovenarm terecht en dat leverde een lelijke breuk op. Vooraf heb ik met de eigenaren van de shetlander mondeling afgesproken dat mijn dochter op eigen risico af en toe met de shetlander bezig mag onder supervisie van een volwassene. Toch zit een ongeluk in een klein hoekje, zeker met dieren, en daar leg ik me bij neer gezien de afspraak die we hebben gemaakt.
Mijn zorgverzekeraar blijft me echter maar benaderen over het alsnog verhalen van de schade op de eigenaren van de shetlander, terwijl ik meermaals duidelijk heb aangegeven dat de eigenaren en ik hebben afgesproken dat het verzorgen op eigen risico is. Ik wil de eigenaren van de shetlander dus echt niet aansprakelijk stellen door de afspraak die wij onderling hebben gemaakt, maar mijn zorgverzekeraar blijft maar doordrammen..
De medische kosten vallen onder mijn basisverzekering omdat mijn dochter minderjarig is en bij mij op de polis staat. Mochten er wel kosten bij betrokken zijn geweest (eigen risico ben ik toch al jaarlijks kwijt), dan betaal ik dat liever zelf dan dat ik achteraf alsnog anderen aansprakelijk zou stellen. Maar goed, ik ben een moraalridder..


Er zijn wel kosten bij betrokken geweest. Die zijn nu betaald door een verzekering die het eigenlijk in dit geval niet had hoeven te dekken, want een ander is aansprakelijk. Technisch gezien is dat zoals hierboven gezegd wordt inderdaad fraude.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:47

Utixo schreef:
Hou toch op Achterom.

Nee, ik houd niet op. Ik vind het belachelijk wat jullie doen en dat jullie denken te mogen oordelen over wat juist is en niet juist en daarnaar handelen.
Eigen rechter spelen, fraude... ik hoop oprecht dat de verzekering er niet achter komt, want dan is de ellende voor jullie niet te overzien. Terwijl degene die jullie denken te beschermen er in de praktijk dus echt helemaal geen last van heeft als jullie het wél volgens de regels doen.

Een aantal jaar geleden heeft mijn toenmalige pensionstalhoudster blijvend letsel opgelopen door mijn paard. Daar was deels eigen schuld bij van haar, maar hé, mijn paard, mijn verantwoordelijkheid.
Dus ja, zij vroeg mij of ze bij haar verzekering mocht melden dat het veroorzaakt was door mijn paard. Natuurlijk mag dat.
Vervolgens kreeg ik een brief van een letselschade club, dat is blijkbaar de standaard werkwijze van haar verzekeraar. Die heb ik doorgespeeld naar mijn AVP verzekeraar.
Die stelden een aantal vragen en daarmee was voor mij de kous af. Haar verzekering en de mijne hebben het gewoon onderling geregeld. Ik heb daar als eigenaar geen enkel nadeel van gehad.
Ik snap dus ook niet zo goed waarom jullie denken de eigenaar van het paard te moeten "beschermen". Terwijl jullie daar zelf potentieel heel veel last van kunnen krijgen.
In het geval van @imaginaerum vind ik er al helemaal wat van... weer zorgkosten ten laste van de basisverzekering die daar niet thuishoren. En dan vinden we het gek dat de zorg zo duur wordt. Ja, gek he?

siskeh
Berichten: 8679
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 18:52

Wat ik een beetje het gevoel heb is alsof het hier "dramatisch" is om een eigenaar aansprakelijk te stellen/gesteld te worden.
Terwijl ik ook denk: sja daar is die verzekering toch voor.


Zorgverzekering zal de "directe" schade wel vergoeden, maar het word een groter probleem wanneer er blijvende schade/invaliditeit is. (of bijvoorbeeld misgelopen inkomsten door etc.) juist dáár is de verzekering voor.

Als eigenaar MOET je in mijn ogen gewoon je paard meeverzekerd hebben, want je weet nooit wat er gebeurd... zelfs als deze in een onbewaakt ogenblik los komt te lopen en daarbij een boel schade maakt, je weet het gewoon niet.

Het is erg goed om te weten als eigenaar dat je gewoon (bijna) altijd aansprakelijk bent, en dat je je daarvoor moet verzekeren danwel controleren of het binnen je verzekering valt.
Daarin zijn zulke topics wel weer belangrijk.

Natuurlijk kan je als eigenaar wel "eisen" stellen aan de omgang, maar dit heeft meer te maken met de afspraken die je onderling maakt (waarvan het gevolg kan zijn dat de omgang niet meer word doorgezet) dan met hoe dingen wettelijk zitten.
Niets mis met "eisen" dat er een helm gedragen word bij rijden, goed schoeisel of dat er een volwassene aanwezig moet zijn. Maar dat heeft niets met aansprakelijkheid te maken.

Edit: zie net dat Achterom een post heeft gemaakt, precies dit.
Dit is "een verzekering" laat hun het lekker regelen. Natuurlijk "fijn" als iemand hier netjes mee omgaat, zoals in geval met de pensionhouder, maar dat is menselijkheid, dit heeft ook weer niets met de correcte wettelijke afhandeling te maken.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:38

Wat ik echt heel vervelend vind aan deze invulling is dat het vrijwel dezelfde omstandigheden anders behandelt. Je kunt allebei van je paard vallen en een been breken, maar in het ene geval dragen we die kosten samen als maatschappij, en in het andere geval niet. Ik vind dat vrij onterecht en het geeft een scheve situatie. En steeds sluipen er van die dingen in waarin het de verzekeringen zijn die bepalen wat we allemaal mogen en vooral ook niet mogen. En dat gaat hier dus niet eens om de AVP, maar vooral om de ziektekostenverzekeraars die hier verder gewoon buiten zouden moeten blijven.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:22

Achterom schreef:
Utixo schreef:
Hou toch op Achterom.

Nee, ik houd niet op. Ik vind het belachelijk wat jullie doen en dat jullie denken te mogen oordelen over wat juist is en niet juist en daarnaar handelen.
Eigen rechter spelen, fraude... ik hoop oprecht dat de verzekering er niet achter komt, want dan is de ellende voor jullie niet te overzien. Terwijl degene die jullie denken te beschermen er in de praktijk dus echt helemaal geen last van heeft als jullie het wél volgens de regels doen.

Een aantal jaar geleden heeft mijn toenmalige pensionstalhoudster blijvend letsel opgelopen door mijn paard. Daar was deels eigen schuld bij van haar, maar hé, mijn paard, mijn verantwoordelijkheid.
Dus ja, zij vroeg mij of ze bij haar verzekering mocht melden dat het veroorzaakt was door mijn paard. Natuurlijk mag dat.
Vervolgens kreeg ik een brief van een letselschade club, dat is blijkbaar de standaard werkwijze van haar verzekeraar. Die heb ik doorgespeeld naar mijn AVP verzekeraar.
Die stelden een aantal vragen en daarmee was voor mij de kous af. Haar verzekering en de mijne hebben het gewoon onderling geregeld. Ik heb daar als eigenaar geen enkel nadeel van gehad.
Ik snap dus ook niet zo goed waarom jullie denken de eigenaar van het paard te moeten "beschermen". Terwijl jullie daar zelf potentieel heel veel last van kunnen krijgen.
In het geval van @imaginaerum vind ik er al helemaal wat van... weer zorgkosten ten laste van de basisverzekering die daar niet thuishoren. En dan vinden we het gek dat de zorg zo duur wordt. Ja, gek he?


Amen _/-\o_ sommige reacties over bewust oplichten met open mond gelezen. Hoe kom je er bij.

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Aansprakelijkheid als iemand van jouw paard valt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:55

Kijk gewoon op TOA FAQ, daar staat hoe het zit.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:01

Shadow0 schreef:
En steeds sluipen er van die dingen in waarin het de verzekeringen zijn die bepalen wat we allemaal mogen en vooral ook niet mogen. En dat gaat hier dus niet eens om de AVP, maar vooral om de ziektekostenverzekeraars die hier verder gewoon buiten zouden moeten blijven.


Dat is niet zo, hoor. De inhoud van je basisverzekering wordt bepaald door de Minister. En andere verzekeraars bieden in grote lijnen een oplossing voor jouw aansprakelijkheid die volgt uit de wet. En ook de wet wordt in Den Haag gemaakt. Niet door verzekeraars.