Oplichters actief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisabeth84
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-08-22

Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 23:56

Hoi allemaal.
Ik wilde even delen dat er oplichters actief zijn op marktplaats. Mensen die zogenaamd gevlucht zijn vanuit de Oekraïne. En die een goed thuis zoeken voor hun paard. Ik dit geval een fries.
Je hoeft enkel maar de transport kosten te betalen. Trap hier niet in. Ik zag dat dit beticht bijna 200 keer was opgeslagen door mensen.
En wil iedereen graag waarschuwen. Doe dit niet! Ze komen zeer geloofwaardig over. En ook het transportbedrijf EUanimalista lijkt echt, met een serieuze website. Maar ook dit zijn dezelfde oplichters.
Lieve mensen pas op. Ons paardenhart wil deze mensen helpen. Maar helaas........ dit is een dure les

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:46

Wat erg zeg en hopen dat er geen een mens zal intrappen.

Lizenlotte
Berichten: 413
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:48

Heb je al contact gehad met mp? Oplichting moet gemeld worden als je wilt dat mp er iets aan doet.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:09

Goed dat je hier waarschuwd. Ik had het ook voorbij zien komen. Hopelijk krijg je ooit je geld terug. Maar voortaan zul je je wel 2x bedenken voordat je iemand helpt. Jammer, want de goede gaan ook nu weer onder de kwade lijden.

Elisabeth84
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-08-22

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 10:11

Ja contact opgenomen met marktplaats maar de advertentie is weg. Dus zij kunnen er niets meer mee.
Ook aangifte gedaan bij de politie.
Ik wil zou graag willen dat het op internet naar boven komt als mensen er op gaan zoeken.
zodat andere er niet intrappen.
Wij hebben naar ons kunnen zoveel als mogelijk uitgezocht, maar er kwam niets over deze advertentie of over EU animalista naar boven. Dus ik probeer nu bekendheid er aan te geven.

Ze spelen zo goed op je gevoel in met een hartverscheurend verhaal over hun allerliefste paardje uit de oorlog redden.
Echt gemeen.

ryukapple

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:46

Is helaas inderdaad een veelvoorkomende oplichtingstactiek. Nu in een iets ander jasje gestoken.
Maar bij honden zie je dit soort verhalen heel vaak langskomen met verschillende zielige redenen en dat het dier gratis weg mag en dat er alleen transport hoeft te worden betaald. Vaak misbruik makend van mensen die dat dier dan willen helpen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:59

Goed dat je mensen hiervoor waarschuwt!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:03

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 04-09-23 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15477
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Oplichters actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:39

Waarschuwingstopics zijn op Bokt niet toegestaan.
Ik begrijp de goede intentie zeker maar moet het topic daardoor wel sluiten.