Help, mijn paard kruipt onder de stang door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Edison31
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 21:10

Wij doen trouwens nooit iets met voer tijdens het oefenen, alleen als beloning aan het eind.
En dat vastzetten aan het eind vind ik ook raar. Pony heeft spanning en die moet ie ergens kwijt, dan lijkt vastzetten geen goede oplossing.[/quote]

Vastzetten doen we alleen in haar vertrouwde stal als ze goed en rustig geëindigd is. Dan heeft t ook zin om de goede herinnering even wat langer vast te houden.
En gestresst paard heeft er inderdaad geen belang bij.

Maarrrr ze heeft er vandaag opgestaan!!!
Ze is twee x in lichte paniek weer achteruit gegaan, maar daarna hebben we de klep rustig kunnen doen. Toen hebben we van binnenuit de stang dicht gemaakt en zijn bij haar blijven staan toen ze lekker haar bordje leeg at. Tussen door hebben we nog met het deurtje gespeeld, de klapraampjes en boven de klep uit gestoken.
Ze is geen moment in paniek geweest.
Na ca 20 min stang van binnenuit weer los gemaakt en op 3 de klep laten zakken en toen tot 8 geteld en haar langzaam achterwaarts gevraagd.
Zooo blij mee!

Morgen nog een keertje en dan zetten we haar vast en verlaten we een moment de trailer.
Als we dit een week kunnen doen gaan we een klein blokje om de kerk en inderdaad misschien wel met een bijrijdpaard, om weer thuis te eindigen....

Edison31
Berichten: 11
Geregistreerd: 01-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 21:14

[quote="Nibbit"]TRT methode?
Dan is het zo opgelost. Kun je dit zelf niet dan is er vast wel iemand in je omgeving.

TRT spreekt mij inderdaad wel aan, maar ook dat is weer een greep uit de buidel... ☺️

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:36

Edison31 schreef:
Nibbit schreef:
TRT methode?
Dan is het zo opgelost. Kun je dit zelf niet dan is er vast wel iemand in je omgeving.

TRT spreekt mij inderdaad wel aan, maar ook dat is weer een greep uit de buidel... ☺️

Per maand betalen dan valt het mee? ;) je hoeft niet voor altijd lid te blijven

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 13:42

Niet alles doorgelezen maar aanvullende tip. Als de stang met pinnen in gaten valt kan je hem van onderaf erin schuiven. Pinnen omhoog door de gaten. Dan hangt de stang een stukje lager.