Ervaringen met schuldbemiddeling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 20:00

Moet je het wel willen dat de pony bij jou blijft staan als ze straks alles betaald hebben?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 23:12

Goh ja… liever niet maar een 30+ pony verhuizen uit haar vaste kudde lijkt me ook niet zo fijn. Moest ze 15 zijn, dan vloog de eigenaresse idd zo snel mogelijk buiten om nooit meer weder te keren.

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 23:29

Poekkie schreef:
imaudy schreef:
Ik vind het een goede oplossing zo van je. Vraag mij wel een beetje af, de tuin van de ouders, is dat niet een beetje tricky omdat zij niet de eigenaren van de pony zijn? Of moet je ze als "contactpersonen" zien?
Maar al met al, denk ik dat dit wel de beste oplossing is.


De ouders zijn in het contract door de eigenaresse als contactpersoon opgegeven en ook in de opzegbrief vermeld.

Maar ik begrijp je punt zeker. Juridisch gezien zou ik sterker staan wanneer ik het paard rechtstreeks bij de eigenaar aflever. Er is echter ook een kwestie van veiligheid. Het huis van de ouders ligt op een route die mij zeer bekend is en die ik vaak wandel met mijn eigen paarden. Er is een afgesloten tuin en het huis ligt aan een fietsstraat met veel weides rondom. Als het paard losbreekt acht ik de kans op gevaar erg klein.
De eigenaresse daarentegen woont in een nieuw appartementcomplex aan een 70-km/u baan. Zelfs wanneer we de merrie met de trailer tot daar brengen vind ik het nog relatief gevaarlijk voor haar daar.


Oh zo landelijk dus is het huis van de ouders gelegen! Snap je helemaal dan hoor!

ruitje

Berichten: 12361
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 07:19

Poekkie schreef:
Goh ja… liever niet maar een 30+ pony verhuizen uit haar vaste kudde lijkt me ook niet zo fijn. Moest ze 15 zijn, dan vloog de eigenaresse idd zo snel mogelijk buiten om nooit meer weder te keren.



Ik vind je echt super diervriendelijk, echt super....

Maar ik zou er echt nog 3 keer over nadenken. Je hebt nu een inkijkje gehad in hoe deze eigenaar is, ze gaat de schuldbemiddeling in....

Ik voorspel dat ze nu, als er een oplossing komt, het ene gat met het andere gat vult en daarna weer op dezelfde voet verder gaat.

En dan moet de pony alsnog verplaatst worden over 3/6 maanden, alleen kom jij dan een stuk beroerder uit de situatie :o

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:19

Ik deel de mening van Ruitje in deze.
TS, wees wijs, neem.afscheid zodra je die kans krijgt.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 22:09

En al iets gehoord? Moeilijke situatie hoor.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 22:56

Niks reactie gehad op brief/mail oid. Ik ga morgen zelf maar eens terug contact proberen te leggen en naar de status vragen. Sowieso zit ik de opzegtermijn van ons contract uit, dus verdere info rond 30 september.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:58

Als de eigenaar van de pony in de schulbemiddeling komt mag ze echt die pony niet houden.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 18:09

Ja als die schuldbemiddeling doorgaat zal dat idd niet lukken. Maar goed, voorlopig hebben die mij ook nog niet gecontacteerd dus ik ga ervan uit dat dat dossier ook nog steeds niet is toegewezen of mogelijks zelfs niet eens is opgestart? Anyhow, voorlopig kan ik niet anders dan de opzegtermijn uitzingen. Daarna ben ik officieel geen houder meer en heb dus ook geen verantwoordelijkheid meer naar de pony toe. Vindt de eigenaresse tegen 30 september geen oplossing, dan wordt het cru gezegd terug 100% haar probleem en dringend dan ook als die in de tuin staat :=

Anoniem

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:18

Ik hoop voor jou en voor de pony dat de eigenaresse het gewoon netjes oplost, maar ben er bang voor :(

nikkel
Berichten: 2549
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:16

Als de eigenaresse het netjes had willen oplossen, had dat allang gebeurt. In mijn optiek is het niets anders dan de pony ergens dumpen om van de kosten af te zijn.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:17

nikkel schreef:
Als de eigenaresse het netjes had willen oplossen, had dat allang gebeurt. In mijn optiek is het niets anders ydan de pony ergens dumpen om van de kosten af te zijn.

Vertel. Wat is de oplossing?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 10:24

nikkel schreef:
Als de eigenaresse het netjes had willen oplossen, had dat allang gebeurt. In mijn optiek is het niets anders dan de pony ergens dumpen om van de kosten af te zijn.


Ik ben volledig akkoord met je hoor. En in elk geval hebben we haar meer dan genoeg tijd gegeven om iets te regelen of te verhuizen.
Anyhow, deze week nog contact gehad en ze zou volgende week opeens het hele bedrag kunnen ophoesten en verder willen gaan hier. Aangezien dit inmiddels om een serieus bedrag gaat, lijkt dit mij zelfs niet realistisch voor een persoon met normaal loon zonder schulden. Oh en van schuldbemiddeling was zogezegd opeens geen sprake meer. Maar we zullen het zien, volgende week is de deadline voor betaling en vanaf daar zien we wel verder wat er gebeurt.

Marcella

Berichten: 36827
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:13

Heeft ze een bank overvallen, maar hoop dat het haar lukt al heb ik er een hard hoofd in.

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:48

Hoop dat ze haar woorden waar maakt en in elk geval de schuld betaald.

Fokker321
Berichten: 504
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 12:16

Poekkie schreef:
De eigenaresse daarentegen woont in een nieuw appartementcomplex aan een 70-km/u baan.


Heb je enig idee of ze eigenaar is van dat appartement of huurder?

meggiemeg schreef:
Hoop dat ze haar woorden waar maakt en in elk geval de schuld betaald.

Same!

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 12:30

Fokker321 schreef:
Poekkie schreef:
De eigenaresse daarentegen woont in een nieuw appartementcomplex aan een 70-km/u baan.


Heb je enig idee of ze eigenaar is van dat appartement of huurder?



Ja maar ik denk niet dat dit relevante informatie is voor dit topic?

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:07

Als ze eigenaar is, is dat wel relevant voor jouw claim ivm nog geld moeten krijgen van haar... Eigendom wordt vaak in onderpand genomen.

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:37

Ik heb een soortgelijk verhaal eerder gehoord. Werd ineens voor 5 maanden betaald :+

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 18:51

Je bent eigenlijk gewoon té goed voor het paard in kwestie. En word je zelf de dupe van kmdat je niet wilt dat het paard dat wordt. Vind ik heel mooi, maar ook heel rot voor je.

Hopelijk komt het geld ook echt en mag het dier de oude dag nog fijn slijten. Zonder extra problemen en zorgen aan jouw kant! Ik duim voor je

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:08

Als ze nu ineens alles betaald, laat je haar toch niet blijven of wel?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-22 19:37

MyWishMax schreef:
Je bent eigenlijk gewoon té goed voor het paard in kwestie. En word je zelf de dupe van kmdat je niet wilt dat het paard dat wordt. Vind ik heel mooi, maar ook heel rot voor je.

Hopelijk komt het geld ook echt en mag het dier de oude dag nog fijn slijten. Zonder extra problemen en zorgen aan jouw kant! Ik duim voor je


Hahaha dank je (denk ik :') ) Nochtans hoor je alle mogelijke klanken in dit topic. Maargoed mijn eigen gedachten gaan soms ook alle kanten op… is ook gewoon een rotsituatie.

Voor de rest: onderpand, gerechtelijke procedures, … zal ik nog over nadenken of het me de stress waard is maar eerst moet de huidige situatie met het paard opgelost worden. Ik wacht tot de 30 ste af. Dan zijn er twee opties:
1) er is niet of slechts ene beetje betaald ==> nee de pony kan idd niet blijven en ik heb wettelijk ook geen verantwoordelijkheid meer.
2) er is betaald ==> ik acht dit scenario weinig waarschijnlijk. Ik denk nog even na of mijn verstand het zou winnen van mijn morele gevoelens voor een hoogbejaarde pony. Want idd - eens een wanbetaler, altijd een wanbetaler, dat heeft deze eigenaresse al meermaals bewezen ondertussen. Maar anderzijds gun ik het paard ook een fijn leven met haar vrienden.

MyWishMax

Berichten: 25448
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 19:45

Het is zeker een compliment hoor! Want je blijft toch elke keer aan het dier denken, ook al gaat dat dus al een tijd ten koste van jezelf. Dat houdt een keer op, maar juist dat je eigenlijk wilt dat het dier gewoon kan blijven bij vriendjes vind ik juist een mooie eigenschap. Alleen is dat rottig zakelijk gezien.

Spaansepony
Berichten: 995
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 23:10

Poekkie schreef:
MyWishMax schreef:
Je bent eigenlijk gewoon té goed voor het paard in kwestie. En word je zelf de dupe van kmdat je niet wilt dat het paard dat wordt. Vind ik heel mooi, maar ook heel rot voor je.

Hopelijk komt het geld ook echt en mag het dier de oude dag nog fijn slijten. Zonder extra problemen en zorgen aan jouw kant! Ik duim voor je


Hahaha dank je (denk ik :') ) Nochtans hoor je alle mogelijke klanken in dit topic. Maargoed mijn eigen gedachten gaan soms ook alle kanten op… is ook gewoon een rotsituatie.

Voor de rest: onderpand, gerechtelijke procedures, … zal ik nog over nadenken of het me de stress waard is maar eerst moet de huidige situatie met het paard opgelost worden. Ik wacht tot de 30 ste af. Dan zijn er twee opties:
1) er is niet of slechts ene beetje betaald ==> nee de pony kan idd niet blijven en ik heb wettelijk ook geen verantwoordelijkheid meer.
2) er is betaald ==> ik acht dit scenario weinig waarschijnlijk. Ik denk nog even na of mijn verstand het zou winnen van mijn morele gevoelens voor een hoogbejaarde pony. Want idd - eens een wanbetaler, altijd een wanbetaler, dat heeft deze eigenaresse al meermaals bewezen ondertussen. Maar anderzijds gun ik het paard ook een fijn leven met haar vrienden.


Kun je het dier niet overnemen tegen de gemaakte kosten. Mevr gaat toch niet meer betalen en dan kan jij zelf beslissen wat je met dier doet. Slacht of een fijne oude dag geven met goede intenties.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met schuldbemiddeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 00:07

Overname heb ik al voorgesteld in het gesprek begin september maar voor eender welke vorm van afstand doen of inslapen was ze toen absoluut niet te vinden. Je paard zelf ergens houden zonder betalen is natuurlijk makkelijker :')