Ervaringen vervangen houten tussenwand polyester trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Ervaringen vervangen houten tussenwand polyester trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 15:25

Mijn trailer heeft een mooie aluminium bodem en klep (zelf vervangen) echter is de rest van de trailer (helaas) nog polyester. De wanden zijn wat slap aan het worden, de houten tussenwand zal dus ook vervangen moeten worden. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het vervangen van de houten tussenwand?

Ik ben aan het twijfelen of het een beetje te doen is, of dat ik de trailer beter kan verkopen en/of inruilen voor een nieuwe aluminium trailer.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:27

Als je bedoelt dat het hout in de polyester wand verrot is, dan wens ik je succes; ik ken geen enkel verhaal dat iemand dat ooit geprobeerd heeft.

In theorie zou het als volgt kunnen werken:
Je slijpt de verdikking in de binnenwand eruit en verwijdert het rotte hout. Vervolgens maak je alles goed schoon.

Van beide delen bewerk je de slijpranden zodanig dat je het met glasvezelmat en polyester weer terug kunt plakken.

Ik schat in dat het in de praktijk een stuk lastiger is dan hoe het hier beschreven is.
In de botenwereld kun je wel kennis vergaren hoe je polyester kunt bewerken, bijvoorbeeld bij schade aan de romp.

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaringen vervangen houten tussenwand polyester trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 13:13

Hmm dat klinkt niet heel hoopvol. Het lijkt alsof er twee polyester platen tegen een houten plaat gedrukt zijn, wat dat betreft leek het me nog mogelijk. Wellicht toch een klusje voor de trailerboer, die ga ik maar eens bellen.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:39

Doe eens een foto van die wand.

Ik ging er in mijn antwoord vanuit dat het hout "ingegoten" is in het polyester maar omdat er fabrikanten zijn die dat doen, wil dat nog niet zeggen dat alle fabrikanten dat doen.
Dit kun je zien doordat er een "verdikking" in de wand zit. Zit dat er niet, heb je dus een andere constructie en is he maar de vraag of mijn verhaal klopt voor jouw trailer.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Ervaringen vervangen houten tussenwand polyester trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:24

Als de hutten ( =opbouw) gemaakt worden word het natte polyester op de houten kern geplakt waardoor dit na drogen 1 geheel word , Ga je de wand openslijpen om de houten kern te vervangen dan zul je deze ook aan beide zijden aan het polyester moeten lijmen anders blijft ie slap aanvoelen. ik heb wel veel polyesterwerk aan daken gedaan maar heb mij hier nooit aan gewaagd .Te veel werk. Beter is om tegen elke zijwand aan de binnenkant een trespa of betonplexplaat van 150 hoog te schroeven of inruilen natuurlijk