Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
ElCamino schreef:Ik begrijp dit soort topics gewoon niet, heel eerlijk.
Het is heel simpel: je hebt een maand opzegtermijn. Bevalt de stal je niet zeg je op, en na die maand opzegtermijn vertrek je.....En als het per de 1e van de maand is heb je pech, moet je soms langer blijven.
Een pensionhouder moet ook andere wachtende klanten gaan bellen en die hebben ook en opzegtermijn. Anders kost een lege box gewoon veel geld. Opzeggen op de 29e of 30e vind ik ook zoiets lafs, je weet echt wel eerder dat je weg wilt....
En wil je écht per direct weg, pak je verlies en vertrek eerder,
Pareltjes schreef:Ik zeg nergens altijd. De ervaring leert dat ze of heel snel weg zijn of 10 jaar ( of veel langer ) blijven hangen. Gaan ze weg vanwege verkoop paard, verhuizing etcis er nooit een issue. Maar nieuwkomers die het niet bevalt lopen altijd te klagen. Ze hebben de stalling verkeerd ingeschat of denken de stalling naar hun hand te kunnen zetten. Heel snel uitzwaaien zonder gedoe.... Daar hoef ik geen paar tientjes aan te verdienen.Die wil ik omwille van de andere klanten buiten hebben.
Tegen hun zin op stal houden omdat ze de maand moeten uitzitten heeft voor niemand nut.
Pareltjes schreef:Ik zeg nergens altijd. De ervaring leert dat ze of heel snel weg zijn of 10 jaar ( of veel langer ) blijven hangen. Gaan ze weg vanwege verkoop paard, verhuizing etcis er nooit een issue. Maar nieuwkomers die het niet bevalt lopen altijd te klagen. Ze hebben de stalling verkeerd ingeschat of denken de stalling naar hun hand te kunnen zetten. Heel snel uitzwaaien zonder gedoe.... Daar hoef ik geen paar tientjes aan te verdienen.Die wil ik omwille van de andere klanten buiten hebben.
Tegen hun zin op stal houden omdat ze de maand moeten uitzitten heeft voor niemand nut.
ruitje schreef:Oh, ja ik ervaar dat gewoon niet zo
Uiteraard heb je die er tussen zitten, maar misschien scheelt het ook hoeveel je er heb en hoe je vaste klanten daar last van hebben?
Daarnaast kan je best een wachtlijst hebben maar die mensen hebben vaak ook een opzegtermijn.
En het gaat mij ook gewoon om 'zo ga je niet met elkaar om' , ik doe mijn uiterste best zo goed mogelijk voor je paard te zorgen. Ook als er conflicten zijn( sterker nog, dan let ik zelfs nog 3 dubbel extra op omdat ik niet wil dat mensen denken dat een paard dan de dupe is ) . Moet ik dan zakelijk de dupe zijn omdat een ander niet netjes met de afspraken om wil gaan?
Uiteindelijk vind ik dat dan ook niet fair voor de mensen die zich wel netjes aan de termijn houden.
Pareltjes schreef:ruitje schreef:Oh, ja ik ervaar dat gewoon niet zo
Uiteraard heb je die er tussen zitten, maar misschien scheelt het ook hoeveel je er heb en hoe je vaste klanten daar last van hebben?
Daarnaast kan je best een wachtlijst hebben maar die mensen hebben vaak ook een opzegtermijn.
En het gaat mij ook gewoon om 'zo ga je niet met elkaar om' , ik doe mijn uiterste best zo goed mogelijk voor je paard te zorgen. Ook als er conflicten zijn( sterker nog, dan let ik zelfs nog 3 dubbel extra op omdat ik niet wil dat mensen denken dat een paard dan de dupe is ) . Moet ik dan zakelijk de dupe zijn omdat een ander niet netjes met de afspraken om wil gaan?
Uiteindelijk vind ik dat dan ook niet fair voor de mensen die zich wel netjes aan de termijn houden.
Je hebt altijd een ondernemers risicio je kunt niet alles afdichten met een eisenpakket in contracten. Soms is het zakelijk beter wat verlies te nemen om een betere stabiliteit te verkrijgen. Als ik 45 dagen moet wachten op de juiste pensionklant dan doe ik dat. Liever een vaste klant die jaren blijft hangen dan van die hoppers voor wie er altijd wel issues zijn. De dupe zijn vind ik overtrokken. Dan ga je uit van altijd 100% bezetting. Zo werkt het gewoon niet altijd.