Aluminium trailer laat regenwater door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 13:31

Hallo,

Sinds 3 weken een occasion Weijer Cavalier met volledig aluminium opbouw.
De trailer leek in uitstekende staat.
Vorige week in een flinke regenbui gereden (45 min).
Helaas kwam ik er toen achter dat de trailer regenwater doorlaat.
Het lijkt tussen de naden van de alumium platen door te komen.
Ivm garantie ga ik er deze week mee terug. De dealer geeft aan dat ze hem niet 100% waterdicht gaan krijgen. Maar dat ze iig hun best gaan doen.
Heeft iemand ervaring met een lekke aluminium trailer?

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 13:37

Afbeelding

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 13:38

Afbeelding

Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10430
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:29

Oh wauw, ik heb die van mij al jaaaaaren. Er komt wel eens wat water naar binnen bij de raampjes. Maar phoe dit is wel heel erg.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:18

Ehm, weet je zeker dat het regenwater is?

Aluminium heeft nogal de onhebbelijkheid om condens te veroorzaken. Warm paard, koude trailer en zo.....

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Re: Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 21:29

Er stond een plasje op de bodem. Kan me niet voorstellen dat er zoveel condens ontstaat.
Maar kan natuurlijk wel een combi zijn. Echt koud was t niet.
Heeft u zelf ervaring met veel condens in uw trailer?
Wat is daar evt tegen te doen?
Dankuwel voor de reactie

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:40

TessaEppie schreef:
Er stond een plasje op de bodem. Kan me niet voorstellen dat er zoveel condens ontstaat.
Maar kan natuurlijk wel een combi zijn. Echt koud was t niet.
Heeft u zelf ervaring met veel condens in uw trailer?
Wat is daar evt tegen te doen?
Dankuwel voor de reactie

Diverse versies, zowel met de vrachtwagen (stalen dak) als met het polyester dak van de trailer (minder) als het kunststof dak van de Ifor. Alles wordt nat als er een warm paard in je trailer staat. Met een beetje pech heeft je paard ook nog wat zweet staan druppen en voor je het weet, heb je een zeiknatte vloer.
Wat je op de foto's laat zien, ziet er voor mij uit als condens.

Van diverse kennissen weet ik dat oudere Land Rovers zonder dakbekleding precies hetzelfde probleem hebben.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:41

Wij hebben een aluminium trailer. Hiervan staat ook in het onderhoudsboekje dat de trailer spat waterdicht is dus niet voledig waterdicht.

Bij ons staat er na een flinke bui ook een klein plasje water in en zijn de wanden nat, dus niks op je zorgen over te maken !!

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:42

ikke schreef:
TessaEppie schreef:
Er stond een plasje op de bodem. Kan me niet voorstellen dat er zoveel condens ontstaat.
Maar kan natuurlijk wel een combi zijn. Echt koud was t niet.
Heeft u zelf ervaring met veel condens in uw trailer?
Wat is daar evt tegen te doen?
Dankuwel voor de reactie

Diverse versies, zowel met de vrachtwagen (stalen dak) als met het polyester dak van de trailer (minder) als het kunststof dak van de Ifor. Alles wordt nat als er een warm paard in je trailer staat. Met een beetje pech heeft je paard ook nog wat zweet staan druppen en voor je het weet, heb je een zeiknatte vloer.
Wat je op de foto's laat zien, ziet er voor mij uit als condens.

Van diverse kennissen weet ik dat oudere Land Rovers zonder dakbekleding precies hetzelfde probleem hebben.



Ik rijd inmiddels al 4 jaar met een ifor en zomer/winter wel of geen regen. Ik heb nooit water in mijn trailer.

Ik vind dit ook echt niet kunnen. Dit is toch niet bevordelijk voor je bodem? Goed dat je ermee terug gaat

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:47

Saaams

Kan geen kwaad voor je bodem is van aluminium en zit rubber over, tenzij dat je een houtenbodem heb ja dan heb je een probleem.

Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:51

Murphylover schreef:
Saaams

Kan geen kwaad voor je bodem is van aluminium en zit rubber over, tenzij dat je een houtenbodem heb ja dan heb je een probleem.


Klopt. Maar aluminium kan ook oxideren.

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 21:54

Bodem is gelukkig van aluminium.
Ik had hiervoor een houten trailer.
Die was kurkdroog bij het vervoeren van mijn paard.
Ik ken dit ook niet. Heb stalgenootjes gevraagd met ook aluminium trailers en zij kennen dit ook niet. Maar kan natuurlijk.
Zij hebben allen een Cheval en die is half kunstof half aluminium. Met misschien betere ventilatie.
Dankjulliewel voor de reacties.

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 21:55

Murphylover schreef:
Wij hebben een aluminium trailer. Hiervan staat ook in het onderhoudsboekje dat de trailer spat waterdicht is dus niet voledig waterdicht.

Bij ons staat er na een flinke bui ook een klein plasje water in en zijn de wanden nat, dus niks op je zorgen over te maken !!



Hoelang hebben jullie deze trailer al in gebruik? Hoe gaat dat met de bodem? Blijft deze goed ondanks dat het aluminium is?

SjonnieZ

Berichten: 2394
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:17

TessaEppie schreef:
Bodem is gelukkig van aluminium.
Ik had hiervoor een houten trailer.
Die was kurkdroog bij het vervoeren van mijn paard.
Ik ken dit ook niet. Heb stalgenootjes gevraagd met ook aluminium trailers en zij kennen dit ook niet. Maar kan natuurlijk.
Zij hebben allen een Cheval en die is half kunstof half aluminium. Met misschien betere ventilatie.
Dankjulliewel voor de reacties.


Ik had een Cheval die ook water doorliet in het aluminium gedeelte. Aangeschaft via de dealer (nieuw) deze kreeg het probleem niet verholpen en ik een volledig nieuwe trailer gekregen. Dus het lijkt mij idd niet dat dit de bedoeling is.

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:31

Ik heb een Ifor en ik heb dit probleem niet.

Overigens rij ik met paard er in wel altijd met de boven achterdeurtjes open en vaak ook nog het ventilatie raampje in het dak open.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:55

Ik heb geen water in mijn aluminium trailer maar hij condenseert wel snel aan de zijkanten. Zowel met paard er in als zonder. Ik zou eens kijken of je een keer tijdens een regenbui in je trailer kan staan om te kijken of het echt drupt of niet.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:26

TessaEppie schreef:
Murphylover schreef:
Wij hebben een aluminium trailer. Hiervan staat ook in het onderhoudsboekje dat de trailer spat waterdicht is dus niet voledig waterdicht.

Bij ons staat er na een flinke bui ook een klein plasje water in en zijn de wanden nat, dus niks op je zorgen over te maken !!



Hoelang hebben jullie deze trailer al in gebruik? Hoe gaat dat met de bodem? Blijft deze goed ondanks dat het aluminium is?


Sorry late reactie we hebben de trailer (cheval) nu 1 1/2 jaar en ziet er nog net zo goed uit als dat we hem nieuw kochten, nog nergens roestplekken, lelijke plekken of krassen te zien

We laten hem elk jaar nakijken door de garage en tot nu toe nog niks gehad.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:34

Saaams schreef:
Murphylover schreef:
Saaams

Kan geen kwaad voor je bodem is van aluminium en zit rubber over, tenzij dat je een houtenbodem heb ja dan heb je een probleem.


Klopt. Maar aluminium kan ook oxideren.


De trailer (1 1/2 jaar oud) is tegen het oxideren van uit de fabriek behandeld. Dus dat zou bij mijn trailer niet gebeuren

Maar ik weet inderdaad dat de oudere aluminium trailers kunnen oxideren en
En uit eindelijk je bodem of wand kan scheuren/breken. Om deze rede hebben wij ook een nieuwe gekocht i.p.v een tweedehands aluminium trailer.

TessaEppie
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-10-22

Re: Aluminium trailer laat regenwater door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 19:50

Allemaal bedankt voor de reacties. Ben terug naar de dealer geweest.
Daar hebben ze de lekkage dichtgekit. 2 Kieren tussen de aluminium stroken kierde iets meer dan de andere. Hier kwam het regenwater tussen door.
Niet de mooiste oplossing maar denk wel de betere.
Anders moesten ze bijna de hele trailer afbreken om de hele wand te vervangen.
We moeten nog uittesten of het opgelost is. Dat komt vast goed. En anders gaan we gewoon weer terug.

Little_Gift
Berichten: 1788
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:25

Murphylover schreef:
De trailer (1 1/2 jaar oud) is tegen het oxideren van uit de fabriek behandeld. Dus dat zou bij mijn trailer niet gebeuren

Maar ik weet inderdaad dat de oudere aluminium trailers kunnen oxideren en
En uit eindelijk je bodem of wand kan scheuren/breken. Om deze rede hebben wij ook een nieuwe gekocht i.p.v een tweedehands aluminium trailer.


Ook met oxidatiebehandeling kan aluminium oxideren hoor