Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 11:50

Bokker, ik ben opzoek naar een fijne ruime 1,5 paard trailer.

Ik heb er nu 1 op het oog maar die heeft een donkere kleur van binnen(het "standaard" betonplex donker) is er een fijne manier om de trailer lichter te krijgen? Behalve dan door de trailer opnieuw op te bouwen? :+ Dat is namelijk zo ongeveer net gedaan :D

Alles aan deze trailer schreeuwt duitse degelijkheid ondank dat het een ouwtje is van 30. Maar het enige is dus, ik vind hem zo donker ogen...
Ik zou dus wel graag kijken of ik de binnenkant op een of andere manier lichter kan maken :o Of is dat helemaal geen belemmering? Ik heb het idee dat de mijne een lichte trailer fijner vind of is het gewoon mijn hoofd die dat er van maakt?

Iemand tips of ideeen?
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 17-10-22 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:52

Kun je hem niet gewoon wit schilderen van binnen?

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 11:54

Eatshay schreef:
Kun je hem niet gewoon wit schilderen van binnen?


Helaas "gewoon" schilderen op betonplex is geen optie ;( Betonplex heeft zo'n waterdichte laag dat je verf er gewoon afloopt ;) En die opschuren bv is ook geen optie want je hebt je waterdichtheid nodig vanwege alle weersinvloeden.

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:57

Plakfolie?
Of lampje er in, stroom heb je al ivm verlichting trailer.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:58

Daar is gewoon verf voor tegenwoordig. Alleen even een hechtproef doen om te kijken of je moet voorbehandelen of niet (in geval van wax of olie op de platen)

Toushie

Berichten: 7281
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:59

Gewoon mijn eerste ingeving. maar aan de zij of voorwand ledstrips maken die op batterij of gewoon oplaadbaar.

Dan kan je ze aanzetten wanneer paard erin moet en staat en uit wanneer je het niet gebruikt. Dan heb je denk ik toch een heel stuk licht in je trailer en ook extra verlichting voor jezelf evt.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:05

Je zou het kunnen (laten) plakken.
Ik heb de buitenkant van mijn klep gedaan met folie. De andere platen waren al wit, alleen die van de klep niet. Dat zit er tot nu toe nog prima op en de trailer staat buiten. Wel even goed ontvetten ivm die laag die erop zit inderdaad.

EllyC

Berichten: 8142
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:19

Ik zou er niets aan doen. Betonplex verven, wordt het vaak niet mooier van, wrappen is bij aanstoten zo weer beschadigd.

Padoertje
Berichten: 1563
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:46

Wrappen op hout werkt vaak maar tijdelijk, gezien er altijd een licht vochtgehalte in hout zit. Dat gaat bobbelen en laat los. Als je gaat verven, dan een hele goede primer gebruiken (vraag advies bij een schildersbedrijf en haal niet iets bij de Gamma) Dan 2x primer en 2x lakken met de kleur die je wilt. Is een hoop werk, dus extra verlichting is misschien sneller te regelen.

Kun je niet iets met licht grijze platen aan de zijkant in de vorm van trapbescherming? Is niet veel werk en oogt gelijk een stuk lichter en frisser.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Mogelijkheden om donker houten trailer binnen lichter te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 19:54

(Extra) ramen in de kap of voorwand monteren

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:09

dieseltje09 schreef:
Eatshay schreef:
Kun je hem niet gewoon wit schilderen van binnen?


Helaas "gewoon" schilderen op betonplex is geen optie ;( Betonplex heeft zo'n waterdichte laag dat je verf er gewoon afloopt ;) En die opschuren bv is ook geen optie want je hebt je waterdichtheid nodig vanwege alle weersinvloeden.

Gewoon schilderen niet nee, maar eerst een primer aanbrengen en dan schilderen gaat wel.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:57

tamary schreef:
Plakfolie?
Of lampje er in, stroom heb je al ivm verlichting trailer.

Plakfolie is de goedkoopste oplossing die, mits met zorgvuldigheid aangebracht, ook gewoon 20 jaar vol houdt.

Wij hadden een baan van ca 50cm geplakt en dat was in de praktijk eigenlijk voldoende.