waarmee trapbescherming vastzetten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 14:34

Ik heb rubber trapbescherming gekocht voor in de trailer. 80 cm hoog 8 mm dik( eigenlijk aan de dikke kant maar dom van mij, ik heb niet goed op de dikte gelet bij de aankoop, ik was in de buurt van het bedrijf en heb iets te snel en niet doordacht de overige offertes niet afgewacht en gewoon gekocht)

Bij een offerte die ik achteraf kreeg van ander bedrijf adviseerden ze het vast te zetten met dubbelzijdige tape en onderaan te kitten. Kit moet urinebestendig zijn, maar welke tape? Om nu alleen die producten te bestellen bij de concurrent vind ik ook weer not done.

Maar welke dubbelzijdige tape? Of toch schroeven (wat ik liever niet doe)
Of is er een andere manier om het veilig vast te zetten?

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:13

Hoezo niet gewoon bij dat andere bedrijf kopen? Moet in ieder geval erg sterke tape zijn… dus ik zou er niet verlegen om zitten om die producten gewoon bij de concurrent te bestellen hoor… dan ben je zeker dat je goed zit.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 15:45

Heleennn schreef:
Hoezo niet gewoon bij dat andere bedrijf kopen? Moet in ieder geval erg sterke tape zijn… dus ik zou er niet verlegen om zitten om die producten gewoon bij de concurrent te bestellen hoor… dan ben je zeker dat je goed zit.


Is het niet raar dat ik eerst een offerte vraag en dan het "hoofdproduct" niet daar bestel?

En wat ook fijner en sneller is, als ik hier ergens in de buurt zulke tape of kit of iets anders kan kopen ipv bestellen en laten bezorgen.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:21

Nee hoor, je kan altijd zeggen dat je ergens tweedehands bescherming gevonden hebt als je het echt vervelend vindt... Maar het argument van sneller en handiger dichterbij is natuurlijk wel waar. Je kan misschien van die zwarte extra sterke ductape gebruiken en aan de zwarte kant (dus de niet klevende kant) sterke lijm smeren zoals bison. Bison heeft overigens ook kit :) Of rechtstreeks met de bison op de wand plakken (ze hebben ook een product om de lijm weer op te lossen indien nodig).

ingvdh

Berichten: 6382
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 15:38

Ik heb destijds bij Bosrubber kit (en rubber) besteld en daarmee heb ik de hele boel vastgezet. Dat is speciaal voor het verlijmen van rubber matten.
Het zit er bij mij al 10 jaar heel erg vast op.

Je zou daar kunnen informeren, volgens mij sturen ze het ook op.

cissy

Berichten: 19859
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:26

Hou er wel rekening mee dat zware rubber matten ook leuk wat met het gewicht van je trailer en het laadvermogen doet.

Mijn rubbermatten zijn erop en ook gelijk afgekit met zwarte urinebestendige kit bij Zuidzijde trailers. Zorg dat er geen water tussen je mat en de wand komt anders gaat het rotten.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2998
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:36

ingvdh schreef:
Ik heb destijds bij Bosrubber kit (en rubber) besteld en daarmee heb ik de hele boel vastgezet. Dat is speciaal voor het verlijmen van rubber matten.
Het zit er bij mij al 10 jaar heel erg vast op.

Je zou daar kunnen informeren, volgens mij sturen ze het ook op.


Ik heb ook bij Bos rubber half jaar terug trapbescherming en speciaal dubbelzijdig tape gekocht. Heb altijd goede ervaringen bij hun!
Ik wil ook nog af laten kitten, maar dat doe ik als trailer weer naar ‘apk’ gaat.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: waarmee trapbescherming vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:56

Polymeer kit en beide kanten licht opschuren en ontvetten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 20:34

Ik heb inmiddels mijn rubber omgeruild met iemand en heb nu 3 mm dik rubber. Dit durf ik qua gewicht wel te kitten. Mijn paard is vrij rustig maar er wordt ook vaker materiaal in vervoerd en ook dat botst wel eens tegen de wanden aan.
3 is net 1 mm dunner dan de matten bij de trailerboer maar dat durf ik wel aan.

Cissy die dikke rubber matten wogen rond de 30 kg schat ik, ik kon die zelf tillen en het was iets zwaarder dan een zak brokken, dat maat voor mijn gewicht wat ik mag trekken en wat de trailer weegt niet heel veel uit maar blij was ik niet met die dikte.

Blij hoe ik het nu heb op kunnen lossen met iemand die de matten overnam en de nieuwe rubber die ik nu heb gekocht.


Nu alleen nog de tijd vinden om alles goed te ontvetten, op te schuren en te kitten