Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
SARINO schreef:Ik zal hier behoorlijk zenuwachtig van worden . Je bent verantwoordelijk voor de trailer en de eventuele boetes komen aan jouw adres .
Gitana schreef:Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet
Renee1991 schreef:Ik heb verder geen verstand van trailers, maar inmiddels wel van de RDW Destijds met mijn oldtimer drie keer gebeld, en drie keer een ander antwoord gekregen.
Dus je hebt best kans dat als je nog een keer belt, je dezelfde oplossing aangeboden krijgt als Brainless. Ik zou ze nog een paar keer bellen.
Majolen schreef:Ik zou hier toch ook nachtmerries van krijgen. Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je trailer.
Maar wat als je de kopers niet kan vinden? Moet je hem dan als gestolen opgeven?
Brainless schreef:Gitana schreef:Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet
Je krijgt nooit ene bewijs van slopen.. als ik mijn auto naar de sloop breng krijg ik een vrijwaringsbewijs dat hij niet meer op mijn naam staat en de sloop meldt het kenteken af bij het RDW.
Heel vervelend voor de nieuwe mensen, als ze worden aangehouden moeten zij een nieuw kenteken aanvragen; maar dan hadden ze het maar moeten regelen.
LiselotZorro schreef:Hoe is de trailer betaald? Misschien kun je 1 cent overmaken met het verzoek contact op te nemen.
Wij doen sloopauto's altijd registreren als export bij de rdw. Is makkelijker dan sloop, komt op hetzelfde neer en is ook gebruikelijk om zo te doen. Bij ons worden ze gebruikt om oldtimers mee op te knappen, dus de auto "verdwijnt" in onderdelen, wordt ook niet daadwerkelijk gesloopt.
Brainless schreef:Ik zag het toevallig toen ik bij het RDW ging controleren welke voertuigen ik nog op mijn naam had staan.
Ik wist nl niet dat je dat kon zien toen iemand mij er op attendeerde.
Gitana schreef:Ja precies! Ik zag het ook bij toeval.
Slopen heb ik inderdaad over gelezen, maar dan dien je bewijs aan te leveren van dat je trailer inderdaad gesloopt is, en dat heb ik natuurlijk niet
Ik weet ook niet wat daarvan het effect gaat zijn, want dan rijden zij natuurlijk met een gesloopte trailer rond. Ik wil hun ook niet opzadelen met problemen, zij hebben gewoon in goed vertrouwen mijn trailer gekocht..
Gitana schreef:Het is wel frappant want als je op kentekencheck.nl kijkt dan zie je dat dit kenteken in november meerdere malen is opgezocht, en dat ben ik niet geweest.
Misschien zijn de mensen die de trailer in bezit hebben zelf ook wel op zoek....
Jet schreef:Gitana schreef:Het is wel frappant want als je op kentekencheck.nl kijkt dan zie je dat dit kenteken in november meerdere malen is opgezocht, en dat ben ik niet geweest.
Misschien zijn de mensen die de trailer in bezit hebben zelf ook wel op zoek....
Hebben ze hem niet al weer te koop aangeboden en hebben daarom mensen niet op kenteken gezocht?
Daphara schreef:Ben er ook bang voor dat de trailer alweer doorverkocht is en dan is het inderdaad maar hopen dat de nieuwe eigenaren wel de moeite gaan nemen het ding op naam te zetten
Brainless schreef:Daphara schreef:Ben er ook bang voor dat de trailer alweer doorverkocht is en dan is het inderdaad maar hopen dat de nieuwe eigenaren wel de moeite gaan nemen het ding op naam te zetten
Dat kunnen ze niet zonder de benodigde papieren.
Als ze nieuwe aanvragen worden deze gestuurd naar de laatst bekende eigenaar en dat is TS.
Daphara schreef:Maar TS heeft het kentekenbewijs meegegeven aan de nieuwe eigenaren, als zij de trailer doorverkocht hebben, dan kunnen zij het kentekenbewijs van TS toch weer doorgeven aan de volgende nieuwe eigenaren.
Gitana schreef:Ja dit is ook een mogelijkheid ja!
In principe "kunnen" ze hem niet verkocht hebben omdat het kentekenbewijs op mijn naam staat.
Bij een postkantoor of rdw punt checken ze dit met het legitimatiebewijs van de verkoper volgens mij.. Maargoed ik weet niet of dat altijd gebeurd..