Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Spenk schreef:Je zegt een 2 paards weegt 850 kg. Ja op papier ja.. maar je uitgaan van werkelijk gewicht en trailers worden gewogen zonder rubber, stangen, zadelkamer, klep. Dus meestal zijn ze nog wel een paar 100 kg zwaarder. Altijd op de weegbrug zetten dus.
fokfanaat schreef:je wil dus in een trailer van 800 kilo, 1600 kilo paard zetten? Is dat wel veilig? Misschien is het daarom niet te vinden?
Nadiine__x schreef:Spenk schreef:Je zegt een 2 paards weegt 850 kg. Ja op papier ja.. maar je uitgaan van werkelijk gewicht en trailers worden gewogen zonder rubber, stangen, zadelkamer, klep. Dus meestal zijn ze nog wel een paar 100 kg zwaarder. Altijd op de weegbrug zetten dus.
Absoluut! Mijn huidige houten trailer is ook op de weegbrug geweest en weegt 850 kilo
En mijn nieuwe gaat ook op de weegbrug.
Nadiine__x schreef:Het is overigens wettelijk ook zo dat wanneer ik op de weegbrug onder die 2400 kilo van mijn auto blijf.
Ik ook met zwaardere aanhangers op kenteken de weg op mag.
Maar ik heb dus geen zin om van de weg getrokken te worden met mijn paarden achterin voor controle en eerst naar een weegbrug te moeten.. En om nou elke x voor vertrek een weegbonnetje te halen is ook zo wat..
Dus ik heb liever dat de kenteken bewijzen kwa gewichten overeen komen om Discussie te voorkomen.
Nadiine__x schreef:Ik kan ze ook prima vinden zonder die voorlader. Hunbaur maakt namelijk nogsteeds trailers rond die 850 kilo eigen gewicht met een totaal vermogen van 2400 kilo.
Ik snap niet zo goed waarom ze met voorlader meteen doorschieten naar 2700..
Aluminium is lichter dan hout.. En ik heb er nu 1 van 2000.. Plus dat het eigen gewicht van die trailers helemaal niet veel zwaarder lijkt te wezen dan die zonder voorlader..
Misschien terug keuren naar 2400.. Iemand daar ervaring mee?
Nadiine__x schreef:Het is overigens wettelijk ook zo dat wanneer ik op de weegbrug onder die 2400 kilo van mijn auto blijf.
Ik ook met zwaardere aanhangers op kenteken de weg op mag.
Maar ik heb dus geen zin om van de weg getrokken te worden met mijn paarden achterin voor controle en eerst naar een weegbrug te moeten.. En om nou elke x voor vertrek een weegbonnetje te halen is ook zo wat..
Dus ik heb liever dat de kenteken bewijzen kwa gewichten overeen komen om Discussie te voorkomen.
cissy schreef:Nadiine__x schreef:Het is overigens wettelijk ook zo dat wanneer ik op de weegbrug onder die 2400 kilo van mijn auto blijf.
Ik ook met zwaardere aanhangers op kenteken de weg op mag.
Maar ik heb dus geen zin om van de weg getrokken te worden met mijn paarden achterin voor controle en eerst naar een weegbrug te moeten.. En om nou elke x voor vertrek een weegbonnetje te halen is ook zo wat..
Dus ik heb liever dat de kenteken bewijzen kwa gewichten overeen komen om Discussie te voorkomen.
Deze snap ik niet, met BE rijbewijs mag je gewoon een trailer erachter hangen waarvan de MTM boven die van je auto uitkomt zolang de auto het technisch maar mag trekken.
Dus waar komt dan die wet vandaan, heb je daar een linkje van?
pillow schreef:Maar met een trailer van 2400 kg en de auto ga je dik over de 3500 kg. En dat mag met gewoon BE ook niet toch?
pillow schreef:Maar met een trailer van 2400 kg en de auto ga je dik over de 3500 kg. En dat mag met gewoon BE ook niet toch?
fokfanaat schreef:https://www.bokt.nl/markt/ad/521891/1-j ... l-mogelijk
deze weegt 865 kg laadvermogen kan je terugkeuren
Nadiine__x schreef:fokfanaat schreef:https://www.bokt.nl/markt/ad/521891/1-j ... l-mogelijk
deze weegt 865 kg laadvermogen kan je terugkeuren
Weet jij hoe dat werkt met terug keuren?
Spenk schreef:Je hoeft niks terug te keuren waarom zou je. Je weet de regels toch zeg je?
Je moet er achter hangen wat je auto mag trekken. Maar als ik een 2 paards die 2400 wegen mag achter mijn auto hang die 1500 mag trekken mag dat gewoon. Zolang ik hem maar niet voller laad dan totaal 1500 kg. Dus als jij een 2700 kg trailer koopt hoef je niks terug te keuren zolang die maar niet zwaarder beladen wordt dan 2400.
Dat zijn de officiële regels die gewoon te vinden zijn.
Nadiine__x schreef:Spenk schreef:Je hoeft niks terug te keuren waarom zou je. Je weet de regels toch zeg je?
Je moet er achter hangen wat je auto mag trekken. Maar als ik een 2 paards die 2400 wegen mag achter mijn auto hang die 1500 mag trekken mag dat gewoon. Zolang ik hem maar niet voller laad dan totaal 1500 kg. Dus als jij een 2700 kg trailer koopt hoef je niks terug te keuren zolang die maar niet zwaarder beladen wordt dan 2400.
Dat zijn de officiële regels die gewoon te vinden zijn.
Ja klopt.
Zijn er bokkers die dit doen? En die vaak op pad gaan. Ook lange afstanden of regelmatig naar wedstrijden / grote activiteiten?
Is er nooit discussie politie dat je de weegbrug op moet met je paarden? En zo wel hoe werkt dit dan?