Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrankaZ

Berichten: 3907
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:00

_chou schreef:
Wij hadden ook paarden van anderen op stal staan. Mijn moeder wilde graag alle verzorging zelf doen, want dat vind ze leuk en belangrijk dat het goed gebeurt. Ook heeft ze dan controle over de tijden en gaat alles voor de paarden op ongeveer dezelfde tijd. De klant in kwestie vond dat mijn moeder de paarden slecht buiten zette, de stal niet goed uitmesten en dat we de paddock en de wei niet goed onderhielden. Ze wilde dit dus zelf gaan doen. Mijn moeder ging ermee akkoord, want haar paarden haar verantwoordelijkheid. Vervolgens komt mevrouw soms dagen niet, waardoor wij een beetje in de knoop kwamen: wanneer nemen wij de verzorging weer op ons? De oplossing hierop is bij ons ook nog niet gevonden, dus ik volg dit topic even.

Hier zou ik dus simpel in zijn: jullie doen het volgens jullie planning op jullie manier. Voldoet het niet, dan doet ze wat volgens haar extra moet gebeuren maar niet zeuren. Wel zeuren? Ze moet niet blijven, het mag.

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:02

_chou schreef:
Wij hadden ook paarden van anderen op stal staan. Mijn moeder wilde graag alle verzorging zelf doen, want dat vind ze leuk en belangrijk dat het goed gebeurt. Ook heeft ze dan controle over de tijden en gaat alles voor de paarden op ongeveer dezelfde tijd. De klant in kwestie vond dat mijn moeder de paarden slecht buiten zette, de stal niet goed uitmesten en dat we de paddock en de wei niet goed onderhielden. Ze wilde dit dus zelf gaan doen. Mijn moeder ging ermee akkoord, want haar paarden haar verantwoordelijkheid. Vervolgens komt mevrouw soms dagen niet, waardoor wij een beetje in de knoop kwamen: wanneer nemen wij de verzorging weer op ons? De oplossing hierop is bij ons ook nog niet gevonden, dus ik volg dit topic even.


Ja en dat is altijd lastig. Ik heb ook ergens gestaan waar ik echt niet blij was over hoe mijn stal uitgemest werd, dus dat ben ik zelf gaan doen, maar kwam ook elke dag. En als ik een keer niet kon, dan deden ze het alsnog in goed overleg voor mij. :j

Maar weide/paddock onderhoud, daar heb je niet zoveel over te zeggen vind ik als klant, tenzij het echt zeer onveilige situaties zijn. Maar ook dan kun je zeggen; kan ik je ergens mee helpen?

Ik trek hier ook af en toe de mest uit de paddock of veeg alles aan, maar het lijkt mij dat geen enkele staleigenaar daar moeilijk over doet.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:03

Ik kom uit een klein dorp en wie er van stal naar stal hopte of niet betaalde, of veel ruzie had werd wel bekend op stallen onderling.

Maar of je contractueel iets uit zou kunnen richten... Ik hoop dat Floor reageert!

anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:17

De paardenwereld is vrij klein en mensen kennen elkaar of hebben over elkaar gehoord. Maar er is veel onenigheid en vaak gaat iemand wegens ruzie weg van een stal. Dus goede referentie van de vorige stalhouder is dan een illusie. Wat wel iets is waar iedereen het unaniem over eens is, dat is afkeer van wanbetalers.Die kunnen tenslotte nergens meer terecht. Logisch.

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 13:36

Montgri schreef:
Zelf snap ik niet zo goed dat er mensen bestaan die er met de pet naar gooien. Ik zou erg graag op zo’n plekje willen staan zoals jij een beetje omschrijft. Nu sta ik in principe ook op een stalling waar ik niets hoef te doen, maar zo nu en dan schep ik de stal(len) of buitenplaats leeg van mest. Het is gewoon een kleine moeite iets terug te doen of het 50/50 te doen als je ergens staat toch? Tenminste dat zit in mijn aard.


Nou dat dus, je wilt graag iemand die zèlf een beetje initiatief neemt om ook wat terug te doen +:)+

Citaat:
Wellicht een soort referentie systeem hanteren? Dat je net zoals sommige bedrijven als ze iemand aannemen, vragen naar een referentie van voorgaand werk. Dat je zo iets ‘eist’ dat je even contact wilt hebben met de vorige staleigenaar, om van die eens te horen hoe diegene op stal was.
Mensen die er met de pet naar gooien, zullen dan waarschijnlijk al weglopen of je hoort van de oude staleigenaar hoe en wat. Mensen die oprecht zijn hebben niets te verliezen en stemmen er (lijkt mij logischerwijs) mee in eventuele telefoonnummers te wisselen.


Hee kijk dat is wat ik bedoelde met mijn vraag of er nog iets te bedenken zou zijn, zoiets is eigenlijk wel een heel goed idee ja *\o/*

Kaitlyn: ja precies, als je het treft dan heeft de pensionklant een fijn plekje, en de eigenaar fijn wat extra hulp, en kan je allebei gewoon elkaar helpen met een win-win situatie dat je niet overal alleen voor staat :)

Iris: dat alles zelf doen maakt het hier juist zo lastig want ik wil absoluut geen freeloader erbij die lekker gaat rijden terwijl ik stront sta te scheppen := Ik wil hier echt alleen iemand erbij die mij werk uit handen neemt, niet iemand die me extra werk en stress bezorgd. Daar zit hem meteen de kwetsbare positie die je dan hebt..... -O-

Brainless: ja dat dus. Ik heb in de loop der jaren al meerdere keren mensen afgeketst die naar een plekje informeerden en waarbij het direct al was van ja maar ik wil wel dit en dat en dat als afwijking van wat ik aangaf te bieden te hebben en te verwachten. Die kan je dan fijn afwijzen omdat het geen match is +:)+ Maar het is vervelender als je iemand treft die wel heel enthousiast klinkt als iemand die gewoon lekker de handen uit de mouwen steekt en beseft hoeveel werk het is en dat prima vindt....maar vervolgens om welke reden dan ook na een week alleen nog maar af en toe komt om het paard aandacht te geven en de rest lekker laat liggen voor jou (mij)... -O- Dan ben je mooi de pineut....

Wat betreft het vooruit laten betalen, ik heb dat als pensionklant altijd al uit mezelf aangeboden en netjes gedaan. Maarja als iemand het niet doet, wat dan. Want dan zit er 9 van de 10x een zielig verhaal aan vast waarom het even niet lukt. En wil je dan meteen de rotzak zijn die ze meteen op straat schopt. Je gaat er toch nog vanuit dat het alsnog wel betaald wordt. Maarja voor je het weet bent je een paar maanden verder en wil je van die pensionner af maar die kan zonder geld elders ook niet terecht natuurlijk en ze vinden het wel prima zo dat ze niks betalen en al het werk voor ze gedaan wordt.... dus dan moet je toch vervelend gaan doen om ze weg te krijgen -O-

Paard bi het adres van diegene aan de deur knopen zou je dan het liefste doen maar daar krijg je ook weer gezeik mee natuurlijk.....

LoveBodin: kan me voorstellen dat je dan staat te juichen, want dat biedt de hoop dat er streng / duidelijk / rechtvaardig beleid is waar iedereen van profiteert zodat het geen zooitje wordt. Staat er toevallig ook in wat de stalhouder doet met klaplopers....? :=

BrankaZ: dat is ook wel balen ja als omstandigheden / regels veranderen maar dat kan gebeuren natuurlijk. Als stalhouder kan het zijn dat dingen niet meer lukken. Als huurder kan het zijn dat het dingen niet meer lukken. Probleem is dat een huurder wel zijn spullen op kan pakken en vertrekken. Maar een verhuurder kan niet zomaar het paard er uit gooien van iemand die niet meer betaalt of nauwelijks meer wat aan de verzorging doet.... dan ben je afhankelijk van het fatsoen van die huurder om zelf te vertrekken / iets te regelen waardoor de stalhouder geen last heeft van het probleem van de huurder zeg maar.

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 13:39

Hutcherson schreef:
Kan je niet een contract opstellen met daarin opgenomen dat jij in principe de volledige verzorging doet (dus geen klussen verwacht van je klant) en daar de prijs op baseert en dat als klant zelf mest/klussen doet een x aantal keer per week en afspraken nakomt dan zakt de prijs naar X bedrag.
Of dat klant 1 of 2 per jaar een bedrag terug krijgt bij 'goed functioneren'? Beetje gekke constructie natuurlijk maar zo wordt klussen doen beloond zeg maar. Alleen zul je dan meetbare doelen moeten opstellen en afspreken. Zo van elke keer mesten levert je een terugbetaling of korting op van 4€ er keer. Aftekenen en jij kunt het controleren aangezien ze aan huis staan. Lukt het een keer niet? Geen probleem maar dan heb jij iig al betaald gehad voor het werk wat je doet.
Volledige vakantiewaarneming levert 10€ per dag op oid en krijgt klant dan gewoon terug of korting of whatever..
En bij niet betalen wordt paard op risico van de klant thuisgelevert. Tot in de voortuin.


Ja dat is op zich wel een leuk idee natuurlijk, maar ik ben juist absoluut niet op zoek naar extra werk.
Voor mij zit de potentiële charme van een pensionklant er puur in dat je samen het werk kan verdelen :)

En dat kan zo snel misgaan.... dan moet je elke keer gaan zeuren en smeken of ze ook eens wat meer willen gaan helpen en dat vind ik echt super vervelend.

lies

Berichten: 9648
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:42

Ik heb de pony van mijn 'pensionklant' (tussen aanhalingstekens want ik dacht dat het gewoon een leuke kennis met een pony was) niet aan hun hek gebonden, maar uiteindelijk haar wel een maand gegeven om haar pony weg te halen toen ik er klaar mee was. Ze kwam 'm de volgende dag boos ophalen, wat een opluchting voor mij.

Goede afspraken maken is belangrijk, maar als uiteindelijk de pensionklant zich er toch niet aan houdt en voor alles een vage smoes heeft, dan is er echt niets aan hoor. Ze deed niets, betaalde slecht (en ze betaalde echt het minimum, 75 euro pm inclusief hooi), moest mijn eigen brok gebruiken omdat ze te lui was om nieuwe te halen, kwam uberhaupt nooit om te kijken hoe het met haar toen 26 jarige pony ging, terwijl het +35 graden was, etc.
Wat een ellende en ergenis heeft me dat gekost, wil nooit een pensionklant meer.

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 13:45

_chou schreef:
Wij hadden ook paarden van anderen op stal staan. Mijn moeder wilde graag alle verzorging zelf doen, want dat vind ze leuk en belangrijk dat het goed gebeurt. Ook heeft ze dan controle over de tijden en gaat alles voor de paarden op ongeveer dezelfde tijd. De klant in kwestie vond dat mijn moeder de paarden slecht buiten zette, de stal niet goed uitmesten en dat we de paddock en de wei niet goed onderhielden. Ze wilde dit dus zelf gaan doen. Mijn moeder ging ermee akkoord, want haar paarden haar verantwoordelijkheid. Vervolgens komt mevrouw soms dagen niet, waardoor wij een beetje in de knoop kwamen: wanneer nemen wij de verzorging weer op ons? De oplossing hierop is bij ons ook nog niet gevonden, dus ik volg dit topic even.


Nou dit ook, aangezien het hier dus vooral het idee is dat er iemand welkom is.... die óók de handen uit de mouwen steekt want ik zit niet op extra werk te wachten. Maar ik doe het liever alleen zonder andermans paard erbij, dan met iemand samen die er met de pet naar gooit en dat ik dan alsnog de hele extra sh*tzooi op kan ruimen terwijl het inmiddels een vertrappeld zooitje is.....

Lies: ja nou dat dus... het kost zó veel energie dan.... dan wil je iemand helpen en als dank kost het je een berg energie en krijg je nog een grote mond ook -O- Wel echt een super opluchting dat ze zo snel vertrokken was *\o/*

Maar dat is toch zonde, dat je in principe best iemand een plekje kan bieden. En er vast ook wel iemand rondloopt die een super fijne match zou zijn. Maar die match ontstaat nu niet omdat je het niet meer aandurft -O-

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:55

Pemarena uit de berichten die je hier typt met verwachtingen… Zet het vooral uit je hoofd, want iemand vinden die jou zeker geen extra werk op gaat leveren die zijn op 2 vingers te tellen. De kans is gewoon zeer klein dat je precies die pensionklant gaat vinden die daaraan voldoet.

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:55

pmarena schreef:
Kaitlyn: ja precies, als je het treft dan heeft de pensionklant een fijn plekje, en de eigenaar fijn wat extra hulp, en kan je allebei gewoon elkaar helpen met een win-win situatie dat je niet overal alleen voor staat :)

Iris: dat alles zelf doen maakt het hier juist zo lastig want ik wil absoluut geen freeloader erbij die lekker gaat rijden terwijl ik stront sta te scheppen := Ik wil hier echt alleen iemand erbij die mij werk uit handen neemt, niet iemand die me extra werk en stress bezorgd. Daar zit hem meteen de kwetsbare positie die je dan hebt..... -O-

Brainless: ja dat dus. Ik heb in de loop der jaren al meerdere keren mensen afgeketst die naar een plekje informeerden en waarbij het direct al was van ja maar ik wil wel dit en dat en dat als afwijking van wat ik aangaf te bieden te hebben en te verwachten. Die kan je dan fijn afwijzen omdat het geen match is +:)+ Maar het is vervelender als je iemand treft die wel heel enthousiast klinkt als iemand die gewoon lekker de handen uit de mouwen steekt en beseft hoeveel werk het is en dat prima vindt....maar vervolgens om welke reden dan ook na een week alleen nog maar af en toe komt om het paard aandacht te geven en de rest lekker laat liggen voor jou (mij)... -O- Dan ben je mooi de pineut....


Nou precies, dat je het fijn samen doet. Ieder mest zijn eigen stal uit, of de ene dag mest A de stallen uit en de andere dag mest B de stallen uit ofzo. Gewoon een constructie vinden die bij beiden past.
Maar heel eerlijk zou ik ook niet zomaar iemand laten komen als ik zelf de ruimte had. Er zijn een paar stalgenoten die ik inmiddels zo goed ken in hoe ze zijn dat ik die graag bij mij zou hebben, maar een vreemde is toch altijd gokken.

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:00

pmarena schreef:
Citaat:
Wellicht een soort referentie systeem hanteren? Dat je net zoals sommige bedrijven als ze iemand aannemen, vragen naar een referentie van voorgaand werk. Dat je zo iets ‘eist’ dat je even contact wilt hebben met de vorige staleigenaar, om van die eens te horen hoe diegene op stal was.
Mensen die er met de pet naar gooien, zullen dan waarschijnlijk al weglopen of je hoort van de oude staleigenaar hoe en wat. Mensen die oprecht zijn hebben niets te verliezen en stemmen er (lijkt mij logischerwijs) mee in eventuele telefoonnummers te wisselen.


Hee kijk dat is wat ik bedoelde met mijn vraag of er nog iets te bedenken zou zijn, zoiets is eigenlijk wel een heel goed idee ja *\o/*


Ik vind dit echt het slechtste idee. :o Ik ben een goede paardeneigenaar en gemakkelijke klant die helaas op een stal terecht was gekomen die minder bij ons paste. Ik had schrik om de waarheid te zeggen wegens een staleigenaar die heel raar uit de hoek kon komen, dus ik heb mijn paard met een smoes verhuisd.
Ik zou het dus helemaal niet gewaardeerd hebben moest mijn nieuwe staleigenaar voor de verhuis gebeld hebben naar de stal waar ik toen stond.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:03

Tja, als ik een wanbetaler heb staan met een grote mond en ik krijg een telefoontje van een nieuwe stal of hij/zij een leuke klant is; dan ga ik geen nee zeggen, ben dan nl heel blij dat iemand vertrekt :+

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:12

Kaitlyn: Ja precies. Hier heeft het jarenlang prima gewerkt met stalgenoot, dat was gewoon echt prima, daar ontstond geen ergernis dat de 1 of de ander vooral aan het profiteren was ten koste van de ander zeg maar, omdat je allebei wilt dat het voor iedereen fijn is :)

En dan hadden we heus wel eens dat de 1 of ander het druk had en even niet zoveel deed. Maar dat vang je dan gewoon van elkaar op zonder irritatie omdat je weet dat het wederkerig is en je er niet over hoeft te zeuren omdat die ander het zelf al vervelend vindt en het zelf al belangrijk vindt om het weer goed te maken zeg maar :+:

Ik sta er in principe nu ook zo in dat ik er wel klaar mee ben. Zelfs dat als Mareentje er niet meer is, dat ik dan de mini verkoop en even geen paarden hier meer hoef te hebben. Lijkt me heerlijk, even lekker niks en mijn tijd en energie in huis en tuin kunnen stoppen in plaats van dat never-ending getrut bij die ponies :=

Ik heb gewoon geen zin in de ergernis van iemand die zeg maar misbruik maakt van je goede bedoelingen. Nouja op echt goede bekenden na dan waarvan je wel weet dat die genoeg goed fatsoen hebben om hun zaken fijn te regelen :j

Maar ik vind het ergens ook wel jammer dat ik ongetwijfeld ook mensen af ga ketsen die vragen om een plekje en die wèl heel fijn hier hadden kunnen staan. En stel dat ik zelf nog eens in een situatie kom dat ik geen plek heb, wel weer een paardje wil...dan zou ik het zelf ook super graag willen dat ik bij iemand op een leuk privé-plekje kan staan en mijn steentje kan bijdragen, en dat zij het dan aandurven om de gok te wagen :(:)

Dat contact opnemen met vorige stallen is inderdaad wel tricky natuurlijk. Maarja je moet toch wat.... hoe kom je er anders achter of iemand een beetje "past". Je zou een proeftijd moeten hebben maar dat is ook niet realistisch want ook dan kan je het dier niet aan het hek binden met goed fatsoen.

Je zou eigenlijk rechtsgeldig een afspraak moeten kunnen maken met een contract, dat eigenaar een adres in de buurt opgeeft waar je na X-Y-Z gedaan te hebben, paard aan de deur kan knopen als het helemaal uit de klauw escaleert en ze er dan zelf verantwoordelijk voor zijn om dat dier om die tijd op te halen :=

Of een soort asiel dat dat probleem uit handen neemt, na waarschuwingen en deadline halen zij het paard bij je op. Eigenaar kan het tegen betaling van de kosten bij hun afhalen. En komt eigenaar niet binnen 2 weken dan mogen ze paard verkopen. Zou tof zijn als er zo'n soort stichting of iets was :=

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:22

Ik denk op voorhand gewoon goed aan de klant zelf navragen. Lekker beetje kletsen over haar/hem en het paard. Aan de hand van wat je zo te weten komt, kan je al een goede schets krijgen van wat voor een persoon iemand is. Hoor je dat het toch wel een ambitieuze ruiter is die het wedstrijdgebeuren in wil, dan gaat dat niet passen als je een buitenbak hebt die de helft van het jaar onder water staat.
Wil je iemand die actief bijdraagt en allerlei klusjes doen, dan is die persoon die 20 km verderop woont en een fulltime kantoorjob heeft, misschien toch niet wat je zoekt.

Maar wel 1 raad: als je nu eigenlijk al speelt met de gedachte om te stoppen met de hele paardenhobby, zou ik eigenlijk geen pensionklant aannemen. Ook de meest gemakkelijke klant is een individu met wensen en verlangens, dus op dat vlak is het natuurlijk altijd wel 'gedoe'.

Roodvos

Berichten: 6730
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:23

Het begint er denk ik al mee dat je geen verwachtingen moet hebben maar simpelweg regels.
Ik ben recent naar een andere pensionstal verhuist. Toen ik kwam kijken werd ook gelijk heel duidelijk gemaakt wat de regels waren m.b.t. mest ruimen uit het weiland/paddock en meehelpen bij afwezigheid van de penionhouder. Maar ook wat de pensionhouder doet en jij niet hoeft (mag) doen.
Betalingstermijn, opzegtermijn. Als ik dat niet had gewild dan was ik ergens anders gaan kijken.
En deze afspraken staan ook in de overeenkomst.

Dat vrijwaart je niet voor mensen die ja zeggen en nee doen. Maar dan heb je altijd de overeenkomst om op terug te vallen en kan je die schriftelijk opzeggen.

Maar eerlijk is eerlijk, veel mensen die hun paarden in pension hebben doen dat ook voor het gemak. Ik kan en wil best wat doen, maar als de (onuitgesproken) verwachting heerst dat ik ook nog 3-4x in de week een halve stal ga runnen met binnen-/buitenzetten en stallen mesten, dan kom je met mij als pensionklant ook bedrogen uit. Ik heb daar naast mijn werk simpelweg geen tijd voor. Als ik dat wel had stond mijn paard niet in pension maar lekker bij mijzelf thuis.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:30

Roodvos schreef:
Dat vrijwaart je niet voor mensen die ja zeggen en nee doen. Maar dan heb je altijd de overeenkomst om op terug te vallen en kan je die schriftelijk opzeggen..

Tja en als ze niet betalen en niet weggaan dan kun je opzeggen wat je wilt en met contracten om hun oren slaan.. je zit er wel mee in de maag.

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:32

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen en niet meer op stal durven komen. Of zijn die wanbetalers dan ook mensen die gewoon niet meer komen?

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:40

Tja zo'n pensionklant die verwacht dat een ander wel lekker makkelijk de verzorging overneemt zoek ik dan ook niet, ik zoek überhaupt niet maar mensen stellen wel af en toe de vraag of ze hier een paardje neer mogen zetten omdat ze dit een leuk plekje vinden, en ik wil even goed nadenken of het antwoord voortaan echt alleen maar NEE gaat zijn :)

Pension aanbieden kan natuurlijk op allerlei manieren. Van compleet verzorgd tot een kale wei / stal zeg maar, waarbij je alles zelf moet regelen en doen. Waarbij het duidelijk is dat je überhaupt geen verwachtingen hoeft te hebben. En 101 situaties daar tussenin :)

Ik denk dat als ik nog eens in een situatie kom dat ik het overweeg, ik het sowieso niet meer op mondelinge afspraken ga doen (en ik ben daar echt behoorlijk duidelijk in hoor) maar dan ook echt heel duidelijk omschreven op papier zodat diegene er even goed over na kan denken of dat past, en dan ook ondertekenen om op terug te verwijzen. En als het niet lukt om de afspraken na te komen, om welke reden dan ook: dat kan gebeuren, even goede vrienden, geen probleem maar dan kan je hier niet blijven en moet je op zoek naar een ander plekje dat beter past bij je situatie.

En dan zal ik toch zeker ook wel overdenken om te informeren waar ze eerder hebben gestaan (als dat van toepassing is) en daar eens contact mee opnemen om misschien een beetje beter beeld te krijgen van wat voor types het zijn.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:45

Kaitlyn schreef:
Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen en niet meer op stal durven komen. Of zijn die wanbetalers dan ook mensen die gewoon niet meer komen?

Hier op Bokt was iemand die 1 of 2 (oudere?) pony's had staan van een goede bekende en zij ineens niet meer kwam opdagen en maanden "verdwenen" was.
Gelukkig goed gekomen, maar het heeft lang geduurd met alle kosten die erbij kwamen.

anjali
Berichten: 15230
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:32

Brainless schreef:
Tja, als ik een wanbetaler heb staan met een grote mond en ik krijg een telefoontje van een nieuwe stal of hij/zij een leuke klant is; dan ga ik geen nee zeggen, ben dan nl heel blij dat iemand vertrekt :+

Dit is een grappige! Daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn! :+

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 15:37

Je kan ook het beste de voorlaatste stalhouder spreken denk ik, want daar zijn geen belangen meer :=

Maarja dat kan ook een vertekend beeld geven inderdaad om diverse redenen.
Maar het kan ook zijn dat je gewoon een iemand treft die wel wat ervaringen eerlijk wil delen.

Dan nog bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst natuurlijk :=
Stel je voor dat je je spulletje voor een habbekrats verhuurd of zelfs iemand gratis laat staan in ruil voor het overnemen van een aanzienlijk deel van het dagelijkse werk, en diegene krijgt een ongeluk waar die een half jaar van moet revalideren.... of wordt ineens zwanger, lastige zwangerschap. Of komt 100 km verderop te werken of te wonen door scheiding, of.... allemaal van die zaken waarbij mensen heel makkelijk hun handen in de lucht kunnen steken, overmacht roepen en van hun probleem het probleem van de stalhouder maken -O-

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:45

Kaitlyn schreef:
Iris82 schreef:
Zodra je dingen gaat verwachten van je pensionklant dan kan het zijn dat het allemaal net wat anders verloopt dan dat jij voorzien hebt en dat je je daar aan gaat ergeren. Als je alles zelf doet, dan zijn het hooguit de kleinere dingen die tot ergernissen kunnen leiden.


Ja maar als jij dingen verwacht van een pensionklant, dan moet je daar zelf toch ook wat flexibel in zijn dat dingen (iets) anders gaan als jij zelf doet?
Als een stalgenootje mijn stal uitmest omdat ik niet kan of ziek ben, dan gaat het meestal toch anders als dat ik dat zelf zou doen, maar toch ben ik er blij mee dat het gedaan wordt.



Nee hoor, mijn stal dus ik bepaal hoe het gaat. Als mijn stal niet aan je verwachtingen voldoet en je wilt je niet aan mijn verwachtingen aanpassen kan je gewoon vertrekken (als we er samen niet uitkomen, op het einde vd dag ben ik als stal eigenaar gewoon bepalend).

Wij hebben 11 paarden staan, 2 van onszelf rest van anderen. Stuk voor stuk super fijne en lieve klanten!

We hebben ook klanten gehad waar het niet (meer) mee werkte, helaas is dat ook op een onprettige manier geeindigd.

Kaitlyn

Berichten: 9740
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:55

Maartje1990 schreef:
Kaitlyn schreef:


Ja maar als jij dingen verwacht van een pensionklant, dan moet je daar zelf toch ook wat flexibel in zijn dat dingen (iets) anders gaan als jij zelf doet?
Als een stalgenootje mijn stal uitmest omdat ik niet kan of ziek ben, dan gaat het meestal toch anders als dat ik dat zelf zou doen, maar toch ben ik er blij mee dat het gedaan wordt.



Nee hoor, mijn stal dus ik bepaal hoe het gaat. Als mijn stal niet aan je verwachtingen voldoet en je wilt je niet aan mijn verwachtingen aanpassen kan je gewoon vertrekken (als we er samen niet uitkomen, op het einde vd dag ben ik als stal eigenaar gewoon bepalend).

Wij hebben 11 paarden staan, 2 van onszelf rest van anderen. Stuk voor stuk super fijne en lieve klanten!

We hebben ook klanten gehad waar het niet (meer) mee werkte, helaas is dat ook op een onprettige manier geeindigd.


Nouja nu had ik het over een situatie waarin je 1/2 paarden van jezelf hebt staan en iemand met 1 paard erbij hebt. Niet over pension van 11 andere paarden.
Ik bedoelde ook meer als in; iedereen mest een stal net wat anders uit, maar zolang ze er geen rotzooi van maken of het niet doen dan kun je toch denken; oké je doet het net anders dan ik (haalt wel/geen natte plek eruit of gooit er eerder een schone baal in dan jij, want dat is ook stukje persoonlijk).
Ik bedoelde het niet in; ik beloof dat ik paarden buiten zet / uitmest / voer en het vervolgens veel te laat doet, of niet doet of compleet anders gaat voeren als hoe de afspraken zijn.

pmarena

Berichten: 48344
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 16:05

Ja dat hou je toch, dat ze niet de hele drol weghalen maar er nog stukjes blijven liggen of dat ze goed hooi weggooien of dat soort dingen. Maar ik zit gewoon niet te wachten op mensen die zeggen dat ze hun steentje bij gaan dragen maar puntje bij paaltje mij letterlijk met de shït laten zitten. Ook al hebben ze daar hele begrijpelijke redenen voor.

Je wilt dan gewoon iemand die zegt van Joh ik vind het ontzettend rot dat ik de komende tijd weinig kan doen.... en die mededeling opvolgt met een goede oplossing die ze daarvoor al bedacht hebben :) Waarmee ze tonen dat ze van goede wil zijn en jou niet met de ellende willen laten zitten omdat ze zelf ook wel beseffen dat dat geen nette oplossing is.

Maarja hoe filter je die goeie er met zekerheid uit....

Britta31

Berichten: 13185
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe jezelf indekken voor pensionklant die er met de pet naar gooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:39

Een pensioenpaard erbij die niet meer bereden word.Dan heb je ook de aanloop niet elke dag.