Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:14

GabberGill schreef:
Waarschijnlijk een medisch probleem wat na aankoop is gevonden en behandelt is en nu door koper ook opgelost is terwijl ze een goed mak en gezond dier zou kopen?.



BIJ aankoop, niet na aankoop.

isamelle
Berichten: 42
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:15

AppleSter schreef:
isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.


Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


De manier hoe jij hier al praat kan ik me voor stellen dat het moeilijk is om met je eruit te komen.
veearts kosten zijn je eigen kosten dat staat buiten het paardje "retour"doen ( wat al helemaal geen ding is met een particuliere aankoop. misschien bij de bershka met een topje kopen maar niet met een pony).
Wat mij fair lijkt is dat het paardje terug kan naar de verkoopster voor de helft van de aankoop prijs. Na al deze verhalen is dat redelijk lijkt mij. ze krijgt een totaal ander paardje terug, een onhandelbare als ik het zo hoor. wat moet zij daar mee? de helft van de prijs is dan een redelijk bod. de veeartsen kosten staan buiten de "retour" . Daar is zelf voor gekozen om die erbij te halen waarom zou de verkoopster dat moeten vergoeden? niet fair.
Het gaat me aan het hart dat de pony hier de dupe van is. Ik heb de verkoopster op de hoogte gebracht van wat er hier gaande is. Ze vond dus de helft van de aankoop prijs een goed bod en dan neemt ze hem terug. ze heeft verder geen intresse in deze topic. Laat maar weten.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:18

Onali schreef:
GabberGill schreef:
Waarschijnlijk een medisch probleem wat na aankoop is gevonden en behandelt is en nu door koper ook opgelost is terwijl ze een goed mak en gezond dier zou kopen?.



BIJ aankoop, niet na aankoop.

Dat is maar net hoe je het verwoord. Ik kan gewoon lezen dus het is niet nodig te benadrukken geloof me. Ik ben alleen van mening dat mensen zich soms onhandig kunnen formuleren.

Dit dier had waarschijnlijk al iets BIJ aankoop maar daar zijn ze misschien wel NA aankoop achtergekomen waardoor ze nu aankaart dat dit al BIJ aankoop was.

Niet iedereen gelijk aan de hoogste boom willen ophangen en een beetje ruimdenkend mee willen kijken naar een oplossing is een kleinigheidje

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:20

Tja, pony is door da bekeken bij koper en blijkbaar was alles in orde.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:21

isamelle schreef:
De manier hoe jij hier al praat kan ik me voor stellen dat het moeilijk is om met je eruit te komen.
veearts kosten zijn je eigen kosten dat staat buiten het paardje "retour"doen ( wat al helemaal geen ding is met een particuliere aankoop. misschien bij de bershka met een topje kopen maar niet met een pony).
Wat mij fair lijkt is dat het paardje terug kan naar de verkoopster voor de helft van de aankoop prijs. Na al deze verhalen is dat redelijk lijkt mij. ze krijgt een totaal ander paardje terug, een onhandelbare als ik het zo hoor. wat moet zij daar mee? de helft van de prijs is dan een redelijk bod. de veeartsen kosten staan buiten de "retour" . Daar is zelf voor gekozen om die erbij te halen waarom zou de verkoopster dat moeten vergoeden? niet fair.
Het gaat me aan het hart dat de pony hier de dupe van is. Ik heb de verkoopster op de hoogte gebracht van wat er hier gaande is. Ze vond dus de helft van de aankoop prijs een goed bod en dan neemt ze hem terug. ze heeft verder geen intresse in deze topic. Laat maar weten.



Niet helemaal waar

In de regel zijn we volgens mij allemaal verplicht een dier medische zorg te geven die nodig is op het moment dat het dier in jouw eigendom is.

Zo heb ik ooit een rechtzaak gezien waar een koper een paard liet euthanaseren om verder leiden te besparen en de verkoper alsnog alle kosten moest terugbetalen en dan heb ik het over het medische, aankoop en de gemaakte stallingskosten en verdere verzorging.

Indien je kan aantonen dat dit wel degelijk belemmering gaf bij het dier.

Je moet er een hoop voor doen maar niet geschoten is altijd mis.

GabberGill

Berichten: 5842
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:22

BigOne schreef:
Tja, pony is door da bekeken bij koper en blijkbaar was alles in orde.


Klopt maar er zijn ook verhalen dat het er maar net aan ligt wat er bekeken is he.

Als hij klinisch bekeken is en er komt wat anders dan bekeken aan het licht bij de koper en ze kunnen aantonen dat dit al langere tijd bij het dier gaande is hebben ze nog een punt ondanks dat er een da was

Ik zag pas een dame die een hele keuring had laten uitvoeren en uiteindelijk was er iets met de luchtwegen en die keek op der keuringsrapport en bleek dat deel niet bekeken te zijn
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 05-04-24 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:24

AppleSter schreef:
isamelle schreef:
En ze wou geen 50/50?


Ik kan hier helaas niet op ingaan op een openbaar forum, maar verkoper was niet bereid een fatsoenlijk deel terug te betalen indien de pony retour zou gaan, helaas.


Tja,
in één enkele adem zeg je
'ik wil er niet op in gaan'
om er vervolgens toch op in te gaan...
... en je vriendin? (of jezelf?) loyaal te verdedigen:
Citaat:
Koper eist niet (alleen als het juridisch opgelost gaat worden) het volledige aankoopbedrag terug en zelfs niet de kosten die gemaakt zijn om de pony te laten checken en behandelen voor iets medisch waarvoor koper niet aansprakelijk bleek (tenzij juridisch, dan eist koper alle gemaakte/te maken kosten rondom de pony logischerwijs terug) én niet van op de hoogte was bij aankoop/ophalen.


En voor 'ik wil discreet blijven' vind ik dit ook wel een merkwaardige post:
AppleSter schreef:
Dank voor de reacties! Ik heb met vriendin afgesproken dat ik niet teveel details op internet zet over de pony zelf. Het is een jonge pony en ze heeft een bijna identieke pony (zelfde leeftijd, geslacht en stamboek) al wat langer staan. Natuurlijk is het een jonge pony, daar kun je bepaald gedrag bij verwachten maar dit gedrag van deze pony gaat echt wel verder dan dat van een (vaak in de hand zijnde) andere jonge pony. Zeker in combinatie met het verkoopverhaal, waar ik ook enthousiast van werd toen ze het mij stuurde voor ze ging kijken. Hij paste in dat verhaal helemaal in haar plaatje, net als haar andere pony.

De pony is niet gekeurd bij aankoop maar wel eenmaal thuis. Dierenarts heeft de pony bekeken, hij is (zover de dierenarts kon zien) helemaal gezond. Ze heeft de pony ongeveer een maand en na ongeveer een week het afwijkende gedrag voor het eerst gecommuniceerd naar de verkoper. De verkoper was er trouwens bij aanwezig toen hij het gedrag liet zien in de trailer.

Verkoper wilde hem alleen aan een 5* huisje verkopen en alleen als het voor de lange termijn was, want pony verdiende het allerbeste. Deze pony zou echt goed passen en zeker niet tegenvallen. De verkoper wilde er niet aan dat de pony niet was zoals aangegeven, maar is inmiddels bijgedraaid en raadt vriendin aan hem zo snel mogelijk te verkopen. Verkoper wil de pony echt niet terug, ook niet voor een lager bedrag.
En dat is ze nu van plan. Maar wat dan? Kan een nieuwe eigenaar bij haar terugkomen als hij dit gedrag ook daar vertoont? Ik zou dat zelf niet aandurven.
Heb je helemaal 0 rechten als je een pony/paard van een particulier koopt?


Advies: ban jezelf van bokt.
(Zie instellingen)

Lieser
Berichten: 1544
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:27

AppleSter schreef:
Laat de verkoper maar contact opnemen met de koper, als je verkoper denkt te kennen. Er kan dan worden gesproken over het retourbedrag van de pony worden gesproken en wellicht over de gemaakte veearts kosten.

Veearts kosten?
Het verhaal wordt steeds vreemder.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:30

Cayenne schreef:
AppleSter schreef:
Ga lekker zo door mensen. Ik zeg niets inhoudelijks meer, dus de popcorn kan weer in de kast.
Zolang je inhoudelijk niets weet behalve wat hier discreet gedeeld is mag je ervan denken wat je wil.

Wat een bagger weer hier, oh ja; dit is Bokt!


Nou, ik denk dat je het vooral even bij jezelf moet zoeken.
Je reageert hier en daar ronduit onbeschoft en het is de toon die de muziek maakt :)
Je krijgt hierboven vooral de toon terug gekaatst.


Ik reageer onbeschoft? Kijk even terug wat voor dingen er allemaal geschreven zijn toen dit topic ineens ontplofte. En waar mensen mee op de hobbel gaan en proberen te jennen om sensatie uit te lokken.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:32

Lieser schreef:
AppleSter schreef:
Laat de verkoper maar contact opnemen met de koper, als je verkoper denkt te kennen. Er kan dan worden gesproken over het retourbedrag van de pony worden gesproken en wellicht over de gemaakte veearts kosten.

Veearts kosten?
Het verhaal wordt steeds vreemder.


Dit heb ik erin gegooid omdat 50/50 van de vraagprijs leuk klinkt wellicht voor sommigen, maar koper direct al veeartskosten voor deze pony heeft moeten maken ivm een medische klacht.
Maar goed, ik blijf niet alles herhalen… Wat mij betreft is er genoeg gezegd.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:34

Medische klacht maar volgens op gezond.

Echt neem je verlies en klap in je handen bij de helft terug

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:35

Janneke2 schreef:
Advies: ban jezelf van bokt.
(Zie instellingen)


Dank voor je (ongevraagde) advies Janneke! En prima idee; als dit topic in de kast beland onderop de stapel dan is dat het uitgelezen moment om af te zwaaien hier.
Dat was ik toch al van plan, Bokt is best eens leuk om wat info af te halen, maar er wordt zoveel poep over mensen die een topic openen gegooid dat het al lang niet leuk meer is. Dus ik ben straks nummer zoveel die er de brui aan geeft.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:36

DuoPenotti schreef:
Medische klacht maar volgens op gezond.

Echt neem je verlies en klap in je handen bij de helft terug


Niet mijn persoonlijke verlies. Verkoper heeft ook niet de helft voorgesteld maar een extreem laag bedrag.
En klopt, in principe (na behandeling) is hij verder helemaal gezond verklaard.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 19:37

GabberGill schreef:
isamelle schreef:
De manier hoe jij hier al praat kan ik me voor stellen dat het moeilijk is om met je eruit te komen.
veearts kosten zijn je eigen kosten dat staat buiten het paardje "retour"doen ( wat al helemaal geen ding is met een particuliere aankoop. misschien bij de bershka met een topje kopen maar niet met een pony).
Wat mij fair lijkt is dat het paardje terug kan naar de verkoopster voor de helft van de aankoop prijs. Na al deze verhalen is dat redelijk lijkt mij. ze krijgt een totaal ander paardje terug, een onhandelbare als ik het zo hoor. wat moet zij daar mee? de helft van de prijs is dan een redelijk bod. de veeartsen kosten staan buiten de "retour" . Daar is zelf voor gekozen om die erbij te halen waarom zou de verkoopster dat moeten vergoeden? niet fair.
Het gaat me aan het hart dat de pony hier de dupe van is. Ik heb de verkoopster op de hoogte gebracht van wat er hier gaande is. Ze vond dus de helft van de aankoop prijs een goed bod en dan neemt ze hem terug. ze heeft verder geen intresse in deze topic. Laat maar weten.



Niet helemaal waar

In de regel zijn we volgens mij allemaal verplicht een dier medische zorg te geven die nodig is op het moment dat het dier in jouw eigendom is.

Zo heb ik ooit een rechtzaak gezien waar een koper een paard liet euthanaseren om verder leiden te besparen en de verkoper alsnog alle kosten moest terugbetalen en dan heb ik het over het medische, aankoop en de gemaakte stallingskosten en verdere verzorging.

Indien je kan aantonen dat dit wel degelijk belemmering gaf bij het dier.

Je moet er een hoop voor doen maar niet geschoten is altijd mis.


Dank voor deze toelichting!

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:39

Nu is hij ineens behandeld, dan had je hem moeten keuren bij verkoper op de stoep en niet pas thuis. Geloof er weinig meer van, je wil wegens privacy vaag zijn maar echt, er komt steeds meer bij.

Benzz
Berichten: 2937
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:40

Zonnetje81 schreef:
Oh ja en voor een shetlander ga je een zaak aanspannen...nog meer dromenland.

Dit dus :D

Het uurtarief van de gemiddelde jurist is dusdanig dat het echt de moeite niet is.

Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:40

@AppleSter:
Klik op instellingen,
scroll naar beneden en klik op 'ban jezelf van bokt'.

Dan weet je dat je stopt met - laten we zeggen - de discussie die je niet wil toch te voeden.

7ofhearts

Berichten: 2839
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:41

Veel mensen met te veel vrije tijd. En dat zogenaamde verzorgstertje...........BHA.
En nee.......ik voeg niks toe.........maar dat gebeurt al twaalf paginaś niet meer.
TS, ga door met ademen en haal je antwoorden elders.......ver ver weg van hier.

Lieser
Berichten: 1544
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:45

AppleSter schreef:
En klopt, in principe (na behandeling) is hij verder helemaal gezond verklaard.

Flauwekul. Je schrijft zelf in je tweede berichtje: De pony is niet gekeurd bij aankoop maar wel eenmaal thuis. Dierenarts heeft de pony bekeken, hij is (zover de dierenarts kon zien) helemaal gezond.

Niet liegen AppleSter!

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:48

Lieser schreef:
AppleSter schreef:
En klopt, in principe (na behandeling) is hij verder helemaal gezond verklaard.

Flauwekul. Je schrijft zelf in je tweede berichtje: De pony is niet gekeurd bij aankoop maar wel eenmaal thuis. Dierenarts heeft de pony bekeken, hij is (zover de dierenarts kon zien) helemaal gezond.

Niet liegen AppleSter!



Dit!
Lees je even mee Gabbergill

imaudy
Berichten: 5084
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:00

isamelle schreef:
AppleSter schreef:

Ik wil er ook niet tussen zitten. Koper heeft een oprecht voorstel gedaan; daar blijft het bij inclusief alle veeartskosten die ze heeft moeten maken en ook het retour brengen.
Van het verlies dat koper neemt hiermee kan verkoper een goed thuis voor pony zoeken, hem een paar maanden voeren, etc.
Maar nogmaals, verkoper kan zelf contact leggen met koper als verkoper het samen op wil lossen.


De manier hoe jij hier al praat kan ik me voor stellen dat het moeilijk is om met je eruit te komen.
veearts kosten zijn je eigen kosten dat staat buiten het paardje "retour"doen ( wat al helemaal geen ding is met een particuliere aankoop. misschien bij de bershka met een topje kopen maar niet met een pony).
Wat mij fair lijkt is dat het paardje terug kan naar de verkoopster voor de helft van de aankoop prijs. Na al deze verhalen is dat redelijk lijkt mij. ze krijgt een totaal ander paardje terug, een onhandelbare als ik het zo hoor. wat moet zij daar mee? de helft van de prijs is dan een redelijk bod. de veeartsen kosten staan buiten de "retour" . Daar is zelf voor gekozen om die erbij te halen waarom zou de verkoopster dat moeten vergoeden? niet fair.
Het gaat me aan het hart dat de pony hier de dupe van is. Ik heb de verkoopster op de hoogte gebracht van wat er hier gaande is. Ze vond dus de helft van de aankoop prijs een goed bod en dan neemt ze hem terug. ze heeft verder geen intresse in deze topic. Laat maar weten.


Nou, hier staat de oplossing toch?

isamelle
Berichten: 42
Geregistreerd: 04-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:05

Voor alle mensen die mee lezen en mee leven. De verkoopster koopt hem terug.

Niqui

Berichten: 2187
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:12

Dus partijen zijn er samen uit gekomen? Dat is goed nieuws!

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:13

Hopelijk zonder de dierenarts kosten !!

Kirrietje
Berichten: 513
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:17

isamelle schreef:
Waarom stel je haar dat niet voor 50/50 dat klinkt redelijk. Ik wil hier niet tussen zitten eigenlijk.


Voor iemand die er niet tussen wilt zitten ben je een flinke bemoeial :+ Sorry not sorry
Had dan nooit op dit topic gereageerd

Maar gelukkig pony kan terug, eind goed al goed _/-\o_