Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 19:20

Ik hoop dat jullie enkele goede suggesties voor mij hebben, want sinds dat ik naar de hengstenshow ben gaan kijken weet ik echt niet meer welke hengst ik moet kiezen.
Mijn merrie is een 12 jarige merrie van 1m70 groot. Haar vader is Nonstop, de vader van de moeder is Voltaire. Ik heb deze merrie tot enkele jaren geleden uitgebracht in de sport en ze sprong gemakkelijk parcoursen van 1m30. De merrie heeft 3 goede basisgangen en een goede springtechniek. Haar achterhand is heel goed, maar ze mag een iets sneller voorbeen hebben. Ze heeft zelf veel vermogen en heeft vrij veel karakter. In het rijden was ze altijd zeer explosief. De reden waarom ze niet meer in de sport loop is omdat ze haar kootbeen verbrijzeld heeft. Ik heb al 3 nakomelingen van haar rondlopen. Al haar nakomelingen zijn goed aan de maat en hebben redelijk wat karakter. Haar oudste zoon (Lightning) springt nu mee op nationaal niveau (in BE) bij de 5 jarige paarden en wordt regelmatig gespot door de internationale top. Lightning meet 1m74 en is een zoon van Gitano van Berkenbroeck. De 2 jarige merrie (Hope) kreeg een uitmuntend op haar techniek tijdens het vrijspringen. Hope meet nu al 1m68 en is een dochter van Hintrico Bormes. Verder heb ik nog een jaarling van Captain van Overis uit haar gefokt, ook dit is een paard met vrij veel karakter die heel goed kan lopen.

Ik zoek een hengst met een goede voorbeentechniek en vermogen. Verder moet hij correct op de benen staan. Hij moet een goede rug hebben en mag vrij modern gebouwd zijn. Kleur maakt niet uit.

Foto's van de merrie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de nakomelingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StinoT
Berichten: 108
Geregistreerd: 20-01-16

Re: Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:57

Arezzo vdl heeft een hele goede voorbeentechniek en bascule. Exterieurindex is ook positief

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:04

Die is me iets te duur. Ik zoek een dekhengst beneden de 1000 EUR. Het liefst een hengst die BWP of duits gekeurd is. KWPN gekeurd is ook goed maar dan liefst ergens in de beurt van Belgie want de merrie is moeilijk drachtig te krijgen.

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 11:49

Na wat opzoekwerk en een aantal hengstenshows te bezoeken kwam ik uit op deze 2:
- Jenson van't meulenhof (Vagebond de la pomme x Quidam de revel): SBS gekeurd maar geen keuringsrapport van te vinden.
Afbeelding
- De Flor 111 Z (Der Senaat 111 x Action Breaker): BWP gekeurd en keuringsrapport
Afbeelding
Welke van de 2 zou het best op mijn merrie gaan ? Ze wordt morgen door 1 van de 2 gedekt.

Holstman
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:12

Ik zou voor Jenson kiezen.
Alleen al omwille van het commerciele aspect.
Vagebond kent iedereen en dan Querly Chin als grootmoeder...
Een stam met pure kwaliteit!
De Flor is misschien wel een tikkeltje moderner, dat wel.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:37

Beetje offtopic, is Jenson nog beschikbaar bij stoeterij de Muze? Staat op hun site niet in de lijst van beschikbare Hengsten. Of beter de Moerhoeve contacteren?

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Hengst voor Nonstop x Voltaire merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 11:28

Jenson is beschikbaar bij de roshoeve. Ik ga er straks naartoe. We hebben thuis nog lang nagedacht maar het wordt dus Jenson.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:31

Lightninggg schreef:
Jenson is beschikbaar bij de roshoeve. Ik ga er straks naartoe. We hebben thuis nog lang nagedacht maar het wordt dus Jenson.


THX! Ik ga kijken.

Holstman
Berichten: 143
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:09

Goede keuze!

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 10:42

Net Erika gescand en in april 2017 mogen we deze combi verwachten

Afbeelding

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:48

Proficiat....goede keus.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:58

Wat super leuk om een zus van mijn paard tegen tekomen mijn paard is ook van nonstop.