Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diegomexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-11

Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 14:28

Na alle veulen topics begint het ook hier te kriebelen om eventueel te gaan fokken.
Van mijn eigen merrie zou ik graag een veulentje willen, echter ben ik een leek op het gebied van fokkerij en zou ik graag jullie meningen horen.
Het gaat om een 13 jarige merrie die ingeschreven staat bij het Mecklenburger stamboek.

Oude standfoto:
Afbeelding


Afbeelding

Haar bouw is vrij zwaar en tevens is ze lichtelijk neerwaarts gebouwd. Ik zou daarom graag een wat opwaartse bouw terug willen zien in het veulen, eventueel een langer voorbeen?
Qua karakter niet te heet en te ril.

Hebben jullie advies of zeg je van dat het onverstandig is met deze merrie te fokken dan hoor ik het graag met een onderbouwing waarvan ik weer kan leren.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:36

Wat leuk mijn merrie is ook een dream of heidelberg en heeft ook pik bube in de stam.

Een vivaldi nakomeling zoals eye catcher zal naar mijn mening mooi aansluiten.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:05

Blue Hors Rockefeller!

R-bloed matcht goed met D-bloed en hengst geeft veel souplesse en front mee.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:06

Five Star geeft mooie opwaarts bewegende veulens, en dan krijg je ook een mooi front en mooi voorbeen.

diegomexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-11

Re: Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 14:52

tanjaatjuh; wat leuk dat je ook een Dream hebt! Hoe is die van jou qua bouw en karakter? Heb gekeken naar eye catcher maar daarbij wordt aangegeven dat hij goed past bij langgelijnde merries en die van mij is maar een propje..

s0173957; Kun je toelichten waarom je R-bloed zo goed vindt passen? Wel een aansprekende hengst die Rockefeller!

Elisa2; Heb Five star bekeken en ook een plaatje om te zien! Echter zit daar Jazz in, en weet niet in hoeverre dat nog naar boven zou kunnen komen maar zit niet op een rillerig dier te wachten..

Iemand trouwens verder enig idee hoe het zit met stamboek en dergelijke als ik kies voor een hengst die niet bij het Mecklenburger staat ingeschreven?

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:03

tanjaatjuhh schreef:
Wat leuk mijn merrie is ook een dream of heidelberg en heeft ook pik bube in de stam.

Een vivaldi nakomeling zoals eye catcher zal naar mijn mening mooi aansluiten.

Helemaal mee eens, miss. past Ferdinand nog beter, heel veel front, goed ontwikkeld, en luxe.

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Re: Hengst voor Dream of HeidelbergII X Pik Bube

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:40

Denk dat je mocht je met deze merrie willen fokken erg bergop moet proberen te gaan om een meer dressuurmodel te krijgen.
Beweging zo niet in te schatten, maar lijkt weinig tot dragen te komen. Zou Ferdinand dan ook niet aanraden.

Meer richting bijv. een hengst als Franklin. Geeft meer elegantie mee en beweging

diegomexx
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 15:11

Teletekst schreef:
Denk dat je mocht je met deze merrie willen fokken erg bergop moet proberen te gaan om een meer dressuurmodel te krijgen.
Beweging zo niet in te schatten, maar lijkt weinig tot dragen te komen. Zou Ferdinand dan ook niet aanraden.

Meer richting bijv. een hengst als Franklin. Geeft meer elegantie mee en beweging



Wat betreft Franklin ben ik absoluut niet fan van zijn voorbeen gebruik.. En zou je toe kunnen lichten waarom geen Ferdinand?

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:31

diegomexx schreef:
tanjaatjuh; wat leuk dat je ook een Dream hebt! Hoe is die van jou qua bouw en karakter? Heb gekeken naar eye catcher maar daarbij wordt aangegeven dat hij goed past bij langgelijnde merries en die van mij is maar een propje..

s0173957; Kun je toelichten waarom je R-bloed zo goed vindt passen? Wel een aansprekende hengst die Rockefeller!

Elisa2; Heb Five star bekeken en ook een plaatje om te zien! Echter zit daar Jazz in, en weet niet in hoeverre dat nog naar boven zou kunnen komen maar zit niet op een rillerig dier te wachten..

Iemand trouwens verder enig idee hoe het zit met stamboek en dergelijke als ik kies voor een hengst die niet bij het Mecklenburger staat ingeschreven?


Mijn merrie is gevoelig , groepsleider maar verder heel lief haha. Wel een kort model inderdaad en een vlakke schouder. Vandaar ook de keuze voor een vivaldi nakomeling. Krijg je meer voorbeen. Meer lengte een opwaartser paard. Dream boy met ferro er achter zou ook goed kunnen.

Trouwens ik ben ook enorm fan van Furst Wilhelm. Die wil ik ooit nog eens op mijn merrie gebruiken. Blijf je in het duitse stamboek en hij vererft zo mooi en lang door. Kijk ook eens naar zijn zon furst william die beweegt als een kanon.

Teletekst
Berichten: 186
Geregistreerd: 05-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:46

diegomexx schreef:
Teletekst schreef:
Denk dat je mocht je met deze merrie willen fokken erg bergop moet proberen te gaan om een meer dressuurmodel te krijgen.
Beweging zo niet in te schatten, maar lijkt weinig tot dragen te komen. Zou Ferdinand dan ook niet aanraden.

Meer richting bijv. een hengst als Franklin. Geeft meer elegantie mee en beweging



Wat betreft Franklin ben ik absoluut niet fan van zijn voorbeen gebruik.. En zou je toe kunnen lichten waarom geen Ferdinand?


Weinig / nul natuurlijke draagkracht vanuit het achterbeen.

Dreamboy dan betere keuze als je Vivaldi bloed wilt

Wat vind je mis aan het voorbeengebruik van Franklin?