Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:01

Mooie hengst en commercieel aantrekkelijk in DLD nu aangezien het Furstenball bloed erg populair is. Gaat iig zeker expresie en schwung geven.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 20:32

Ja, dat mag mijn merrie wel een beetje extra hebben. :j
Hoe vinden jullie de lengte/rek en de beenstand van Fürstenlook? Dat is voor mij dus wel een beetje een aandachtspuntje. Ik vind Fürstenlook wel absoluut de mooiste hengst die ik tot nu toe ben tegengekomen!

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:39

Wel persoonlijk vind ik Furstenball en diens zoon Follow me nog een tikkeltje beter dan Furstenlook qua beweging en souplesse. Maar die laatste is zelf niet de meest langgelijnde hengst en gaat dat denk ik ook niet mee geven. En Furstenlook heeft weer een beter front dan Furstenball.

Furstenlook zelf zit goed in elkaar qua front en langgelijndheid maar heeft wel een wat steil achterbeen.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 13:15

Hmm, dat achterbeen is dan wel een gokje.. Ik heb wel meer het "wauw"-gevoel bij Fürstenlook dan Follow Me.
Ik heb gelukkig nog de tijd om te peinzen. :P
Bedankt voor je observatie en adviezen in ieder geval, zelf vind ik dat nog moeilijk om te beoordelen.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:44

Graag gedaan..misschien is het handig om meer info te verzamelen over de nafok van Furstenlook. En ik zou je ook nog als tip willen meegeven dat Desperado toch ook wel echt een goede match zou kunnen zijn als je binnen het kwpn wilt blijven.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 14:55

Dank je! Glamourdale en Desperado staan van het kwpn op mijn lijstje en van de Duitsers valt Fürstenlook me het meeste op. Ik ga me eerst nog verder verdiepen, dat is inderdaad verstandig. En eerst nog even met mijn merrie de sport in.. :P

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:56

Apache :j

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 08:58

Want?
Die geeft toch juist poppetjes?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:42

Nee hoor, niet beslist. Garantie op de maat krijg je bij geeneen hengst, bij hem ook niet. En ja, hij geeft ook wel eens kleintjes. Maar ik heb er ook hele besten van gezien, die netjes 1.68/1.72 waren. Verder voldoet hij aardig aan je eisen pakket, hij geeft hele fijne bewegende paarden met veel front en uitstraling.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:59

Er is meer voor nodig om paard te maken anders dan hoogte.

Geen idee hoe het de grote cijfers lijkt, maar van Eyecatcher zijn er toch een paar opvallend grote nakomelingen. Als in stokmaat én postuur.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:10

Ja daar is zeker meer voor nodig, en Apache geeft dat. Vaak zijn het wat laat bloeiers, ze blijven wat langer iel. Maar bewegen kunnen ze bijna allemaal en met een goed exterieur.

Eyecatcher is ook een fijne hengst. Zijn eerste jaargang is nu net 3, ik heb daar nog niet veel volwassen paarden van gezien. Hij komt wel uit een mooie lijn, ik heb een merrie uit zijn lijntje, groot, zowel in beweging als in de maat :)

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 16:53

Ik neig zelf niet naar Apache maar het is voor mij een hele andere, interessante visie. Apache vind ik wel een aansprekend paard, maar ik twijfel zelf of hij wel aan zou sluiten. Iets om in de gaten te houden, net als Eyecatcher.
Mijn merrie is trouwens wel breed, maar gewoon kort, compact en klein.
In ieder geval bedankt, heb weer wat om overna te denken!

CdeB

Berichten: 225
Geregistreerd: 20-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:50

Ik heb zelf ook een Ustinov merrie en een Cachet L merrie , ik zou inderdaad eentje zoeken die niet zo bekropt in het lijf is wellicht kun je met een hengstenboer praten ? deze hebben natuurlijk heel veel verstand en kunnen hun eigen paarden het beste. Cachet L is natuurlijk wel een goed paard! en ik ben heel erg blij met mijn 4 jarige nakomeling van hem!

En toevallig staat Saskia van Es op Equine park waar ik ook sta met mijn paarden , ik weet niet of ze open staan voor dekkingen , ik had gedacht van wel maar als ze geen antwoord geven kun je ook niks ermee.

Maar inderdaad er zijn genoeg hengsten , de een nog beter dan de ander maar het is alleen even zoeken naar wat het beste is voor jouwn merrie

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 21:36

Wat leuk dat je ook een Ustinov hebt, ik zie ze niet zo vaak voorbij komen! Mooi paard heb je!
Een hengstenhouder vragen is inderdaad wel een goede. :j
Van Saskia en het account Elastico op Bokt heb ik helaas niets meer gehoord, dus dat houdt dan op inderdaad.
Op dit moment bestaat mijn lijstje uit Fürsten-look, Glamourdale en Desperado. Die blijf ik goed in de gaten houden de komende tijd. :D

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:07

De eigenaar van Elastico zou contact met je opnemen

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Exterieur en aanparing dressuurhengst Ustinov x Upgrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 23:16

Ik heb na begin november niets meer gehoord, mijn bericht is gelezen maar er wordt niet op gereageerd. Wij verwachten van een hengstenhouder betere communicatie (mijn bericht wel binnen een paar dagen lezen en na drie maanden nog geen antwoord terugsturen vinden wij niet onder goede communicatie vallen) en hebben gelukkig veel hengsten op ons lijstje staan. Geen hand vol maar een land vol. :D

nikkimeryem

Berichten: 3
Geregistreerd: 28-03-17
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:00

Ik heb ook een Ustinov, Genaamd Bustinov .
Hij is echt een knuffelpaardje en word nu goed getraind
:P

galgo

Berichten: 463
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:10

Wat vind je van de hengst Easy Game ? Ik heb er een paar keer mee gefokt op een wat kleine beknopte merrie van Jet Set D......erg fijn leuke goede bewegende veulens van gehad, en ook behoorlijk aan de maat. Foto in mijn profiel.

http://www.hengstenstation.com/hssystem ... ?target=32

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:10

Ik ga me eens wat verder verdiepen in Easy Game. Mooie nakomeling heb je eruit gefokt, Galgo!

Nikkimeryem: leuk dat jij ook een Ustinov hebt!
De naam komt mij bekend voor. Is het toevallig een zwarte ruin met gezichtsbeperking?

nikkimeryem

Berichten: 3
Geregistreerd: 28-03-17
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:47

Imaginaerum schreef:
Ik ga me eens wat verder verdiepen in Easy Game. Mooie nakomeling heb je eruit gefokt, Galgo!

Nikkimeryem: leuk dat jij ook een Ustinov hebt!
De naam komt mij bekend voor. Is het toevallig een zwarte ruin met gezichtsbeperking?


Nee hij is bruin met een bles .