Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beoordeel je paard op stand

 
Profiel   

Ahhhh die foto is al veel voordeliger. Punten genoemd blijven een beetje staan maar veel minder extreem.
Op deze leeftijd komt de schoft er nog meer uit en komt er ook nog meer bespiering op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 06:19 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Ahhhh die foto is al veel voordeliger. Punten genoemd blijven een beetje staan maar veel minder extreem.
Op deze leeftijd komt de schoft er nog meer uit en komt er ook nog meer bespiering op.
vraag me af of een stijle schouder negatiever is dan een schuine schouder? Ook ivm schoudervrijheid van zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 10:11 



 
Profiel   

Ik had graag wat meer lengte gezien maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Wel een sterke bovenlijn.

Mijn fokmerrie

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 11:57 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
NatasjavE schreef
Ahhhh die foto is al veel voordeliger. Punten genoemd blijven een beetje staan maar veel minder extreem.
Op deze leeftijd komt de schoft er nog meer uit en komt er ook nog meer bespiering op.
vraag me af of een stijle schouder negatiever is dan een schuine schouder? Ook ivm schoudervrijheid van zadels.


Hoe schuiner de schouder hoe meer het paard het voorbeen naar voren weg kan zetten.

Het is niet perse negatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 12:23 



 
Profiel   

Eilinora schreef
Ik had graag wat meer lengte gezien maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Wel een sterke bovenlijn.

Mijn fokmerrie

[ [url=m/HvgtgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken niet veel van welshjes maar heb even de rasstandaart erbij genomen.
Vind haar erg mooi.
Ik kan op het eerste zicht niks verkeerd opmerken.
Ben benieuwd heeft ze premies behaald?

@natasjavE: bedankt zo wordt ik weer wat wijzer. Ik vond in vergelijking met een ander paardje zijn schouder als redelijk recht. Máár hij toont wel een goede uitgestrekte draf als hij wil. Met goede begeleiding in training zal hij dit zeker ook kunnen tonen onder het zadel. :)
Maar dat is pas voor 2018 dat ik ermee begin. Dan is hij bijna 4.

Is het nadeliger voor dressuur? Hoewel ik me de eerste jaren op dressuur wil richten en zodra hij sterker is op jumping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:15 



 
Profiel   

Eilinora schreef
Ik had graag wat meer lengte gezien maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Wel een sterke bovenlijn.

Mijn fokmerrie

[ [url=m/HvgtgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is wel netjes eerst even twee anderen te beoordelen. Dit was eerder ook afgesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:23 



 
Profiel   

Hmmm ik had er 1 beoordeeld,niet twee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:38 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Eilinora schreef
Ik had graag wat meer lengte gezien maar dat is denk ik een kwestie van smaak.
Wel een sterke bovenlijn.

Mijn fokmerrie

[ [url=m/HvgtgJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ken niet veel van welshjes maar heb even de rasstandaart erbij genomen.
Vind haar erg mooi.
Ik kan op het eerste zicht niks verkeerd opmerken.
Ben benieuwd heeft ze premies behaald?


Twee x een 1ste premie en voorlopig keur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:39 



 
Profiel   

@Art_Ificious:
Ik vind je paard mooi in verhouding, staat hoog op de benen, ik vind hem wel iets kort in de hals en komt wat hoog uit de borst, hij heeft een beetje een rechthoeksmodel. Denk dat wat bespiering in de hals hem mooi maakt, leuk dier.

@Eilinora:
Ik vind haar een mooie bovenlijn hebben, grove schouder en mooie halsaanzet, verder vind in deze foto een beetje lastig beoordelen

(Ik heb ook geen/weinig verstand van bouw, dus ik zeg gewoon wat me opvalt :P )

Dit is die van mij:
Merrie van 21 jaar, recreatief/dressuurmatig gereden en grondwerk. (In het verleden vooral gebruikt als recreatieve racepony)
ze is 1.43m hoog. Volgens mij is het een kruising tussen een Welsh en een New-Forest.

Op de foto is ze wat schraal, ondanks een goed rantsoen en bijna onbeperkt ruwvoer. Hiervoor heb ik een dierenarts erbij gehad en er is cushing vastgesteld, ze staat daar nu voor op de medicatie. Dus ik hoop dat ze snel opknapt!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 11:12 



 
Profiel   

Dank je voor je beoordeling van mijn Limoncello.
Hij is echter nog jong (3 en half) en die spieren zullen er na verloop van tijd wel opkomen. :)

Leuke merrie.
Op de foto lijkt ze onderstandig te staan met alle benen. Is niet de juiste standfoto zeg maar.

Hopelijk knapt ze op met de medicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 11:26 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Dank je voor je beoordeling van mijn Limoncello.
Hij is echter nog jong (3 en half) en die spieren zullen er na verloop van tijd wel opkomen. :)

Leuke merrie.
Op de foto lijkt ze onderstandig te staan met alle benen. Is niet de juiste standfoto zeg maar.

Hopelijk knapt ze op met de medicatie.


Zo is de ook een beetje gebouwd (in ieder geval op de voorhand) ben ik bang..

Misschien is deze iets beter :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 13:54 



 
Profiel   

Purple die is inderdaad op de voorhand gebouwd, ik vind haar op de eerste foto ook een erg zwakke achterhand hebben en hopelijk knapt de schraalheid wat op nu ze medicatie krijgt.

Dit is dezelfde shetlander weer, alleen nu geschoren en vers in het zweet gewerkt en hij wilde niet echt netjes gaan staan. Maar hij is echt ongelooflijk verbeterd in bespiering .
[ img ]

En een beetje van boven genomen(minder op stand ook):
[ img ]

Eilinora ik vind haar erg mooi gebouwd voor een Welsh, mooi fijn neusje ook. Wel wat rond geribt, maar erg net in bespiering ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 16:49 



 
Profiel   

purple schreef
Art_Ificious schreef
Dank je voor je beoordeling van mijn Limoncello.
Hij is echter nog jong (3 en half) en die spieren zullen er na verloop van tijd wel opkomen. :)

Leuke merrie.
Op de foto lijkt ze onderstandig te staan met alle benen. Is niet de juiste standfoto zeg maar.

Hopelijk knapt ze op met de medicatie.


Zo is de ook een beetje gebouwd (in ieder geval op de voorhand) ben ik bang..

Misschien is deze iets beter :+
[ Afbeelding ]


Ik vind haar niet onderstandig. Eerder iets boegig. Bij onderstandig staat het voorbeen echt terug.
Zwakke achterhand kan je hier niet op beoordelen. Dat zie je alleen in beweging.

Rug lijkt iets gezonken. Kan door de schraalheid komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-17 16:52 



 
Profiel   

Fenna: lijkt voor wat onverstandig. Strakke rug. Iets sabelbenig achter.
Oogt meer naar vierkant model.

Purple: ( beoordeel op je laatst geposte foto)
Redelijk stijle schouder. Iets verzonken rug. Lijkt wat op de voorhand gebouwd. Neigt meer naar rechthoek model.

Heb het lang niet meer gedaan. :=

Mijn merrie. Standfoto van beide kanten.

April/mei
[ img ]

September
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 17:32 



 
Profiel   

Mooi dier Jodie :) Ik doe ook een een poging :)

Ik kan niet zo veel minpuntjes vinden. Ik vind alleen de achterbenen wat steil.
En op de onderste foto staan haar voorbenen een beetje te veel onder haar lichaam, maar dat is denk ik de manier waarop ze staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 17:41 



 
Profiel   

Achterbenen staan achter de massa en wat stijl vroupe wat hellend. Halsaanzet wat diep en zwaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 22:28 



 
Profiel   

Ik ga ook een poging wagen, en doe iedereen op de laatste pagina. :P

Eilinora: Hele mooie bovenlijn! Zou nog nét wat meer spiertjes op de hals mogen hebben. Maar wel een hele mooie pony, wordt er zo verliefd op <3

Purple: Paard lijkt onderstandig te staan, kan ook aan het plaatje liggen. :P Zoals eerder verteld iets verzonken rug, maar dat vind ik wel mogen op zo'n leeftijd :) Maar een hele leuke merrie! <3 (p.s. je hebt die manen goed recht geknipt! haha :P )

Fennadev: Aaawh, wat een leukerd! <3 Lijkt vierkantmodel, idd mooi in bespiering!

Jodi93: Nog zo'n leukerd. :P Is ook echt verbeterd van april/mei naar september! De bespiering is verberterd. Rechthoekmodel. Ik heb er eigenlijk ook niet zoveel op aan te merken! Erg leuk paardje heb je!

Oooh, en nu komt de mijne :P

Ik durf er bijna niks te zeggen, naja; een hoge schoft en steile achterbenen. :P
Dit is mijn 23 jarige merrie. Springgefokt. Maar nu vooral dressuurmatig gereden.

Juni/juli?

[ img ]

September

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-17 22:58 



 
Profiel   

Ik ben toch wel benieuwd wat jullie van roos vinden.
Ik heb niet heel veel verstand van dus wil geen verkeerde suggesties doen voor andere :o
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 22:04 



 
Profiel   

Zware hoofd/half verbinding, diepe halsaanzet, kort voorbeen, achterbeen staat wat achter de massa, rug wat gezonken

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 23:09 



 
Profiel   

Immanuela29
mooi bewaard gebleven paard. Jammer dat op deze foto s niets over beenwerk gezegd kan worden.
Bovenlijn ziet er nog goed uit. Jammer van knikje in hals boven de schoft.

Jodi93
paard in goede conditie. Op foto 2 lijkt hals wat diep uit de borst te komen. De kleur lijkt daar ook wat te oranje maar kan de foto zijn. Achterbeen heeft wat weinig hoek in de sprong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 06:29 



 
Profiel   

Ik kan helaas niet veel zeggen over de paardjes hier voor omdat ik niet veel kennis over een juiste bouw bij paarden heb.
Toch ben ik heel benieuwd wat jullie zien aan de bouw van mijn paard. Het is een kruising uit Spanje.
Hij is nog jong, op de foto's net 6

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 10:15 



 
Profiel   

Naomivl en femkeVH, waarom wel wat van een ander vragen maar zelf geen moeite doen. Kijk naar de dieren en probeer te ontdekken wat er misschien niet klopt. Desnoods is vragende zin en kijk naar wat je wel heel mooi vind. Desnoods Google je ernaast. Juist door een poging te doen.kun je ook weer leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:40 



 
Profiel   

Ik heb ook niet voor niets in de OP gezet eerst anderen beoordelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:48 



 
Profiel   

FemkeVH schreef
Ik kan helaas niet veel zeggen over de paardjes hier voor omdat ik niet veel kennis over een juiste bouw bij paarden heb.
Toch ben ik heel benieuwd wat jullie zien aan de bouw van mijn paard. Het is een kruising uit Spanje.
Hij is nog jong, op de foto's net 6

[ [url=m/M2ENLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/htaKPa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij deze dan toch mijn poging :j

Naomivl: Jouw paard lijkt mij na verhouding een wat korte nek en voorbenen te hebben. Voorbenen zijn naar mij idee ook wat kort.

immanuela2: Op jouw eerste foto lijken de de achterbenen van jouw paard achter de massa te staan, de tweede foto kan ik daarin niet goed beoordelen. Wel vind ik het op allebei de foto's ogen alsof haar voorbenen in zn geheel wat naar voren staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 07:47 



 
Profiel   

Super dat je toch een poging doet!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 08:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 16 [ 383 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen