Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Stermerrie Uromast x Waterman

 
Profiel   

Je kunt zo haast al voorspellen wat een knap veulen daar uit gaat komen.
Gefeliciteerd!! Nu kan het lange wachten beginnen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 23:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :D !!! Dat gaat een knappe worden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 23:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd.
Zag van de week in het DBT al een prachtig wilson veulen voorbij komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 12:08 



 
Profiel   

juval schreef
Gefeliciteerd.
Zag van de week in het DBT al een prachtig wilson veulen voorbij komen.


ja ze zijn echt prachtig... Nu moet ik nog 11 maanden wachten whaaa...... :') :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 15:00 



 
Profiel   

Oh te gek zeg!!! Mooie combinatie hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 16:18 



 
Profiel   

Hallo lieve bokkers...

Even een update vanuit hier..
Helaas is na 2x insemineren shenzi niet drachtig gescand. We hebben wat pech gehad, vanwege droes op stal is haar weerstand verminderd. Na de 1e keer insemineren was ze mooi drachtig op 18 dagen, in de aanloop naar de 40 dagen scan heb ik niks geks aan haar gemerkt, en al helemaal geen hengstigheid. Totdat de dierenarts kwam voor de 40 dagen scan en slecht nieuws had... het vruchtje was weg en ze was ook niet hengstig!! |( wat baalde ik hier van, maar ik dacht het is de natuur dus op naar poging 2... 5 dagen na de scan is hij weer komen scannen en er zat een klein ei, maar geen ontsluiting in de baarmoedermond.. 3 dagen later weer scannen, weer 0 verbetering ... en opviel was dat shenz in ene dik in het haar schoot en niet lekker in haar vel zat, dus het zekere voor het onzekere laten nemen en bloed laten trekken, volgende ochtend kwam de uitslag.. shenz had lichte vorm van bloedarmoede hoogstwaarschijnlijk door de weerstandsvermindering van de droes.. dus op de redplex van audevard gezet en 2 dagen later zag ik al flinke verbetering ! inmiddels dus 8 dagen na de 40 dagen.. afgesproken om over 3 dagen weer te kijken... 11 dagen na de 40 dagen scan zat er dus een mooi ei van 4,1 ! Maar nog 0.0 ontsluiting in de baarmoedermond... toen was ik het eigenlijk wel zat en heb ik haar hengstig laten spuiten zodat we hopenlijk snel konden insemineren. 2 dagen later konden we dan eindelijk insemineren !!! We waren net op tijd, het grote ei was al langzaam aan het afbreken maar er zat nog geel lichaam... een mooier moment kon dus niet ! Dag later was het ei er dan ook mooi af!
Toen konden de zenuwslopende 18 dagen weer beginnen..

Weer merkte ik niks aan haar in de 18 dagen, en al helemaal geen hengstigheid... wat ze anders altijd overduidelijk laat blijken.

Eindelijk waren de 18 dagen om en ik had dan ook hele goede hoop dat het weer was gelukt ! Veearts voelde op en ze voelde drachtig! Dus ik maakte al een klein vreugdesprongetje.. todat hij met de scan erin ging....

Weer was er geen vrucht of ei te zien... wat baalde ik ... zo jammer..

Toen besloten het te laten en misschien volgend jaar nogmaals te proberen...

Of een knap gelders veulen te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 22:15 



 
Profiel   

Oh wat onwijs balen!!
Was zo'n gave combi! Je kan een jaar pech hebben en volgend jaar vlot drachtig, dat hoop ik voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 22:18 



 
Profiel   

GJ9 schreef
Oh wat onwijs balen!!
Was zo'n gave combi! Je kan een jaar pech hebben en volgend jaar vlot drachtig, dat hoop ik voor je.


Ja ik baal er zo van.. volgens jaar is ze alweer 13.. en nog maiden... dus daar is mijn twijfel wel hoor..

Misschien kom ik wel een leuke vos Gelders veulen tegen en schaf ik die aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 22:24 



 
Profiel   

dushishoeve schreef
GJ9 schreef
Oh wat onwijs balen!!
Was zo'n gave combi! Je kan een jaar pech hebben en volgend jaar vlot drachtig, dat hoop ik voor je.


Ja ik baal er zo van.. volgens jaar is ze alweer 13.. en nog maiden... dus daar is mijn twijfel wel hoor..

Misschien kom ik wel een leuke vos Gelders veulen tegen en schaf ik die aan..


Hier een 15 jarige maiden merrie op stal die dit jaar een mooi gelders veulen heeft gegeven. Het kan wel hoor met de juiste begeleiding

Maar het zal goedkoper zijn om er 1 aan te schaffen waarschijnlijk al met al

Hier voor 2018 2 veulens onderweg, 2 nog in afwachting, dus je mag dan altijd komen kijken hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 22:29 



 
Profiel   

Ik zou het wel durven als ze verder gezond is.
Maar komt tijd, komt raad, als je een mooi veulen tegen komt waar je hart sneller van gaat kloppen, dan weet je het ook!
Er waren dit jaar heeeeeel veel mooie veulentjes op de keuring, het trekt wel weer aan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 110 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen