Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:42

Uit Montoyo en een NRPS merrie.
1e premie en grote maat.
Gaat zijn vader wel voorbij

Rijtypische hengst maar wel sjiek met ruim gangwerk

Afbeelding

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:10

hooffie schreef:
je kan 2 kanten op.. naar de pony kant of de paardenkant.
Op zich denk ik dat het best leuk is om terug te gaan naar een pony.
Maar als je een paard erop zet, zou ik er echt een nemen met maat, zodat je wel rond die 1.65 gaat uitkomen.


Klopt, wij zouden graag naar de kleine paardenkant willen.
Mijn vriend is niet erg dol op grote paarden. Die zou het liefste een E pony willen houden.
Maar ik moet er ook op passen, vandaar gaan we voor een klein paard.
Het is echt voor eigen gebruik.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:11

Barcelano schreef:
Uit Montoyo en een NRPS merrie.
1e premie en grote maat.
Gaat zijn vader wel voorbij

Rijtypische hengst maar wel sjiek met ruim gangwerk

[ [url=m/wOkPZP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh knap!
Heb je wat meer informatie over de merrie?
Stokmaat en afstamming?
Ik wordt toch wel erg nieuwsgierig naar die combi (onze merrie x Montoyo) *\o/*

Jester_

Berichten: 12275
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:41

Waar justin dunkelbraun staat staat nog wel een leuke

Casandro jvr
Afbeelding

Afbeelding

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:32

Pasha_2011 schreef:
Barcelano schreef:
Uit Montoyo en een NRPS merrie.
1e premie en grote maat.
Gaat zijn vader wel voorbij

Rijtypische hengst maar wel sjiek met ruim gangwerk

[ [url=m/wOkPZP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh knap!
Heb je wat meer informatie over de merrie?
Stokmaat en afstamming?
Ik wordt toch wel erg nieuwsgierig naar die combi (onze merrie x Montoyo) *\o/*


Ik zal daar even achteraan gaan

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:21

Rockefeller x nooitgedacht
Merrie was ster

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:30

Jester_ schreef:
Waar justin dunkelbraun staat staat nog wel een leuke

Casandro jvr


Uiteraard is het fijn als mensen elkaar tips geven en op de hoogte stellen van het bestaan van supergave hengsten bij mensen die niet op bokt zitten.

Ik zelf ben ook grote fan van hengsten Justin Dunkelbraun JVR en Casandro JVR.

Maar misschien wil Jester in het vervolg de rechten van zowel paardeneigenaresse als fotografe in acht nemen en geen foto's van facebook jatten?

Je kan gewoon de naam van paard en eigenaresse vermelden en zoals eerder verwezen werd naar facebook pagina van eigenaresse, zodat de topicstarter daar contact kan opnemen en info en foto's kan opvragen.

respect aub copyright op content en andermans bezit.

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:37

Het is een positief bericht waar ook nog reclame wordt gemaakt. Er staat dat het paard op stal staat bij de eerder vernoemde en op de foto's staat reclame tekst. Is dan het woord jatten en hier zo een bericht plaatsen niet een beetje overdreven. Via pb kun je prima in overleg gaan of jester zich bewust is van het feit dat jij het niet fijn vind dat de foto's er staan. Dan kan in overleg getemt worden en een mod zich erover buigen.

DmNqUe

Berichten: 2979
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:45

Hierbij ook een berichtje van de fotografe in kwestie van de foto's! de foto's hebben inderdaad op Facebook gestaan en in de reglementen van Facebook staat dat alles wat op Facebook staat en geplaatst is niet meer valt onder gebruiksrecht en dergelijke. vandaar dat er ook grote logo's op staan ( voor Facebook ) omdat ze in feite niet meer in mijn eigendom zijn als ze online staan. Natuurlijk is het in sommige gevallen anders als mensen zeggen dat de gemaakte foto's door hun gemaakt zijn of er misbruik van gemaakt word , logo's weggeshopt worden en ga zo maar door maar dat gebeurt hier zeer zeker niet ;)

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:49

@ Pasha_2011

Ik reageer even op je topic omdat je zelf de hengst Justin Dunkelbraun JVR in overweging neemt. Ik fok zelf arabieren en ben maar zelden onder de indruk van een warmbloed. Maar Justin heeft mn hart veroverd! Wat een gentleman! Hij is stevig en solide gebouwd maar met een ongekende elegantie en kenners zullen zijn hoge percentage Anglo Arabisch bloed meteen terugzien in de manier waarop hij zichzelf draagt. Zijn beweging getuigd van balans en kracht, je noemt zelf een sterke rug, Justin heeft een prachtige koppeling die hem sterk genoeg maakt voor elke tak van de sport. Kijk even op JVRhorses.com voor foto's en informatie. Uit eigen ervaring en ontmoeting met Justin kan ik je verklappen dat hij een droomkarakter heeft. Zelden heb ik zo'n vriendelijke en mensgerichte hengst ontmoet.

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:54

DmNqUe schreef:
Hierbij ook een berichtje van de fotografe in kwestie van de foto's! de foto's hebben inderdaad op Facebook gestaan en in de reglementen van Facebook staat dat alles wat op Facebook staat en geplaatst is niet meer valt onder gebruiksrecht en dergelijke. vandaar dat er ook grote logo's op staan ( voor Facebook ) omdat ze in feite niet meer in mijn eigendom zijn als ze online staan. Natuurlijk is het in sommige gevallen anders als mensen zeggen dat de gemaakte foto's door hun gemaakt zijn of er misbruik van gemaakt word , logo's weggeshopt worden en ga zo maar door maar dat gebeurt hier zeer zeker niet ;)


Fijn dat je er zo goed mee omgaat! Toch liggen de rechten vaak wel iets verder hoor ;) ik mag ook niet zomaar een foto die jij op facebook plaatst gebruiken voor een artikel in een tijdschrift. dat is diefstal en kan in een rechtzaak flink verkeerd aflopen voor degene die het zonder toestemming deelt.

Daarnaast is er nog de casus van de paardeneigenaar. Het onderwerp van de foto blijft bezit van iemand. Ik fotografeer toch ook niet jouw kind en ga dit lekker overal delen? Zelfde probleem. Toestemming vragen is zo makkelijk. Menig hengstenhouder zal je geen toestemming geven om met je telefoon fotos te maken tijdens een bezoekje omdat men gewoon niet wil dat er zomaar overal fotos opduiken. Zelfde geld voor fotos die ze zelf publiceren. Wil je ze delen? een berichtje om toestemming en meestal zullen ze je zeggen is goed maar vermeld even naam eigenaar, naam stoeterij en website.

maar tegenwoordig doet iedereen maar gewoon raak. en hoe makkelijk jij er tegen aan kijkt, zo vervelend zullen anderen het vinden. respect is en blijft een dingetje.

DmNqUe

Berichten: 2979
Geregistreerd: 12-06-06
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:59

AlSafy schreef:
DmNqUe schreef:
Hierbij ook een berichtje van de fotografe in kwestie van de foto's! de foto's hebben inderdaad op Facebook gestaan en in de reglementen van Facebook staat dat alles wat op Facebook staat en geplaatst is niet meer valt onder gebruiksrecht en dergelijke. vandaar dat er ook grote logo's op staan ( voor Facebook ) omdat ze in feite niet meer in mijn eigendom zijn als ze online staan. Natuurlijk is het in sommige gevallen anders als mensen zeggen dat de gemaakte foto's door hun gemaakt zijn of er misbruik van gemaakt word , logo's weggeshopt worden en ga zo maar door maar dat gebeurt hier zeer zeker niet ;)


Fijn dat je er zo goed mee omgaat! Toch liggen de rechten vaak wel iets verder hoor ;) ik mag ook niet zomaar een foto die jij op facebook plaatst gebruiken voor een artikel in een tijdschrift. dat is diefstal en kan in een rechtzaak flink verkeerd aflopen voor degene die het zonder toestemming deelt.

Daarnaast is er nog de casus van de paardeneigenaar. Het onderwerp van de foto blijft bezit van iemand. Ik fotografeer toch ook niet jouw kind en ga dit lekker overal delen? Zelfde probleem. Toestemming vragen is zo makkelijk. Menig hengstenhouder zal je geen toestemming geven om met je telefoon fotos te maken tijdens een bezoekje omdat men gewoon niet wil dat er zomaar overal fotos opduiken. Zelfde geld voor fotos die ze zelf publiceren. Wil je ze delen? een berichtje om toestemming en meestal zullen ze je zeggen is goed maar vermeld even naam eigenaar, naam stoeterij en website.

maar tegenwoordig doet iedereen maar gewoon raak. en hoe makkelijk jij er tegen aan kijkt, zo vervelend zullen anderen het vinden. respect is en blijft een dingetje.


ja is ook zo maar het staat in de voorwaarden van Facebook , zodra je het online plaats ga je er akkoord mee dat de rechten niet meer bij jouw liggen! vandaar ook de vele logo's! Indien gebruik van foto's voor tijdschriften en dergelijke ( commercieel gebruik ) dan ligt het anders maar dat is hier niet van toepassing.

lailapri

Berichten: 22131
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:01

Maar dat kan toch prima via pb?

Jester_

Berichten: 12275
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:06

Ho jongens :D ik heb nooit bedoeld een rel te schoppen :')

Ik raad met alle goeie bedoelingen een hengst aan, zal nooit!! fotos plaatsen zonder logo. Ik heb zelf een shoot gehad van dominique, ken de regels en als ik de eigenaresse redelijk kan peilen vind ze het echt geen probleem als er reclame gemaakt wordt voor haar hengsten!'

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 20:41

Hallo allemaal, laten we weer even on-topic blijven.
Ik begrijp de goedbedoelde reactie helemaal hoor over het plaatsen van foto's e.d. Gelukkig is het geen enkel probleem volgens de fotografe!

AlSafy, dankje voor je reactie! Dit doet mij ook weer erg goed!
Het hoge percentage Anglo Arabische bloed spreekt ons inderdaad zeer goed aan!

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 20:42

Jester_ schreef:
Waar justin dunkelbraun staat staat nog wel een leuke

Casandro jvr


Dat is inderdaad ook een hele leuke om even wat meer over in te lezen en te speuren

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:45

AlSafy schreef:
Jester_ schreef:
Waar justin dunkelbraun staat staat nog wel een leuke

Casandro jvr


Uiteraard is het fijn als mensen elkaar tips geven en op de hoogte stellen van het bestaan van supergave hengsten bij mensen die niet op bokt zitten.

Ik zelf ben ook grote fan van hengsten Justin Dunkelbraun JVR en Casandro JVR.

Maar misschien wil Jester in het vervolg de rechten van zowel paardeneigenaresse als fotografe in acht nemen en geen foto's van facebook jatten?

Je kan gewoon de naam van paard en eigenaresse vermelden en zoals eerder verwezen werd naar facebook pagina van eigenaresse, zodat de topicstarter daar contact kan opnemen en info en foto's kan opvragen.

respect aub copyright op content en andermans bezit.

Azijnpisser ben jij zeg....en je spreekt niet eens uit naam van de fotografe. Wil je daar voortaan eerst informeren voordat je hier gaat roeptoeteren?

Zowel de hengst als de fotografe worden hier echt niet tekort gedaan.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 20:53

Cassandro valt voor mij wel af. Hoewel ik het best een mooie hengst vind, heb ik niet het gevoel dat dit de voor ons meest optimale combinatie is.
Ik denk dat bijvoorbeeld Justin Dunkelbraun JVR beter bij onze merrie en het gewenste resultaat past.
Maar echt, nooit verwacht dat ik dit zo moeilijk zou vinden. Teveel keuze :')

Kabayo

Berichten: 14049
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:56

Justin dunkelbraun!!! Vind die zo super gaaf <3

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:11

AlSafy schreef:
@ Pasha_2011

Ik reageer even op je topic omdat je zelf de hengst Justin Dunkelbraun JVR in overweging neemt. Ik fok zelf arabieren en ben maar zelden onder de indruk van een warmbloed. Maar Justin heeft mn hart veroverd! Wat een gentleman! Hij is stevig en solide gebouwd maar met een ongekende elegantie en kenners zullen zijn hoge percentage Anglo Arabisch bloed meteen terugzien in de manier waarop hij zichzelf draagt. Zijn beweging getuigd van balans en kracht, je noemt zelf een sterke rug, Justin heeft een prachtige koppeling die hem sterk genoeg maakt voor elke tak van de sport. Kijk even op JVRhorses.com voor foto's en informatie. Uit eigen ervaring en ontmoeting met Justin kan ik je verklappen dat hij een droomkarakter heeft. Zelden heb ik zo'n vriendelijke en mensgerichte hengst ontmoet.


Misschien zit ik naar de verkeerde pedigree te kijken, maar ik zie er geen Anglo-Arabisch bloed in?

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:13

Himyar schreef:
Misschien zit ik naar de verkeerde pedigree te kijken, maar ik zie er geen Anglo-Arabisch bloed in?


op welk pedigree kijk je?
Hij is met een whopping 43% Anglo Arab bloed een goedgekeurde dekhengst bij het AES.
Europese Anglo Arabieren stamboek ;) Pedigree kan je bekijken op JVRhorses.com

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:29

AlSafy schreef:
Himyar schreef:
Misschien zit ik naar de verkeerde pedigree te kijken, maar ik zie er geen Anglo-Arabisch bloed in?


op welk pedigree kijk je?
Hij is met een whopping 43% Anglo Arab bloed een goedgekeurde dekhengst bij het AES.
Europese Anglo Arabieren stamboek ;) Pedigree kan je bekijken op JVRhorses.com

Er zit maar 1% arabisch bloed in.

AES staat voor Anglo European Studbook dat is iets anders dan een Anglo Arabisch Stamboek :(:)

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:56

janderegelaa schreef:
Er zit maar 1% arabisch bloed in.

AES staat voor Anglo European Studbook dat is iets anders dan een Anglo Arabisch Stamboek :(:)


Ik hoop dat je snapt dat percentage Arabisch bloed en percentage Anglo Arab bloed twee verschillende dingen zijn?

en dat je wellicht ook weet dat Anglo in de UK staat voor Anglo Arab?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:07

AlSafy schreef:
janderegelaa schreef:
Er zit maar 1% arabisch bloed in.

AES staat voor Anglo European Studbook dat is iets anders dan een Anglo Arabisch Stamboek :(:)


Ik hoop dat je snapt dat percentage Arabisch bloed en percentage Anglo Arab bloed twee verschillende dingen zijn?

en dat je wellicht ook weet dat Anglo in de UK staat voor Anglo Arab?


Anglo in de context van Anglo European Studbook (A.E.S.) betekend hier wel 'Engels' en is geen referentie naar Anglo Arab.

In UK is 'Anglo' wel een referentie (in volks mond) naar het ras 'Anglo-Arabian' en refereert naar het engelsvolbloed gedeelte/percentage.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:08

Misschien een idee om verder de discussie tussen jullie tweetjes via PB uit te vechten zodat deze topic relevant blijft voor de TS?