Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:29

Peterina schreef:
Misschien een idee om verder de discussie tussen jullie tweetjes via PB uit te vechten zodat deze topic relevant blijft voor de TS?

Ik hoef geen discussie. Jij hebt al uitgelegd hoe ze het AES moet interpreteren. Waarvoor dank.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:03

Pasha_2011 schreef:
Bedankt voor de reacties en pb'tjes!
Ik heb me in tussen even wat meer verdiept in wat we precies willen. Hoewel we dol zijn op de volbloed Arabieren en het liefste een hoog Arabisch bloed percentage hebben, zien we daar toch van af om met een volbloed Arabier te fokken.
Waarom? We willen toch meer body zodat het plaatje beter bij mij past als ik er op zou rijden.

Hengsten die nog steeds onze interesse wekken:
- Corleone
- Sambezi
- Travolta's Nieuwmoed
- Justin Dunkelbraun JVR

Over Ashwin van de Fryochaborg ga ik even wat meer informatie opzoeken, bedankt!


Ik heb een filmpje van Ashwin, tijdens de hengstenshow van Post.
Als je daar belang bij hebt stuur je maar een pb :)
Ashwin is gefokt door mijn vader.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:25

Van het rijtje van 4 van hierboven, verwacht ik dat Travolta's Nieuwmoed de meeste 'body' gaat geven gezien zijn eigen conformatie. Daarnaast is het gewoon een goede hengst die ook echt presteert in de sport.

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 14:14

Travolta's Nieuwmoed staat nu inderdaad bovenaan in ons lijstje. We hebben eerder een nakomeling van hem op stal gehad uit een Gomel ox D-pony merrie. Het is dat die te klein bleef (merrie fokte klein), maar anders was dat DE opvolger geworden voor onze merrie.

Op ons lijstje blijven nog wel staan: 2. Justin Dunkelbraun JVR 3. Sambezi 4. Montoyo

Door omstandigheden is het er verder een beetje bijgebleven wat betreft knopen doorhakken. Dus hopelijk kunnen we er snel samen uitkomen.

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:58

En al een beslissing gemaakt?

chery

Berichten: 1842
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:43

Ik ben niet vaak op bokt, maar wilde deze foto's toch toevoegen...
Bright's Hero SB:

Afbeelding

Afbeelding

Veulenkampioen van hero, Tolbert 2016;

Afbeelding

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:01

Bright's Hero SB is een fijne hengst met een supermooi model, is voortgekomen uit hele mooie genen en lijkt dit zeker ook door te geven aan zijn kinderen. Prachtige hengst! Zeker een overweging waard :j

Pasha_2011

Berichten: 1011
Geregistreerd: 09-12-14

Re: Hengst gezocht voor ster NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 13:09

Dankjewel!

Wij hebben besloten om volgend jaar pas te dekken. Dit past beter in het plaatje zodat we dan meer tijd voor de merrie hebben en daarna ook voor het veulen.
De handige bijkomstigheid is dat we dan nog een jaartje extra hebben om ons goed te kunnen verdiepen in de hengsten.
We gaan ook naar o.a. de NRPS keuringen en hengsten ontmoeten.
We hebben laatste een hengst ontmoet die altijd enorm positief in het nieuws is en prachtig op de foto's staat, maar in werkelijkheid een absolute NO GO. Qua karakter en bouw.

Dus... tips blijven welkom natuurlijk! De "haast" is er niet.