Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[H] nrps e pony v. Djamai du bois

 
Profiel   

Ik heb al een lijstje maar een andere tip blijft welkom.

Merrie is helaas de d maat net ontgroeid dus zou graag terug een d of richting paard fokken.
Ze heeft nu haar eerste veulen aan de voet van cassanova du bois en ik ben heel tevreden over het veulen. Een kennis zei meteen dat ik weer voor dezelfde hengst moest gaan.

Lijstje hengsten:
Peru' s yismerai een appaloosa paard hengst vanwege goede bouw en gangen met dan ook nog stippen

goldstar du bois, geeft hele fijne karakters en veulens kunnen goed bewegen. Interessante bloedlijn voor mij. Hij is ook niet al te groot en vind hem mooi aansluiten wat betreft bouw. (Verbeterd de merrie op hals schouder en bekken als ik dat zo zie, en heeft wat meer knie actie in beweging).

Cassanova du bois net als het veulen wat er nu bij loopt.

Foto merrie:

[ img ]

Foto yismerai:

[ img ]

Foto goldstar:

[ img ]

Foto cassanova:

[ img ]

Afstamming merrie:
http://www.allbreedpedigree.com/dewis+danika

Veulen van dit jaar:

[ img ]


Ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen. Crème kleur is van mij niet van belang echter stippen zou ik wel leuk vinden als appaloosa fokker.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-17 16:44 



 
Profiel   

Is First Class niet interessant?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-17 17:53 



 
Profiel   

Die vond ik tweede interessant. Maar yismerai had ik zelf meer zoiets bij van ja die past wel mooi. Daarbij wil ik eigenlijk niet meer naar nas keuringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-17 18:18 



 
Profiel   

Ik zou voor dezelfde en dus kans op homozygoot dun gaan, misschien is je veulen van dit jaar dit al wel? :) lijkt mij toch nog vrij uitzonderlijk bij dit ras he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-17 21:03 



 
Profiel   

Ja dat is zo. Ik vind dun prachtig. Zit nog in twijfel of ik dna zal doen bij dit veulen. Maar goed hij is net een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-17 21:11 



 
Profiel   

Ja idd , lijkt mij toch de moeite op een dun-test te doen bij hem. Moest hij DD blijken is dat toch vrij uniek denk ik he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-17 13:13 



 
Profiel   

Zou best kunnen. Er is al interesse voor hem om de sport mee in te gaan. Hoofddoel voor hun is niet om mee te dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-17 16:47 



 
Profiel   

Als ik je nakomeling nu zie en de standfoto van de vader...vergelijk met de merrie, denk ik dat je eigenlijk echt precies de goede hengst hebt gebruikt om te verbeteren.
Op de foto lijkt de merrie wat lang en recht in de rug , maar in verhouding hiervan weer wat kort in de hals en in het kruis.
Als je de standfoto van Casanova du Bois ziet, zie je dat hij juist veel royaler in de hals en kruis is.
Beweging van het veulen is ook heel mooi los door het lichaam, voor wat je voor nu kunt zeggen van zo'n jong veulen

Als je toch wat anders wilt zou je bijvoorbeeld De Bekelaar’s Romero kunnen proberen. Ook deze hengst is royaal in de hals en heeft daarnaast ook een heel mooi hoofdje erop met veel uitstraling

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:29 



 
Profiel   

Voor mij is karakter heel belangrijk dus ik zou de hengst dan zeker eerst willen opzoeken in het echt. Maar voor nu ga ik eens speuren op het internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:36 



 
Profiel   

Zelf zou ik iets meer body willen bij deze merrie. Iets meer opwaarts gebouwd en zeker de hals en haar kruis kunnen wel verbetering krijgen van de hengst.
Call me Mr Handsome vind ik wel bij haar passen. Dan blijf je in de ponymaat. Ook nog een valkje, want je houd van kleurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 12:56 



 
Profiel   

Romeo is gecastreerd las ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 13:58 



 
Profiel   

Ik vind Veenstras grapjas een hele goede match. Hele ruime bewegingen en een heel mooi front. Hij is 1.46
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 14:15 



 
Profiel   

Pasha_2011 schreef
Zelf zou ik iets meer body willen bij deze merrie. Iets meer opwaarts gebouwd en zeker de hals en haar kruis kunnen wel verbetering krijgen van de hengst.
Call me Mr Handsome vind ik wel bij haar passen. Dan blijf je in de ponymaat. Ook nog een valkje, want je houd van kleurtjes.

Achter call me mr handsome zit veel paard. En hij is al 148. Lijkt mij beetje risicovol qua grootte later,
Als je een D wilt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 14:16 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik vind Veenstras grapjas een hele goede match. Hele ruime bewegingen en een heel mooi front. Hij is 1.46
[ [url=m/URb4SV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die kan goed op de rug verbeteren ja! :j Erg leuk dier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-17 23:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen