Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

welke KWPN hengst voor mijn merrie?

 
Profiel   

Omdat je paard een mengelmoesje is is fokken met haar ook heel onzeker. Je weet niet de kwaliteiten en minpunten van haar voorouders. Ik zou het zelf niet doen en op zoek gaan naar het paard wat ik graag wil. Maar als je het dolgraag wilt en de mogelijkheid hebt om met weinig kosten een paard op te fokken en te houden dan is het misschien wel leuk om een veulen uit je eigen paard te houden. Maar anders kun je je beter een mooi fijn jong paard uitzoeken. Dan weet je beter wat je krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-17 21:46 



 
Profiel   

TS: heeft zelf PRE's dus als ze met een PRE dekt dan heeft ze iig niet de kosten van het dekgeld en als ze natuurlijk laat dekken dan scheelt dat ook weer kosten in inseminatie. Alleen het scannen zou dan met behulp van de dierenarts moeten. Al kun je zelfs dat gokken ;) maar TS, ik zou zelf ook niet de gok maken met dik dekgeld een KWPN-er erop zetten.

Zelf denk ik dat je merrie een kruising tussen KWPN en een fries. Misschien zelfs een ongelukje zoals ik deze kruisingen wel vaker zie waarbij een hormoonbommetje van een warmbloed twenter door / over / onder een hek door is gegaan en samen met een Friese merrie een privé feestje heeft gehad. Maarrrrrr. zeker weten doe ik het niet en een DNA test zal uitsluitsel moeten geven.

Ik ben wel benieuwd hoe de 3 heren eruit zien die je hebt staan waar dan een keuze uit gemaakt zou kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:25 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
TS: heeft zelf PRE's dus als ze met een PRE dekt dan heeft ze iig niet de kosten van het dekgeld en als ze natuurlijk laat dekken dan scheelt dat ook weer kosten in inseminatie. Alleen het scannen zou dan met behulp van de dierenarts moeten. Al kun je zelfs dat gokken ;) maar TS, ik zou zelf ook niet de gok maken met dik dekgeld een KWPN-er erop zetten.

Zelf denk ik dat je merrie een kruising tussen KWPN en een fries. Misschien zelfs een ongelukje zoals ik deze kruisingen wel vaker zie waarbij een hormoonbommetje van een warmbloed twenter door / over / onder een hek door is gegaan en samen met een Friese merrie een privé feestje heeft gehad. Maarrrrrr. zeker weten doe ik het niet en een DNA test zal uitsluitsel moeten geven.

Ik ben wel benieuwd hoe de 3 heren eruit zien die je hebt staan waar dan een keuze uit gemaakt zou kunnen worden.


Volgens mij bedoelt TS dat ze al 3 PRE's op haar lijstje heeft :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:32 



 
Profiel   

Aha bericht verkeerd geïnterpreteerd :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:40 



 
Profiel   

Ik moest even zoeken, maar heb haar gevonden! Ontmoet Moonlight Delilah, een fries x kwpn. Ze doet me erg denken aan jouw merrie! Zeker ook hoe je haar beschrijft e.d. Ik denk dat ik in jouw geval, zeker met zo'n type merrie voor een KWPN hengst zou gaan

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen