Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur hengst

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar een up and coming dressuur hengst.
Het meest belangrijke voordat iemand iets aanraad, de eigenaar/stud houder moet sperma naar de andere kant van de wereld willen sturen (natuurlijk mijn kosten), Australie.
Ik zit al een aardig tijdje hier in Australie, en hou niet echt meer bij wie doet wat en waar en wat er rondloop.
Maar ik ben dus opzoek naar een goede kwaliteit lijnen, met goed achterbeen gebruik, een ruime stap, goed schouder gebruik in de draf/gallop en natuurlijk een goed karakter.
De merrie is een fijnere engels volbloed van rond de 1.65m.
Laat maar horen wat er in de aanbieding is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 14:27 



 
Profiel   

http://www.bvhh.nl/index.php/hengstenlijst-2017

Succes. Wat "up&coming" in de sport is, vragen velen zich af. Wie het weet, mag het zeggen :=
Ga je puur voor commercieel, dan is het de verrichtingstopper van dit voorjaar (ongeacht het jaar, geldt voor ieder jaar).

Uit fijnere Engels volbloed merries van rond de 1.65m. is het buitengewoon lastig dressuurpaarden fokken. De meesten zijn te horizontaal van bouw en schieten in beweging te kort. Misschien heb jij de uitzondering, dat zou kunnen.

De meeste grote hengsthouders willen het sperma wel verschepen naar jouw land. Zie mijn link, daarin zijn ook de contactgegevens te vinden.


Laatst bijgewerkt door Dees op 06-06-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 14:58 



 
Profiel   

Geen idee of ze verzenden en of die wel beschikbaar is... maar ik moest echt gelijk denken aan Glock's Zonik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 15:01 



 
Profiel   

mavantos schreef
Geen idee of ze verzenden en of die wel beschikbaar is... maar ik moest echt gelijk denken aan Glock's Zonik!

Hij is in ieder geval niet vers beschikbaar, al valt dat waarschijnlijk sowieso af naar australie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 15:24 



 
Profiel   

vers sperma is volgens mij niet mogelijk naar Australië. Vlucht alleen al is 23u als ik mij niet vergis en dan nog het transport over land of weer een andere vlucht zal ook al een dag in beslag nemen.

Ik vrees dat dit alleen maar met diepvries kan.

Henkie anders wat? Gelders en gezien het feit dat de huidige kwpn lijnen over het ontstaan zijn uit de combie Gelders x vobloed (of omgekeerd) zou dit misschien geen slecht combi kunnen zijn. Al is dat natuurlijk zonder de merrie te zien altijd moeilijk oordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 20:02 



 
Profiel   

Staat OOseven niet in Australie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 22:30 



 
Profiel   

Net als Stedinger.
En die begint al redelijk wat GP paarden te geven, kijk er de horsetelex ranking maar op na... staat op 8 momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 07:48 



 
Profiel   

petraaken schreef
vers sperma is volgens mij niet mogelijk naar Australië. Vlucht alleen al is 23u als ik mij niet vergis en dan nog het transport over land of weer een andere vlucht zal ook al een dag in beslag nemen.

Ik vrees dat dit alleen maar met diepvries kan.

Henkie anders wat? Gelders en gezien het feit dat de huidige kwpn lijnen over het ontstaan zijn uit de combie Gelders x vobloed (of omgekeerd) zou dit misschien geen slecht combi kunnen zijn. Al is dat natuurlijk zonder de merrie te zien altijd moeilijk oordelen.


Inderdaad, toevallig gisteren nog een stuk gelezen over heterosis-effect. Groningers/Gelderse paarden kruisen met volbloeden bleek erg succesvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 19:34 



 

Staan toch een aantal (GP) hengsten in aus/nz? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 19:42 



 
Profiel   

Zal inderdaad diepvies moeten zijn. Er staan hier genoeg hengsten maar we zitten op een eiland dus die hengsten zijn al aardig wat gebruikt en ik wi graag wat nieuws toevoegen aan het bloed ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 00:34 



 
Profiel   

Dan zou ik Zonik adviseren. Commerciële hengst die op mijn merrie veel verbeterd heeft:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-17 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen