Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur hengst voor krachtige merrie

 
Profiel   

It's a pleasure is een jonge hengst en je weet totaal niet wat voor een karakter hij door gaat fokken. Dus dat is net zo'n groot risico als alle andere hengsten.

Als karakter echt het belangrijkste punt is, neem dan een hengst die bewezen fijne karakters door geeft. Denk aan hengsten als Spielberg, Vivaldi.

*edit* Vivaldi bloed zou ik niet doen bij deze merrie vanwege de rug.


Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 10-07-17 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 14:33 



 
Profiel   

Alexandro P werkt hard, maar is onder het zadel eerder lui dan loperig, ddus dat zou wel passen qua karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 14:33 



 
Profiel   

Boef2016 schreef
In de wandelgangen gaan zoveel wilde verhalen. Ergens hierboven staat dat henkie niet braaf is......die heb ik toch al vaak gezien en altijd braaf!


Op Henkie zit Adelinde altijd met een bigsmile....

Er gaan over diverse hengsten verhalen de ronde. Maar ik ga met de rest mee. Ze hebben ook een moeder en niet alles is waar. Vaak is het wat overdreven.... Ook bij de hengsten die zogenaamd altijd braaf fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 15:31 



 
Profiel   

Phoeboe schreef
Maar omdat ze onder t zadel zó heet is durven we er niet echt een risico mee te nemen. Dus een brave hengst is echt een must.

Wat je zoekt is niet zozeer braaf, wat je zoekt is minder extreem voorwaarts denkend.

Jullie merrie is al erg braaf. Alleen onder het zadel wil ze gáán. Je wilt dus een hengst die wel werkwillig is maar wat minder gó heeft. Zoals Alexandro P.

Natuurlijk moet de hengst ook bij het exterieur van de merrie passen. Zoals Alexandro P.

Verder is ie bij het KWPN goedgekeurd. Karakter is in orde, dekgeld is niet te gek.


Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zou Bokt nu zomaar een consensus hebben over welke hengst voor TS het meest geschikt is?? :o :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 16:36 



 
Profiel   

Wellicht..

Er zit ook heel veel volbloed in de moederlijn, daar komt waarschijnlijk de "GO" vandaan. Ik zou zeker voor een hengst gaan met weinig {vol}bloed daarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 16:45 



 
Profiel   

Misschien niet de best onderbouwde suggestie ik die nu doe maar ik dacht ook aan Ferro/Negro bloed: Floris BS?
Ik vind de merrie erg mooi. Jimtown bloed zie je niet zoveel maar ik ken er eentje die ook niet de makkelijkste was om te rijden maar wel braaf in de omgang.
Wellicht zou je je licht ook nog kunnen opsteken bij Nijhof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 17:06 



 
Profiel   

karijn schreef
Misschien niet de best onderbouwde suggestie ik die nu doe maar ik dacht ook aan Ferro/Negro bloed: Floris BS?
Ik vind de merrie erg mooi. Jimtown bloed zie je niet zoveel maar ik ken er eentje die ook niet de makkelijkste was om te rijden maar wel braaf in de omgang.
Wellicht zou je je licht ook nog kunnen opsteken bij Nijhof?

Wat ik wel weet is dat mijn marlon x negro erg braaf is, fijn achterbeen en ook imo een prima rug! Dus dat zou miss een optie zijn inderdaad, bloed van ferro/negro dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 17:09 



 
Profiel   

Rex_Rolfo ja dat is inderdaad waar! Braaf is niet het goede word, het is inderdaad meer rustig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 17:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen