Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zangersheide dekhengsten: Chellsini Z of Solid Gold Z

 
Profiel   

Hallo

Wie heeft er ervaringen met de dekhengsten van Zangersheide?

Mijn oog is momenteel gevallen op Chellsini Z en Solid Gold Z.

Ik opteer voor een hengst van ong 1m65 tot 1m70, kort en compact gebouwd (wendbaar), vooral koel in het hoofd(niet te veel bloed, dat heeft de merrie al).

Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 10:49 



 
Profiel   

Eerst de standaard vragen: heb je duidelijke foto's van stand, de gangen of een filmpje en eventueel een springfoto of filmpje? Leeftijd, afstamming, predikaten, sportprestaties, omschrijving (doel, karakter, goede en slechte eigenschappen, gebreken, pluspunten enz) van de merrie en een korte omschrijving van wat het doel van het veulen is.

Niet zelf bedacht trouwens, maar uit de charter van dit forum geplukt :) alleen dan kan er namelijk goed meegedacht worden met je.

Ik ben zelf gecharmeerd van Chellsini maar ligt er maar net hoe de kwaliteit van de merrie is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 10:59 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft geen stamboek, enkel equipas. Mijn doel van een veulen fokken is om het zelf te houden. Ik wil later niet zomaar een nieuw paard, maar een van mijn eigen merrie die een superkarakter heeft.
Qua stamboek kan ik jullie geen info geven dus...
Merrie is nu 18, zit karakter in, correcte stand van benen. Springt vooral in de hoogte, minder in de breedte.
Goede eigenschappen: betrouwbaar, goede sprong, goede bouw (kort en compact, persoonlijke mening)...
Negatieve eigenschappen: soms wat te actief op de sprong (redelijk wat bloed), dressuur is ook wat minder.

Zou vooral een hengst willen die een goede sprong heeft, die rustig een parcours kan afwerken, niet te veel bloed, koel in het hoofd...

Ik weet dat het veulen halve papieren zal hebben. Dat is voor mij geen probleem, want zal toch niet te koop staan.

Waarom Zangersheide terwijl men merrie geen stamboek heeft?
Persoonlijke keuze... Van de vele hengsten die ik bekeken heb, vind ik de interessantste in Zangersheide :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 11:52 



 
Profiel   

Als een koele hengst zoekt met niet teveel bloed, zou ik deze allebei laten staan.. :o
Dan zou ik eerder kijken naar bv een Corico Z, Crowntano Z of een Irish Whiskey Z.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 11:57 



 
Profiel   

Hebt u zelf ervaringen met nakomelingen van die hengsten?

Ik vind het moeilijk te vinden bij de info welk karakter de hengsten hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 12:05 



 
Profiel   

Zelf geen ervaring mee, maar wel gezien op de hengstenshows.
Ze zijn koel en stabiel.. zowel in de omgang áls met het springen.. ;)
En ze hebben allemaal 3 goeie gangen, en een werkwillig karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 12:13 



 
Profiel   

Zal deze 3 eens goed bekijken, bedankt voor de info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 12:22 



 
Profiel   

Nog even ter info.
Ik zou graag binnen een budget blijven van 800 euro dekgeld. Incl drachtigheidstoeslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 12:25 



 
Profiel   

Ik heb solid gold op verschillende shows, wedstrijden gezien en hij lijkt me heel braaf maar wel met redelijk wat bloed.

Wij hebben een jaarling van solid gold z en deze is echt een knuffel en super braaf, maar komt uit een doodsbrave merrie en wij hebben solid gold net gebruikt om wat meer bloed toe te voegen.

Dus als je wat minder bloed wilt lijkt solid gold mij waarschijnlijk niet de beste keuze...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen