Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Tinker merrie

 

Hi!

Nadat vandaag de DA kwam om mijn merrie op te voelen bleek ze niet drachtig. Het kwam enorm als een verrassing als ze wel drachtig zou zijn geweest. Ik zat op zo'n roze wolk en een veulen was zo welkom geweest dat ik echt onwijs teleurgesteld was. Ik wist al zeker dat ik van mijn merrie een veulen wilde maar na dit 'gevoel' te hebben gehad weet ik het zeker! In 2018 wil ik haar laten dekken voor een veulen in 2019.

Jullie denken vast, die is er vroeg bij maar ik wil geruim de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten. Ik heb geen ervaring met het fokken dus dit is voor mij een eerste keer.

Allereerst wil ik geen Tinker of ander sokkenpaard erop hebben. De reden hiervoor is dat ik geen volle Tinker meer erbij wil hebben, dus wil ik haar kruizen.

Mijn merrie is niet ingeschreven bij het stamboek en haar ouders zijn onbekend. Haar schofthoogte is 1,48 en momenteel is ze 6 jaar oud. Ze heeft in 2015 haar eerste veulen gehad toen ze uit Ierland kwam.

Ik ben nog erg aan het nadenken over wat ik graag van haar wil behouden en wat ik wil verbeteren. Haar stokmaat is in principe prima maar ze is nog aan het groeien. De hengst moet minimaal 1,45 zijn. Ze heeft ook een vrij korte rug.

Haar karakter is echt geweldig, ze is onwijs lief, voorzichtig, heel grappig, sociaal naar paarden en mensen en soms een beetje een stouterd! Ze is daarbij ook erg werkwillig en momenteel zijn we druk aan het trainen om haar rijtechnisch beter te krijgen.

Ze is zwart sabino en een leuk kleurtje eruit is altijd tof. Ik droom al jaren van een valk maar ik weet niet of dat mogelijk is uit haar kleurgenen.

Ik weet echt niet waar ik zoeken moet en de eerste rassen die in me opkomen zijn NRPS, Rijpony, New Forest en Welsh Cob. Verder loop ik echt vast en alle hulp is van harte welkom!