Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor Tinker merrie

 
Profiel   

Dan zal ik is de knuppel in het hoenderhok gooien........ik heb een paar jaar in GB gewerkt, en daar is Engels volbloed x Irish Cob de normaalste zaak van de wereld. Fantastische Jachtpaarden en recreatie paarden gezien uit deze combi. Kijk is naar een goede Engels Volbloed als je toch een outcross wilt.
http://volbloeddekhengst.com/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 09:41 



 
Profiel   

galgo schreef
Dan zal ik is de knuppel in het hoenderhok gooien........ik heb een paar jaar in GB gewerkt, en daar is Engels volbloed x Irish Cob de normaalste zaak van de wereld. Fantastische Jachtpaarden en recreatie paarden gezien uit deze combi. Kijk is naar een goede Engels Volbloed als je toch een outcross wilt.
http://volbloeddekhengst.com/



What Can I Expect When I Breed To A Gypsy Stallion?

Gypsy X Thoroughbred
The Thoroughbreds are noted for their heart and stamina, their clean, fine bone, as well as their lofty, floating gait and jumping ability. When you cross a Thoroughbred with a homozygous Gypsy stallion you will produce a coloured sporthorse. The Gypsy Horse influence contributes heavier bone and thicker muscling to the lighter frame of the Thoroughbred. In addition, the Gypsy influence helps provide a calmer, more tractable disposition to the thoroughbred breed. Foals of this cross can be expected to excel in dressage, jumping, eventing, and driving.

Quote from Deirdre at Clononeen farm, breeders of Gypsy Cobs in England.
"Fingers crossed that all goes well with your Gypsy x Thoroughbred, they make wonderful sport horses, great athletic ability and an incredible brain. My late father bred two in particular which both evented at junior international level as six year olds, one was on the British team and the other on the Irish team! "

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 08:57 



 
Profiel   

Kruisen met Engelse volbloed kan idd een leuk veulen geven, maar het is wel een groter risico. Het zijn 2 complete andere types. Als veulen 50% van de moeder krijgt en 50% van vader dat is er geen probleem natuurlijk....maar het veulen kan evengoed bv het fijnere beenwerk erven van de TB, en dan de zwaardere bouw van de tinker. Dan heb je een probleem.

Zeker voor hobbyfokkers is het dus aan te raden om een hengst te zoeken van het zelfde type. Zo een kruising vraagt toch wat ervaring en kennis van je eigen merrie (wat ze doorgeeft aan haar veulens en wat niet)

Ik heb 10 jaar in Ierland gewoond - en daar heb ik ook die kruising veel gezien. Sommige exemplaren waren mooi gelukt, andere niet... :n

Ik blijf bij mijn advies om niet te dekken en verder te gaan met haar merrie, ik zien niet in waarom deze merrie geen dressuur proef zou kunnen rijden. Een veulen kan altijd nog in 3-4 jaar en dat weet ze beter wat ze precies wil bereiken met het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 11:23 



 

Engels Volbloed x Tinker vind ik dan wel weer een gewaagde optie. Maar interessant stuk, dankjewel Galgo! :)

@FatCat, ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo van jou. Ik heb nergens gezegd dat mijn merrie geen dressuurproef kan rijden. Ik vroeg in mijn OP niet om 'kan ik met deze merrie dekken' maar wat voor hengst geschikt zou zijn voor haar. Bedankt voor je post, maar deze slaat kant noch wal. :)

Ik ben met een Bokker aan het pb'en overhengsten. Ze heeft zelf ruime fokervaring en heeft me enorm opweg geholpen al. :) Na wat gesprekken, ook in de directe omgeving heb ik besloten om dicht bij haar bouw in de buurt te blijven. Welsh Cob of wellicht toch een Tinker (zoals Brown Sugar) staan op het lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 12:06 



 
Profiel   

Hele goede keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 12:26 



 
Profiel   

Brown Sugar vind ik heel mooi bij haar bouw passen. Ze is een mooie, luxe tinker. Ik denk dat je er goed aan doet om bij deze bouw te blijven.

Persoonlijk ben ik van mening dat je met deze merrie beter binnen het ras kunt blijven. Het is een onwijs leuk dier om te zien.

Qua Welsh Cob, als je bij haar bouw wilt blijven, kun je ook nog richting Trefaes Arfon gaan. Een oudere Welsh Cob die wat luxer is.
Hij zou je ook wat kunnen helpen wb de korte rug van je merrie.
[ img ]
[ img ]

Als je kleur wilt kun je nog naar Sublime Sponté kijken, een perlino Welsh Cob. Deze is wel wat zwaarder qua bouw vergeleken met Brown Sugar of Arfon, maar wel mooi en correct gebouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 12:34 



 
Profiel   

_Dominique schreef
Engels Volbloed x Tinker vind ik dan wel weer een gewaagde optie. Maar interessant stuk, dankjewel Galgo! :)

@FatCat, ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo van jou. Ik heb nergens gezegd dat mijn merrie geen dressuurproef kan rijden. Ik vroeg in mijn OP niet om 'kan ik met deze merrie dekken' maar wat voor hengst geschikt zou zijn voor haar. Bedankt voor je post, maar deze slaat kant noch wal. :)

Ik ben met een Bokker aan het pb'en overhengsten. Ze heeft zelf ruime fokervaring en heeft me enorm opweg geholpen al. :) Na wat gesprekken, ook in de directe omgeving heb ik besloten om dicht bij haar bouw in de buurt te blijven. Welsh Cob of wellicht toch een Tinker (zoals Brown Sugar) staan op het lijstje.


Als je toch in het Cob type wil blijven dan zou ik zeker met een Irish Cob dekken en niet naar een Welsh Cob gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 13:51 



 
Profiel   

_Dominique schreef
@FatCat, ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo van jou. Ik heb nergens gezegd dat mijn merrie geen dressuurproef kan rijden. Ik vroeg in mijn OP niet om 'kan ik met deze merrie dekken' maar wat voor hengst geschikt zou zijn voor haar. Bedankt voor je post, maar deze slaat kant noch wal. :)


Er is ook geen probleem, ik geef gewoon netjes mijn mening? Ik zeg ook niet dat je nooit moet fokken met deze merrie. Ik probeer het enkel vanuit een andere optiek te bekijken. Zeggen dat mijn post kant noch wat slaat vind ik niet eerlijk. Gewoon omdat je er niet mee akkoord gaat beteken niet dat mijn argumenten niet zinnig zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-17 13:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen